Keeway TX 125 Adventure (ADT)

Dodaj do porównania
Keeway TX 125 Adventure (ADT)

Propozycja grupy Qian Jiang pojawiła się na targach we Włoskim Milano w końcu 2017 roku. Motocykle typu Adventure, czyli „przygodowe” zyskują coraz bardziej na popularności w związku z tym producenci 125-tek wprowadzają nowe modele. W przypadku Keeway TX 125 Adventure mamy do czynienia z ewloucją sprawdzonego produktu Keewaya czyli TX 125.

Nowego turystyka napędza, znany z innych modeli Keewaya, silnik K157FMI generujący 10,88KM przy 9000obr/min. Silnik ten zasilany gaźnikiem osiągał 11.2KM, w tym przypadku układ wtryskowy dostosowujący silnik do normy EURO4 zabiera kawałek konika. Warto tutaj dodać, że ostatnia generacja tego silnika znana z Suzuki GN 125 oferowała 12KM.

 

Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy przy 7000 obr. Znając Keewaya zastosowano wtrysk Delphi. I co ważne dla kogoś kto kupuje ten motocykl na dłużej,  silnik ten posiada wymienny filtr oleju, co pozwala na wydłużenie interwałów wymiany oleju w stosunku do silników z siatkowym filtrem odśrodkowym. Dzięki filtrowi oleju zwiększa się też żywotność silnika poprzez lepsze filtrowanie opiłków.

Spoglądając na wymiary motocykla od razu widzimy że nie jest to mały motocykl, i nada się również dla większych jeźdźców, szczególnie biorąc pod uwagę większą niż zwykle wysokość siedziska.  Wrażenie dużego motocykla potęgują również szerokie jak na ten segment opony. Za stabilność w zakrętach zadba centralny amortyzator tylny, a za komfortowe pokonywanie nierówności przednie amortyzatory up-side-down. Na standardowym wyposażeniu otrzymujemy: hamulce CBS wspomagające prawidłowe zatrzymanie motocykla, szybę chroniącą przed wiatrem, chłodem i deszczem, jak również bagażnik.

Takim sprzętem możemy zarówno podróżować po drogach asfaltowych jak i szutrowych. Nie mamy się też czego obawiać jeżeli wybierzemy się w trudniejszy teren, mamy tutaj przecież spory prześwit 225mm i osłonę silnika. Drogę po szutrach i dziurach mogą nam lekko utrudnić jedynie opony szosowe. Pojemność na poziomie 9 litrów powinna pozwolić na przejechanie około 300 km, chciałoby się żeby w turystyku pojemność baku była jednak większa.

Firma Keeway od początku istnienia postawiła na rozwój i jakość, o czym świadczą opinie użytkowników tych motocykli, dodatkowo, za wyjątkiem austriackiego KSR-Moto (Generic), sprzedają swoje pojazdy pod własną marką. Marka keeway obecna jest w wielu krajach europejskich, i jest chwalona za bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Ceny nowego TXa w Polsce jeszcze nie znamy, ale sugerowana cena w Wielkiej Brytanii jest równa 12 tyś. PLN, i jest dokładnie taka sama jak za Keeway Cruisera 250.

Importerem marki Keeway od roku 2017 jest firma Motorland, mam nadzieję, że cena która nam zaoferuje będzie na tyle niska że motocykl będzie mógł godnie konkurować z Zongshenem RX1 (znanym jako Romet ADV 125 EFI)

 

 

 

 

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.88
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
142
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.056
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
825
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
820
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2070
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/80 R17

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

15 komentarzy

  1. I znowu to samo. Motocykl ADV a silnik 10 KM. To nie będzie jeździć !! Czy ci Chińczycy nie potrafią zrobić porządnego 15 konnego silnika? Porażka.

    Odpowiedz
    • Daj se chłopie na wstrzymanie. To dobra, sprawdzona jednostka. A jak ktos bedzie chcial go wzmocnić, to wpakuje caly dedykowany do Keewaya, oryginalny silnik 200 ccm. Mam dostep do takich po 2500 zl.

