Suzuki GN 125

Dodaj do porównania
Suzuki GN 125

Świat pierwszy raz ujrzał Suzuki GN 125 w 1982 roku. Jest produkowany do dziś i w wielu krajach można nabyć go nowego. W Polsce nie udało nam się odszukać nówki, za to oferta używanych wygląda niezwykle interesująco. Ceny zaczynają się od 2000zł. Za przyzwoity model trzeba zapłacić 3000zł. Biorąc pod uwagę cenę w połączeniu z niezawodnością i długowiecznością tego motocykla to bardzo ciekawy model. Jeżeli zraziłeś się do chińskich motocykli i dysponujesz ograniczonymi środkami, powinieneś zainteresować się tym modelem.
Wygląd tego motocykla mówiąc kolokwialnie „dupy nie urywa”, osiągi także, ale na pewno da się polubić ten sprzęcik. Na uwagę na pewno zasługuje wysoki stosunek mocy do wagi, który wypada lepiej niż u chińczyków oraz niskie spalanie. To zagwarantuje nam odrobinę lepsze przyspieszenie.

Film


Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
3000 - 5000
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
9.19
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
12.5
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
116
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.079
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
115
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
735
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
815
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
18
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
18

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

35 komentarzy

  1. W Polsce pojawiła się chińska kopia Hondy GN. Jest to Benyco BR 125. Cena to 3699zł co świadczy o tym ,że firma ta nie uległa szaleństwu maksymalnego windowania w tym sezonie cen 125-tek.

    Odpowiedz
    • a na wyprzedaży w 2016 cena wzrosła w niektórych sklepach i jest po 3999 + 200 zł przesyłka. wyprzedaż = jedna wielka lipa. W sezonie ceny niższe niż na wyprzedaży rocznika. Z tego co się orientuję to było podobnie na koniec 2015 roku.

      Odpowiedz
  2. mowa tu o Suzuki gn 🙂 ale mam 1 pytanie , jak wyrególować amory tylne w modelu z 1996 (bez tego klucza z hakiem na koncu bo go nie mam 😛 ) ?

    Odpowiedz
    • Wystarcz motocykl postawić na stopkę centralna aby odciążyć amortyzator. Następnie przy pomocy jakiegokolwiek prętu/śrubokręta, który pasuje w otwór regulacji, ustawić żądaną twardość amortyzatora przekręcając w prawo bądź w lewo.

      Odpowiedz
      • Lepszy jest klucz francuski lub żabka. Bicie „meslem” to ruska metoda która uszkadza i deformuje metal.

        Odpowiedz
  3. Pomyłeczka. W moim pierwszym komentarzu powinno być-„W Polsce pojawiła się chińska kopia Suzuki GN. Dalej jest już ok.

    Odpowiedz
  4. Ja mam gs 125 i jest niezawodna

    Odpowiedz
  5. Jestem właścicielem GN125.
    Mozna nim śmigać na kat. B.
    Za dwa lata mam zamiar zrobić A, a w tym czasie uczę się kontroli moto i każdy na GNie.

    Bardzo się cieszę że zaczynam od 125 – sprzęt wybacza wiele błędów.

    Mój jest z 1996r., dałem za niego dosc dużo bo 4 tys, ale sprzęt jest w stanie idealnym i nie zawodzi!
    Ważne jest żeby dać troche więcej, bo często cos było kombinowane w tych moto, wiec 2500 zł za fajny egzemplarz, nawet jak wyglada dobrze – to za mało.

    Sprzęt kultowy, niezawodny, części tanie, mozna spokojnie jechać 80 km/h, a V Max ponad 100.

    Łatwo zbywalny bo dużo ludzi szuka moto na kat. B.

    Mam 190 cm wzrostu, waga 100kg i jeździ mi się super.

    Odpowiedz
    • też mam i sprawuje się nieźle. I jak na kobiete niezbyt dużych gabarytów waga motoru też mi pasi. Pozdrawiam.

      Odpowiedz
  6. Mam GS 125 z Niemiec i ma tyko 11km. Czy są w tych silnikach jakieś blokady?

    Odpowiedz
    • Tak są,jak przejedziesz 11 km to przestają jeździć.

