Sa500

  • Do mądrych ludzi. Już na poważnie myśląc o zmianie, szukam czegoś co ma to coś. Ostatnio różnie mam i kompletnie różnie typu mi się podobają stąd takie propozycje:
    – Voge 300 Rally – nowość na 2023. Generalnie nawet spoko opcja do polatania po bezdrożach. Tylko wydaje mi się to Moto za d…Rozwiń

    • Strona i forum traktują o motocyklach 125. Masz swoje przemyślenia odnośnie większych pojemności to znajdź forum odpowiednie dla siebie.
      Będąc na form BMW nie piszesz o rozważaniach na temat modeli Mercedesa.

    • ad. 1 Voge 300 Rally – DS300 tylko w plastikach i na wyższych kołach, silnikowo kopia Kawy KLX. W CRF 250L lakier przy podnóżkach wyciera się od butów, ale nikt nie kruszy kopii. Skąd masz wiedzę o awariach motocykla, skoro to nowość sezonu, który się nie zaczął?
      ad. 2 Dominar 400 – używki…Rozwiń

  • Wczoraj pobiłem rekord spalania w tym sezonie, 4.9 aż mi wypiła, moja wina, obroty na jałowym miałem zbyt wysokie. Już poprawione.

  • Sa500 opublikował nowy komentarz aktywności 7 miesięcy temu

    A po co Ci nowe, jeszcze za przeglądy będziesz bulił. Stare jest ok, a niekiedy nawet lepsze. Motory jeszcze, a zobacz na auta, co dostajesz teraz (3 cylindry w turbo XD) za darmo nie chce.

  • Sa500 opublikował nowy komentarz aktywności 7 miesięcy temu

    Ty nawet to policzylem, po 3 lata licząc wszystkie koszty, paliwo, OC, przeglądy, części wyszło mi 267 zł. Czyli podejrzewam że za kolejne 3 lata dogonię SV, pod warunkiem że by stał przez te 6 lat (zero kosztów paliwa itp.) No tego M12 to już chyba niedogonie.

  • Sa500 opublikował nowy komentarz aktywności 7 miesięcy temu

    Nowy, tegoroczny. Zarówno SV jak i Junak. BTW nawet po doliczeniu prawka kwota ta się niewiele zmienia. Jak ktoś bierze coś takiego jak mój to wychodzi 160 zł (z prawkiem licząc i po obecnych cenach)

    • Jak masz w portfelu brak kasy na nowe SV, a jest tylko kasa na nowe M12, to nie ma nad czym się zastanawiać (pomijam, że to kompletnie inny styl jazdy)

      • A po co Ci nowe, jeszcze za przeglądy będziesz bulił. Stare jest ok, a niekiedy nawet lepsze. Motory jeszcze, a zobacz na auta, co dostajesz teraz (3 cylindry w turbo XD) za darmo nie chce.

  • Sa500 opublikował 7 miesięcy temu

    Jeśli chodzi o opłacalność 125. Stosunek mocy do ceny na dwóch przykładach. Weźmy taki oto motor w bardzo dobrych pieniądzach, który jeszcze mało pali SV650 i powiedzmy że jakiś popularny Chińczyk, cena za 1KM to:
    SV650 – 423 zł
    Junak M12 – 1386 zł
    Daje do myślenia co?

    • Który SV650 nowy czy używka? Poza tym takie rozważania można robić mając pełne A w portfelu, bo na B nie da się legalnie SV 🙁

      • Nowy, tegoroczny. Zarówno SV jak i Junak. BTW nawet po doliczeniu prawka kwota ta się niewiele zmienia. Jak ktoś bierze coś takiego jak mój to wychodzi 160 zł (z prawkiem licząc i po obecnych cenach)

        • Jak masz w portfelu brak kasy na nowe SV, a jest tylko kasa na nowe M12, to nie ma nad czym się zastanawiać (pomijam, że to kompletnie inny styl jazdy)

          • A po co Ci nowe, jeszcze za przeglądy będziesz bulił. Stare jest ok, a niekiedy nawet lepsze. Motory jeszcze, a zobacz na auta, co dostajesz teraz (3 cylindry w turbo XD) za darmo nie chce.

