Junak 126

Dodaj do porównania
Junak 126

Junak 126 to jedna z tańszych propozycji na 125-tkę. Ten pochodzący z fabryki Fosti, motocykl został zaprezentowany w 2015 roku. Od razu przyciąga wzrok swoim designem. Wszystko jest na swoim miejscu, wygląda fajnie. Nawet jakość wykonania wydaje się być przyzwoita, niestety z tą jakością nie do końca tak jest.

Ograniczony budżet musiał na czymś się odbić. Nie znajdziemy tutaj wałka wyrównoważającego przez co silnik, oznaczony symbolem 152 FMI, solidnie drży. Drgania przenoszą się na konstrukcję przez co plastiki telepią a motocykl się rozkręca. Przed wyprzedzeniem będziesz musiał chwycić w rękę lusterko, aby zobaczyć czy coś nie leci lewym pasem. A to dlatego, że obraz od drgań się wręcz rozmywa. Na dzień dobry będziesz musiał także wymienić szpilki od kolektora wydechowego, te oryginalne pękają po 300 kilometrach. To dość typowe w budżetowych sprzętach, w tej kategorii cenowej należy się z tym liczyć, konkurencja też tak ma. Użytkownicy narzekają także na słabo widoczne lampy i problemy ze stacyjką. Obrotomierz też jakby nie nadąża za faktycznym stanem. Często przepalają się żarówki. Największy jednak minus to bardzo słabe przednie hamulce. Naprawdę jest niebezpiecznie. Warto wymienić klocki na lepsze.

Na plus jest tu waga a co za tym idzie dynamika. Przy tej masie, mimo iż liczba koni nie powala, motocykl zbiera znakomicie. Na mieście da się nawet poszaleć, a poza miastem będziemy równo jechać z innymi użytkownikami ruchu. Silnik jest trwały, jeżeli po pierwszych 100 kilometrach nie wyjdzie żadna wada fabryczna, to będzie służył do nawet 30 tysięcy i więcej. Skrzynia biegów po czasie zrobi się trochę luźna, ale nie ma z nią problemów, jest solidna.

R E K L A M A

Chociaż nie wszyscy to lubią, to akurat ja uważam, że fajne w tym motocyklu jest to, że boczna stopka, gdy jest wysunięta, odcina zapłon. Ileż to razy, o tym, że zapomniałem schować stopkę, dowiadywałem się dopiero na pierwszym lewym zakręcie!

Junak 126 ma wiele wad, ale jeżeli będzie to twój pierwszy motocykl to pewnie go polubisz. Poniżej wywiad z użytkownikiem tego motocykla. Norbert przejechał nim ponad 6 tysięcy, często pokonując trasę Konin – Warszawa.

W katalogu Junaka  na rok 2017 już nie występuje.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
5099
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.53
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.6
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
127
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.067
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHV)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna
110
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
770
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
750
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1965
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
2,75/ R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R16

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

36 komentarzy

  1. Ten Junak ma mocy 11,6 KM, a nie kW. Gdyby miał 11,6 kW to nie można by nim się poruszać na prawko B, a poza tym można by takim sprzętem objechać moją Terrę, a tego byśmy nie chcieli 🙂

    Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe Dawid Parus

    Prawda, poprawiam, dzięki za spostrzegawczość.

    Odpowiedz
  3. Jakie spalanie jest Tym modelu?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Jest to nowy model na Polskim rynku i nie ma jeszcze dokładnych danych. Jednak motocykl ten jest napędzany silnikiem OHV kopiowanym z Hondy CG. Te silniki przy takiej wadze motocykla zużywają między 2,6 a 3,2 litra na każde przejechane 100km.

      Odpowiedz
  4. Zakupiłem tego ślada. Ogólnie to wydaje się trochę twardy w szczególności tył gdy się jedzie solo poza tym przy 5000-6000 obr./min. są dość duże drganie na całym junaczku, ciekaw czy nie wpłynie to na odkręcanie się śrubek w dalszej eksploatacji… A poza tym to ogólnie chyba wszystko spoko:)

    Odpowiedz
  5. Kupiony wczoraj przejechane 5 km po osiedlu, wydaje się zrobiony starannie plastiki nie odstają jak to w chinczykach. Dam znać czy radzi sobie w mieście i w trasie jak go zarejestruje.

    Odpowiedz
  6. To tak zrobione już 60 km, jedyna wada dla wielu może być to skreślenie kupna tego motocykla, wibracje na wysokich obrotach ale mi to nie przeszkadza bo to miała być alternatywa na miasto a nie ścigacz na tory. A i zobaczcie przed jazdą czy dokręcone wszystko, ja 20 km od domu sie dowiedziałem że wydech lata :]

    Odpowiedz
  7. Witam. Tylko się przymierzałem do tego motorku i niestety przy moich 184 cm wzrostu wyglądam na nim jak bym jechał na psie 🙁 Dlaczego te chińskie motorki są takie małe? Dla wysokich Europejczyków się nie nadają. Nadal szukam czegoś co nie kosztuje majątku i ma jakiś wygląd. Może coś podpowiecie dla osoby o moim wzroście?

