Zipp VZ-6

Dodaj do porównania
Zipp VZ-6

Jeszcze w Marcu 2017roku Zipp VZ-6 miał wyglądać zupełnie inaczej i miał pochodzić ze znanej w Polsce fabryki Senke (tej od rometa k125). Tak na prawdę motocykl widoczny na folderze reklamowym Zippa to następca znanego u nas motocykla Romet Division II generacji. Nawet miałem dostać go na testy od Zippa pod koniec sierpnia. Ale jak widać Firma Zipp zdecydowała się na zaoferowanie nam pod tą nazwą całkiem innego motocykla.

I wiecie co? Zrobiła dokładnie taki sam manewr jak wtedy gdy wprowadziła do oferty model VZ-2, po prostu chce konkurować z Junakiem wprowadzając te same co on modele. Motocykl który Zipp wprowadził jako VZ-6 to model Kiden KD150-F, ten sam motocykl ze zmienionymi kilkoma detalami optycznymi oferowany jest przez Junaka jako model Racer (Kiden KD150-H).  Jeden z naszych czytelników o nicku bsw zabawił się w znaną nam z dzieciństwa zabawę pt. znajdź cztery róźnice i wyszło mu że model VZ-6 w stosunku do Junaka Racera ma

– inne nakładki baku (z wkomponowanymi kierunkowskazami przednimi),
– inna przednia owiewka (w stylu bat),
– inne osłony boczne pod siedzeniem,
– inne uchwyty pasażera.

R E K L A M A

Jest to motocykl z tej samej fabryki co popularny u nas Junak 123, czyli Zontes/Tayo. Żeby nie powielać opisu odsyłam was do szczegółowego opisu Junaka Racer.

Dla nas, klientów jest to bardzo dobry krok, bo wiadomo że konkurencja powoduje obniżkę cen a także większą dostępność części, bo gdy Junak nie będzie miał to będzie można kupić w Zippie. Dla Zippa to też dobra decyzja bo akurat ten model rokuje bardzo dobrą sprzedaż. Tylko teraz na pewno ani Junak ani Zipp nie mogą twierdzić że są producentami tego motocykla, ale to chyba akurat oczywiste…

 

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
6099
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.88
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
120
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.067
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
766
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1928
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

8 komentarzy

  1. Zdjęcie profilowe bsw

    To bardzo dobra wiadomość tylko dlaczego wstawiono zdjęcie Junak Racer?
    VZ-6 ma te samą sylwetkę i silnik ale różni się od niego całą masą subtelnych detali np:
    – inne nakładki baku (z wkomponowanymi kierunkowskazami przednimi),
    – inna przednia owiewka (w stylu bat),
    – inne osłony boczne pod siedzeniem,
    – inne uchwyty pasażera.

    Zatem o totalnym skopiowaniu modelu (jak było z J123 alias VZ2) nie może być mowy…
    PS.
    I nie ma niestety najfajniejszego koloru – kto zgadnie jakiego?
    🙂

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Dzięki za posta, przeedytowałem troszeczkę tekst. Poczekam jeszcze na zdjęcie z Zippa, ale na razie wstawiłem Kidena. 🙂

      Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Sebastian Wave - Blue Moon vlog

      Mnie się podoba ten co jest na zdjęciu czyli rama pomarańcz i i kombinacja niebieskiego ze srebrnym który wygląda trochę gadżeciarsko ( transformersik) , ale na targach był fajny z ramą pomarańczową i bakiem czarnym, ze wstawkami srebrnymi. To o ten Ci chodziło ??

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe bsw

        Nie – ja porównywałem z Racerem, z którym Beniamin go utożsamił. Ten ze zdjęcia o którym piszesz nie wszedł do oferty…

        Odpowiedz
  2. Z tego co widzę, podobnie rzecz się ma z Junakiem 121FL i Zippem VZ-1 PRO. Jako Zipp stówę tańszy.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe bsw

      Tak – i tutaj podobieństwo jest uderzające – to ten sam model – Kiden KD125-K
      http://kiden.cn/EN/Products/ModelsDetailed.aspx?Cid=1240

      Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

      Porównując ceny porównuj również np. warunki i ,,długość” gwarancji. Wtedy dopiero obraz będzie pełniejszy.

      Odpowiedz
    • Po głębszej analizie – jednak to nie są te same maszyny 🙂 Różnią się głównie tylną lampą. VZ-1 PRO to faktycznie KD150-K, natomiast 121FL to KD150-E (ale z wydechem jak w Racerze). Czyli podobnie jak z Racerem i VZ-6 (KD150-H i KD150-F). Widać, że Junak był pierwszy, bo mim zdaniem wziął ciekawsze wykonania, choć jak zawsze jest to sprawa gustu. No i Junak ma dodatkowo w ofercie KD150-G (RZ). Z tej platformy Kidena brakuje u nas tylko KD150-J (takie pseudoenduro), choć pewnie ktoś z tym jeszcze wyskoczy 🙂

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>