    • A jaka będzie cena za 1km – powiedzmy w okresie 5 lat (po tym motek sprzedajemy) ?

      • Ty nawet to policzylem, po 3 lata licząc wszystkie koszty, paliwo, OC, przeglądy, części wyszło mi 267 zł. Czyli podejrzewam że za kolejne 3 lata dogonię SV, pod warunkiem że by stał przez te 6 lat (zero kosztów paliwa itp.) No tego M12 to już chyba niedogonie.

  • Sa500 opublikował nowy komentarz aktywności 7 miesięcy temu

    Niczego się nie spodziewałem, wiem jak jest. Pośmiać się chciałem z gościa, bo regulacja rolgazu to akurat pestka.

  • Sa500 opublikował nowy komentarz aktywności 7 miesięcy temu

    Langer przez Twoje rady to luzie zawału dostaną na tych jednośladach. Aż taki luz jaki ja widziałem to wszyscy Ci powiedza że za duży. W glori ścisłości luz powinien być ograniczony do minimum. Ja nie mam go wogole i przy maksymalnym skręcie nie mam problemu z samododawanien gazu. No pr…Rozwiń

    • „Dobrze jest wiedzieć. Nie dobrze jest wiedzieć że się wie…”

      Ja odnoszę wrażenie że już encykopedię sprzedałeś, bo wiesz wszystko najlepiej.
      Wiesz że, kupowanie 125tek nie ma sensu, a 44% ludzi kupujących nowe myśli inaczej, wiesz że luz w tym akurat Benelli był za duży, a nie wiesz jak…Rozwiń

    • Wg instrukcji Kymco luz na manetce gazu musi wynosić 2-6 mm.
      To nie jest moja fanaberia, uwierz.
      Throttle operation
      1. Before each ride, check for smooth throttle grip rotation from
      the fully open to the fully closed position at both full steering
      positions.
      2. Measure the throttle grip…Rozwiń

  • Sa500 opublikował 7 miesięcy temu

    Felieton nr 7 czy ludzie to idioci?
    Muszę się podzielić z wami pewną sytuacja jaka mnie spotkała w salonie kawasaki. Mianowicie nie wiem jak to jest że handlarze nie mają jakieś podstawowej wiedzy technicznej. Kawasaki u mnie oferuje jeszcze Benelli to mówię przyjrzę się TRK502 z ciekawośc…Rozwiń

    • A nie przyszło ci do głowy, że luz na manetce gazu jest konieczny? Wyobraź sobie, że przy mocnym skręcie napięciu ulegnie wkład linki i gaz ,,sam z siebie” się doda? Chyba wiesz jakie to może być niebezpieczne dla niczego niespodziewającego się jeźdźca.

      • Langer przez Twoje rady to luzie zawału dostaną na tych jednośladach. Aż taki luz jaki ja widziałem to wszyscy Ci powiedza że za duży. W glori ścisłości luz powinien być ograniczony do minimum. Ja nie mam go wogole i przy maksymalnym skręcie nie mam problemu z samododawanien gazu. No pr…Rozwiń

        • „Dobrze jest wiedzieć. Nie dobrze jest wiedzieć że się wie…”

          Ja odnoszę wrażenie że już encykopedię sprzedałeś, bo wiesz wszystko najlepiej.
          Wiesz że, kupowanie 125tek nie ma sensu, a 44% ludzi kupujących nowe myśli inaczej, wiesz że luz w tym akurat Benelli był za duży, a nie wiesz jak…Rozwiń

        • Wg instrukcji Kymco luz na manetce gazu musi wynosić 2-6 mm.
          To nie jest moja fanaberia, uwierz.
          Throttle operation
          1. Before each ride, check for smooth throttle grip rotation from
          the fully open to the fully closed position at both full steering
          positions.
          2. Measure the throttle grip…Rozwiń

    • A czego się spodziewałeś? Handlowiec/sprzedawca to zazwyczaj złotousty, który ma tak nawinąć klientowi makaron na uszy, aby klient kupił towar. Kwestia regulacji luzu na manetce, sprzęgle, ustawienia dźwigni biegów, itp. to prace dla serwisanta, lub ogarniętego klienta po zakupie.

