Keeway RKV 125 (CBS) Euro4

Dodaj do porównania
Keeway RKV 125 (CBS) Euro4

Nie zniechęcajcie się chińsko brzmiącą nazwą tego motocykla. Keeway’a, jeśli chodzi o jakość, można by postawić raczej obok tajwańskiego Kymco. Nie należy go mylić z marketowymi jednorazówkami. Firmę Keeway prowadzi ta sama firma, która ma Volvo. Marka ma już sporą rzeszę fanów na całym świecie, także w Polsce. Na łamach tej strony udziela się Beniamin, który jest wielkim fanem keeway’a i który prywatnie posiada motocykl Keeway. Dlatego na testy dostałem go ja, aby wykluczyć stronniczość ;).

Keeway RKV jest 125-tką skrojoną na miarę niewysokiego ridera. Osoba mierząca 160-170 powinna czuć się na nim dobrze. Jak dla mnie (183) ten motocykl był zbyt mały. Miałem mocno podkurczone nogi a kolana nie mieściły się w przetłoczeniu które posiada zbiornik. Przez to wyglądałem dość pokracznie, i ciągle próbowałem się wcisnąć w zadupek, który jest dość twardy. Nie chciał bym nim jechać przez pół polski. To jest typowo miejska maszyna. Ma twarde zawieszenie i charakter przecinaka.

Poza drobnymi detalami stylistycznymi, w postaci braku symetrii na manetkach, naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Moim znajomym nie spodobała się przednia lampa, ale przecież każdy naked ma podobną. Szczególnie w oko wpada biała wersja kolorystyczna. Czerwone dodatki kojarzą się ze sportowymi aspiracjami. Do tych kształtów i kolorów swoją rękę przyłożyli projektanci od Benelli i chociaż do zadziorności modelu TNT trochę tu jeszcze brakuje, to wyszło bardzo dobrze. Warto dodać, że na żywo, ten motocykl robi lepsze wrażenie niż na zdjęciach.

R E K L A M A

Motocykl prowadzi się ultra lekko. Pochylanie go w zakrętach jest dziecinnie proste, opony wzbudzają zaufanie, a odkręcanie manetki daje sporego banana na twarzy ze względu na basowy bulgot tłumika. W zakorkowanym mieście bez względu na to czym jeździmy, używamy w większości niskich partii obrotów i szczególnie pod tym kątem ocieniałem Keeway’a. Nie zawiodłem się, zasilany wtryskiem silnik bardzo żwawo startuje. Na uwagę zasługuje też precyzyjna skrzynia biegów. Wyszukanie luzu nie stanowi najmniejszego problemu, co dla nowo upieczonych bikerów, będzie miało duże znaczenie. Moim zdaniem warto dopłacić do wersji zasilanej wtryskiem. Wtrysk firmy YESON może nie jest tak znany jak DELPHI, ale to nie znaczy, że urwał się z choinki. Ta firma produkuje wtryski dla Hondy i Yamahy.

Keeway RKV nie zachęcił mnie do wypuszczenia się w trasę, gdy zrobiłem nim 40 kilometrów czułem zmęczenie. To pewnie z powodu niedopasowania względem mojego wzrostu. Być może niższym osobom będzie wygodniej. Mnie bolał tyłek, bo cisnąłem się na tylną część kanapy, która jest po prostu twarda. Głośny tłumik przy przelotowej prędkości ok 80 km/h też po jakimś czasie zaczyna być irytujący. Są tacy co rozwiercają tłumiki i jadą na Chorwację bo tak lubią, jednak ja do tych osób nie należę. Natomiast silnik zdecydowanie daje radę w trasie. Przyzwoicie osiąga 90 km/h co jest kluczowe w podróżowaniu. Większe prędkości wymagają już dużego rozbiegu, ale mimo to z dobrym wiatrem pociśniemy nim maksymalnie nawet ok 110km/h.

Podsumowując RKV to motocykl miejski, dla niskich kierowców. Jest głośny, żwawy i precyzyjny. Nie zachęca na długie trasy, ale na niedaleki wypad nad jezioro będzie w sam raz. Poza miastem radzi sobie bardzo dobrze. Jak dla mnie zabrakło „czynnika WOW”. Wzbudza bardzo pozytywne emocje. Pewnie na nim się czułem. Lubiłem go, ale nie była to miłość od pierwszego wejrzenia. To są jednak subiektywne odczucia, być może ty poczujesz się na nim doskonale.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
nowy: 8400
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.2
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.15
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
123
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.067
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,9
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
110
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
770
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
830
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2090
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

107 komentarzy

  1. Miałem w planach zakupić 125-tkę albo junaka evo albo keewaya rkv albo kymco CK-1 albo sym wolfa…Na evo trzeba czekać do maja/czerwca albo i dłużej bo zainteresowanie spore. Kymco Ck1 fajny silnik i jakość ale zegary jak na odpuście (i jakiś ogólnie wąski taki ?) za 9 tyś to dość drogo.
    Sym Wolf – świetny ale drogi 9490 zł i podobnie jak Kymco ma tylko hamulce bębnowe z tyłu. Wybrałem za to Keewaya RKV 7500 tyś i ma najlepsze wyposażenie z nich wszystkich a jakość na podobnym do Syma Wolfa poziomie. Ogólnie podobne są do siebie… Za pozostałą kasę warto dokupić sobie odzież i jeszcze zostanie. Nie żałuje wyboru. Zobaczymy jak będzie się RKV sprawował. Pozdro

    Odpowiedz
    • i słusznie zrobiłeś patrząc na wypsoazenie i dane techniczne porównam juanak rs podstawowwa wersje do tego keeweya to takk ma nizsza mase o 7 kg 123 kg vs 130 kg junaka ( opieram porównanie o dostępne dane na tej stronnie i na stronnie junaka odnnosnie rs ) mamy więcej koni 11,2 vs junak rs 9,7 konia oponny nie wiem jakie tu sa w junaku sa 100 i 130 17 tu pozatym ze jest podae z ema 17 to niewiaodmo jaki rozmiar ale tu remis tak czy owakk dajje mniejsz eopony maja plusy i minusy tak samo większe zależy od warunków itd. , keeway ma przedni zawias usd czyli lepiej niż junak który ma zwykły widelec wymairow niema brak danych( najważniejsze wymiary to wysokość siodla rozstaw osi i kat głowkibadz wyprzedznie najlepiej ale niema ) siodła na podobnej wysokości jedyne co jest podane ,tył zawias junak ma mono tu sa 2 boczne kwestia jak działają i jedno i 2 roziwazanie jest ok wahacz ei tu i tu solidne ramy ciekzo porownac na oko jaak sa sztywne , tu i tu powietrze i gaznik evo brakuje tarczy z tyłu ale w przypadku oto które niema dużej masy z tylu to żadna wada chyba żeby był naprawdę slaby u mnie w junaku m12 wieksz amsa jest ztylu niż w rs mam bęben i spokojnie daje rade zanblokowac kolo ale moznna uznac ze tarcza ztylu keeweya wygrywa i 1 punkt ,ważniejsze sa tarcz eprzednie w nakedacch i sportach tu junak i keewey wypadają podobnie na oko wielksocia tarczy znowuu podane nie jest tyle ze junak ma zwykła tarcze a keeway vave i po 2 tłockzi tu i tu ogólnie na oko remis 😉 reasumując keewey wygrywa stosunkiem mocy do maasy 46,6km/tone z 80 kg kierowca ma junak a keeway 55 km/tone według danych technicznych czyli powinien był lepiej przyspeiszaac o jakies 15-20% , dalej keewey wygrywa zaiweszeniem rpzednim usd vs zywkle i tarcza z tyłu z zwykłym rs obecna cena rs to 7100 a keewaya 7500 wiec keeway nieznacznie tu wygrywa stosunkiem setupu do cenny powien kosztowac jakies 8000-8500 teoretycznie na oko 😉 natomiast porownujac keeweya do rs pro tu już piec ma lepszy rs 12,2 konia na cieczy vs 11,2 konia na powietrzu , tarcza tu i tu na obu osiach ale keeweay znowu wygrywa zaiwasemm przednim usd bo w pro tez jest zwykly widelec jak w zwykłym rs szkoda ze niedali usd i tu bym dał remis generalnie wsord chińskich nakedow to te 2 sprzęty mi najbardziej się podobają pod względem wypsazenia rs pro i keeeway rkv .

