Romet ZXT 125

Dodaj do porównania
Romet ZXT 125

Nasi rodzimi Importerzy nie przestają nas zaskakiwać. Aktualnie Junak i Romet razem wzięci oferują 41 pojazdów o pojemności 125ccm z co najmniej ośmiu różnych fabryk, a to jeszcze nie koniec nowinek na przyszły sezon. Tym razem przeglądając internet natrafiłem na Rometa ZXT 125.

Pojazd ten produkowany jest w fabryce FOSTI (FOSHAN FOSTI MOTORCYCLE MANUFACTURING CO., LTD), najprowdopodobniej jako OEM dla Rometa, czyli nie znajdziemy takiego samego motocykla na stronie FOSTI ani w Chinach nie będzie dostępny on do sprzedaży. O producencie mówi nam początek numeru VIN czyli LB5.

Fabryka w Foshan ściśle współpracuje z firmą ZNEN (ZHONGNENG VEHICLE GROUP CO.,LTD) znaną między innymi z proudukcji Junaka 122 . Fosti produkuje też dla Almotu  model Junak 127. Warto też zauważyć, że model ZXT dzieli z Junakiem 126 silnik, zestaw zegarów oraz lampę przednią.

Jakościowo Fosti, Znen, Zontes czy Senke to chińskie średniaki, oferujące dobry stosunek jakości do ceny. Nie inaczej jest w przypadku modelu ZXT 125.

Mi osobiście motocykl przypomina zarzucony lata temu model Rometa, Z-125. Tylko, że tym razem w lampie przedniej mamy miejsce na dwie żarówki halogenowe co zwiastuje dobrą widoczność podczas jazdy w nocy. Kierunkowskazy również są już w technologii led.

Zestaw wskaźników, jak na Rometa przystało, zawiera wszystkie możliwe informacje, mamy obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa, licznik przebiegu całkowitego i oczywiście czytelną informację o aktualnie zapietym biegu. Warto też zauważyć, iż dzwignia ssania znajduje się na kierownicy, niby to drobiazg, ale do niedawna ciężko było znaleźć takie rozwiązanie w motocyklu za niecałe 4000zł. Tak samo jak nie w każdym motocyklu dostajemy seryjnie montowany bagażnik.

Motocykl jest napędzany silnikiem OHV (mimo że Romet na swojej stronie podaje OHC ?) generującym 9,82KM. To raczej niewiele, ale osiągami stawia go to na równi z innymi motocyklami napędzanymi przez silnik klon Hondy CG. Motocykl nie będzie też zbyt ciężki, podobne modele Fosti ważą między 115 – a 120kg, co daje nam stosunek mocy do masy na poziomie 0,062.

Na pewno zastosowanie silnika na popychaczach jest solidnym rozwiązaniem, którego wytrzymałość w Polsce udowodnił niejeden posiadacz Chińskiego sprzetu, ale przecież chińskie silniki OHC też nie są awaryjne. Na pewno jednak zastosowanie silnika OHC wiązałoby się ze wzrostem ceny. Tak samo zresztą jak zastosowanie markowych opon. Więc, jak to mówią Amerykanie „You get, what you paid for*”

Całość prezentuje się stylistycznie bardzo zgrabnie, w moim odczuciu nawet ładniej niż nowy RX Street. Pokrętło zaworu paliwa zostało wkomponowane w owiewkę. Zadbano nawet o to aby nitka zszywająca tylną kanapę była w kolorze nadwozia,(tylko w czerwonej wersji kolorystycznej 🙂 ). Osobiście myślę że model ten ma szansę mocno konkurować z Rometem K-125 daje nam takie same osiągi a stylistycznie jest dużo ładniejszy.

