Benyco BR 125

Dodaj do porównania
Benyco BR 125

Benyco BR 125 to motocykl produkowany przez  Foshan Nanhai Zhongmo Science & Tech jako Tianda TD125-45.

Tianda jest małą, jak na chińskie warunki, firmą zatrudniającą 500 osób, produkuje 30 tyś. motocykli rocznie. Fabryka ta należy do Grupy Jianshe, która od 20 lat współpracuje z Yamahą.

Benyco BR 125 jest optyczną kopią  Suzuki GN 125 sprzed liftingu, ale jest to tylko optyczne podobieństwo. Suzuki napędza silnik OHC o mocy 12KM a BR jest napędzany 10-11 konnym silnikiem OHV 156FMI (klon Hondy CG).  Silnik Hondy CG jest na tyle udaną konstrukcją, że nawet chińskie kopie osiągają, bezawaryjnie, przebiegi powyżej 60tyś.km.

Japońska klasyka z początku lat 80-tych może się podobać, styl retro staje się coraz bardziej modny a w  cenie 3700 zł można znaleźć  leciwe 17-letnie Suzuki GN.

R E K L A M A

O ile pytanie „nowy Chińczyk czy używana Japonia” pozostaje kwestią akademicką ponieważ zwolennicy obu stron mają wiele argumentów na poparcie swoich teorii, o tyle trudno się spodziewać żeby 17-letni pojazd nie wymagał doinwestowania, lub służył nam całkowicie bezawaryjnie. Wiemy dobrze, że nawet w 17-letnim mercedesie czasem trzeba coś naprawić.

Oczywiście Benyco BR 125 to typowo Chiński produkt, który będzie wymagał od użytkownika poprawienia fabryki, oraz szczególnej dbałości. Ale od sprzętu za tę cenę nie możemy za wiele wymagać.

Zapraszamy do obejrzenia naszej Wiedorecenzji:

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
3699
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.28
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.9
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
122
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.06
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
90
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
820
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1980
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
2.75/ R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3.5/ R16

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

205 komentarzy

  1. Mam „benka” od 2 tygodni – w kolorze czarnym , prezentuje się jeszcze lepiej niż wersja czerwona. Na razie, ze względu na pogodę przejechałem około 90 km. Na chwilę obecną wrażenia pozytywne – głównie docieram go w mieście – „zbiera się” nieźle spod świateł, chociaż staram się go oszczędzać (na początku był dość „mułowaty”). Jak na silnik 1cylindrowy, to wibracje na jałowym niewielkie, natomiast odczuwa się je trochę bardziej przy ok. 3-4 tys obrotów. Zakładam że po dotarciu będą jeszcze mniejsze. Po kilkunastu km jak to na dotarciu podniosły mu się obroty jałowe – gaźniczek trzeba będzie wyregulować. Hamulec przedni już po około 30 km zaczął ładnie „łapać” – naprawdę nie ma problemu z zatrzymaniem. Jedyny negatyw, to taki który pewnie tyczy większości „chińczyków” – słabo poskręcany – 2 śrub od siedzenia nie było , (albo wypadły?), odkręciła się też jedna mocująca silnik w ramie. Po kilkunastu km podjechałem do serwisu i chłopaki przejrzeli i podokręcali to co zauważyliśmy. Po 300 km będzie pierwszy przegląd gwarancyjny z wymianą oleju – wtedy coś napiszę więcej.
    Na razie ogólnie duży pozytyw.

    Odpowiedz
    • Czekam na opinie 😀 P.S. Planuje kupić na rok 2016, pozdrawiam:)

      Odpowiedz
    • Też mam br 125 w kolorze czarnym. Założyłem sakwy, piórnik, szybkę, przerobiłem wydech jest cudowny-bardzo polecam. Szukam jeszcze gmole i tylne oparcie – jak ktoś coś poleci proszę o info.