      Odpowiedz
      • 1 poprawka do konstytucji o prowonaniu keewaya do junaka junak rs ma 127 kg 😉

        Odpowiedz
  2. Filmik pokazujący fabrykę Keewaya. Myślę, że niektórzy malkontenci trochę się zdziwią.
    https://www.youtube.com/watch?v=yD88ltwDPJM.

    Odpowiedz
  3. JA kupiłem keeway rks i też jestem happy, tylko szukam jakiejś dokumentacji technicznej typu wymiana oleju itp, trochę słabo z tym.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Silnik to w tym przypadku kopia suzuki gn 125. Szukaj instrukcji serwisowych do GNa a znajdziesz to czego szukasz.

      Odpowiedz
  4. RKV jest rewelacyjny!! Dynamiczny , świetnie wyważony. Bardzo dobre zawieszenie. Uwielbiam recenzje ludzi którzy oceniają sprzęt po zdjęciach i „zapowiedziach”…żałosne…Mam i bardzo sobie chwalę! Drobne zabiegi regulacyjne w moim egzemplarzu świetnie poprawiły dynamikę na 3-4 biegu. Wykonanie? Rewelacja!Zdjęcia nie oddają walorów. Junaki to klasa niżej. Łatwy w tuningu. Bardzo dobry wybór w tej klasie cenowej. Gdybacze i kompupierdoły niech piszą co chcą…

    Odpowiedz
  5. witam pana MAT-a mam pytanko . czy czuć drgania wibracje? i czy silnik ma filtr paliwa ? bardzo mi sie podoba i raczej go kupuje . pozdrawaim

    Odpowiedz
    • A gdzie tam wibracje. Jak ci napisał, że zadymisty. Pali tyle co nic, połowę mniej od motorynki. Przyspieszenie takie, że spod tyłka wyrywa. Jakość tak wysoka, że nie tylko Junak jest o klasę niżej, ale i Honda, Suzuki czy Yamaha nie mogą się z Keeway 125 równać.

      Odpowiedz
  6. Zakupiłem ten model miesiąc temu aktualnie zrobiłem 450 km i czekam żeby tylko oddać go na pierwszy przegląd by móc dalej na niego zasiąść. Żadnych drgań nie wyczułem prócz drobnych skoków kierownicy przy hamowaniu (myślę że da się to jakoś wyeliminować na przeglądzie). Przy postoju na światłach gdy z luzu chce się wrzucić 1 trzeba troszkę motor ruszyć z miejsca bo nie wskakuje (to samo co wyżej w końcu to okres docierania ;)). Troszkę wolne kabelki trzeba okleić taśmą izolacyjną jak komuś się chce, ja zrobiłem to z przyjemnością i myślą o przedłużeniu żywotności elektryki. Zaliczyłem już szlifa bez większych strat troszkę przetarta lampa (która zresztą świeci b. dobrze) troszkę odbłyśnik przeskoczył na lewo zobaczymy jak to wyjdzie w serwisie, skrzywiona ale już naprostowana dźwignia zmiany biegów i to tyle mimo że szlif dość poważny (zakręt przy budowie, 40 km/h i krawężnik z kałużą + brak doświadczenia). Chińskie nie chińskie wytrzymałe wydaje się być. Całkowicie polecam po mieście śmiga się szybciej niż autem nawet bez większych korków które da się bezproblemowo wymijać śmigając między autami. Cudownie wygląda jak na 125 cm3, już pierwszy wyjazd wzbudził zachwyt pani ze stacji paliw :3 Dzięki szerszym oponom nie wygląda motorowerowo a bardziej motocyklowo. Pali tyle ile producent pisze (3l) a jeździ się z niekończąca frajda. Zbiera się całkiem przyjemnie nawet w dwójkę przy mojej wadze 80kg a dziewczyny 60kg. Nie zawiódł mnie jeszcze przy ruszaniu pod żadną górkę i nie trzeba kręcić go nawet powyżej 6 tyś. Jak na mój pierwszy motor bomba. Jestem zadowolony z zakupu jak i mam nadzieję serwisu na który zbieram (studencka bieda..). Polecam.

    Odpowiedz
  7. Czy ktoś jest tutaj z Poznania i posiada właśnie Keeway-a RKV ?

    Odpowiedz
  8. Hey. Zastanawiam się nad zakupem motocykla, tylko zastanawia mnie jedna kwestia, a mianowicie wysokość siedziska. Czy ktoś ze wzrostem 180 cm miał okazję na nim jeździć ?? Jak odczucia ??

    Odpowiedz
    • Jestem posiadaczem rkv jak i mam powyżej 180 cm dokładnie 186 i nie uważam by wzrost był jakąś przeszkodą. Nie jest wysoki to prawda ale przy moich długich nogach w luźnej jeździe (gdzie nie muszę hamować tyłem czy też zmieniać biegów) spokojnie i wygodnie mogę schować nogi w wyznaczone na nie miejsce. Na postoju stoję pewnie całą stopą. Dopiero powyżej 190 cm zaczyna się tu problem także swoim wzrostem nie zawracaj sobie głowy.

      Odpowiedz
    • ja kupilem keewaya rkv 2 tygodnie temu. mam 165 wzrostu i dla mnie jest idealny nie za duzy nie za maly. wybierajac moto 125 bralem pod uwage wlasnie najpierw wysokosc siedziska dlatego zeby czuc sie pewnie podczas jazdy.mysle ze dla ciebie moglby byc ciut za niski ale najlepiej idz do sklepu i sobie posiedz.generalnie jestem bardzo zadowolony z tego moto fajny wyglad nawet zrywny i dobrze wykonany jakosciowo jak cos jestem z zabrza i udziele jakis info jesli ktos chce.

      Odpowiedz
  9. @Pawik.

    Ze wzrostem 180 cm, to jesteś jak nieco wyrośnięty konus;)). Co innego jakbyś miał 2 metry wzrostu:))). To nie motorynka. Większość ludzi jeżdżąca na motocyklach ma taki wzrost i nie ma problemu.
    Na wystawie motocyklowej dosiadałem BMW (nie pamiętam jaki model), i przy podobnym wzroście do twojego nie dostawałem nogą całkowicie do podłoża. To pewnie był zaprojektowany dla motocyklistów powyżej 186 cm.

    Odpowiedz
  10. proszę o więcej info dotyczących keeway rkv lub tx.sam zastanawiam się nad kupnem