*Dostajesz to za co zapłaciłeś

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
3999!
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.22
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.82
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
117
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.062
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,7
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHV)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
750
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

83 komentarze

  1. Wrzuć kolego Zippa Raven Lux 125. Będzie co poczytać, zanim wiosną zrobisz jego test.
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz
  2. jak za taką cenę to może by ta propozycja ciekawa jestem ciekaw pierwszych opinii użytkowników

    Odpowiedz
    • Dobry. Nieźle sie składa. Vmax 95-100. Czasem 2 nie wchodzi. Wskaźnik paliwa po roku eksploatacji(2tys km) -przepalaja sie diody. Odpadła guma od stopki centralnej-rezultat to dziwne dźwięki od wibracji. Spalanie max3l. Trasa 100km na pełnym odkreceniu manetki bez problemu.

      Odpowiedz
    • Jestem posiadaczem i jestem zadowolony Max 115 km/h zwinny szybko skręca się na obroty.daje radę w trasie

      Odpowiedz
  3. On ma ten sam rozmiar opony z tyłu i z przodu?

    Odpowiedz
  4. do Grzech – przód 2.78-18 tył 3.25-18

    Odpowiedz
  5. Czyli takie sobie coś, nic szczególnego. Trzeba patrzeć na coś nowszego

    Odpowiedz
  6. jest jakikolwiek filmik dostępny w sieci z tym motorkiem?

    Odpowiedz
    • do Andreus – wrzuć sobie na You Tube „Romet ZXT 125” a znajdziesz ze 4 filmiki. Miłego oglądania..

      Odpowiedz
  7. Ma to wałek równoważący?

    Odpowiedz
    • Do sky. 🙂
      No właśnie Romet ZXT 125 podobno ma ten wałek, jak pisał Basztard z dnia 2016-05-30.
      Oto tekst z olx.pl:
      PARAMETRY
      Rocznik: 2015
      Wymiary: 2070 x 770 x 1120
      Silnik: jednocylindrowy dwuzaworowy z wałkiem wyrównoważającym, OHV, chłodzony powietrzem
      Pojemność: 124
      Prędkość maksymalna: 95 km/h
      Przeniesienie napędu: Łańcuch, 5 biegów
      Moc maksymalna (KM): 8.5
      Rozruch: elektryczny, nożny
      Felgi: aluminiowe
      Masa pojazdu gotowego do jazdy: 118 kg
      Hamulec przód/ tył: tarczowy/bębnowy
      Opona przód/tył: 2.75-18 / 3.25-18
      Pojemność zbiornika paliwa: 13 l,
      a to tekst z husator.pl:
      ZXT to bazowe modele w ofercie ROMET. Występuje w dwóch wersjach silnikowych OHC 50 ccm oraz 125 ccm OHV z wałkiem wyrównoważającym. Pojazdy wyposażone w hamulce tarczowe przedniej osi oraz standardowo w aluminiowy bagażnik. Oświetlenie dwiema żarówkami halogenowymi gwarantuje dobrą widoczność. Również kierunkowskazy są w technologii LED. Jak na motocykl nie przekraczający 4000 tys. Złotych gwarantuje nam bardzo dobrą pracę silnika, ładną stylistykę, oryginalne rozwiązania wyposażenia oraz dobre materiały.

      Dane techniczne:
      Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy OHV, chłodzony powietrzem
      Pojemność: 125 ccm
      Moc maksymalna: 10KM
      Prędkość maksymalna: 95 km/h
      Przeniesienie napędu: łańcuch
      Skrzynia biegów: 5 biegowa

      Odpowiedz
    • Ma wałek

      Odpowiedz
  8. Mam go lecz w wersji 50 cc.
    Cena za 50 i 125 jest ta sama – co zaskakuje 😉
    W 50 blokada jest na 60km/h lecz po ściągnięciu spokojnie pojedzie ok.80km/h 🙂
    Kolega ma również ZXT 50, lecz powiększył pojemność na 80cc i „ciśnie” mu 90-95 🙂
    Nie opłaca się zakładać silnika 125 bo jest strasznie słaby (9KM a zestaw 80cc za 350 zł ma ok7-8 KM a nowy silnik 125cc orginalny od rometa kosztuje 1300 zł (do ZXT125))

    Oczywiście trzeba wspomnieć że silnik od 125 pojedzie zaledwie 95 km/h.