      Odpowiedz
  2. Za mną pierwsze 200km na ww. motocyklu. Sprzedawca się nie do końca spisał, silnik niewyregulowany ale jako tako dawał rade. Pierwszy serwis u znajomego mechanika, naniesione poprawki i od razu lepiej. Dużo lżej się wkręca na obroty, gaźnik wyregulowany, obroty nie falują. Jeździ się wygodnie a mam 187 i 90kg.
    Uwagi, gumy trzymające bak są za luźne i za twarde, mocno wibrowal i halasowal, kawałki starej dętki naciagniete na te krążki rozwiązały problem. Drugie co znalazłem to przewody idące do tylnych świateł przechodzą przez błotnik niczym nie zabezpieczone- przecieraj się juz po 100km. Trzeba ściągnąć siedzenie i czymś ten otwór zabezpieczyć na brzegach żeby nie rozciął izolacji
    P.s.tez nie miałem śrub mocujących siedzenie z tylu.

    Odpowiedz
    • @devdd
      tak – zbiornik paliwa w moim egzemplarzu również rezonuje :). Zbieram się żeby w wolnej chwili wykonać nowe podkładki gumowe.

      Odpowiedz
  3. Za mną także pierwsze 200 km. motocykl sprawuje się dobrze, lecz bak strasznie wibruje i stop w hamulcu nożnym nie chwytał – była za długa sprężyna od włącznika stopu, w tylnym błotniku także przewody są niezabezpieczone i należy je zabezpieczyć.

    Odpowiedz
  4. Witam!
    Zrobiłem na motorku dopiero 111km
    Zdążyłem przeciąć przewody od kierunków które podczas jazdy dotykały opony i opona je przecięła.Przy okazji paląc przerywacz od kierunków.
    Musiałem przerobić mocowanie trzymające iglicę
    gdyż fabryczne wypadało i iglica latała jak chciała.
    Zauważyłem dopiero że linka prędkościomierza jest krzywo dokręcona i to tak na siłę aż nakrętka po obmykiwana .
    Bak tłucze trzeba poprawić.
    Zbieram się wymienić świece na jakoś markową
    bo przy stałej jeździe co jakiś czas jest szarpnięcie.
    Przy większych prędkościach trzęsie.
    Sztywne zawieszenie to na tyle zobaczę jak dalej będzie się sprawował.
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Heazi, wkrótce nasza redakcja otrzyma egzemplarz tego modelu na jazdy testowe. Przyjrzymy się dokładnie motocyklowi. Dziękuję za komentarz.
      Motocykle przyjeżdżają do sklepu w skrzyniach… i to sklep dokonuje montażu końcowego. Niestety trzeba im patrzeć na ręce…

      Odpowiedz
  5. Napisz czy w Benyco BR 125 rzeczywiście występują duże wibracje przy wyższych prędkościach rzędu 80 km/h, jak niektórzy użytkownicy się skarżą. I jak się ma ten Benyco do najtańszych Rometów 125. Który motocykl według ciebie jest bardziej wart zakupu.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Powiem tak, miałem Rometa Z-125, a ten Benyco jest moim zdaniem lepiej wykonany. I przede wszystkim ma mniej plastików, które lubią trzeszczeć.
      Dostaliśmy na testy motocykl z przebiegiem 100 km, więc nie był on dotarty to i drgania jakieś tam były.
      Ja jeżdżę w rękawicach motocyklowych/rowerowych to drgań tak nie odczuwam, ale moja Z-125 miała te drgania na początku większe.
      Bak jak jest pusty to troszeczkę rezonuje, ale tutaj nałożenie starych dętek na te gumy które tam są rozwiązuje problem. Jak ktoś nie jeździ po alpach to zębatka z przodu o jeden ząbek większa zredukuje drgania i zwiększy prędkość. Choć ten zabieg dopiero po pierwszym 1000 km żeby się dobrze dynamicznie dotarł.
      Na pewno w tej cenie motocykl jest bezkonkurencyjny jak dla mnie. Spalanie poniżej 3 litrów.
      No i jak ktoś ma wrażliwą tylną część ciała to warto dać kanapę do tapicera, ale aż tak bardzo znów mi to nie przeszkadzało.
      Jak mówiłem w filmie, za tę cenę pozytywnie mnie zaskoczył. Nawet osłona łańcucha, oraz obręcze zegarów są metalowe. Tak że nie ma „plastikowego chromu”