    Odpowiedz
    • Tutaj coś pomieszałeś bo rkv a tx to dwa różne motocykle jeden i drugi ładnie wygląda ale tx wydaje się mniej przyjemny do miasta i codziennego użytkowania (raczej zabawka w teren z tym silnikiem pobryka). Posiadam rkv już od 2 miesięcy jest po okresie docierania i nie mam na co narzekać no chyba że na te 11 koni ( młodemu wiecznie mało..) które i tak wystarczą żeby zrobić sobie krzywdę. Motocykl stoi pod chmurką (przykrywany plandeką), nie raz zmókł solidnie ale nie robi to na nim większego wrażenia gorzej ze mną. Wczoraj zaliczyłem wypad nad jezioro coś koło 100km i nie ma na co narzekać co prawda to nie gold wing ale naprawdę da się wysiedzieć i komfortowo pojechać gdzieś dalej. Nie miał żadnej awarii prócz podkręcenie sprzęgła jak to w gwarancji bywa. Określę to tak ja nie mam żadnych problemów z keewayem to on ma ze mną i moim „doświadczeniem” w siodle, pierwszy motocykl. Jestem z Bytomia można pytać, postaram się odpowiedzieć. Po mieście daje radę w trasie bywa różnie, żaden tir jeszcze mnie nie wyprzedzał :D. Może tym pomogę- jadąc samemu z jakimś małym bagażem da się polecieć 105 km/h z jakiejś góreczki pod góreczkę V-max jest (95) moja waga to około 80 kg przy 183cm wzrostu. Z pięknym „plecaczkiem” jak gdzieś jedziemy 101km/h wpadnie ale trzeba liczyć na górkę i brak wiatru 85-95 to taka norma. Razem z bagażami nie przekraczamy limitowych 150kg. Przyspieszenie od 0-80 km/h wystarczy, bardzo podobne do normalnych samochodów (testowane na vectrze B 1.8). Wadą jest to że ma napisane w książeczce „made in china” oraz jeszcze nie wyprodukowano stelażu pod kuferek no i oczywiście kiedy powiesz że masz Honde a nie Keewaya to jest +10 do szpanu -50 do zasobu portfela ;P A parametry podobne jak nie takie same. Za ciosem, mam w kolorze białym i przykuwa uwagę jak się tak przelatuje przez miasteczka, dźwięk to nie rasowy ścigacz ale skuter też nie, ‚robi to co ma robić czyli woła o spojrzenia.’~snp
      Nie mogę porównywać bo nie posiadam innej 125cc ale z dostępnych ten model chyba najbardziej pasuje ceną/wyglądem/osiągami.
      Kupiony dla zabawy i żeby dojeżdżać na studia przez zatłoczone Katowice/Chorzów/Bytom. Rolę swą spełnia choć na razie tylko tą pierwszą. KONIEC
      Teraz tylko czekać na kasę za reklamę ;p Zupełnie serio, polecam jeśli chce się coś mieć taniego do końca użytkowania to tani „chińczyk” a jak chce się coś tylko na rok/dwa to chyba jednak polecam motocykl który nie traci tak na wartości. 2 tyś km na nim zrobiłem bez problemu i zaraz jadę dalej!

      Odpowiedz
      • Witam,
        wlasnie kupilem rkv i czekam na niego. Moje pytanie czy okres docierania przerabiales zgodnie z instrukcja obslugi ? Bo te 1500km zgodnie z ta instrukcja to bedzie chyba mordega…

        Odpowiedz
        • Witam. Jeśli jeździłeś już motocyklem to rzeczywiście będzie to mordęga na 3 pełne baki paliwa.. Jeśli nie to fajna szkoła jazdy i da się to przeżyć. Chcę żeby moja maszyna jeździła jak najdłużej więc wszystko robiłem prawie jak w instrukcji, oczywiście lekko naginając te rygorystyczne wypisy.. Po prostu starałem się nie przekraczać 7 tyś obrotów i nie odkręcałem manetki powyżej tych 80%, mało kiedy przekraczałem 70km/h, osoba serwisująca keeway’a nie miała żadnych uwag po okresie docierania więc nie ma źle. Wymieniaj często olej, sprawdzaj łańcuch i powinno być okey. Ja wymieniłem po pierwszych 300 km potem 1500km i teraz mam plan przy 3500 tyś km.
          Za niedługo znajomy kupuje 125cc Varadero XL to bd mógł ocenić co i jak póki co z głębi serca polecam zabawkę. Chętnie przesiadam się z ciepłego auta na tego wariata 🙂
          Jutro szykuję się trasa powyżej 200km oby bezproblemowo.
          W skrócie wymęczysz te pierwsze 1500km potem nadrobisz. Nie katuj go, zamień się w starszego pana i ciesz się widokami które mijasz, nie przejmuj się wymijającymi Cię autami na światłach i w mieście po prostu dopieść maszynę na początku a mam nadzieję odwdzięczy się potem.
          0-300km nie przekraczaj tych 5 tyś km ale często zmieniaj biegi zmieniając przy tym prędkość obrotową (prędkość nieco powyżej 50km)
          300-1000km to samo ale tu już muskaj 7 tyś obrotów (nieco ponad 70 km/h ale tylko na chwilę nie stale)
          1000-1500km to samo choć czasem dobij 80-90km/h
          1500-~~ żyj.
          Ja tak robiłem i nie widzę żadnych problemów z użytkowaniem.
          UWAGA. Gdzieś przeczytałem że bak ma 17l.. Ostrzegam że mieści tylko 12 litrów 😛

          Odpowiedz
          • No wlasnie boje sie ze ta jazda go zamule i pozniej bedzie max 80 jechal ;p pytalem o ten olej w sklepie to powiedzieli ze spokojnie bo keeway ma filtr oleju ?

          • PS. To jak dotre moze jakies spotkanko, do bytomia blisko mam 😉

          • Można i się spotkać niema problemu 😛 Według moich „wytycznych” które opisałem keeway spokojnie osiąga licznikowe 105 km/h a ile to na gpsie to nie wiem. Jak śmigam z ładniejszą połówką to v-max książkowy osiąga (95km/h) a czasem i do 100 dojdzie więc dotarty raczej zwyczajnie jest. Trasa 200km zaliczona i nie narzekam, miasto same wyprzedzanie w trasie już troszkę gorzej ale te 80 nie męczy aż tak. Nie bój nic, nie przesadzaj rób wszystko w granicy rozsądku docieraj go i możemy się spotkać!

          • Co do oleju ja jeszcze nie dolewałem, zawsze jest ile trzeba póki mam go gwarancyjnie serwisowany to do niego nie zaglądam więc się nie wypowiem. W serwisie leją 10w 40.

      • Czy jest to tewój pierwszy motocykl, Czy miałeś okazję czymś innym pojeździć? Pytam bo weryfikuję swoją tezę, że chinczyki chwalą tylko ci co nigdy markowego moto nie mieli i nie wiedzą ze można inaczej 🙂

        Odpowiedz
  11. co ile wymiana oleju w tym motorku?podoba mi sie ale moze lepiej uzywana honde albo nowe kymco np pulstar.

    Odpowiedz
    • W okresie docierania częściej bo 300-1500 reszta co 4 tyś km km w każdym bądź razie ja tak to mam rozpisane. O jakim Ty zdecydujesz tym bd jeździł. Miałem ten sam dylemat wybór padł na keewaya i nie narzekam bo i jeździ jak trzeba a w oczy rzucać się też rzuca. Używana honda, wiadomo części bardziej dostępne ale cenę też swoją mają. Myślę że w tym przedziale 125cc nie ma co wybrzydzać/przesadzać to raczej motocykl z przedziału dojazdowego i na stałe bo jak już się na nim pośmiga to ciężko go oddać patrząc na te spalanie i przyjemność.

      Odpowiedz
      • ja mam pierwsza wymiane po 1000km pozniej nastepna po 4tys

        Odpowiedz
        • Mati ( Mój imienniku :D) też mam po 1000 ale serwisant zalecił wymianę szybciej by pozbyć się możliwych opiłków po docieraniu silnika jak najszybciej się da. Pewnie rację w tym ma bo widząc swój filtr oleju się zdziwiłem.
          To czy zrobisz to w połowie tego dystansu czy nie to pytanie do Twojego sumienia 😉

          Odpowiedz
  12. W Łodzi widziałem taki model na żywo znakomicie się prezentuje.

    Odpowiedz
  13. snp powiedz mi czy masz dane dotyczące przełożeń skrzyni biegów na poszczególnych biegach w książce obsługi?

    Odpowiedz
    • Sa, intersuja Cie ?

      Odpowiedz
    • Są są.
      podstawowe 3.471
      Bieg 1 31.57
      Bieg 2 20.50
      Bieg 3 15.71
      Bieg 4 12.00
      Bieg 5 10.48
      zwalnianie 3.308
      Z ostatniego czasu radzę kontrolować zapinkę w łańcuchu bo dziś właśnie mi strzeliła przy 2800 km.. Wymienię na jakąś z DID bo łańcuch nie wydaje się uszkodzony i mam nadzieję silnik też nie (bo łańcuch spadł) o tym przekonam się jutro dziś o 23 nie opłacało się tego rozbierać.