    Ale jak za tą cenę polecam serdecznie. 🙂
    Jakby ktoś miał jakieś szczegółowe pytania proszę pytać. 😉

    Odpowiedz
    • Jak jest z jakością i spasowaniem plastików w tym twoim Romecie ZXT 50, i co ci się do tej pory zepsuło podczas eksploatacji sprzęta.

      Odpowiedz
    • A jak się nim jeździ bo widziałem w salonie Romet i przejechałem się kawałek z tatą i mamy zamiar właśnie kupić ten model. A jeszcze jedno ty zdejmowałeś blokadę czy mechanik ? Pozdrawiam 😉

      Odpowiedz
    • mam Rometa ZXT 125 z tego roku i pomimo 9KM rozpędza się do 100 km/h na luzie. nie wiem skąd wziął Pan te bzdury. posiadam motocykl 2 tygodnie i jak na razie sprawuje się idealnie. zero zastrzeżeń.

      Odpowiedz
    • Jakoś muj zxt 125 ma v Max 115 km/ h nie pisz bzdur

      Odpowiedz
    • Ale silnik 125 nie jest tak wysilony

      Odpowiedz
  9. No użytkuje go od 2-mcy i jestem bardzo zadowolony, plastiki się mocno trzymają, widac niedociągnięcia na plastikach ale tylko stylistyczne, nie łamią się.
    Nic się nie zepsuło. 🙂

    Odpowiedz
    • Dzięki za opinię. Czekamy na kolejne po kolejnych kilometrach.
      dzielenie się wiedzą może komuś pomóc.

      Odpowiedz
      • Mam takiego zxt125 i mam problem z przednim chamulcem! Już byłem na serwisie to podobno ze była zamontowana dźwignia chamulca przy kierownicy i ze nie odbijała zrobiłem następną setkę i tak samo kolo stawia opór jak stawiało! Czy tak ma się docierać i stawiać opór czy uszkodzony jest cylinderek? Jest na gwarancji co mam zrobić? Napewno reklamowac!

        Odpowiedz
      • Mam takiego zxt125 i mam problem z przednim chamulcem! Już byłem na serwisie to podobno ze była zamontowana dźwignia chamulca przy kierownicy i ze nie odbijała zrobiłem następną setkę i tak samo kolo stawia opór jak stawiało! Czy tak ma się docierać i stawiać opór czy uszkodzony jest cylinderek? Jest na gwarancji co mam zrobić? Napewno reklamowac!

        Odpowiedz
        • Zgłoś się do serwisu, może być cylinderek a może być pompka hamulcowa. Nie powinien motocykl hamować sam z siebie.
          Gdybyś nie miał gwarancji poradziłbym ci prysnąć WD40, albo CX80 pod gumową uszczelkę przy klamce hamulca.

          Pytanie też co znaczy że koło stawia opór, czasami lekko klocek może ocierać i jak ręką będziesz kręcił to będziesz czuł że lekki opór, ale nie może być tak żeby moto hamowało. Przejedź kilkaset metrów i zatrzymaj motocykl używając tylko tylnego hamulca, po czym sprawdź czy przednia tarcza jest gorąca. Nie powinna być.

          Odpowiedz
          • Oki pojeździe trochę i zobaczenia a poza tym za poredziesiat kilometrów mam pierwszy przesłać to zobaczenia do tego czasu! Pozdro i dziekuje;)

  10. Czy jest to OEM tylko dla Rometa kwestia dyskusyjna. Fosti ma na swojej stronie kilkaset modeli i kilka z nich pasuje mi do ZXT oczywista równią się detalami, ale skoro Romet zamawia ich tysiące to pewnie może sobie na takie „kaprysy” pozwolić. Co ciekawe, żeby zostać importerem trzeba zamówić min. 36 sztuk danego modelu. Ciekaw jestem ile by taka sztuka kosztowała w fabryce i jakie byłyby koszty transportu cła, podatku itp. Podejrzewam ,ze importer musi mieć przynajmniej 40-50% marży ,może nawet więcej?
    http://fosti.gmc.globalmarket.com/products/details/china-best-selling-125cc-motorcycle-streect-motorcycle-gallop-2060183.html

    http://fosti.gmc.globalmarket.com/products/details/cheap-hot-selling-125cc-motorcycle-street-motorcycle-archer-s-1572968.html

    http://fosti.gmc.globalmarket.com/products/details/china-best-selling-125cc-motorbike-streect-motorcycle-gallop-1574761.html

    Odpowiedz
  11. To ma ten sam silnik co Ferro?