      Odpowiedz
      • Dużo się dowiedziałem z tej odpowiedzi ☺.
        Czyli Benek ma zębatkę taką żeby po szutrach lepiej jeździł.
        Pozdrawiam,dbajcie o siebie.

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe Wojtek

          Nie wiem TomekSw, do jakiego wpisu się odnosisz ze swoją ironią, bo na pewno nie do odpowiedzi Beniamina na pytanie Agatona. Spróbuj jedno i drugie jeszcze raz przeczytać ze zrozumieniem, bo nie mogę się doczytać gdzie Beniamin napisał o szutrach.
          Niech mnie ktoś poprawi, jeśli źle mówię, ale spróbuję Ci wytłumaczyć jak ja to rozumiem. Silniki bez wałka wyrównoważającego potrafią na wysokich obrotach przenosić drgania na ramę, kierownicę i samego motocyklistę. Te wysokie obroty są pewnie trochę różne w zależności od silnika. Ze zwykłej mechaniki wiemy, że im mniejsze jest koło napędowe w stosunku do odbiorczego to trzeba uzyskać więcej obrotów, aby otrzymać tą samą prędkość niż gdyby to koło napędowe było większe. Jednocześnie tą prędkość lżej mu uzyskać. Dlatego też ja rozumiem odpowiedź Beniamina, że jak ktoś jeździ po terenie płaskim – nie po Alpach, (wiesz te Alpy to trochę taka przenośnia), czyli tam gdzie trafi na strome wzniesienia – to może pomóc wymiana zębatki napędowej na większą, bo określoną prędkość uzyska na niższych obrotach silnika i być może będzie ona wystarczająca a silnik nie osiągnie jeszcze dokuczliwych drgań. Gdyba natomiast z tą większą zębatką napędową chciał pokonywać strome wzniesienia to mogłoby się okazać, że motocykl ma za mało mocy. Zupełnie tak samo jak przekładnia „patelni” w rowerze.
          Dodatkowo wyraził swoja opinię, który z w/w motocykli jest jego zdaniem lepszy i podpowiedział jak zminimalizować rezonans zbiornika.
          Jeśli opisałem to zbyt skomplikowanie to proponuję poczytać w necie o kinematyce kół.
          Pozdrawiam

          Odpowiedz
  6. Oglądałem to Benyco BR 125 i z moich subiektywnych obserwacji też wyglądają na lepsze jakościowo od Rometów 125. Podoba mi się, że ma więcej części metalowych niż Romet. Błotniki chromowane. Tylko wypustki na przednim błotniku pod numer rejestracyjny, mogą trochę szpecić. Także niefortunnie umiejscowione kable pod błotnikiem z tyłu, tak jak mówiłeś na filmiku, narażające na przetarcie. Gdyby motorek miał jeszcze wałek wyrównoważający, to byłaby rewelacja za taką cenę, lub niewiele wyższą.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Te kabelki to nie jest niefortunne prowadzenie, większość chińczyków tak ma kable poprowadzone.
      To jest niedbałość sklepu i tyle. Tutaj nawet Benyco ma niewiele do powiedzenia. To jest pikuś, jeżeli się przypilnuje sklep.
      Można też dodatkowo do tych blaszek klejem te kable przykleić i spokój na lata. Można też trytytką dodatkowo umocować.
      Nasz egzemplarz był naprawdę dobrze poskładany, ale oglądałem te blaszki bo użytkownicy pisali że mieli niezamontowane.