      Odpowiedz
  14. Wielkie dzięki, na przyszły sezon zamierzam sobie kupić jakąś 125 na razie wybór pada na RKV-a dlatego zbieram dane i opinie na jego temat. A powiedz mi jeszcze gdzie go kupiłeś i serwisujesz? Jestem z Tychów a w Bytomiu studiowałem więc okolice znam 🙂

    Odpowiedz
    • Kupiłem i serwisuje go w Gliwicach (City rider) z początku zakochany w tym sklepie dziś chyba jednak przesadnie, obsługa miła choć gdy szefa nie ma mało można załatwić a mechanik.. BARDZO MIŁY GOŚĆ (ironia). Poszukam chyba jednak czegoś bliżej gdzie mógłbym go serwisować. Z dziś to zawiodłem się drobnym brakiem wiedzy gdzie strzeliła mi zapinka (nic poważnego się na szczęście nie stało po prostu łańcuch „uciekł”) wciśnięto mi jakąś która niby pasowała 428H zadowolony wracam do garażu wymieniać a tu lipa bo łańcuch okazuję się 428HG, połowa śląska nie posiada takiej spinki więc zamówienie najwcześniej za 3 dni. Cudowny weekend ucieka. Ticic polecam coś blisko siebie poszukać a w Tychach bankowo coś znajdziesz 😉 Tutaj daję Ci kolejną radę nie przeciągaj łańcucha a jak strzeli (Oby nigdy) to wiedz że masz 428HG a nie zwykłe H.
      Co najlepsze dzwoniąc po sklepach dowiedziałem się że nie opłaca się spinać tego łańcucha (2800km przejechane) bo już jest zjechany i trzeba kupić nowy 😀

      Odpowiedz
      • Juz 2800 😮 ja dopiero zaczynam, 130km na zegarach 😛 Ale dopiero od wtorku go mam ;p Lancuch wydaje mi sie troche luzny i zastanawiam sie nad lekkim naciagiem juz.
        P.s. kupilem w jednoslady.sklep Ruda Slaska, jak bedzie z serwisem sie okaze ale szefostwo bardzo mile 🙂

        Odpowiedz
        • Mam pytanie jak serwis w Rudzie Śląskiej bo też tam kupiłem Keewaya.Dopiero kupiłem i zrobiłem 40 km i mam mały problem z wrzuceniem luzu na postoju.Raz wchodzi bez problemu a innym razem jest problem.Może to kwestia dotarcia

          Odpowiedz
  15. to szybko lancuch padl.takich drobnych usterek moze byc wiecej.czytalem tez ze opony na mokrym slabo sie spisuja i warto wymienic na cos bardziej markowego.mysle ze kupie kymco albo cos markowego np.yamaha ybr

    Odpowiedz
    • Nie łańcuch a taka drobnostka jak spinka łańcucha przez moją nie uwagę i przedobrzenie bo za bardzo łańcuch naciągnąłem ;p We wszystkich maszynach może Ci się to stać o ile łańcucha nie zakujesz.

      Odpowiedz
    • Co do opon to wiadomo ze chinszczyzna jak i w junakach i rometach Troche pojezdzic a pozniej warto kupic cos markowego

      Odpowiedz
  16. dzieki panowie za info

    Odpowiedz
  17. Ja na swom RKV zrobiłem 2800 km. Nic się nie zepsuło..Jak ktoś chce stelaż pod kufer centralny to ja zamówiłem w Tarnowskich Górach – Polonia Cup firma która jest dealerem SHAD. Zamówiłem go na początku kwietnia a do Polski z Hiszpani dotarł po ok 2 mies. koszt ponad 300 zł. Może teraz mają go na stanie ?
    Moto jest naprawdę fajne. V – max jaki udało mi się osiągnąć to 109 km/h licznikowo i bez kufra. Z kufrem o 4 km/h mniej. Ważę 76kg
    Wadą jest kiepska dostępność akcesorii pod ten model. Jak na razie – mam nadzieję że to się zmieni..Ja szukam crash padów – może z innych modeli któreś podpasują? Aha spalanie 2,8 l/100 km, paliwo leje pod korek i wchodzi ponad 13 litrów + rezerwa więc może te 16 litrów…Wibracji praktycznie nie ma…Opony planuję zmienić ale jeszcze pojeżdżę – lepiej unikać jazdy w deszczu. Na suchym jest ok.
    Kupiłbym go raz jeszcze !!! Polecam

    Odpowiedz
    • W sprawie stelażu i wymiany lampy (przetarta z jednej strony na + wytrzymała upadek przy 40 km/h! nie pękła) pisałem na kontakt podany na stronie keeway polska, odzew dostałem dzień później. Nowa lampa 220zł + przesyłka 24 zł na całość trzeba czekać około 2-3 tyg w sprawie stelażu nie ma na stanie trzeba czekać do końca sierpnia wtedy można pytać o cenę 🙂 Wiem że są, widać na niektórych filmikach z WB aleee my musimy poczekać, ciekawe czy bd boczne jak nie to trzeba samemu coś zrobić.
      Spalanie to prawda sam się zdziwiłem kiedy jeżdżąc z plecaczkiem nie raz odkręcając do 9 tyś obrotów wyszło mi 2.6 L/100km.
      Crash pady może z jakiegoś junaka/rometa/bartona spasują ale też przyglądając się budowie nie widzę odpowiednich miejsc na nie chyba że wymienimy śrubkę z pokryw silnika ;o Co i tak może się okazać zbyt niskim umiejscowieniem pada. Ja tam bym bardziej nad szybką myślał (wiem że to naked ale tak wygodniej..). Doczekamy się, rynek dopiero się rozkręca a im nas więcej tym lepiej. Tak czy siak kolega zakupił Honde Varadero XL 125cc pierwsze wrażenia? Drogi 10 latek, coś jakiś taki wąski z tyłu, miękkie denerwujące zawieszenie, przyspieszenie gorsze od CHIŃCZYKA mimo bogatszej stajni 15KM. Zaleta to większy no i „MARKOWY”. Tyle z pierwszych oględzin.
      Co więcej to keewey chyba bardziej rzuca się w oczy..

      Odpowiedz
  18. snp odezwij sie na matijuve@op.pl 😉

    Odpowiedz
  19. varadero bardzo trwala maszyna ,silniki kreca nawet 50tys km no i predkosc 120km.rozwazam varadero ,ybr cos z kymco ewentualnie rkv.na polskim rynku ciezko o dobry motocykl uzywany wiekszosc sprowadzone zlomy z zagranicy.dlatego zakup nowego ma sens

    Odpowiedz
    • Varadero i 120 km/h? Tym którym jechałem w żaden sposób tyle by się chyba nie udało gdzie przy 100 km/h osiagalem czerwone pole obrotów (nie jadąc pod górkę) faktem jest że ma przejechane 38 tys km więc nowy nie jest a podawanie takich wyników to lekkie wprowadzanie w błąd. Dodatkowo dodam że prawie wszystkie prędkości osiągamy na tych samych ilościach obrotów (np 80km/h przy 7 tyś obrotów). Wyciagalaby powyżej 120 gdyby nie jej waga ale cóż za wygodę czymś trzeba było zapłacić bo naprawdę jest wygodna, na rkv też nie narzekam bo i odwazylbym się pewnie na podróż powyżej 500km spokojnie. Jednak Varadero 10 letnie ma taką samą cenę co nowiutki rkv, jeżdżą bardzo podobnie, wyglądają różnie (kwestia gustu) a każdy i tak wybierze co będzie chciał.
      Jutro nowy łańcuch z DID’a i znowu posmigam! 😉

      Odpowiedz
    • Ja chcialem varadero bo poprostu wygladem przypomina motocykl z prawdziwwgo zdarzenia, nic nie sugeruje ze to tylko 125 pojemnosc Ale pozniej stwierdzilem ze lepiej cos nowego sobie wziasc A dobre varadero kosztuje sporo wiecej niz nowy rkv

      Odpowiedz
  20. jak znajde czas podjade do sklepu i porownam rkv do kymco pulstar i ck-1.cena pulstara to 6400 ck1 8900 kymco uchodza za trwale motocykle (kiedys wspolpracowali z honda)jak mi nie przypadna do gustu to bende szukal uzywanych za granica.dobre varadero mysle kolo 10tys trzeba dac

    Odpowiedz
  21. witam jestem posiadaczem RKV od 2 miesiecy zrobilem nim juz 2300km i powiem ze motocykl zyleta:) jest juz po 2 przegladach 500 i 1500 nastepny przy 3500 ale chyba se odpuszcze bo panowie z serwisu pokreca sie obok maszyny z 20 min. i kasuja 150 zeta. jesli ktos ma jakies watpliwosci co do jakosci itp rkv to z czystym sumieniem go polecam.Nic nie stuka nie puka nie odkreca sie tylko lac paliwo i jezdzic.Jak na 125 jest w miare zrywny mozna spokojnie ruszac pierwszy z swiatel i nie spowalniac ruchu.predkosc max. jaka wycislem to 105 a do dluzszej jazdy zalecal bym 70 80 powyzej juz motocykl glosno chodzi i czuc ze te obroty sa nie dla niego.Jak ktos ma jakies pytania piszczcie jestem ze slaska (zabrze).

