QJMOTOR SRV 125

Dodaj do porównania
QJMOTOR SRV 125

W lutym 2024 pojawiła się w Polsce nowa marka motocykli – QJMOTOR. Ta obco brzmiąca nazwa niech was jednak nie zwiedzie, w Polsce jeździliśmy motocyklami z tej fabryki od 2000 roku. Marka Keeway zamawiała u nich większość swoich motocykli, a myślę, że o tym, że Keeway oferował zawsze dobrą jakość niewielu trzeba przekonywać.

Marka QJMOTOR zdecydowała się w zeszłym roku na wejście do Europy pod własną nazwą, W tym roku, dzięki importerowi Motorland pojawiła się również w Polsce. Marka ta należy od tego samego koncernu co Benelli i Volvo, jest sporym graczem na globalnym rynku. Bardzo dużym pozytywem jest też to, że marka obecna jest w wielu krajach Uni Europejskiej – to ułatwia dostęp do części zamiennych.

Z oferty z klasy 125cc zostały pokazane dwa motocykle, opisywany tutaj Cruiser SRV 125  oraz opisywany w osobnym artykule SRK125S. Oba modele zaskoczyły bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości i wyposażenia.

Cruiser od QJMotor napędzany jest benzynowym silnikiem o mocy 15KM. Oczywiście jednostka chłodzona jest cieczą, wobec tego nie musimy się obawiać przegrzania silnika w miejskim korku. Silniki chłodzone cieczą ze względu na niższą temperaturę pracy są wytrzymałe. Jeśli boicie się jakości tego silnika, to nie ma czego się bać. QJ Group produkuje około miliona silników rocznie. Posiada też najwyższy certyfikat motoryzacyjny IATF 16949.

 

Motocykl, mimo że utrzymany jest  klasycznym stylu cruisera, ma pełne oświetlenie LED. Obok okrągłego licznika znajdziemy również podwójne gniazdo USB do ładowania telefonu czy nawigacji.

 

Sam licznik, mimo że wygląda na minimalistyczny zawiera wszystkie potrzebne informacje: Obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik aktualnie zapiętego biegu, jak również aktualną godzinę. Warto zwrócić też uwagę na mocowanie kierownicy, dzięki zastosowanemu rozwiązaniu możliwe jest podniesienie kierownicy dzięki łatwodostępnym riserom. Za zatrzymanie motocykla odpowiadają dwa tarczowe hamulce z ABS.

Minusem jest na pewno brak zawieszenia up-side down oraz brak bagażnika albo choćby uchwytów, dzięki którym można by przewieźć bagaż na siedzisku pasażera.  Tylne amortyzatory są olejowe, wyglądają na gazowe, ale jak się okazuje to tylko dodatek optyczny. Motocykl seryjnie wyposażony jest opony CST, są to chińskie opony ze średniej półki. Jeśli zostanie wam trochę pieniędzy to warto je wymienić. Doświadczonemu motocykliście nie sprawią one zbytniego problemu, dla początkującego mogą być za śliskie.

Motocykl zadebiutował w 2024 roku z ceną 10500 PLN, gdzie konkurencyjne modele kosztowały w okolicach 15 000. Widać, że producent musiał gdzieś pójść na kompromis. Stąd zawieszenie klasyczne, brak bagażnika, tańsze opony. Nie zaoszczędzono jednak na mocy ani na hamulcach z ABS. Moim zdaniem całkiem fajna propozycja na naszym rynku, która powinna spowodować spore przeceny na innych tego typu motocyklach..

Jedna rzecz jeszcze… jak wam się podoba Taaaaki Duuuuży napis na baku? Wydaje mi sie, że czeski importer zamawia ten model bez napisu…

 

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
150
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.073
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
720
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
780
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2140
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/90 R15
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

43 komentarze

  1. Dolar poszedł w dół, to i ceny motocykli przeliczane z dolara niższe.
    Inna inszość, że duże ceny troszkę przystopowały popyt, niby statystyki za zeszły rok pozytywne, ale sądząc po ogłoszeniach i dyskusjach użytkowników, to jednak wielu zaczęło liczyć pieniądze.

    Odpowiedz
  2. Już ceny tak nie straszą.

