W lutym 2024 pojawiła się w Polsce nowa marka motocykli – QJMOTOR. Ta obco brzmiąca nazwa niech was jednak nie zwiedzie, w Polsce jeździliśmy motocyklami z tej fabryki od 2000 roku. Marka Keeway zamawiała u nich większość swoich motocykli, a myślę, że o tym, że Keeway oferował zawsze dobrą jakość niewielu trzeba przekonywać.
Marka QJMOTOR zdecydowała się w zeszłym roku na wejście do Europy pod własną nazwą, W tym roku, dzięki importerowi Motorland pojawiła się również w Polsce. Marka ta należy od tego samego koncernu co Benelli i Volvo, jest sporym graczem na globalnym rynku. Bardzo dużym pozytywem jest też to, że marka obecna jest w wielu krajach Uni Europejskiej – to ułatwia dostęp do części zamiennych.
Z oferty z klasy 125cc zostały pokazane dwa motocykle, opisywany tutaj Cruiser SRV 125 oraz opisywany w osobnym artykule SRK125S. Oba modele zaskoczyły bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości i wyposażenia.
Cruiser od QJMotor napędzany jest benzynowym silnikiem o mocy 15KM. Oczywiście jednostka chłodzona jest cieczą, wobec tego nie musimy się obawiać przegrzania silnika w miejskim korku. Silniki chłodzone cieczą ze względu na niższą temperaturę pracy są wytrzymałe. Jeśli boicie się jakości tego silnika, to nie ma czego się bać. QJ Group produkuje około miliona silników rocznie. Posiada też najwyższy certyfikat motoryzacyjny IATF 16949.
Motocykl, mimo że utrzymany jest klasycznym stylu cruisera, ma pełne oświetlenie LED. Obok okrągłego licznika znajdziemy również podwójne gniazdo USB do ładowania telefonu czy nawigacji.
Sam licznik, mimo że wygląda na minimalistyczny zawiera wszystkie potrzebne informacje: Obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik aktualnie zapiętego biegu, jak również aktualną godzinę. Warto zwrócić też uwagę na mocowanie kierownicy, dzięki zastosowanemu rozwiązaniu możliwe jest podniesienie kierownicy dzięki łatwodostępnym riserom. Za zatrzymanie motocykla odpowiadają dwa tarczowe hamulce z ABS.
Minusem jest na pewno brak zawieszenia up-side down oraz brak bagażnika albo choćby uchwytów, dzięki którym można by przewieźć bagaż na siedzisku pasażera. Tylne amortyzatory są olejowe, wyglądają na gazowe, ale jak się okazuje to tylko dodatek optyczny. Motocykl seryjnie wyposażony jest opony CST, są to chińskie opony ze średniej półki. Jeśli zostanie wam trochę pieniędzy to warto je wymienić. Doświadczonemu motocykliście nie sprawią one zbytniego problemu, dla początkującego mogą być za śliskie.
Motocykl zadebiutował w 2024 roku z ceną 10500 PLN, gdzie konkurencyjne modele kosztowały w okolicach 15 000. Widać, że producent musiał gdzieś pójść na kompromis. Stąd zawieszenie klasyczne, brak bagażnika, tańsze opony. Nie zaoszczędzono jednak na mocy ani na hamulcach z ABS. Moim zdaniem całkiem fajna propozycja na naszym rynku, która powinna spowodować spore przeceny na innych tego typu motocyklach..
Jedna rzecz jeszcze… jak wam się podoba Taaaaki Duuuuży napis na baku? Wydaje mi sie, że czeski importer zamawia ten model bez napisu…
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 11 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.96 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 150 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.073 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (SOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 720 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 780 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2140 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 90/90 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/90 R15 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
jas13
Dolar poszedł w dół, to i ceny motocykli przeliczane z dolara niższe.
Inna inszość, że duże ceny troszkę przystopowały popyt, niby statystyki za zeszły rok pozytywne, ale sądząc po ogłoszeniach i dyskusjach użytkowników, to jednak wielu zaczęło liczyć pieniądze.
Sa lub Sa500
Już ceny tak nie straszą.
Sa lub Sa500
przynajmniej tej marki, mocno konkurencyjna
Magnusso
Czy na pewno na nasz rynek będzie ABS? Zazwyczaj producenci się tym bardzo chwalą, to nie są tanie rzeczy, a na polskiej stronie QJ to chyba jedyny model w którym NIE napisali o ABSie. Wiem, jest tarczka, ale może po prostu wymontowali ABS, żeby zaproponować niższą cenę?
Beniamin Mucha
Pytałem u importera. ABS został potwierdzony. W testowe którą widziałem w Warszawie lamka ABS świeciła – bo motocykle nie były jeżdżone.
Magnusso
Więc przedziwne, że się nie chwalą ABSem, zazwyczaj producenci aż z przesadą reklamują, piszą całe rozprawki jak to jest niewiarygodnie bezpiecznie i nowocześnie
Sa lub Sa 500
W 500 nie mam i nie przydał się jeszcze, ale wolałbym mieć jak nie mieć.
jas13
W zabytkach takich ekstrawaganckich urządzeń nie montowali 🙂
Sa lub Sa 500
Dobrze że hamulce dali, w 125 jakoś bym bez nich dał rade, bo nie ma z czego wytrącać 😉
Sa lub Sa500
Widać że technologia się tak upowszechniła że nawet w najtańszych pojazdach już ten abees montują. Nionio
ryci
To godna uwagi 125-tka ,jestem zaskoczony osiagami teg motocykla jest super.
Sa lub Sa500
Zgadzam się, jak dobrze zaplanujesz manewr to idzie nawet jakiś ciągnik wyprzedzić 😀
Ja
Pierwsze kilkadziesiąt kilometrów przejechane.
ABS jest i działa. Silnik ciągnie dobrze, do 90km/h dobija bez problemu, więcej nie jechałem bo docieram delikatnie.