    Odpowiedz
    • Witam! Też jestem ze śląska, Bytom 🙂 Na przebudowywane Zabrze idealne się rkv pewnie spisuje. Co do serwisu warto wydać te 150 zł co jakiś czas i potrzymać tą gwarancje dłużej ja mam prawie 4 tyś km przez około 3 miesiące zrobione i na gwarancje idą przednie lagi ponieważ złapały jakiś luz którego nie da się zniwelować. Dodam że wymiana oleju samemu to koszt oleju + filtra liczy na to 60-70 zł co za tym idzie póki ta gwarancja jest warto dopłacić drugą połowę i mieć te zabezpieczenie które akurat mi się przydało.
      P.S. Da się więcej! Mój licznik zobaczył już nie raz 112 km/h ale trzeba przyznać że to też zależy od dnia jaki ma keeway. O dziwo w ciepłe dni przychodzi to łatwiej niż w te zimniejsze (a niby w gorące dni miał tracić moc).

      Odpowiedz
  22. do pawlooo
    napewno maszyna jest niezla,ale ten przebieg to jeszcze nie ma co sie zepsuc.ja bende kupowal w przyszlym roku narazie debatuje nowy chinczyk czy nowe kymco(TAJWANCZYK)ewentualnie japonczyk.piszcie o rkv bo interesuje mnie ten motocykl

    Odpowiedz
    • Mam styczność z rkv którego posiadam oraz Hondy Varadero 125 posiadanego przez kolegę z którym bardzo często śmigam. Rkv kupiony za 7.400 zł z kaskiem za free Varadero za 7.200 + koszty rejestracji i kask we własnym zakresie bez gwarancji. Jasne że wszyscy zwracają uwagę na Hondę bo markowy i duży ale żaden z nich nie ma nic wspólnego z wymarzoną 600 😀 No chyba że Varadero i jego wielkość. Wykonanie jest moim zdaniem takie samo z przewagą rkv wiadome bo nowe a Viadro już po przygodach. Różnica w jeździe gdzie varadero dochodzi do tych 120 a rkv ledwie 110 czy to zaleta? Oba motocykle nie są na trasy szybkiego ruchu z taką prędkością, miały być miastowe co za tym idzie a to że rkv do 80 km/h przy Varadero to rakieta, żadnego startu jeszcze nie przegrałem.. 😛 Varadero pali więcej 2,4l rkv, Viadro ostatnio sięgnęło 4l litr więcej i zamysł oszczędności poszedłby do piachu gdzie moje auto pali 5l.. (Corsa CDTI).
      Varadero ma więcej dostępnych części (kufry, stelaże itd) ale im nas rkvowców będzie więcej to i z czasem się to pozmienia. (zresztą od września już mają być dostępne). Trasę 200km robię bez problemu na tym wielkim i na tym mniejszym 🙂 Nie żałuje zakupu rkv i nie jestem przeciwnikiem Varadero choć spod bloku szybciej zakoszą Hondę niż Keewaya. Polecam rkv i varadero. Jeśli coś Cię jeszcze interesuje pytaj, osobiście zakochałem się w rkv do tego stopnia że po zrobieniu A zastanowię się nad zakupem wersji 600 choć upatrzony fazer bardzo kusi.

      Odpowiedz
  23. do snp a opony juz wymieniales?jaki masz przebieg teraz?co ile przeglady i ile kosztuja?

    Odpowiedz
  24. 150 zl troche sie cenia i cos czesto trzeba wymieniac olej.a co ile wymiana oleju w hondzie?sporo kilometrow juz zrobiles za taki czas

    Odpowiedz
    • Co do opon to na następny sezon o wymianie pomyślę, porządniejsze z Micheline komplet koło 610zł ale to jeszcze wielka niewiadoma, nie czuję póki co takiej potrzeby bo na moje potrzeby i te chińskie starczą a do palenia gumy na światłach idealnie się nadają 😀 (tak da się 125cc). Teraz wypytuje keeway polska o stelaże pod kuferek i gmole.
      Olej wymieniam co około 1500km, po okresie gwarancyjnym będę to robił co jakieś 2500km.
      Co do hondy to swoje lata młodości ma za sobą a jak wiadomo o starocie trzeba bardziej dbać, niby co 4-5 tyś km (jak i w keewayu) ale za każdym razem kolegę zabiję jeśli nie zrobi tego po max 3 tyś km 🙂
      Przebieg mam 3200km + 500km ze starego licznika. (Stary licznik ponieważ motocykl przyjechał z wadą fabryczną, minimalna ryska na wyświetlaczu ale dealer zobowiązał się wymienić cały licznik na pierwszym przeglądzie dlatego jest 500)
      A co do hondy aktualnie ma 38 tyś przebiegu olej jeszcze od kupna nie był wymieniany, sprzęgło już tak na słowo honoru działa no ale ma prawo.

      Odpowiedz
    • Ceny przeglądów mam podobnie do pawlo 150 zł, godzinkę czekam na miejscu sprawdzają cały moto+ zwracają uwagę na moje sugestie (wykrycie luzu w lagach), podbijają i jadę zwiedzać dalej! U mnie przeglądy wyglądają następująco pierwszy 447 km, drugi 1780 km, trzeci książkowo 3080 km ale serwisant zapomniał doliczyć tych 447 km 🙂 więc skrótowo 500-2000-3500 a następny sobie zrobię przy 5000 i to by był ostatni przegląd gdyż gwarancja jest albo do 2 lat albo do 6000 km.

      Odpowiedz
  25. Witam ponownie to ja teraz z innej beczki:) kupilem rkv 125 poniewaz posiadam kat b. i ostatnio dorobilem sie garazu na swoim osiedlu(tzn motorek ma gdzie bezpiecznie nocowac) nie posiadam kat A bo nie wiedzialem czy wogole mnie to wkreci.Ale po tych 3 miesiacach przygody podjolem decyzje ze chce miec prawko kat a. i po jakims czasie nowy motorek.A teraz do sedna 2 pytanka. czy ktos zna i moze polecic jakas dobra szkole jazdy na kat a gdzies blisko Zabrza? Druga sprawa to juz troche odlegla ale moze ktos cosik doradzi jestem nie za wysoki 165 cm. keeway rkv ma 770mm wysokosci siodelka i jest pod tym wzgledem dla mnie idealny.Na kolejny moj motocykl beded szukal nakeda cena od 15tys. do 25tys. wiek od 2 do 5 lat ale zeby wysokosc siedziska nie byla wieksza niz 780mm.ostatnio widzialem na zywo ducati monstera 696 i bardzo mi sie podobal(spelnial wszystkie kryteria).Jak ktos ma jakies sugestie pomysly piszczie z gory dzieki:)btw pojemnosc silnika 500 600 a moc nie wieksza niz 100km .to ma byc motorek do spokojnej turystycznej jazdy nie szalenstwa.