      Odpowiedz
  7. Witam
    Potrzebuje Pan mikrofonu choćby ba kablu bo audio fatalne, za cicho
    Mam to cudo 36km w jedna stronę do pracy 🙂 812 dziś stuknęło.
    Denerwują mnie drgania silnika koło 100k/h-
    drga na ssaniu i w 3000-4500 miało być lepiej a nie widać poprawy.
    Średnie spalanie 2.7l/100
    olej w lagach wymieniony po 60km wraz z przeglądem;t jak dla mnie za bardzo nurkował i to nerwowo nie mogłem się przyzwyczaić. nad zębatką się zastanowię, ale muszę trochę utłuc- poukładać się musi.
    Może dostałeś Beniamin podpicowany egzemplarz ew. porządnie skręcony ja w swoim większość śrub na kleju skręciłem i rzeczywiście przychodzi w skrzyni- montaż serwis robi. Konektorki od elektryki latały – „wiązka” z tyłu dostałą peszel plastikowy ekstra mimo to odpadła od mocowania lub je starłem ?- w każdym razie kable pójdą jakoś inaczej.
    Jeszcze przyczepić się można do delikatnego lakieru na baku albo za bardzo nie uważam albo łatwo się rysuje.
    Opona z przodu hmmm śliska na łukach lubi się uśliznąć delikatnie szczególnie rano- ale da się jeździć trzeba tylko się przyzwyczaić / nie jest to typowy plastik-guma chinska ale B. dobrą ją nie nazwę./ pewnie przejdę na czeskie
    skrzynia BDB! amortyzator z tyłu wytrzymuje 160kg i jeszcze nie szlifuje błotnika. Ale z plecakiem to katorga.
    o dziwo nic nie cieknie- w innych już miałem pocenie…..
    Światło w miarę ok jak na chinczyka to nawet widać
    Ogolnie nie tłucze się jak inne plastiki w miarę.
    Podsumowując gdyby miał go kupić jeszcze raz -Tak mimo „wad” za ta kasę nie ma co wybrzydzać

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Z tym mikrofonem to rzeczywiście dobra uwaga, następnym razem nagram na dyktafon niezależnie od kamery.
      Redukcję drgań w tych silnikach zauważysz przy przebiegu 5-8tyś.km. ale po zmianie zębatki też już będzie lepiej.

      Odpowiedz
  8. @ Dedman.

    Przy 100 km/h to nawet markowe motory mają drgania. Co ty byś chciał od takiego chińskiego silniczka 125, który chodzi wtedy na najwyższych obrotach. Swoją drogą, to nie powinieneś na dotarciu go tak żyłować do takich prędkości.
    Dobrze, że kiedyś wyrobiłem prawo jazdy kat. A. Gdybym dzisiaj nie miał, to kupiłbym tego Benyco BR 125. A tak kupiłem Shineray XY 150-17 i odpukać, jest poskręcany należycie i jeździ bardzo dobrze.

    Odpowiedz
  9. przejechane 460 km. Jestem po 1 przeglądzie. Serwis meldował ze w zasadzie żadnej śruby nie dociągał, bo wszystkie trzymały mocno. Twierdzą że zbiornik kolo 1kkm sie „ułoży”. Wierze na słowo – powiedzieli ze jakby co – będą poprawiać producenta :). Śmigamy już z małżonką oboje razem do pracy – motorek doskonale sobie daje rade, chociaż przy 2 osobach na kanapie przydałoby mu się ze 2-3 KM więcej.
    Na razie nie rozkręcałem go więcej niż do 80km/h, chociaż jutro mam zamiar zrobić trasę łączną ok 80km poza miastem – więc pewnie bedzie okazja przetestować na wyższych prędkościach. Wibracje – jak to w jednocylindrowym silniku – ale tragedii nie ma.

    Odpowiedz
  10. @Tomq.