    Odpowiedz
  12. Byłem w sklepie Rometu i gość mi mówił, że to silnik lepszy. Na stronie Rometu info, że silnik OHC.
    Zawitałem do kolejnego salonu, gdzie gość mi powiedział, że ZXT ma zwykły silnik na popychaczach, taki jak w Junaku 122. No i bądź to człowieku mądry, kompletna dezinformacja.
    Czy ktoś się orientuje, jak jest naprawdę? Chciałbym pod koniec przyszłego tyg. kupić moto, najlepiej z wałkiem wyrównoważającym. Biorę pod uwagę też tego Rometa.

    Odpowiedz
    • Obejrzyj mój film o zipp vz-2.
      Tam dokładnie opowiadam jak rozróżnić typy silników chińskich. Nie pamiętam w której minucie chyba coś koło ósmej.

      Odpowiedz
      • A zxt 125 do się podkręcić moc? Troszeczke tylko pytam!?

        Odpowiedz
    • Rozum podpowiada, że w tej cenie nie dostaniesz ani silnika OHC ani wałka.

      Odpowiedz
      • Odpowiedz
        • tutaj można poczytać o rodzajach chińskich silników.
          http://www.motocykle-125.com.pl/category/chinskie-silniki/

          Silnik zastosowany w Junaku 123, Zipp Vz-2, Bartonie Classic, Toros Ion, to konstrukcyjnie ten sam silnik. 157FMI OHC, z wałkiem wyrównoważającym.

          Odpowiedz
          • Moje pytanie i link, było polemiką z kategorycznym i nie do końca sensownym stwierdzeniem Setha.

          • Jeśli stwierdzenie „rozum podpowiada” = kategoryczne, to nie bardzo widzę sens dyskusji.
            Natomiast dodajcie sobie do mojej wypowiedzi „u Rometa”, bo o to mi chodziło. Wydaje mi się, że ich najtańsza pozycja nie będzie miała tego o czym piszemy.

          • Dziś rano rozmawiałem z serwisantami Arkus&Romet z Tarnowa – silnik MA wałek wyrównoważający !
            Sami nie byli pewni, więc rozebrali silnik i stwierdzili namacalnie że jest…

          • Mega serwisanci. buhahaha!
            Rozpoławiać silnik żeby sprawdzić czy ma wałek wyrównoważający. Takie BAJKI, tylko w Polsce.
            Gorzej jeżeli rzeczywiście rozebrali ten silnik…wtedy to tylko ręce załamać…

          • Osobiście testowałem Ferro 125 od Almotu, który ma identyczny silnik, pochodzący z tej samej fabryki. On nie ma wałka, co widać wyraźnie na filmie jak nim telepie. Ja nie wiem co tam wymacali sobie serwisanci, ale na pewno nie był ten to wałek o którym piszemy 😉

      • Wałek wyruwnowujacy jest w tym modelu bo takowy posiadam. Szerloku

        Odpowiedz
  13. Dziś dokonalem zakupu tej 125-tki, pojutrze ją odbieram, będę pisał jak się sprawuje… I dam znać czy telepie jak Ferro 😉 … O ile kogoś to interesuje…

    Odpowiedz
    • Mnie interesują wasze opinie.
      Choć pamiętaj że drgania stopniowo ustępują. Po 6tysiacach będą dużo mniej wyczuwalne. Po 10tysiach będziesz się zastanawiał o jakich drganiach mowa 🙂

      Odpowiedz
  14. Kupiłem kilka dni temu ZXT 125. Ogólnie jestem zadowolony, silnik na dotarciu (nie przekraczam 6 tys. obrotów) ale ciągnie bez problemu 70km/h i rwie się wyżej ale mu nie pozwalam. Praca równa i cicha. Ma swoje wady: potwornie niewygodne siedzenie, dźwignia hamulca nożnego za wysoko (stopę trzeba trzymać na bok), podobnie dźwignia zmiany biegów. Fajna maszynka ale to siedzenie do du.y!!!