    Odpowiedz
    • Do pawlooo
      Trochę późno ale pytałeś o szkołe na kat. A blisko Zabrza. Mogę polecić ci Adrenalinę z Gliwic. Mój syn robił A1 w innej szkole ale tak naprawdę dopiero w Adrenalinie wyrobił sobie właściwe nawyki. Po prostu dopłaciłem do jazd. Teraz ujeżdża Kreidlera Supermoto. Od zrobienia prawka zrobił 4tys km. I daje rade, nawet w podbramkowych sytuacjach,

      Odpowiedz
  26. opony na mokrym sa fatalne,a gumy palic niechce.czeste wymiany oleju co 1500km w japoncach co jakies 5tys zalecane.viadro ma juz jakis przebieg.pytanie czy nie cofniety.ciekawe czy rkv jest w stanie zrobic taki przebieg,ale wiadomo jest tansza i tu pytanie co bardziej sie oplaca.moje typy varadero lub ybr.albo nowki rkv lub kymco ck1.uzywke jak cos poszukam za granica tu sprzet jest w lepszym stanie.

    Odpowiedz
    • Zgodzę się co do mokrego asfaltu i tego rodzaju opon ale wystarczy jeździć z głową i opony nie są najważniejsze a trochę po ulewach śmigałem, strach jest ale przygód nie było. 1500km chińczyk? 5000km japoniec? Więc książkowo różnica wynosi tylko 1000km. Nie wiem jak w japońcach ale u siebie mam ewidentnie wymianę oleju co 4000 km, ja wymieniam szybciej z racji tego że rkv nie ma ze mną lekko. Co do przebiegu raczej nie kręcony w hondzie a jak coś to pewnie o nie dużo, silnik całkiem zdrowy. Tak czy siak za około 12 tyś km gruntowny remont by się przydał a keeway noo zobaczymy, liczę że do tej 40 tyś km spokojnie doskoczę 🙂 Układ 2V jednak swoje robi w Hondzie co do przebiegów.

      Odpowiedz
  27. Witam.
    Jestem posiadaczem RKV od kilku miesięcy. Nie było z nim żadnych problemów. Zrobione ok. 500km. Zbliża się przegląd. Ale do sedna. Przez ostatni miesiąc ze względu na mój wyjazd motocykl stał w garażu(blaszak). Po powrocie, pojawił się problem. Silnik nie pracuje na wolnych obrotach. Cały czas muszę go trzymać na ssaniu, inaczej gaśnie. Podejżewam, że to może kwestia paliwa, nie spuściłem przed wyjazdem. Jakieś podpowiedzi?

    Odpowiedz
    • Witaj. ja na twoim miejscu od razu bym pojechal na ten przeglad i powiedzial o problemie.masz nowy motocykl na gwarancji i placisz za przeglad. po przegladzie ma wszystko dzialac jak ta lala.czy pojedziesz jak masz 500km czy jak 600 to nie ma znaczenia czym predzej tym lepiej.btw cosik malo tych km masz ja juz natrzaskalem 2800 przez 3 miesiace:P

      Odpowiedz
  28. Moto skrojone na jeźdźca metr pięćdziesiąt w kapeluszu. Niestety kolana nie mieszczą się w zagłębieniach na baku. Rozważałem zakup RKV , jednak w tej sytuacji muszę wyzbyć się marzeń.
    Pozdrawiam wszystkich zafascynowanych jednośladem.

    Odpowiedz
    • fakt moto ma nisko siodelko.idealny dla osob o wzroscie 155cm 170cm ale uwiez mi jest teraz wysyp motocykli o poj 125 wiec na pewno znajdziesz cos dla siebie.glowa do gory:)

      Odpowiedz
    • Hej! – a może by tak siadać na kanapie, a nie na baku…? 😉 A tak na poważnie, to ja mam 180 cm i siedzi mi się na rkv całkiem wygodnie (kolana przylegają do baku jak należy, a przede wszystkim stawiam stopy na ziemi praktycznie na wyprostowanych nogach). Oczywiście pozycja za kierownicą to sprawa indywidualna i każdy powinien przed zakupem obowiązkowo się przymierzyć do wymarzonej maszynki (ja np. rozważałem divisiona 125 i mimo że wyższy, to zdecydowanie wygodniej było mi na rkv). Swoją drogą to niewiele jest 125-tek o kanapie wyższej niż 770 cm rkv-ki (np. Varadero czy MT-125, ale to nie moja półka cenowa ;-))…

      Odpowiedz
      • … 770 mm oczywiście 😉 Acha, jest jeszcze junak rs125 – zdaje się ma kanapę na 780 mm…

        Odpowiedz
  29. xluc tak jak kolega napisal ,jak masz nowa maszyne to na gwarancji musza ci naprawic.daj znac co stwierdzili.mysle ze za miesiac nic z paliwem niebedzie.

    Odpowiedz
  30. Witam, przymierzam się do zakupu RKV, lecz mam pytanko do posiadaczy 🙂
    Jaki jest dźwięk Keeway’a ? (wiem, że to tylko 125cc i 4T ale nie chciałbym dźwięku jeżdżącej „toalety” )
    Ps.: Nic nie mam do „skuterzystów” ;D

    Odpowiedz
    • Hejo, brakuje mu do akcesoryjnych wydechów ale nie ma co narzekać 🙂 Słychać go bardzo dobrze, lecz na pewno to nie skuter i dźwięk można polubić. Taki przyjemny, poważny bzyczek który czasem lubi sobie strzelić z wydechu niedopałkiem ]:->

      Odpowiedz
  31. Witam, jako szczęśliwy posiadacz rkv (na liczniku mojego minął pierwszy tysiączek – jak dotąd bez zarzutu po pierwszym przeglądzie) chętnie poznam Wasze pomysły na różnego rodzaju ulepszenia (szybki, crash pady, itp.) – czy coś udało Wam się zamontować i czy w ogóle są dostępne jakieś tego typu akcesoria na rynku, bo ja – przynajmniej, jeżeli chodzi o ‚dedykowane’ – na takie nie trafiłem… Pzdr.

    Odpowiedz
  32. Witam podoba mi się ten motorek jest super ale gdy zobaczyłem wersje RKX 125 to poczułem niedosyt że W Polsce jak zwykle nie da się. Oto filmik https://www.youtube.com/watch?v=3qrnWTqjLUM

    Odpowiedz
  33. Witam
    Stoję przed kupnem owego modelu, tylko mam mały dylemat, czy by nie wybrać np nowego rometa z-one’ lub junaka 127. Może mi ktoś powiedzieć co wybrać?
    Jeszcze jedno jak działają światła w rkv, bo widziałem, ze posiada dwie żarówki h4

    Odpowiedz
  34. odp. dla brylant
    oglądałem w Romecie rkv i romety co prawda nie z-one ale ZK jakość wykonania jest o niebo wyższa rkv. Musisz sam przejechać się do przedstawiciela Rometa i samemu ocenić który motorek tobie pasuje osobiście skłaniam się do rkv ale to moja subiektywna ocena. Powodzenia

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Koniecznie trzeba zobaczyć na własne oczy. Keeway to też jakościowo wyższa półka jeżeli chodzi o Chiny, ale Zongshen jakościowo będzie porównywalny.
      Nasi importerzy oferują ponad 40 różnych 125tek z 8-miu różnych fabryk. Jakość zależy głównie od fabryki oraz oczywiście od wymagań importera. Dodatkowo też w obrębie jednej chińskiej fabryki są oferowane motocykle budżetowe, klasu średniej i „premium”. Np. widać różnicę w jakościowo między Junakiem 131 a Junakiem M12, oba to Zongsheny ale znowu różnicy jakościowej między Z-One a M12 nie ma.

      Odpowiedz
  35. Powiem wam, że widziałem oba i ciężko mi się zdecydować chociaż od razu widać, że keeway ma choćby lepsze malowanie samych felg.
    Jak wygląda dostępność części do rkv (bo w allegro to zupełnie nic nie ma)?