    Odpowiedz
    • przynajmniej tej marki, mocno konkurencyjna

      Odpowiedz
  3. Czy na pewno na nasz rynek będzie ABS? Zazwyczaj producenci się tym bardzo chwalą, to nie są tanie rzeczy, a na polskiej stronie QJ to chyba jedyny model w którym NIE napisali o ABSie. Wiem, jest tarczka, ale może po prostu wymontowali ABS, żeby zaproponować niższą cenę?

    Odpowiedz
    • Pytałem u importera. ABS został potwierdzony. W testowe którą widziałem w Warszawie lamka ABS świeciła – bo motocykle nie były jeżdżone.

      Odpowiedz
      • Więc przedziwne, że się nie chwalą ABSem, zazwyczaj producenci aż z przesadą reklamują, piszą całe rozprawki jak to jest niewiarygodnie bezpiecznie i nowocześnie

        Odpowiedz
        • W 500 nie mam i nie przydał się jeszcze, ale wolałbym mieć jak nie mieć.

          Odpowiedz
          • W zabytkach takich ekstrawaganckich urządzeń nie montowali 🙂

          • Dobrze że hamulce dali, w 125 jakoś bym bez nich dał rade, bo nie ma z czego wytrącać 😉

    • Widać że technologia się tak upowszechniła że nawet w najtańszych pojazdach już ten abees montują. Nionio

      Odpowiedz
  4. To godna uwagi 125-tka ,jestem zaskoczony osiagami teg motocykla jest super.

    Odpowiedz
    • Zgadzam się, jak dobrze zaplanujesz manewr to idzie nawet jakiś ciągnik wyprzedzić 😀

      Odpowiedz
  5. Pierwsze kilkadziesiąt kilometrów przejechane.
    ABS jest i działa. Silnik ciągnie dobrze, do 90km/h dobija bez problemu, więcej nie jechałem bo docieram delikatnie.

    Odpowiedz
    • obyś pojeżdził…
      Ja mam VZ-1 Zipp i mimo mega wielu naprawom, nigdzie nie mogłem znaleźć podstawowych częśći. Prosiłem o śmieszną pomoc w byle uszczelce i „Benio” też oczywiście to zlał…
      Wciska ludziom super moto a potem sobie radźcie…
      Benio hiper doradca, a potem „może pomogę”…
      Dalszym wciskaniem Wam kitu.

      Odpowiedz
      • Napisz proszę jaki to importer nie zapewnia części zamiennych. Ja nie sprzedaję motocykli ani nie sprzedaję części zamiennych. W wielu moich artykułach piszę że koniecznie trzeba sprawdzić dostępność części.
        Tak jak ja pojechałem zipowi w tym filmie to chyba nikt…
        https://youtu.be/AnTVjS-C5jU?si=Z41FD3TI5McGdbqk

        P.s. od 2010 roku jeżdżę prywatnie wyłacznie motocyklami wyprodukowanymi w Chinach. Nadal będę polecał. Tyle że trzeba dobrze wybrać. Kto zna moje artykuły dokładnie wie co warto a co nie warto…

        Odpowiedz
      • Z tego, co kojarzę to miał Pan problem ze znalezieniem uszczelki pod głowicę do 150cc.
        Powtórzę więc jeszcze raz moją odpowiedź: Nie można mieć pretensji do Zippa, że nie ma takiej uszczelki.
        On nie oferuje takiej pojemności. A to że ktoś Panu sprzedał niekompletny kit 150 to nie wina ani chińczyków, ani importera.

        Odpowiedz
      • Chwila, firmy która wprowadziła na rynek Zipp VZ-1 nie ma. Markę odkupił Romet, ale VZ-1 to sprowadzał Zipp, ale ten z Przasnysza

        Odpowiedz
  6. Beniamin M.
    Przestań wciskać naiwnym ludziom kolejny „super” hiper New chiński szajs.
    Robisz to od dawna promując każdą chińską nowość…
    Potem masa problemów z częściami itp serwisowaniem. Zero real wsparcia! By za chwilę kolejny super hiper New Moto!
    Nikt nie potwierdzi twoją pomoc, tylko sugestie i bajki..
    Generalnie wciskasz „profesjonalnie” ludziom bajki o super chińskich „nowościach: żeby tylko kupili bo masz z tego PROFIT a potem „będzie dobrze….
    Opłacany bezduszny trollu

    Odpowiedz
    • Beniamin testuje nowe, dopiero co wprowadzane na rynek modele m. in. po to, by ewentualni chętni mogli poznać opinie motocyklisty który już niezliczone ilości pojazdów przetestował i ma możliwość subiektywnego porównania poszczególnych egzemplarzy. Beniamin NIE TESTUJE jakości serwisów w których dane motocykle można kupić, nie sprawdza dostępności części, nie opiniuje jakości po przebiegu np. 50 tys km. Nie taki jest cel prowadzonych testów, więc o co te dziwne pretensje?