    Odpowiedz
  8. @TomaS
    Obejrzyj sobie Rometa ADV 125/150, Rometa-Z175, Shineray XY 150, lub modele BMW terenowo-turystyczne. W tym ostatnim na wystawie motocykli jak usiadłem na jednym, to nie mogłem dostać całkowicie nogą do ziemi. A mam ok. 179 cm wzrostu:)).

    Odpowiedz
  9. Cześć. Kupiłem 126tkę wczoraj przejechałem 30 km no i wyszły 2 rzeczy 🙂
    1. Osłonki, owiewki nie wiem jak te plastiki na baku nazwać strasznie brzęczały podczas jazdy po 10 minutach szłau można było dostać zdemontowałem je i okazało się że składają się one z 2 części które wzajemnie o siebie stukały więc wytłumiłem je gąbeczką samoprzylepną i problem się rozwiązał.
    2. Stacyjka, nie wiem jak to się stało ale po pierwszym kilometrze wyłaczył mi się zapłon 🙂 okazało się że do przekręcenia kluczyka zabrakło mi skila więc musiałem się tego nauczyć.
    Jeszcze jedno – to pozytyw mam 198 cm wzrostu i nie odczułem abym do tej maszyny nie pasował więc myślę że nada się dla każdego.

    Ogólnie zadowolony jestem z zakupu, pozdrawiam

    Odpowiedz
  10. Witam.Mam Junak od 5 miesiecy i musze przyznac,ze jestem zadowolony. Ma kilka wad, słabe światla z przodu (wymienilem zarowki), dosc spore drgania silnika ( jaka cena …..) ogolnie ocena 9/10

    Odpowiedz
  11. Co wy wszyscy z tymi wibracjami, H-D wibruje lepiej niż młot pneumatyczny, a ludzie się zabijają, żeby go mieć

    Odpowiedz
  12. Dlaczego podana moc wynosi ponad 11 km skoro producent podaje 9,8 km a żywcem ten sam silnik jest w Rometach ZXT i RX i tam podajecie 9,8 km?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Dawid Parus

      Gdy ten model pojawił się na stronie importera, to takie dane tam były. Krótko potem zostały zaktualizowane, czego nie dostrzegliśmy w porę. Zaktualizowałem tę informację. Dzięki!

      Odpowiedz
  13. Witam, mam go od kilku tygodni, na razie przejechałem 300 KM. Do tej pory zerwała się linka od prędkościomierza a wcześniej rozłączyła się kostka z kablami przez co po przekręceniu stacyjki na 0 silnik nie gasł. Ogólnie jest ok, największa wada jak do tej pory to niesamowite wibracje a co za tym idzie „brzęczenie” :/

    Odpowiedz
  14. witam kupiłem właśnie junaka 126 i właśnie miałem problem ze wzrostem ale dzieki przedłużeniu amorów tylnich o ok 7 cm i przodu 8 cm daje juz rade

    Odpowiedz
    • Zawsze mi się wydawało, że wpływ na wygodę jazdy ma raczej odległość podnóżków od siedzenia, a nie odległość siedzenia od podłoża, ale zawsze można się mylić.

      Odpowiedz
  15. nie obrażajac nikogo trzeba byc niezłym debilem zeby wydac na takie słabe chinskie g..wno 5 tys zł, sadze że to nie dojedzie do konca gwarancji, w tej cenie mozna kupic jakies porzadne 15konne szybkie piaggio lub np ponic najlepsza 125 czyli honde varadero 125 V2

    Odpowiedz
  16. Jestem użytkownikiem junaka 126 już 2tydz. Duże drgania wspomniane wyżej, spowodowały odkręcenie nakrętek, w miejscu łączenian ?kolektora? Oraz urwaniem jednej z śrub. W razie kolejnych awarii napraw będę informował. 400km

    Odpowiedz
  17. 1000 za mną bez większych problemów, coraz bliżej 2 przeglądu, poprzedni problem w szybkim tempie, został naprawiony, obecnie drugi raz w ciągu 1000km oddany do serwisu, tym razem poluzowanie zaworów? klekotanie oraz spadek mocy.

    Odpowiedz
  18. Mam juz najechane 3500 km tym junakiem 126. Kupilem i nie załuję. Na miasto to dobre moto. Przyspiesza super. Silnik poci się na łączeniu karterów od dołu ale mi to nie przeszkadza. Kupilem używany za 2600 zł więc co tu wymagać. Przepalają się diody od wskaznika poziomu paliwa. Przepalają sie zarówki h4 bo drgania lampy są spore, badziewne są uchwyty trzymające żarówki. Pękają bo są z tandetnego plastiku i musiałem je poprawić według wlasnej koncepcji. Ogólnie polecam dla tych co szanują sprzęt i nie szaleją bo moto jest dosc delikatne.