      Odpowiedz
  7. Ja mam zamiar zakupić suzuki GN 125 z 2016r.
    Czy ma ktoś już i może mi opowiedzeć opowiedzeć o motocyklu?

    Odpowiedz
  8. Ja mam zamiar zakupić suzuki GN 125 z 2016r.
    Czy ma ktoś już i może mi opowiedzeć opowiedzeć o motocyklu?

    Odpowiedz
    • To znaczy będziesz z Anglii ściągał nówkę? Przy spadającym funcie może się opłaci.
      U nas chyba nie ma nówek?

      Odpowiedz
  9. Znalazłem w polsce za 4000 z 2016r.
    Nówkę
    A ja chciałem się zapytać czy warto kupować ten motocykl?
    Bo nie chcę kupować w ciemno .
    Czekam na wasze opinie na ten temat.

    Odpowiedz
  10. Na 100% Benyco GN

    Odpowiedz
    • Benyco BR, czy Suzuki GN?:)

      Odpowiedz
    • To nie jest tan sam motocykl, Benyco jest produkowany przez fabrykę Tianda i ma silnik kopiowany z Hondy CG – z rozrządem OHV.

      Odpowiedz
  11. Rozmiar tylnego koła to 16″

    Odpowiedz
  12. Kochani co lepsze suzuki gn125 czy honda custom 125? Na co uważać przy zakupie? Można by Honde cm dodać do katalogu. W artykule napisane „dupy nie urywa” a mnie taka stylistyka strasznie rajcuje :p

    Odpowiedz
    • Hondę CM dodam. Dzięki za zwrócenie uwagi. Gdzieś to przeoczyłem, a jednak na polskim rynku wtórnym się pojawia ten model.

      Odpowiedz
  13. Ja zakupiłem Suzuki GN 125 w tym roku. Kupiłem używany model z 1997 roku ale wygląda jak nowy po negocjacjach wyszła mnie około 3500 zł ale jeździ się super. Co lepsze znajomy kupił w tym samym czasie 125 ze sklepu dokładnie Rometa K125. Powiem tyle bez porównania co marka to marka moje suzuki mimo że ma 20 lat to bije na łeb na szyje tego chinola pod każdym względem. Polecam ten motorek wszystkim.

    Odpowiedz
    • Miałeś szczęście, i dobrze. Nie można generalizować.
      Popatrz na ceny części zamiennych:
      * Regulator napięcia 342,- zł
      * Zestaw napędowy DiD 329,- zł
      * Zestaw naprawczy sprzęgła 314,- zł
      * Rozrusznik 299,- zł
      Generalnie drogo jak na tak stary motocykl i ceny części stanowią jakieś 65-70 % ceny moto japońskich o poj. 600cc
      Nie zrozum mnie źle… Fajnie że masz japońca ale zalecałbym umiarkowany optymizm.

      Odpowiedz
      • Miło widzieć głos rozsądku, jazda motocyklem to nie tylko zakup, ale i eksploatacja. Ciekawe ile w tych pełnoletnich maszynach rodem z Japonii, jest jeszcze japońskich części, a ile chińskich zamienników ;))

        Odpowiedz
      • Zdarza mi się że mnie ktoś zaczepi z tekstem: „Nie pogubiłeś części – bo słyszałem że te Chińczyki się same rozkręcają” Zastanawiam się kto rozpuszcza takie plotki – chyba jedynie handlarze „stara japonią”. Sprzedają taki 20-letni motor, poskładany z 3 złomów na których 3 pokolenia młodych Niemców szalały po wertepach, paliły gumę i sprawdzały „ile pójdzie”. Jak już tam nikt tego nie chciał – sprowadzą do Polski, odpucują i sprzedają z hasłem „Niemiec do kościoła jeździł i płakał jak sprzedawał”…

        Odpowiedz
        • To nie są plotki. Mam chińszczyznę i niektóre śruby się rozkręcały. Plastyki odpadały. Więc nie wypisuj głupot, że chińskie wynalazki są jakieś niezawodne. Większość chińszczyzny jest gorzej wykonana i zaprojektowana pod względem wytrzymałościowym, niż komunistyczne MZ, czy Jawy. Słyszałeś może, żeby komuś w Jawie rama pękła? A w chińszczyźnie zdarzały się takie przypadki.