      Odpowiedz
      • Dziękuję!
        Ja odkopałem tego maila od Pana Krzysztofa.
        Otóż zakupił on kit 150cc do swojego motocykla w 2019 i od w ciągu kolejnych 3 lat (cytay_:
        „Generalnie tą uszczelkę – cienką blaszaną – kupowałem (od 2019r) wielokrotnie i bez problemu na Allegro za kilkanaście złotych. Obecnie (2022r) od kilku m-cy nie ma nigdzie.”

        Podpowiedziałem, więc że można wyciąć z alu na wymiar, albo zapytać w moretti bo oni 150cc kity sprzedają. Oczywiście jak to ja poinformowałem, że jazda 150tką zarejestrowaną na 125 grozi jazdą bez uprawnień i regresem ubezpieczenia.
        Zostałem przez Pana Krzysztofa potraktowany niemiło, ale wiecie jak to jest.
        Jak się jest w sieci to i hejt się zdarza.
        Totalnie nie wiem skąd nagle taki wybuch.
        Ja wiem, że wielu czytelników jest zadowolonych z motocykli, które im poleciłem.

        Pozdrawiam. Dziękuję wszystkim w stanięcie w mojej obronie – cenne to w dzisiejszych czasach.

        Odpowiedz
        • Polska to jest dziwny kraj, w którym 125-ki rejestruje się na 50cc, a 300-ki i większe na 125cc, oczywiście wszystko fajnie do pierwszej wpadki, z zestawami tuning-owymi podobnie. Natomiast jeśli uszczelka pod cylindrem lub głowicą (bo tylko w tych miejscach widzę sens dla metalowych, wszędzie indziej powinien wystarczyć uszczelniacz w tubie) co rok wymaga wymiany, to chyba coś jest nie tak z tą przeróbką

          Odpowiedz
  7. 600km przejechane i jest coraz lepiej. Ktoś ma namiar na crash bary?
    Znalazłem tylko spaan za 103€

    Odpowiedz
    • prawdopodobnie nie ma crashbarów do qj srv 125 s atre wskazane qmole, bo nie bardzo jest gdzie ich tam zmieścic (tez szukalem)

      Odpowiedz
  8. Naprawdę ? Taka drama o uszczelkę.
    Przecież są firmy które dorabiają według wzoru. Gdzie jest problem?
    Ciężko to było ponad 30 lat temu. I wycinanie uszczelek do pierwszych japończyków na które człowieka było stać z blach miedzianych.
    Ja widzę tylko jeden problem, brak pożądanych serwisów. W których są ludzie mega kompetentni i załatwia cześć trudna dostępna.

    Odpowiedz
  9. Dzisiaj naszła mnie myśl „Chińskie 125 są dużo warte i nic niewarte”. Ktoś kmini o co mi chodziło? Po mojemu jest tak, chińczyk 125 jest tani, mało pali, to plus, ale czasami nastarcza takich problemów i wrażeń (brak części, usterkowość, brak osiągów, bardziej to motorynki niż motocykle) że gdzieś te plusy znikają.

    Odpowiedz
  10. Jeżdzę od nie całego miesiąca QJ SRV 125. Jak na ten moment nie mogę powiedziec wiele złego na ten pojazd. Przejechałem na dzień dzisiejszy 850 km. Byłem 2 razy na stacji.. 2×11 litrow . ABS jest i działa, oswietlenie led jest i działa, przednie zawieszenie ok ale postukuje choć nie wiem czy to ono.
    Tylne na chopce przy przegięciu z prędkością potrafi dobić.. Moja waga to 100 +. Przyspieszenie .. idzie całkiem dobrze, do miasta w zupełności wystarczy na ekspresowe za wolny. Dwie rzeczy wkurzają.. Ta wklejka na zbiorniku i zegary a w zasadzie dziadoska instrukacja. Nie wiem jak prestawić godzinę na zegarze, wciskałem guziki i przestawiłem km/h na mp/h

    Odpowiedz
    • Nie martw się, minusy szybko przyjdą.

