Zipp Cafe Racer 125

Dodaj do porównania
Zipp Cafe Racer 125

Jeżeli komuś w Junaku 125 RZ, nie podobała się przednia lampa, kanapa oraz wysoka kierownica to proszę bardzo, może teraz zakupić Zipp-a Cafe Racer. Ten motocykl produkowany jest przez koncern Tayomotor.  Akurat model Zipp Cafe racer sprzedawany jest w Chinach jako Kiden KD150-V, oczywiście jak nazwa wskazuje występuje tam jako 150cc. 

 

W moim odczuciu prezentuje się bardzo ładnie, jest to chyba jeden z ładniejszych Cafe Racerów 125 dostępnych na naszym rynku. Przede wszystkim nie zapomniano tutaj o umieszczeniu lusterek z boków kierownicy. Smaczku dodają też gumy na przednim widelcu i płaska kanapa. Wyposażenie też jest niczego sobie, za oświetlenie drogi z przodu odpowiada lampa z żarówką halogenową, lampa tylna oraz kierunkowskazy wykonane są w technologii LED.

Licznik, mimo że utrzymany w stylu Cafe Racer, pojedynczy, okrągły wyglądający na okrojony, posiada wszelkie potrzebne informacje.

Mamy tutaj:

  • Prędkościomierz
  • Obrotomierz
  • Stan poziomu paliwa w baku
  • Wskaźnik zapiętego biegu
  • Zegarek, przebieg całkowity oraz przebieg dzienny

Tak samo jak w Junaku RZ, oraz Junaku Racer producent zastosował tłumik z podwójnym wylotem, co zapewnia bardzo przyjemne brzmienie motocykla. Uwierzcie mi, nie ma się czego wstydzić (jeździłem Racerem), a już na pewno nie trzeba wiercić otworów w tłumiku żeby Zipp Cafe Racer nie brzmiał jak kosiarka. Za zatrzymanie motocykla odpowiada oczywiście układ CBS wykorzystujący dwie tarcze hamulcowe.

Z ciekawostek technicznych warto dodać, że wahacz jest wykonany z kształtowników a nie rur, co powinno zwiększyć jego wytrzymałość na uszkodzenia. Wałek zaś umocowany jest na czterech łożyskach zamkniętych uszczelniaczami. Także to rozwiązanie powoduje zwiększenie żywotności tego elementu. Producent, jako jeden z nielicznych pokazuje też zabierak zębatki tylnego koła.

Ten wydawałoby się mało ważny detal, jest jednak niezwykle istotny w dobie, gdy w niektórych chińskich motocyklach stosuje się mało wytrzymały zabierak oparty na tak zwanych „palcach”, które zaledwie po kilku tysiącach kilometrów potrafią się wyrobić. Ten zastosowany przez Kidena, to ewolucja solidnego zabieraka znanego z Junaka 123.

No i dochodzimy do najważniejszego, Motocykl napędzany jest silnikiem TYS któremu poświęciliśmy osobny artykuł zasilany wtryskiem Mikuni, dość powiedzieć, że posiada wałek wyrównoważający oraz poprawione smarowanie. Silnik w wersji 125, generuje w Junaku RZ 10,8KM, to dobry wynik zakładając że Zipp podaje poprawne dane co do masy motocykla, bo według importera wynosi ona 115 kg a według producenta motocykl z płynami waży 140kg.

 

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
6799
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.88
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
140
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.057
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
796
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
737
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2044
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
80/90 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R17

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

5 komentarzy

  1. Ogólnie ładny motocykl, ale Caffe Racer z niego średni, przez tą bardzo wysoką kierownicę.
    Ewentualnie zmienić w nim m.in. opony, poprowadzić wydech nieco wyżej i chyba byłby fajny Scrambler.

    Odpowiedz
  2. Bardzo fajne te nowe motorki .Możne ktoś wie gdzie w Warmińsko-Mazurskim moge je znalesc np.zipp CR 125,romet scmb 125,k-light 125. Dzieki i jak ktoś ma doświadczenie z tymi moto to proszę o opinie.(tak wiem keeway jest jeszcze niedostępny)

    Odpowiedz
  3. Każdy importer ma swoja stronę firmową w internecie. Wejdź tam i poszukaj w zakładce ,,gdzie kupić”. Nie do końca ufaj tym informacjom – z reguły spora część tych dilerów i serwisów już nie istnieje. Problem będziesz miał na pewno z Zippem, który aktualnie odbudowywuje swoją sieć dilerską i nie ma stronie żadnych informacji. Ale najprościej to sprawdź na ulicach swojego miasta, jaki diler sprzedał dowolny jednoślad interesującej Cię marki na pojeździe, jaki zauważysz. Z reguły na sprzedanych przez siebie motocyklach każdy diler ( ja też) umieszcza swoje dane na ramce tablicy rejestracyjnej, albo na naklejce na nadwoziu. A jeszcze lepiej – pogadaj z użytkownikiem takiego jednośladu i dowiedz się, gdzie kupił i czy jest zadowolony ze sprzedawcy i jego serwisu.

    Odpowiedz
  4. Bardzo fajnie wygląda, zwłaszcza niebieski, ale 3 elementy mi nie pasują:
    1. Bak z „karbonową” listwą – bardziej pasowałby taki klasyczny jednolity,
    2. Tłumik – powinien być bardziej w poziomie i w jednolitym kolorze,
    3. Przedni błotnik – IMO trochę za krótki ale to już rzecz gustu.

    Odpowiedz
    • I myślę że ten motorek z racji na klasyczną budowę (okrągła lampa, szprychowe koła, płaskie siodło) będzie popularną bazą do rozmaitych customów – podobnie jak kiedyś romet ogar caffe. Ale teraz mamy dużo lepszą do tego bazę 🙂

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>