      • Niczego się nie spodziewałem, wiem jak jest. Pośmiać się chciałem z gościa, bo regulacja rolgazu to akurat pestka.

  • Felieton nr 6 Ile to pali?
    Zrobiłem sobie ciekawa kalkulacje, powiedzmy że 125 pali o 1,5 mniej od mojej pięćsety, przy przebiegu rocznie 5000 km daje mi to oszczędność przy obecnych cenach… 500 zł mniej czyli za 5 lat zaoszczędzę 2500 zł, z tym że nie muszę doliczać za przeglądy po…Rozwiń

  • Jak szukać używanego? Felieton nr 5.
    Ostatnio naszła mnie refleksja, teraz co na rynku się dzieje to jakaś paranoja, Chińczyków poszły razy dwa za to samo, jakiś M15 za 19tys. Za to się ma już Imperiale 400 który co prawda też nie przyspiesza ale takim zawalidroga już nie jest. Powiem…Rozwiń

  • O co chodzi z tymi nowymi pojazdami? Ja wiem że inflacja i wogole ale ostatnio wszystkie te motory jakieś plastikowe się zrobiły i auta też. Co to za sens mieć pojazd 3 cylindrowy bez mocy za 100 tys jak można mieć za 1/5 tego potwora co jeździ, wygląda i trwalszy jest? (O aucie mówię rze…Rozwiń

    • Chodzi o to żeby silnik wytrzymał max 200tys. km, a w międzyczasie rozsypie się to i owo. Większość nowych 3 cylindrówek nie ma balanserow i trzęsie się strasznie, wibracje mają tłumić hydrauliczne łapy, które i tak siadają koło 100tys. km. Teoretycznie utrudnione 3 gary są oszczędniejsz…Rozwiń

  • Sa500 opublikował nowy komentarz aktywności 8 miesięcy temu

    No z tymi oponami to jedyna rzecz jaką w serwisie zrobiłem, 200 stówki za komplet z wyważaniem to mi się nawet opłacalne wydawało. Lepsze proporcje, części 700 serwis 200, a co do przeglądu gwarancyjnego części 100 serwis 600-700 XD. A sam gdzie ogarniam serwis? Pod blokiem XD, już mi że s…Rozwiń

  • Sa500 opublikował nowy komentarz aktywności 8 miesięcy temu

    Nie wiem co robił poprzedni właściciel ale przez 3 lata to klocki opony i aku wymieniłem, a no i linkę sprzegla. Zresztą jak przyjdzie wymienić jakiś płyn, świece czy filtry wymienić to grosze to kosztuje i jest tak proste że aż mi serce by pękało jakbym miał to do serwisu zgłosić. Łańcuc…Rozwiń

    • A wiesz, że wielu użytkowników motocykli różnych pojemności, albo takich czynności nie ogarnia, albo po prostu nie lubią się paćkać w smarach i wolą zapłacić komuś, kto zrobi to za nich, albo znają się a nie mają warunków, narzędzi, itd. Dla tych ludzi właśnie są serwisy, a ci którzy s…Rozwiń

    • No z tymi oponami to jedyna rzecz jaką w serwisie zrobiłem, 200 stówki za komplet z wyważaniem to mi się nawet opłacalne wydawało. Lepsze proporcje, części 700 serwis 200, a co do przeglądu gwarancyjnego części 100 serwis 600-700 XD. A sam gdzie ogarniam serwis? Pod blokiem XD, już mi że s…Rozwiń

  • Sa500 opublikował nowy komentarz aktywności 8 miesięcy temu

    Jaś muszę polemizować, ceny wzrosły, szczególnie Chińczyków że względu na chore ceny transportu, swoje robię też ustawa ale najwięcej w tym ma do powiedzenia ten właśnie transport. Wiem go gadał z przedstawicielem tych Chińczyków i mi to wyjaśnił.