      Odpowiedz
      • O co Tobie kolego chodzi, hm? Skąd Ty możesz wiedzieć czy się szybko minusy znajdą…QJ w samych Chinach jest najpoważniejszym producentem motocykli i uznawany jest za markę premium. Właścicielem jest koncern, do którego należą też: Volvo i Benelli. Ktoś mocno narzekana te marki? Dystrybutorem w Polsce jest Motorland – firma obecna na rynku z tego co wiem od trzydziestu lat i która sprzedaje i serwisuje Benelli i Keewey. Nie słyszałem by ich klienci narzekali na dostępność części, czy ogólnie serwis. Więc co Cię boli? Moto musi być japońskie, bo tak i już? Czasy się zmieniają i wiele chińskich marek poczyniło niewyobrażalny progres. Z tymi rozkminami na temat 125 to też nie rozumiem o co kaman, i żeby nie było sam jeżdżę na 650, ale miałem trzy motorki 125 i chyba wiadomo, że jak ktoś się na 125 decyduje, to raczej wie czego się spodziewać i raczej nie ma też motocyklowego prawka. Czym chcesz błysnąc?

        Odpowiedz
        • On niema w życiu nic ciekawszego do roboty, to dlatego.

          Odpowiedz
        • Akurat nie o awaryjność piłem, szerzej trza Anonim patrzeć, szerzej.

          Odpowiedz
    • możesz regulować tylne zawieszenie przecież.

      Odpowiedz
  11. 😉

    Odpowiedz
  12. Wie ktoś może dlaczego Imperiale 400 nie ma tylnego hamulca? Czy tak miało byc?

    Odpowiedz
    • Ma tylny hamulec i przedni też, tylko to nie są hamulce w jak w CBR, inna inszość jeśli mówisz od jakimś demo/testówce dealera, takimi motocyklami rzadko ktoś się zajmuje, o ile wszystko im nie odpada.

      Odpowiedz
      • No własnie przymierzałem sie bo mi się podobał, ale przez silnik odpadł z przedbiegach. Co mi się bardzo jeszcze rzuciło to własnie ten hamulec, tak jakby nie działał, ponoć był po regulacjach w serwisie, ciekawe. No i moto od własciciela prywatnego a nie tam jakieś demo. I nie patrzeć na tego pajaca co uśmieszkami odpisuje, to się anonim podszywa pewnie, taką sobie zabawę znalazł.

        Odpowiedz
        • jak chcesz klasyka z mocnym silnikiem, to albo RE Interceptor 650 albo Bonie T120

          Odpowiedz
  13. 🙂

    Odpowiedz
    • Royal nie jedzie, a Bonie trzyma cenę. Coś się znajdzie, chciałbym nawet dać szansę Chińczykowi ale kiepskiej jakości serwisy i brak części skutecznie mi to uniemożliwia. Patrzyłem nawet na Vintage 400 ale znowu to też nie jedzie. Ostatecznie zostanie najwyżej jakaś 15-20 letnia Japonia, przynajmniej będę miał spokojną głowę niż próbować te chińskie wynalazki.

      Odpowiedz
      • Chyba że chodzi o nowe coś. No to Jasiek w Cenie Royala to mam tańsze, dużo lepsze i bardziej sprawdzone opcje Japońskie. W tych pieniądzach stosunek mocy do ceny jest śmieszny. Nowy Chińczyk też już nie warty jest kupna, lepiej niewiele dopłacić i śmigać jak kuna po lesie.

        Odpowiedz
        • Jak japoński to może CB1100RS, ale niestety tylko używka, ewentualnie XJR1200

          Odpowiedz
          • aż litra to nie potrzebuje, chociaż było by miło pewnie. Coś w okolicach 600 się zakręcę najpewniej, chyba że mi teściu jakąś okazję z Niemiec wyhaczy. Czas pokaże

          • :):):):):)

      • z używek w klimacie XJR 1300, CB1100RS, W800

        Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>