          Odpowiedz
          • Pęknięte ramy niczego nie dowodzą . Ramy pękały w motocyklach Yamaha i w Suzuki też. A skrzynie biegów w takiej np genesis nie wytrzymywały katowania. Dla mnie to nie jest argument. Jeśli się płacę 3500 zł za nowy chiński motocykl to muszę się liczyć z tym ze to jest loteria i pewne usterki muszę ogarnąć sam bo nie będę z tym jeździł do serwisu który często jest w jakimś garażu. Zmianę postrzegania chińskich motocykli może poprawić świetny serwis i dostępność części w ciągu 24 godzin. Nawet jeśli rama pęknie to co ? Trzeba ja wymienić pytanie ile to zajmie czasu i czy tam gdzie kupiłeś moto to zrobią ?

  14. cyt.”. Nawet jeśli rama pęknie to co ? ” – Wyobraź sobie, że jedziesz z prędkością 90 km/h i przed zakrętem. bo lekko zahamowałeś, pęka rama. To co, znasz już odpowiedź?

    Odpowiedz
    • Mówimy o zjawisku pęknięcia konstrukcji ramy , czyli np. wady materiału lub złego materiału i obliczeń w wyniku których one pękają, oraz i/lub mocnego obciążenia, lub uderzenia.
      Ramy pękają bo motocykl jest mocno raptownie obciążony i to nie jeden raz … Więc pytam się. Będziesz robił wheelee na swoim chińskim rumaku ? Chyba nie . Więc nie ma co siać panikę. Jak ktoś normalnie jeździ i serwisuje moto to nie ma prawa się nic stać bo obliczenia są „z zapasem” Chyba że ktoś użytkuje motocykl niezgodnie z przeznaczeniem lub nie serwisuje zgodnie z instrukcją.
      Poza tym rama nie pęka tak jak w rowerze i nie ma jednej cienkiej rurki.
      Odpowiadając na Twoje pytanie . TAK ZNAM ODPOWIEDŹ.
      Takiej sytuacji przy normalnej jeździe nie będzie , a jeśli się zdarzy to będę bogaty bo wygram sprawę w sądzie z producentem, pod warunkiem ze nie robiłem wheele , stoppie oraz nie jechałem z kolegą który waży 120kg , a moto ma wpisane w homologację max 150kg udźwigu.
      https://www.youtube.com/watch?v=ikKU6qLY6-k
      uszkodzenia : m.in.
      Bent sub-frame
      Tutaj jest ciekawy przypadek : https://www.youtube.com/watch?v=aSio2FwWXCI
      i opis : ZGIĘTA I PĘKNIĘTA RAMA !!!
      Skutki nieprawidłowego serwisowania motocykla. Właściciel zdemontował pogięte crash pady i nie dokręcił ponownie śrub – w tym modelu silniki jest częścią nośna ramy, przez odkręcony silnik, zgięła się (około 4 cm) i pękła rama….. motocykl jeździł tak 3 tygodnie aż zaczął wpadać w shimmy. Dobrze że nikt sobie nie zrobił krzywdy. Jak widać nawet drobne naprawy warto oddać w ręce sprawdzonego serwisu, unikniemy w ten sposób dużych wydatków i nieprzyjemnych sytuacji

      Odpowiedz
    • https://www.youtube.com/watch?v=fTrIZklNOj4
      Tak wygląda moim zdaniem pęknięcie ramy w motocyklu, a nie w rowerze.

      Odpowiedz
  15. Podane przez Ciebie przykłady to dowody na istnienie głupców,a o nich nie rozmawiamy. Myślę o takich przypadkach jak tu :http://www.jednoslad.pl/forums/topic/junak-901-rs-polamana-rama/

    Odpowiedz
    • No tak. Tutaj tylko gwarancja ratuje, jeśli nie uznana to sprawa w sądzie. Ale jak ktoś to dopuścił do ruchu ? Przecież ta rama będzie pękać … Moim zdaniem to jest błąd konstrukcyjny… Patrzyłem na zdjęcia tam brakuje ramy 😉 Chyba sam dospawałbym od spodu coś, żeby to wzmocnić – usztywnić. Masakra.

      Odpowiedz
  16. Cześć, czy przy wzroście 188 cm i wadze 80 kg motocykl będzie dla mnie odpowiedni? Dzięki za odpowiedź.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>