    Odpowiedz
    • Przyjrzyj się dobre dźwigniom, może są regulowane. U mnie „fachowcy” od Rometa zarzekali się, że hamulca nożnego nie da się obniżyć. W garażu wykonałem dłuższy rzut oka na konstrukcję, 20 minut roboty i dźwignia jest niżej.

      Odpowiedz
    • Wajcha biegów jest regulowana. Wykręć śrubę, zdejmij wajchę z wielowypustu, przestaw o ząbek w dół.

      Odpowiedz
    • Siedzenie zazwyczaj musi być do d…y 🙂 Dziś kupiłem tę maszynkę i jestem bardzo zadowolony. Przynajmniej takie są pierwsze wrażenia. Zobaczymy co dalej wyjdzie „w praniu”. Ale coś jeden migacz przedni się zepsuł. Może jakiś kontakt elektryczny zawiódł? Pozdrawiam.

      Odpowiedz
  15. W ten weekend w salonie Rometa gość znów potwierdzał, że to silnik z wałkiem. Tyle że to wersja OHV, a nie OHC, oczywiście. Stąd info na stronach niektórych dystrybutorów:
    http://www.husator.pl/pl/p/Romet-ZXT-125/860
    http://olx.pl/oferta/sportowy-motocykl-romet-zxt-125-nowosc-2016-CID5-IDcWgyH.html
    Od razu zastrzegam, że fachowcem nie jestem. Zastanawiam się, skąd to całe przekłamanie. Zrobiłem tym moto kilka kółek. Bardzo toto zwinne i lekkie. Przy standardowych ustawieniach pod Chińczyka Polakowi może być niewygodnie. Kierownica ustawiona niewygodnie dla osoby wyższej (mam 1,8 m wzrostu), więc wymaga regulacji.

    Odpowiedz
  16. Czy w tym modelu nie ma silnika z walkiem wyrownowazajacym? RX157FMI?

    Odpowiedz
  17. Byłem dziś w salonie w Zawierciu, i osoba sprzedająca Romeciki, na pytanie o wałek w ZXT 125 odpowiedziała: Ten motocykl nie ma wałka wyrównoważającego, mógłbym Panu powiedzieć, że ma, ale to nie ta kategoria cenowa.
    Więc, w końcu ma czy nie ma?

    Odpowiedz
    • Fosti nie chwali się tym silnikiem na swojej stronie. Oficjalna informacja uzyskana od przedstawiciela Rometa odpowiedzialnego za kontakt z prasą mówi że jest tam wałek wyrównoważający.
      Jeżeli jest tam innenbalancer, to będzie rozwiązany podobnie jak w modelu Z-One, czyli umieszczony między kołami zamachowymi wału korbowego. Na niektórych zdjęciach tego modelu widać tam jakieś wyoblenie.
      Owszem wałek zwiększa komfort, ale czy jazda bez niego jest aż tak niewygodna? Nie, wiem.
      Jeżdże tymi sprzętami i oczywiście odczuwam różnicę, ale mając do wydania 4tyś zł, nie zastanwiałbym się nad wałkiem.