    Odpowiedz
    • „Przepalają się diody od wskaznika poziomu paliwa. Przepalają sie zarówki h4 bo drgania lampy są spore, badziewne są uchwyty trzymające żarówki. Pękają bo są z tandetnego plastiku i musiałem je poprawić według wlasnej koncepcji”
      @morten281 możesz proszę coś więcej/dokładniej opisać lub podać jakiś link do zdjęć jak sobie z tym poradziłeś? Może się przydać innym i mnie 🙂

      Odpowiedz
  19. W końcu się zdecydowałem. Zamiast nowego Bartona N125, wybrałem rocznego Junaka 126. Ma gwarancję, jest po przeglądach i większość śrubek już podokręcane 🙂

    Z tymi wibracjami nie ma źle. Jak się go nie piłuje na maksa tylko leci tak między 70-80kmh to jest przyjemnie i nawet dźwięk wydaje fajny.

    Zastanawiam się czy nie wymienić zębatki z 15 na 16 lub 17. Obroty przesuną się w dół i będzie można pomykać spokojnie ok 90kmh.

    Odpowiedz
    • Hej ! Mam tego junaczka juz kilka tygodni. Maszyna jest moją pierwszą i sprawdza sie super. Boli mnie tylko ze wyprzedzaja mnie tiry na szosie. Nie chce kombinowac z cylindrami. Czy jest inna mozliwość zwiekszenia choc o kilka km predkości?

      Odpowiedz
  20. „Przepalają się diody od wskaznika poziomu paliwa. Przepalają sie zarówki h4 bo drgania lampy są spore, badziewne są uchwyty trzymające żarówki. Pękają bo są z tandetnego plastiku i musiałem je poprawić według wlasnej koncepcji”
    @morten281 możesz proszę coś więcej/dokładniej opisać lub podać jakiś link do zdjęć jak sobie z tym poradziłeś? Może się przydać innym i mnie 🙂

    Odpowiedz
  21. Zrobilem tym motorkiem 500 km. Na obecna chwile bly 3 usterki :
    1. Zerwana linka predkosciomierza
    2.Wypia sie kabel od kierunkowskazu
    3. Zle ustawione zawory przez servis
    Poza tym moto daje mi wielka frajde

    Odpowiedz
  22. Dzis zrobilem kolejne 160 km i zgubilem prawy podnuzek pasazera. Dobrze ze reszta srub byla dokrecona bo do domu pieszo musial bym isc 😉

    Odpowiedz
  23. Kupiłem nowego.Aktualny przebieg 200km.Spaliła się seryjna żarówkaFabryczne HS1 bardzo słabo świecą.W moim były założone 18 watowe żarówki,które były bardzo tandetnie wykonane.Po założeniu 35W nastąpiła kolosalna poprawa.Co jakiś czas trzeba niektóre śrubki od osłon dokręcić(pewnie przerz drżący silnik)Ale co najważniejsze to połączenia zawieszenia i hamulców nie polozuwują się.Jedynie przy przy silniku nakrętka od kolektora wydechowa wymaga dokręcenia z wyczuciem co kilka dni.Motorek idęalny do miasta dość dynamiczny i elastyczny.Po za miastem także daje rady pod warunkiem dobrej nawierzchni.Troszkę za twarde zawieszenie

    Odpowiedz
    • Witam
      Czy ktoś podpowie jak zdemontować klosz aby wymienić przednią źarowkę i niczego nie połamać ? Jaka najlepiej założyć aby dłużej poswiecila.

      Odpowiedz
  24. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    W pobliżu stacyjki są dwie śruby, wykręć je w górę imbusem 5 mm. Odchyl reflektor i wyjmij go do góry. Teraz będziesz miał dostęp do gumowych fartuchów zasłaniających dostęp do żarówek. Zależnie od potrzeby zdemontuj żarówkę dolną lub górną , wymień na nową H4 o mocy nie większej niż 35 W (możesz użyć tę drugą, o ile ma czynne włókno z pożądanym światłem). Marka żarówki nie zawsze gwarantuje długie działanie- dziury w polskich drogach są na tyle duże i częste, że najlepsza nawet żarówka padnie wcześniej lub później.

    Odpowiedz
  25. Panowie gdzie mozna dostac uchwyty do mocowania żarówek ??? 2 juz mam połamane a nie mam innej koncepcji czym by je zastąpic.

    Odpowiedz
  26. witam
    mam problem w tym modelu z zmianą biegów jedynka wskakuje a póżniej ani nie mogę wrzucić dwójki ani wyluzować w czym może tkwić problem

    Odpowiedz
  27. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Masz za duży luz na klamce sprzęgła. Wykręć śrubę drążoną przy dźwigni sprzęgła lub podkręć na regulacji na silniku tak, by luz wynosił ( na końcu dźwigni) 1-2 cm.

    Odpowiedz
  28. dzięki będę po południu próbował

    Odpowiedz
  29. Witam.Zrobiłem już Junaczkiem w sezonie 1300km.Głównie miasto.Sprawuje się super..Żarówki HS1(H4)zastąpiłem ledowymi.Do tej pory nie urwała się żadna szpilka od kolektora wydechowego.Wystarczy dokręcić z czuciem raz na 40-50km.Na razie jedyną usterką jest uszkodzony wskaźnik paliwa.Świeci się tylko czerwona dioda.Nie wiecie ktoś z was jak to naprawić?

    Odpowiedz
  30. zrobione działa ,dzięki za pomoc

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>