    Odpowiedz
  36. obecnie w salonach sa promocje na rkv,mysle ze cos kupie przed swietami .W tej cenie mamy pare ciekawych motocykli

    Odpowiedz
  37. a jakie modele masz jeszcze namyśli?

    Odpowiedz
  38. kymco ck 1 ,pulsara no i keeway rkv ,cos z powyzszych modeli mam zamiar kupic

    Odpowiedz
  39. Z tych trzech to wydaje mi się, że rkv najlepszy, chodź za taka cenę. to sprawdź zippa vz-3, albo junaka nk 125 to takie same maszyny tylko cena różna. Mój faworyt to ktm duke niestety tylko używany

    Odpowiedz
  40. w jakich cenach trafiłeś rkv? u mnie jest za 6300 salonówka

    Odpowiedz
  41. RKV ma mocniejszy i nowocześniejszy konstrukcyjnie silnik (OHC) niż Junak NK i Zipp VZ-3 (OHV). Jedyną ich [Junak i Zipp] zaletą jest naprawdę świetny wygląd. Sam zastanawiam się nad zakupem 125, Duke jest fantastyczny, ale za przyzwoitą używkę trzeba dać przynajmniej 12 tys, czyli praktycznie 2 razy tyle co za nowiutkiego Keeway’a. Moim zdaniem kupno moto 125 [ccm] za więcej niż 10’000 zł nie ma sensu. Za taką kwotę lepiej kupić 250/300 po uprzednim zrobieniu kat. A. Wiem, że to sporny temat, ale moim zdaniem japońskie 125 nie są wcale lepiej wykonane niż te najnowsze „chińskie” motocykle. A to m.in. ze względu na to, iż od dawna nie są produkowane w japonii a płaci się jedynie za markę i jej historię. Gorąco pozdrawiam

    Odpowiedz
  42. Absolutnie nie chcę być uznany za stronniczego, ale osobiście wydaje mi się, że w klasie naked 125, RKV to najlepsza opcja jeśli chodzi o stosunek jakość/cena, jest mocniejszy niż większość chińskich moto i ma całkiem dobre opinie użytkowników 🙂

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      To bardzo celna uwaga. RKV ma fajny silniczek bo kopiowany z suzuki GN. Pod rozwagę wziąłbym jeszcze Junaka RS 125 z silnikiem kopią yamahy ybr.

      Odpowiedz
  43. 6300 dobra cena u mnie 6500,ale planuje negocjowac no i te chinskie opony od razu wymienic.Jak kupie fajnie a jak nie to poszukam uzywana honde cbf.ktm super maszyna ale cena jak na 125 za wysoka

    Odpowiedz
  44. Ciekawe ten rkx co kolega wyzej filmik dodal ma seryjna chlodnice oleju a to jest silnik 125 z cylindrem 150 czy cos mi sie tylko wydaje bo na owiewkach znowu 200 pisze a silnik ma taki jak ja w TX 125

    Odpowiedz
  45. Wiem ze mozna takie cos kupic tylko zastanawiam sie czy w tym silniku ma to sens na forum chinskich motocykli raczej odradzaja takie modyfikacje w 125 silnik w keewayu powinien dac rade sam ja po miescie nie jezdze bo nie lubie to nie wiem ale w trasie po gorach we dwie osoby czyli jakies 130 kg i upal nie zauwarzylem problemow wiadomo po wjechaniu na duze wzniesienie troche slabnie ale w aucie tez mam podobnie qiec to chyba normalne

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Moim zdaniem chłodnica oleju w tym sprzęcie jest niekonieczna. Niby zmniejsza zużycie silnika, ale gdybyś znowu jeździł w niskich temperaturach to silnikowi zaszkodzić może. Może dla kogoś kto tylko po zakorkowanym mieście jeździ. Ale to chyba by musiał w permanentym korku stać. A przecież GN 125 nie miał nigdy chłodnicy i uchodzi za bardzo solidny sprzęt.

      Odpowiedz
  46. czym tak naprawdę różni się RKV od RKS , poszukałem po necie że wydech , opony , hamule z tyłu . Czy to jest warte różnicy +/- 1300 zł między tymi keeway’ami skoro silnik ten sam ? Jestem laikiem a przymierzam się do zakupu i tak się zastanawiam między tymi dwoma i nie wiem czy to sens „dopłacać ” tyle do RKV.

    Odpowiedz
    • Witam, różnice między tymi motocyklami to przedewszystkim wygląd, trzeba zobaczyć na żywo.
      Rkv jest już dużo bardziej „widowiskowy” niż RKS gdzie zdecydowanie częściej ludzie obejrzą się za rkv aniżeli RKS. RKS jest smukłej budowy, ma węższe opony (tu mogę się mylić) typowy szybszy motorower miejski. Różnią się także wyglądem liczników (choć ten w RKS jakoś bardziej przypadł mi do gustu). Dużo także zmienia amortyzator z przodu gdzie w rkv jest jakiejś nowszej technologii.
      Posiadam rkv i jestem z niego bardzo zadowolony (stan licznika 5tys km).
      Podsumowując rkv jest wart swojej ceny nawet tej dodatkowej względem RKS jeśli zależy Ci na lepiej wyposażonej maszynie, dużo lepiej wyglądającej i prezentującej się a także na wyjazdach dla przyjemności w cieplejsze dni to polecam rkv, natomiast jeśli interesuje Cię maszyna robocza (dojazd do pracy z pracy po kosztach tańszych niż bilet autobusowy) to RKS będzie także dobrym wyborem.

      Odpowiedz
    • Niektóre modele z wcześniejszych lat mogą się różnić trochę optycznie plastikami. O ile się nie mylę w Benyco Dark Star 125 wcześniejsze wersje nie miały wałka wyrównoważającego, te z II połowy 2015r. już wałek posiadają.

      Odpowiedz
  47. RKV ma opony 100/80 z przodu i 130/70 z tyłu, widelec up side down, nowocześniejsze liczniki, hamulec tarczowy z tyłu a RKS weższe o dwa centymetry opony z przodu i tyłu, standardowe zawieszenie i hamulec bębnowy z tyłu…W niektórych rocznikach dodawali stadardowo do RKS pług silnika, który w RKV nie ma. Oba mają ten sam silnik więc i osiągi zbliżone… RKV wygląda na bardziej dorosłą 125-tkę…Mam go od roku i nic nie nawaliło przez 4500 km. Spalanie 2,7-2,9 l/100 km…nigdy nie udało mi się przekroczyć 3 l./100km…zasięg ok 450 km-500 km na zbiorniku… v max ok 103-108 km/h na płaskim…Z górki parę razy udało się 112-115 km/h… Wadą są opony którę nie są zbyt pewne na mokrej nawierzchni, choć na suchej jest ok…to wada chyba wszystkich chińczyków ! Więc zakupiłem Michelinki Pilot Streety i zakładam je na nowy sezon.
    Zdecydowanie polecam RKV.

    Odpowiedz
  48. Robil ktos juz jakis tuning by zwiekszyc moc/osiagi w tym motorku ?? ;p
    Chyba troszke zaluje ze nie kupilem junaka 123 przerobionego od razu na 150cm, moze bylby szybciejszy ;p RKV jest super ale przydalaby sie predkosc przelotowa w okolicach 100km/h…