      Odpowiedz
    • Ma

      Odpowiedz
  18. Nie dalej jak wczoraj zauważyłem takiego Rometa zaparkowanego pod salonem fryzjerskim i z czystej, męskiej ciekawości postanowiłem zrobić mały rekonesans. Po chwili przy motorku pojawił się właściciel płci pięknej i postanowilem zasięgnąć informacji. Ponieważ moto było na dotarciu (przebieg ~700 km) maksymalna uzyskana prędkość to 70 km/h. Generalnie póki co same pozytywy, jedyny napotkany problem to blokowanie się skrzyni biegów między biegami 2 N 1. Wizualnie motocykl prezentuje się naprawdę dobrze, jego wykończenie także wygląda solidnie. Całości dopelniał bardzo fajnie spasowany kufer, który wzrokowo dodawał moto trochę dojrzałości/wielkości. Postanowiłem zajrzeć na motocykle-125.com.pl i sprawdzić cenę tego sprzętu i moje zaskoczenie było jeszcze większe – niespełna 4 tys to naprawdę kusząca cena.

    Odpowiedz
  19. Ja tym sprzętem spokojnie latam 110 i dalej mi by chciał iść 🙂 tam jest podana przypuszczalna prędkość motoru w praktyce 110-120 pojedzie na 125 🙂

    Odpowiedz
  20. Również zakupiłem Rometa ZXT 50 i póki co sprawuje się dobrze po pokonaniu 1400km. Tylni hamulec bębnowy szału nie robi ale za to przód to inna bajka. Plastiki jakościowo nie narzekam, lecz są nie dociągnięcia w malowaniu, malutkie ale są. Przedni widelec bardzo miękki i ręce nie bolą od nierówności, gorzej z tyłu ale tragedii nie ma. Jak za cenę 4000 zł całkiem nie źle. Mógłby ktoś napisać jakie są blokady w tym moto? Dość słabo się wkręca przez co przyśpieszenie do 60 trochę zajmuje czasu. Najlepiej idzie z wiatrem gdzie bez problemu dobijam do magicznych 80km/h na liczniku, chodź w rzeczywistości to koło 70km/h, bo licznik niestety przekłamuje. Na pewno wart uwagi za tą cenę i spalanie na poziomie 2,5l, fajna sprawa w porównaniu do samochodu czy nawet 2 suwów.

    Odpowiedz
    • Seryjna biegowa pięćdziesiątka w czterosuwie , wbrew opiniom wielu ,, znawców” nie jest blokowana. Prędkość rzędu 60 km/godz. jest w nich całkiem realna. Ale przyspieszenia są rzeczywiście cieniutkie. Dopiero po przejechaniu ok. 4 tys km ( dotyczy to wszystkich nowych motorków) osiągają pełną moc.
      Zamiana góry silnika na 72 ccm daje spory przyrost mocy i osiągów, nie kosztując przy tym przesadnie dużo, a trwałość silnika na tym nie cierpi.

      Odpowiedz
  21. mam ten model od jakiegoś tygodnia i jak mu dam gazu to lekko sam wchodzi na obroty. przejechane ma około 90km.

    Odpowiedz
    • To może być fałszywe powietrze. Możesz delikatnie dokręcić śruby mocujące kolektor ssący (czyli łącznik miedzy gaźnikiem i cylindrem), tam najczęściej pojawia się nieszczelność.

      Odpowiedz
      • i ogólnie nie chce chodzić na ssaniu jak jest zimny.. zapale go i od razu gaśnie.. bez ssania już dłużej pochodzi niż z..

        Odpowiedz
        • W jaki sposób używasz ssania?
          Przy niższych temperaturach zalecam:
          1) Ssanie na maksa, gaz na pół i uruchamiamy, powinien odpalić.
          2)Trzymamy gaz na połowie przez 10sek po czym przestawiamy ssanie na pół.
          3) Ubieramy się, kask, rękawice itp, wyłączamy ssanie i w drogę.

          Odpowiedz
  22. próbuję go zapalić tak jak Ty mówisz ale nie zapala…

    Odpowiedz
  23. Wszelkie prace przy nie do końca w pełni prawidłowej pracy silniku zacznij od spuszczenia wody z gaźnika- na dole komory pływakowej z prawej strony jest wkręt na płaski śrubokręt. Odkręć go (w lewo) zamknąwszy uprzednio kranik paliwa i do podstawionego naczynia upuść nieco albo całość zawartości gaźnika. Zakręć wkręt, odkręć kranik i… pal!

