QJMOTOR SRV 125

Dodaj do porównania
QJMOTOR SRV 125

W lutym 2024 pojawiła się w Polsce nowa marka motocykli – QJMOTOR. Ta obco brzmiąca nazwa niech was jednak nie zwiedzie, w Polsce jeździliśmy motocyklami z tej fabryki od 2000 roku. Marka Keeway zamawiała u nich większość swoich motocykli, a myślę, że o tym, że Keeway oferował zawsze dobrą jakość niewielu trzeba przekonywać.

Marka QJMOTOR zdecydowała się w zeszłym roku na wejście do Europy pod własną nazwą, W tym roku, dzięki importerowi Motorland pojawiła się również w Polsce. Marka ta należy od tego samego koncernu co Benelli i Volvo, jest sporym graczem na globalnym rynku. Bardzo dużym pozytywem jest też to, że marka obecna jest w wielu krajach Uni Europejskiej – to ułatwia dostęp do części zamiennych.

Z oferty z klasy 125cc zostały pokazane dwa motocykle, opisywany tutaj Cruiser SRV 125  oraz opisywany w osobnym artykule SRK125S. Oba modele zaskoczyły bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości i wyposażenia.

Cruiser od QJMotor napędzany jest benzynowym silnikiem o mocy 15KM. Oczywiście jednostka chłodzona jest cieczą, wobec tego nie musimy się obawiać przegrzania silnika w miejskim korku. Silniki chłodzone cieczą ze względu na niższą temperaturę pracy są wytrzymałe. Jeśli boicie się jakości tego silnika, to nie ma czego się bać. QJ Group produkuje około miliona silników rocznie. Posiada też najwyższy certyfikat motoryzacyjny IATF 16949.

 

Motocykl, mimo że utrzymany jest  klasycznym stylu cruisera, ma pełne oświetlenie LED. Obok okrągłego licznika znajdziemy również podwójne gniazdo USB do ładowania telefonu czy nawigacji.

 

Sam licznik, mimo że wygląda na minimalistyczny zawiera wszystkie potrzebne informacje: Obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik aktualnie zapiętego biegu, jak również aktualną godzinę. Warto zwrócić też uwagę na mocowanie kierownicy, dzięki zastosowanemu rozwiązaniu możliwe jest podniesienie kierownicy dzięki łatwodostępnym riserom. Za zatrzymanie motocykla odpowiadają dwa tarczowe hamulce z ABS.

Minusem jest na pewno brak zawieszenia up-side down oraz brak bagażnika albo choćby uchwytów, dzięki którym można by przewieźć bagaż na siedzisku pasażera.  Tylne amortyzatory są olejowe, wyglądają na gazowe, ale jak się okazuje to tylko dodatek optyczny. Motocykl seryjnie wyposażony jest opony CST, są to chińskie opony ze średniej półki. Jeśli zostanie wam trochę pieniędzy to warto je wymienić. Doświadczonemu motocykliście nie sprawią one zbytniego problemu, dla początkującego mogą być za śliskie.

Motocykl zadebiutował w 2024 roku z ceną 10500 PLN, gdzie konkurencyjne modele kosztowały w okolicach 15 000. Widać, że producent musiał gdzieś pójść na kompromis. Stąd zawieszenie klasyczne, brak bagażnika, tańsze opony. Nie zaoszczędzono jednak na mocy ani na hamulcach z ABS. Moim zdaniem całkiem fajna propozycja na naszym rynku, która powinna spowodować spore przeceny na innych tego typu motocyklach..

Jedna rzecz jeszcze… jak wam się podoba Taaaaki Duuuuży napis na baku? Wydaje mi sie, że czeski importer zamawia ten model bez napisu…

 

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
150
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.073
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
720
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
780
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2140
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/90 R15
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

13 komentarzy

  1. Dolar poszedł w dół, to i ceny motocykli przeliczane z dolara niższe.
    Inna inszość, że duże ceny troszkę przystopowały popyt, niby statystyki za zeszły rok pozytywne, ale sądząc po ogłoszeniach i dyskusjach użytkowników, to jednak wielu zaczęło liczyć pieniądze.

    Odpowiedz
  2. Już ceny tak nie straszą.

    Odpowiedz
    • przynajmniej tej marki, mocno konkurencyjna

      Odpowiedz
  3. Czy na pewno na nasz rynek będzie ABS? Zazwyczaj producenci się tym bardzo chwalą, to nie są tanie rzeczy, a na polskiej stronie QJ to chyba jedyny model w którym NIE napisali o ABSie. Wiem, jest tarczka, ale może po prostu wymontowali ABS, żeby zaproponować niższą cenę?

    Odpowiedz
    • Pytałem u importera. ABS został potwierdzony. W testowe którą widziałem w Warszawie lamka ABS świeciła – bo motocykle nie były jeżdżone.

      Odpowiedz
      • Więc przedziwne, że się nie chwalą ABSem, zazwyczaj producenci aż z przesadą reklamują, piszą całe rozprawki jak to jest niewiarygodnie bezpiecznie i nowocześnie

        Odpowiedz
        • W 500 nie mam i nie przydał się jeszcze, ale wolałbym mieć jak nie mieć.

          Odpowiedz
          • W zabytkach takich ekstrawaganckich urządzeń nie montowali 🙂

          • Dobrze że hamulce dali, w 125 jakoś bym bez nich dał rade, bo nie ma z czego wytrącać 😉

    • Widać że technologia się tak upowszechniła że nawet w najtańszych pojazdach już ten abees montują. Nionio

      Odpowiedz
  4. To godna uwagi 125-tka ,jestem zaskoczony osiagami teg motocykla jest super.

    Odpowiedz
    • Zgadzam się, jak dobrze zaplanujesz manewr to idzie nawet jakiś ciągnik wyprzedzić 😀

      Odpowiedz
  5. Pierwsze kilkadziesiąt kilometrów przejechane.
    ABS jest i działa. Silnik ciągnie dobrze, do 90km/h dobija bez problemu, więcej nie jechałem bo docieram delikatnie.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>