  • Sa500 opublikował nowy komentarz aktywności 8 miesięcy temu

    No tak, Państwo to złodziejstwo, sam połowę pensji dla Państwa przeznaczam a druga połowę w podatkach wydaje. Tak to już jest. Dla mnie jak te serwisy upadają to przez renomę i chore ceny, no bo po co mi jechać i 5 stów wydawać jak sam mogę wiele ogarnąć a i nawet lepiej, średnio bystry…Rozwiń

    • Uwielbiam tą logikę właścicieli motocykli japońskich, co roku wymiana oleju i konserwacja łańcucha. A co z resztą płynów, filtrami, świecami, etc.? Potem kupuje się taki bezawaryjny i parę tysi na pierwszy przegląd leci na wymianę tego o czym poprzedni właściciel zapomniał 😉

      • Nie wiem co robił poprzedni właściciel ale przez 3 lata to klocki opony i aku wymieniłem, a no i linkę sprzegla. Zresztą jak przyjdzie wymienić jakiś płyn, świece czy filtry wymienić to grosze to kosztuje i jest tak proste że aż mi serce by pękało jakbym miał to do serwisu zgłosić. Łańcuc…Rozwiń

        • A wiesz, że wielu użytkowników motocykli różnych pojemności, albo takich czynności nie ogarnia, albo po prostu nie lubią się paćkać w smarach i wolą zapłacić komuś, kto zrobi to za nich, albo znają się a nie mają warunków, narzędzi, itd. Dla tych ludzi właśnie są serwisy, a ci którzy s…Rozwiń

        • No z tymi oponami to jedyna rzecz jaką w serwisie zrobiłem, 200 stówki za komplet z wyważaniem to mi się nawet opłacalne wydawało. Lepsze proporcje, części 700 serwis 200, a co do przeglądu gwarancyjnego części 100 serwis 600-700 XD. A sam gdzie ogarniam serwis? Pod blokiem XD, już mi że s…Rozwiń

  • Sa500 opublikował 8 miesięcy temu

    Czemu nie 125? Felieton nr 4.
    Odpowiedz jest prosta, mają za dużo wad, ale po kolei:
    – za małe – wyglądasz jak na kocie
    – słabe parametry użytkowe – nie przyspieszają, nie nadają się do komfortowego włączania się do ruchu, wyprzedzania,
    – za drogie – klasa 125 jest bardzo droga, PRC…Rozwiń

    • – wyglądasz jak na kocie – kompleksy. MSX, Monkey to są dopiero mikrusy, a jacy wysocy tym ganiają
      – za drogie – efekt dopuszczenia 125 na kat. B, gdy były tylko na A1 ceny były bardziej przystępne, a i tak głównie stały w salonach, bo taki co już zrobił A, zazwyczaj szedł w maszyny pokroju CBR600

      • Jaś muszę polemizować, ceny wzrosły, szczególnie Chińczyków że względu na chore ceny transportu, swoje robię też ustawa ale najwięcej w tym ma do powiedzenia ten właśnie transport. Wiem go gadał z przedstawicielem tych Chińczyków i mi to wyjaśnił.

  • Sa500 opublikował nowy komentarz aktywności 8 miesięcy temu

    No nieźle tam mają. Części 100 (olej + filtr) a za sprawdzenie paluszkiem czy łańcuch się ugina o 1.5 cm oraz czy płyny w zbiorniczkach jest powyżej kreski placi się 500. Chyba warsztat założę tylko na przeglądy. Ciekawi mnie to czy przyszły użytkownik nowego pojazdu zdaje sobie sprawę że…Rozwiń

    • Jak się jeździ z głową to chińskie gumy dadzą radę.
      W serwisach pracują ludzie, jeśli z uwagi na inflację, droższe rachunki trzeba ludziom zapłacić więcej, to jak myślisz na kogo firma ma przerzucić koszty?