    Odpowiedz
    • Cześć
      Orientujesz się czy w Bartonie Classicu jest taki sam sposób na pozbycie się wody z gaźnika? Obawiam się że mogę mieć trochę kłopotów z pierwszym wiosennym odpaleniem. Mam już go odstawionego do gościnnego garażu więc nawet nie mogę sprawdzić. W zbiorniku jest tak między 3/4 a 5/6 paliwa.

      Odpowiedz
  24. Każdy gaźnik w chińskich motocyklach, a i wszystkie inne gaźniki , w tym skuterowe i motorowerowe mają takowe śrubki albo króćce do wypuszczania zawartości komory pływakowej. Stan paliwa w baku nie ma wpływu na możliwość spuszczenia wody.

    Odpowiedz
  25. Siemanko mam tego Rometa w wersji 125 od 3-4 msc. Nic się nie psuje jak narazie wszystko chodzi jak trzeba tylko ja przez swoją głupotę pozbawiłem go prawego lusterka oraz troche skrzywiłem kierwonice ale to tak z 2stopnie w prawą strone. Plastiki są w miarę wytrzymałe. Posiada on wałek wyrównoważający wiec wibracje są minimalne ale to tylko na najwyższych obrotach. Rozpędza się bardzo fajnie mimo tych prawie 10KM a to wszystko dzięki jego lekkiej konstrukcji. Polecam z całego serca.

    Odpowiedz
  26. A poda ktoś link do takiego pasującego cylindra 80cc ? Bo kiepski jestem w szukaniu takich żeczy

    Odpowiedz
  27. Zestawy 72 ccm do silników z cylindrem stojącym mam po 350 zł, z Moretti. Zestawy do silników z cylindrem leżącym – po 200 – 230 zł.

    Odpowiedz
    • Witam. A zestaw 150cc koniecznie czarny posiadasz?
      Pozdrawiam

      Odpowiedz
      • Oczywiście, ja mam niemal wszystkie części do pojazdów, które sprzedaję i zapewniam je wszystkim klientom, którzy u mnie zamówili / zakupili motocykl.

        Odpowiedz
  28. Czesc
    Ma wibracje?

    Odpowiedz
  29. Witam. Również posiadam ZXT 125 od trzech miesięcy. Przebieg 1200km. Fajny sprzęcik,mogę śmiało polecić.

    Odpowiedz
  30. JesteJestem posiadaczem ROMETA ZXT125 .wracajcie uwagę na wszystkie śruby.srubki sa niepodokrecane. Świeca również. Ogólnie jestem zadowolony .spalanie 3-3,50 na 100km.V – Max 115 km/ h ,opony do du,,,,,,, radzę zmienić. No i jest po zatym zajebisty .Miałem K 125 i zxt jest 100% lepszy i wygodniejszy, Nie ma drgań bo ma wałek wyrównowujacy .no i to na tyle LWG POZDRO Z PODLASIA

    Odpowiedz
  31. Nic lepszego w tej cenie nie kupicie. Jeżdżę wersją 125 od miesiąca. Same superlatywy. Kupując nówkę najlepiej zmienić olej po 300 km. Sami zobaczycie dlaczego. Ja wlałem mobila 10W40 silnik ucichł i zaczął lżej pracować. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
  32. Witam ! po raz pierwszy jestem na tym forum. Kupiłem 125-kę w lipcu i jak na razie musze powiedziec , że jestem pod wrażeniem stosunku jakości do ceny. Jeszcze docieram bo mam zrobione jakieś 800 kilosów i póki co nie rzeźbiłem go więcej niz 80KM/h. Ale przyznam szczerze że nie wyobrażam sobie jechać tym 100Km/h bez jakiejś owiewki czy szyby ! Ma ktos może z Was pomysł jaka by tam spasowała ? Oryginalnie to nie przewidują żadnej do niego , więc pomyślałem , ze jakoś spasuję od ADV 125 FI pro ale te szyby ( jak i zresztą do wielu innych modeli Rometa ) sa w tym momencie nieosiagalne ! Denerwuje mnie też trochę to że lampa daje słabe swiatło przy jeżdzie po zmroku – macie może na to jakiś skuteczny patent ? Byłbym wdzięczny za pomoc ! Pozdrawiam !