    Odpowiedz
  49. Ja kupiłem go w sierpniu 2015, obecnie mam już na liczniku 1700km. Docieranie jest do 1500, dlatego gdy miałem 1100 wyjechałem nim w trasę A2-ką, po powrocie był już dotarty i można nim jeździć ile fabryka dała i dopiero zaczęła się zabawa. Nie jest to 600-tka, ale na miasto na ogół wystarcza, przydało by się czasami więcej mocy, ale nie narzekam. Póki co w mieście robię nim 90% przebiegu, trasy to rzadkość i generalnie na autostradę nie polecam. Choć prędkość maksymalna, którą można osiągnąć przy sprzyjających wiatrach to 116km/godz, bez problemu zaś kręci się do 105 – 110km/godź. Mimo tego niestety TIR-y, szczególnie, gdy wieje z przodu trzeba dość długo wyprzedzać. Tu by się przydało coś co się kręci minimum do 140 km/godz., nawet 250-tka mogła by się nie sprawdzić na autostradzie. Niestety były momenty, że czułem się, jak zawalidroga, ale też takie, w których auta, które jechały z prędkością około 90 – 100 km/godz, spokojnie wyprzedzałem.
    Dołożyłem do niego owiewkę / szybkę, co poprawiło komfort jazdy, planuję jeszcze bagażnik na tył (polecam z LuxMot Kobyłka, cena 249,-), jeśli znajdę to założę jeszcze handbary i gmole, może jakiś wydech, jeśli będzie sens, bo oryginalny ładnie mruczy i „strzela” oraz deflektor na szybkę. Póki co motor bez usterkowy, podczas pierwszego przeglądu przy 1000km bez uwag, standardowa wymiana oleju, etc… . Gdyby mu ładnie zabudować tę pustą przestrzeń z przodu silnika to można by się nabrać, że to przynajmniej jakaś 500-tka. Może gmole i jakieś małe torby zrobią tę robotę 🙂 Osobiście polecam dla każdego kto nie ma prawka z serii A. Zwinny, zgrabny motorek. Jednak żeby moja ocena była nieco bardziej merytoryczna dla tych, którzy rozważają zakup, bo posiadacze mają już swoje zdanie dodam to co można uznać za wadę, oczywiście należy też uwzględnić cenę tego motoru. Zdecydowanie przydałby się ABS, nawet za dopłatą, ja bym wybrał z tą opcję, miałem już uślizgi przedniego koła, wystarczy kostka i nieco piasku. Zmieniłbym opony, te na mokrym nie sprawdzają się rewelacyjnie, trzeba jechać zdecydowanie ostrożniej, nie miałem przygody, ale dlatego, że uważam. Dodałbym odpalanie z „buta”, gdy jest zimno, czyli jesień, szczególnie, gdy nie jeździmy codziennie, to elektroniczne odpalenie motoru zajmuje nawet do 10 minut. Brałem taką poprawkę, gdy wychodziłem jesienią do pracy, albo odpalałem wcześniej, potem szedłem się przebrać, żeby się rozgrzał i jazda. Brak jest akcesoriów, trzeba się naszukać. Czasami pomiędzy dwójką i jedynką neutralny wskakuje zbyt łatwo, zamiast się redukować, czasami z jedynki ciężko włączyć neutralny, czasami po redukcji zniknie symbol biegu z wyświetlacza i nie wiadomo jaki mamy bieg, trzeba jeszcze raz wbijać. Trzeba wprawy w okolicach 1 – N – 2. To tyle i tak się rozpisałem za bardzo, mam nadzieję, że informacje się przydadzą. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Cześć,

      widzę, że kupiliśmy rkv w tym samym czasie (i pewnie w tym samym miejscu) 😉 Też mam teraz ok. 1700 km i dla reszty pozostałych czytelników mogę tylko powiedzieć, że mam identyczne wrażenia i przemyślenia z dotychczasowego użytkowania (generalnie jak najbardziej pozytywne).
      Ale z innej beczki – też rozważam założenia jakiejś małej szybki/owiewki – czy możesz podać mi jakieś szczegóły co do Twojego wyboru..?

      LwG

      Odpowiedz
  50. Czy ten motocykl ma taki sam silnik jak Keeway RKS?

    Odpowiedz
  51. Panie Beniamin może jakis videotest RKV bedziemy wdzieczni !!!!

    Odpowiedz
  52. Nówka, pierwszy motocykl. Ramach obeznania się z maszyną i docieraniem przejechałem się na spokojnie jakieś 8 km wokół komina z krótkimi przystankami. I przytrafiła mi się awaria – poluzowała się linka od sprzęgła, klamka oraz element wskazany na zdjęciu http://imgur.com/a/pqUWP latają swobodnie. Nie znam się na motocyklach i nie wiem czy po drodze nie odleciała jakaś sprężyna odpychająca jeżeli powinna być w tym akurat modelu. Proszę o podpowiedź.

    Odpowiedz
  53. Czy mając 180 motocykl nie będzie za niski

    Odpowiedz
    • Przy 180cm powinno być jeszcze OK, problem zaczyna się powyżej 185cm, kolana nie mieszczą się w przetłoczeniach baku zarówno w RKS jak i RKV.

      Odpowiedz
  54. Ja mam 180 cm i jest ok polecam rkv przebieg 6000 km i bezawaryjnie jak narazie tylko paliwo i olej nawet za miastem daje radę nic się nie odkreciło dobre materiały wibracje minimalne jak to w jedno cylindrowcu hamulce super bardzo ładnie przyśpiesza nawet w dwie osoby jak na125 mam go rok i nie żałuję decyzji kupna rkv

    Odpowiedz
  55. Zdjęcie profilowe Enjama

    Czy RKV można lecieć przelotowo 90 km/h ? tu na stronie podane jest 80. Trochę mnie to martwi bo mocowo to samo , co Romety Z-One a one mają 90 podane hmm

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Popatrz na film Dawida. 11min 23sek.
      97kmh na 8,5tyś obrotów. Czyli spokojnie 90 da się w trasie lecieć.

      Ale uwaga! I tak osobówki będą Cię wyprzedzać…zrobiłem ostatnio taki test moim bn251. Dopiero jak lecisz 115km/h poza terenem zabudowanym to osobówki odpuszczają. Ja tyle nie jeżdżę, więc patrzę często w lusterka i zastanawiam się czy policja naprawdę nie chce zarobić? Polskie drogi to eldorado, rzadko spotykam kogoś kto jedzie 90kmh jak ja…

      Odpowiedz
      • Beniamin, masz 100% racji. Ja śmigam moto 750, ale jeżdżę rozsądnie, z głową, i zauważyłem to samo. Baa, to nawet prowokuje, gdy motocyklista sobie jedzie poniżej stówki, żeby go wyprzedzić, nawet jakimś starym rozklekotanym golfem. A co do zachowania kierowców, to odnoszę wrażenie, że polskie drogi, to jakieś pole gry różnej maści psycholi. Dlatego przestała mnie bawić jazda moto głównymi drogami i w przyszłym roku przerzucam się na lżejszy sprzęt i wracam do spokojnej jazdy międzywioskowymi drogami. Z takich lokalnych wojaży 125-tką wracałem zrelaksowany, a większym moto wracam zestresowany.

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe jas13

          To nie pole gry, tylko skłonność do popisywania się i pokazywania: „że co, ja nie zrobię”, itp.

          Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe bsw

          Owszem. Ekspresowkami nie jeżdżę. A na normalnej drodze jadę na ogół środkiem pasa a nawet bardziej lewą jego stroną. Jak ktoś ma mnie wyprzedzać to musi to zrobić z pełną zmianą pasa – jakby wyprzedzał auto a nie jak rower – mimochodem.

          Odpowiedz
  56. Zdjęcie profilowe Enjama

    Witam

    Zdecydowałem się na RKV i mam go od 2 dni 😀 Kolor biały na wtrysku,
    Jezdzę tylko wokół komina, bo nie zarejestrowany jeszcze, ale jestem bardzo zadowolony 😀
    Nie spodziewałem się, że ma tak szybką reakcję na gaz.Silnik od razu idzie, lekkie muśnięcie i już wyrywa.
    Jakość wykonania bardzo dobra jak za te pieniądze.

    Myślałem jeszcze nad Rometem Z one R, ale znalazłem już 3 osoby z wtryskiem Delphi w Rometach, które narzekają na dziurę (zamulenie chwilowe) po dodaniu gazu.Nie chciałem się wpakować w taką minę.Nie wiadomo czy serwis dałby radę to naprawić i czy każdy model z tym wtryskiem ma taki kłopot.

    Dodam, że nigdy nie jezdziłem na motorku z biegami a po 10 min obcykałem sprzęta, nie ma problemu z skrzynią, ładnie idzie wyczuć luz 2 bieg.

    Dla niewysokich osób polecam 🙂 Mam 176 i jest szyty jak na miarę

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>