  • Sa500 opublikował 8 miesięcy temu

    Obczajcie to, ostatnio w salonie z chinolami zapytałem jak wygląda gwarancja (patrzyłem na Zontesa 310t) nie chcieli mi dokładnie powiedzieć, powiedzieli że 350 biorą za 125, to ten pewnie 500 XD, tyle to ja nie wydałem przez 3 lata na części i olej do mojego.

    • Mówisz, że to dużo, poniżej link do cennika serwisu niezależnego, który robi wszystko poza chińczykami, a czasem i chińczyki wezmą
      http://www.armedbike.pl/nowastrona/serwis.html

      • No nieźle tam mają. Części 100 (olej + filtr) a za sprawdzenie paluszkiem czy łańcuch się ugina o 1.5 cm oraz czy płyny w zbiorniczkach jest powyżej kreski placi się 500. Chyba warsztat założę tylko na przeglądy. Ciekawi mnie to czy przyszły użytkownik nowego pojazdu zdaje sobie sprawę że…Rozwiń

        • Jak się jeździ z głową to chińskie gumy dadzą radę.
          W serwisach pracują ludzie, jeśli z uwagi na inflację, droższe rachunki trzeba ludziom zapłacić więcej, to jak myślisz na kogo firma ma przerzucić koszty?

    • No to powodzenia na tej nowej drodze życia. Załóż firmę i zbijaj kokosy aż miło. Ale nie zapomnij, że żyjesz w pisowskiej Polsce i nowy wał działa aż furczy – już 30 tys firm się zamknęło bo nie były w stanie zarobić na niezliczone podatki, opłaty, daniny i składki.

      • No tak, Państwo to złodziejstwo, sam połowę pensji dla Państwa przeznaczam a druga połowę w podatkach wydaje. Tak to już jest. Dla mnie jak te serwisy upadają to przez renomę i chore ceny, no bo po co mi jechać i 5 stów wydawać jak sam mogę wiele ogarnąć a i nawet lepiej, średnio bystry…Rozwiń

        • Uwielbiam tą logikę właścicieli motocykli japońskich, co roku wymiana oleju i konserwacja łańcucha. A co z resztą płynów, filtrami, świecami, etc.? Potem kupuje się taki bezawaryjny i parę tysi na pierwszy przegląd leci na wymianę tego o czym poprzedni właściciel zapomniał 😉

          • Nie wiem co robił poprzedni właściciel ale przez 3 lata to klocki opony i aku wymieniłem, a no i linkę sprzegla. Zresztą jak przyjdzie wymienić jakiś płyn, świece czy filtry wymienić to grosze to kosztuje i jest tak proste że aż mi serce by pękało jakbym miał to do serwisu zgłosić. Łańcuc…Rozwiń

            • A wiesz, że wielu użytkowników motocykli różnych pojemności, albo takich czynności nie ogarnia, albo po prostu nie lubią się paćkać w smarach i wolą zapłacić komuś, kto zrobi to za nich, albo znają się a nie mają warunków, narzędzi, itd. Dla tych ludzi właśnie są serwisy, a ci którzy s…Rozwiń

            • No z tymi oponami to jedyna rzecz jaką w serwisie zrobiłem, 200 stówki za komplet z wyważaniem to mi się nawet opłacalne wydawało. Lepsze proporcje, części 700 serwis 200, a co do przeglądu gwarancyjnego części 100 serwis 600-700 XD. A sam gdzie ogarniam serwis? Pod blokiem XD, już mi że s…Rozwiń

  • Sa500 opublikował nowy komentarz aktywności 8 miesięcy, 2 tygodnie temu

    Jakbym miał firmę to chciałbym mieć takich pracownikow. Powiem im że będą mieli pensje po 5000 a przelewy będę dostawać po 3000, ale będą wierzyć że dostają więcej i z zadowoleniem pracować.

    • W kwestii pensji liczy się papier, a nie ustalenia na gębę. W temacie GPS, to w samochodzie też jedziesz na prędkość wg GPS? Zresztą jeśli jadę więcej niż dozwolone wg zaniżającego licznika, to mniejsza szansa na trafienie suszarką.

  • Wczytaj więcej