    Odpowiedz
    • Co do owiewki – zamiast osłony liczników możesz zamontować tę krótką od modelu RX – pasuje idealnie. Ale w praktyce to niewiele daje, a innej dedykowanej raczej nie znajdziesz. Co do lampy – możesz spróbować z innymi żarówkami. W lampie masz 2 x 18W wymień jedną z nich na 35W. Tyle że w dłuższej perspektywie może to powodować wypalenie odbłyśnika…

      Odpowiedz
      • Zgadza się – ona pasuje ale jest za mała i nic nie daje , to musi być cos większego. Zauważyłem , że najgorzej jechać za busem albo izotermą w odległości kilku metrów przy około 60-70 km/h. Turbulencje lepsze niż w samolocie a fitness przy tym wyborny….Poluję na tę owiewkę od adv 125 – coś bym wykombinował żeby ją tam zamocować ale nie ma na rynku. Orientujesz się może czy i kiedy Romet przewiduje to w sprzedaży ? Podobnie jest z kufrem centralnym od adv. On fajnie wygląda bo kanciasty a do tego motoru nie pasuje z wyglądu żaden obły jak do skuterów. Al;e też na razie nieosiągalny……A co do tej żarówki to spróbuję iśc za Twoją radą i wymienić na tę mocniejszą. Co do wypalenia odbłyśnika to całkiem to realne i dlatego idealną mogła by byc jakaś żarówka ledowa , tylko nie wiem czy takowe istnieją ? Poza tym muszę szczerze przyznać , że sprzęt sprawuje się całkiem fajnie jak na tę klasę pojemności i tym bardziej chciałbym poprawic w nim te dwie rzeczy bo myślę , że sprawiło by to dodatkowa frajdę z jazdy 🙂

        Odpowiedz
        • Co do owiewki – niestety nie pomogę.
          Żarówki LED HS1 – oczywiście że są np:
          http://allegro.pl/zarowka-led-cree-h4-hs1-1800-lm-i6958397031.html

          Odpowiedz
          • Dzięki za info. Przyjrzałem sie dzisiaj porządnie tej mojej lampie i z przykrością stwierdzam , ze tam juz są założone dwie żarówki po 35 wat. Ja w niej nic nie zmieniałem, więc zakładam ,że fabrycznie takie były dane. Oczywiście o ile dobrze zczytałem symbole ale takie właśnie wartości widać patrząc przez plastikowy klosz na pierścienie wokół żarówek . Chyba że spróbować włożyć 55 wat ? 🙂 Kształtem wyglądają jak samochodowe więc może by sie udało ? 🙂

        • Jeżeli chcesz zeszpecić sobie motocykl tak ja ja, to ta uniwersalna z Alledrogo całkiem dobrze chroni przed wiatrem i deszczem.
          Ale zostaje u mnie tylko od jesieni do wiosny, potem na półkę. Z dwojga złego wolę jeździć na „brzydkim” motocyklu niż nie jeździć wcale…


          Odpowiedz
          • W sumie nie jest taka brzydka. Ja kupuję w przyszłym tygodniu – ale zwykłego Puiga

          • Trzeba przyznać , że to juz całkiem spora szyba jest ! Jednak osobiście wolałbym chyba od tego adv spróbować bo wydaje mi się że będzie trochę zgrabniejsza dla zxt i chciałbym uniknąć tych mocowań do kierownicy . Właściwie to sezon się kończy powoli więc poczekamy i zobaczymy -może wiosną pojawią się w sprzedaży ? A póki co to jeszcze pewnie kilka dni jazdy się trafi przed zimą to jakoś się przeżyje….Chociaż dzisiaj już niemiłosiernie zimno się zrobiło i kolana to mi prawie drętwiały z zimna…..Ale fajnie , że wrzuciłeś fotki tej swojej szyby !

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>