      Odpowiedz
      • Dobra, sprawdzona jednostka, która nie nadaje się do turystyki 🙂 (Pewnie mi za chwilę ktoś napisze, że jego szwagier na komarze był w Indiach itp. historie.)
        Trudno mi sobie wyobrazić kogoś kto posiada PJ kat. A, kupuje ten motor za około 10 tysięcy i jeszcze dokłada 2,5 tys. żeby mieć pojemność 200 i około 15 koni. Bo rozumiem, że nie bierzemy pod uwagę sytuacji z „nielegalną” pojemnością.
        Sam motor mi się bardzo podoba, ale będzie za drogi w stosunku do oferowanych osiągów (tak samo jak rometowski odpowiednik).

        Odpowiedz
      • Kolego możesz podać gdzie można kupić taki silnik 200cc do Keeway ? Mam RKV a widzę ze wychodziły też modele o pojemności 200.
        Jak nie możesz napisać w komentarzu daj znać na priv

        Odpowiedz
  2. Dobra, dajcie sobie na wstrzymanie. Motocykl 125 ccm z założenia ma być tani ( tak do 10-11 tys.zł), nie za ciężki, ma jechać 80 – 100 km/godz. i powinien być bezpieczny dla kierowców z samochodowym prawkiem, którzy mogą nie mieć pojęcia o technice jazdy na jednośladzie.
    Każdy, komu owe 80 km/godz. motocyklem jest za mało, powinien zrobić prawko kat. A i wyskoczyć z dużo grubszej kasy na jednoślad o osiągach jego satysfakcjonujących. I proszę mi nie narzekać, że tani motocykl ma moc 10 Km, a mógłby mieć ich 15. Połóż gościu na stole 15-20 tys. zł, będziesz miał sprzęta o mocy 15 Km, ale za to jego osiągi na pewno nie lepsze o dwa razy od tych tańszych.

    Odpowiedz
    • Racja Andrzeju w 100%.

      Odpowiedz
    • Tylko za 15-20 tyś zł to już są markowe sprzęty o mocy 15 Km, od Chińczyka każdy oczekuje niższej ceny jednak niż za Hondę.

      Odpowiedz
    • Położę na stole 6 tys. i mam Junaka Racera z takimi samymi lub lepszymi osiągami.

      Odpowiedz
  3. https://youtu.be/jUhDjtNSTaY
    Jest fajny i tyle i chyba lepszy od Rometa ADV
    Keeway poszedł do przodu i zostawił konkurencję daleko w tyle. Jak te wszystkie modele wejdą do sprzedaży w Polsce to praktycznie w każdym segmencie motocykli będą mieli model.
    Ktoś kto będzie miał więcej kasy pójdzie do Benelli. Dobrze to rozegrali.

    Odpowiedz
  4. W artykule jest napisane że to silnik jako kopia Suzuki. Moim zdaniem trzeba zobaczyć czy nie ma jakiś gratów do niego np ostry wałek rozrządu żeby podnieść moment bo samą mocą człowiek nie żyje. Bardziej moim zdaniem liczy się moment obrotowy w takich motocyklach

    Odpowiedz
    • W każdym silniku główne znaczenie ma moment obrotowy i miejsce w którym osiąga wartość maksymalną oraz zakres obrotów, gdzie wartość momentu jest bliska maksymalnej. Moc jest to wielkość obliczeniowa, natomiast moment to wielkość mierzalna.

      Odpowiedz
  5. Ok. Porównajmy wiec. Nasz bohater: moc – 10,88 kM; stosunek mocy do masy -0,056′ waga 142 kg Mówicie, ze ok, hmm
    tym czasem
    Romer ADV 125 fi PRO
    Moc- 10,61 kM, stosunek mocy do masy – 0,057; waga 138.
    posłuchajcie co mówi Dawid w 1,09 minuty w tym filmie:
    https://www.youtube.com/watch?v=Mbrn6ed8MEk
    cóż…. nic dodać , nic ująć

    Odpowiedz
  6. Beniaminie nie w Milanie tylko w Mediolanie

    Odpowiedz
    • W zasadzie staram się używać oryginalnych nazw. Tak samo jak unikam określenia Włochy, skoro kraj nazywa się Italia. Jedynie co zrobiłem niepoprawnie to odmieniłem po polsku. Już poprawiam.

      Odpowiedz
      • Ciekawe podejście. Nikt w Niemczech nie powie „im Polska”, w GBR – „in Polska”, a w Rosji – „в Polska”, prawda? Rozumiem, że oryginalność jest w dzisiejszych czasach w cenie, ale ew wszystkim trzeba znać umiar…

        Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>