Junak 125 Racer

Dodaj do porównania
Junak 125 Racer

Ta nowość w ofercie Junaka produkowana jest przez koncern TAYO, koncern ten posiada co najmniej trzy marki pod którymi produkuje motocykle, są to Zontes, Tayo i Kiden. Z oferty tego ostatniego właśnie, pochodzi właśnie Junak 125 Racer, w Chinach oferowany  jako Kiden KD150-H w cenie 5999 Yuanów (3566PLN), warto zaznaczyć ze tej cenie otrzymamy w Chinach zasilany gaźnikiem silnik 150, a motocykl w tylnym kole będzie miał bębęn hamulcowy. Model sprzedawany w Polsce ma kosztować 6199 PLN ale będzie wyposażony w obowiązkowy wtrysk paliwa oraz kombinowany system hamulcowy CBS oparty na tarczach hamulcowych.

Przednia lampa motocykla została wyposażona w lampę halogenową, która zapewni nam dobrą widoczoność podczas jazdy nocą, jak również w światła do jazdy dzienniej wykonane w technologii LED. Tylna lampa jak i kierunkowskazy zostały oparte wyłącznie na LED-ach.

 

Zestaw wskaźników  jak na motocykl o zacięciu sportowym przystało mocno eksponuje analogowy obrotomierz, ale nie pozwoli zapomnieć o codzienności oprócz standardowego prędkościomierza i licznika kilometrów, mamy tutaj coś dla początkujących czyli wskaźnik używanego właśnie biegu oraz coś dla spieszących się czyli zegar. Nie zabrakło też wskaźnika poziomu paliwa.

R E K L A M A

Motocykl napędzany jest silnikiem TYS, Silnik ten ma odchudzone korbowody, większe łożyska, płynniej działającą skrzynię biegów, system zapłonu DC oraz lepsze smarowanie. A producent podaje, że na przejechanie 100 km będziemy potrzebowali zaledwie 2,2 litra. Co w połączeniu z przepastnym bakiem o pojemności 19,5 litra pozwoli na przejechanie prawie 900km bez tankowania. Almot podaje moc maksymalną 10,88 KM co przy stosunkowo niskiej wadze 115 kg da nam prawdziwą frajdę z jazdy. Kiden na swojej stronie zapewnia też że podwójny tłumik został zaprojektowany aby cieszyć użytkownika mocnym dźwiękiem a jednocześnie nie męczyć hałasem.

Motocykl podobnie jak pochodzący z tego samego koncernu Junak 123 wyposażony jest w amortyzatory gazowe, zapewniające większy komfort podróżowania. Moim zdaniem motocykl będzie plasował się jako pojazd ze średniej półki jakościowej, choć technicznie nie będzie można mu nic zarzucić.

 

 

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
6199
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.88
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
115
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.07
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
766
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1928
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

23 komentarze

  1. Jak to jest że na stronie Junaka ten model , czyli Junak 125 Racer na zdjęciach ma hamulec bębnowy , a w opisie wyraźnie napisane jest że ma hamulec tarczowy. Kto odpowiada w firmie Almot za politykę wprowadzania potencjalnych klientów w błąd.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Nawet na stronie Kidena nie ma wersji z hamulcami tarczowymi. Skoro Almot nie ma ani sztuki u siebie na stanie to skąd ma wstawić zdjęcia?

      Odpowiedz
    • na zdjęciach na stronie jest model z 2016 jeszcze na gaźniku nowy 2017 ma tarczowe 🙂

      Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Pisałem już kilka dni temu, że zdjęcia na stronie Junaka są poglądowe (to jest wersja np. na Chiny), a w motocyklach sprzedawanych w Polsce hamulec tylny będzie tarczowy. Nikt nikogo nie wprowadza w błąd – w opisie jest informacja prawidłowa. Poza tym – większość producentów w katalogach prezentuje wersje najbogatsze, a eksponuje cenę wersji najuboższych/najtańszych. Raczej za chwalebne należy przyjąć fakt, że za te same pieniądze klient kupujący Junaka ,,oczami” otrzyma pojazd lepiej wyposażony niż na zdjęciach.

    Odpowiedz
    • A czy wersje na wtrysku będą posiadały starter nożny, tak jak to było w YBR Custom?

      Odpowiedz
  3. Ciekawe czy Keeway pod skrzydłami nowego importera, zacznie być wreszcie konkurencją dla Junaka i Rometa?

    Odpowiedz
  4. Wtryski w tych motocyklach zapewne będą te chińskie (FAI) bo i co się spodziewać po tej kategorii cenowej. Podobnie zresztą w modelu RZ. Nawet nowy Division od Rometa ma mieć wtrysk FAI. Ciekawe natomiast co w przypadku RS’a i RS’a Pro, Delphi? Są takie informacje?

    Odpowiedz
    • Wtrysk jest japońskiej firmy Mikuni.

      Odpowiedz
  5. Własnie kupiłem i dzisiej go mi dostarczyli na strzał juz zrobiłem 40 km fajna maszynka narazie wszystko ok działa narazie jezdze spolojnie bo docieram zwraca uwage !!! Polecam kolor pomaranczowy rzuca sie w oczy !!!

    Odpowiedz
  6. Panie Beniaminie według certyfikatu który mam masa wynosi 130kg spalanie 2,6l na 100km moc silnika 8kw numer silnika KD156FMI-E a producentem jest tak jak Pan napisał Tayo Motorcycle Technology

    Odpowiedz
  7. Zdjęcie profilowe bsw

    Jest już pierwsza wideorecenzja – nawet się prezentuje ten moto:
    http://www.jednoslad.pl/junak-125-racer-2017-duzo-za-malo/

    Odpowiedz
  8. Z filmiku jednoślad.pl wydaje się być bardzo cichy a ta odcina tylko pyrka, ciekawe jak z przyspieszeniem i vmaxem po dotarciu oraz spalaniem bo wygląda bardzo fajnie pomarańczowy i cena kusi

    Odpowiedz
  9. Przejechałem nim już ponad 200km, dźwięk jest fajny, nie jest wcale za cichy . Motocykl dzieli podzespoły z Junakiem RZ i 121 FL: ten sam silnik , zegary, wtrysk , hamulce itd.

    Odpowiedz
    • A jak przyspieszenie lub prędkość przelotowa? Czy można jechać 90 dłuższą trasę? Czy nie sprawdzałeś takich rzeczy bo na dotarciu

      Odpowiedz
  10. Predkosci max jeszcze nie sprawdzałem bo docieram ale moim zdaniem niezle sie zbiera ! wczoraj jezdziłem z żoną i dawal rade haha

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>