    Właśnie, poza miastami na takich małych motorkach nie najlepiej się jeździ, z uwagi na stosunkowo niską prędkość maksymalną. To boli jak większość samochodów cię wyprzedza. Czujesz się wtedy zawalidrogą.
    W Jawie 350 TS prędkość ekonomiczna, i gdzie się najprzyjemniej jeździło to 80-90 km/h, W rzeczywistości jeździło się szybciej. Mimo, że przy ponad setkę był wir w zbiorniku:). W małych pojemnościach nie można za bardzo pojechać szybciej na dłuższym odcinku niż 80-90, bo silnik się męczy i w niektórych motorkach duże wibracje, ale spalają za to 2-3 razy mniej, niż ten czeski wynalazek:)). To jest główna zaleta tych komarków.

    Odpowiedz
  11. Po zakupie ujawniła się wada fabryczna przedniej opony ma bicie. Serwis zareklamował oponę miało to potrwać dwa trzy dni i zmienią za drugą czekam już dwa tygodnie, zobaczymy co będzie dalej najwyżej czeka mnie zakup nowej i wymiany opony na własną rękę i serwisowanie samemu. A poza tą jedną wadą to same zalety. Przejechane 650km, po pierwszym przeglądzie. Benico BR 125 pozytywnie mnie zaskoczył jako jeden z najtańszych na rynku jest kawałkiem porządnej maszyny. To nie jest plastikowa zabawka jak pozostałe chińskie motorki. Z plastików są tylko boczki z obu stron z lewej zakrywa filtr powietrza a z prawej akumulator i schowek z kluczami. Faktycznie przednie lagi są mięciutkie a tylne sprężyny są regulowane. Wymieniłem także zębatkę zdawczą na 16z i jazda stała się o niebo lepsza. Obroty spadły o około 1500 i jadąc teraz na piątym biegu mając 80km/h mamy około 8000obr/min. Delikatnie stracił na przyspieszaniu ale komfort jazdy znacznie się poprawił. Ważę 80kg i jechałem 110km/h pod silny wiatr. Polecam ten model i z czystym sumieniem kupił bym go jeszcze raz.

    Odpowiedz
  12. Przebiłem 2200km 🙂
    z prędkością to tak 80/90 wtedy silnik dobrze idzie im wyżej tym szybciej czuć że jest słabszy niż normalne 🙂 plus darmowe ogrzewanie. Mam podjazd/zjazd prawie 4km prosto , i tu wyszedł mankament obu opon opad deszczu na drodze woda i zaczęło się ślizganie pod górkę aż zjechałem na bok. A inni jechali dalej. Zmieniłem opony i jest dużo lepiej.
    Trasa mu nie szkodzi /250km bez zająknięcia/ aczkolwiek tyłek trzeba mieć twardy- tapicer by się przydał.
    @Tomq. nie ułoży się podłóż dętkę bo obetrzesz farbę i będzie rezonował.
    Po początkowych niedoróbkach teraz nie mam kłopotów

    Odpowiedz
  13. wczoraj przejechałem około 100km poza miastem, z czego około 50 po S8. Faktycznie – prawy pas, i 90km/h :). Ale nie byłem najwolniejszy – miałem satysfakcję że minąłem 2 skutery 50ccm 🙂 :). Widzę że pomimo mojej wagi i wzrostu (85kg i 190 cm) tak do 95-100 km/h pewnie by udało się dociągnąć. Motorek ciągnie równo, nawet się nie spocił specjalnie. Przy takiej dłuższej jeździe słychać klepanie zaworów spowodowane chyba słabszym smarowaniem . Po zwolnieniu – wszystko wraca do normy. W trakcie jazdy objawiła się wada prędkościomierza – słabo dokręcona linka i zaczął wariować. Po skręceniu – jest z powrotem OK. Poza tym zauważyłem że albo nie miałem, albo wyleciał z licznika przycisk kasowania podlicznika „trip”. Pod gumką – jest pusto i widać w głębi tylko oś z gwintem. Zakładam że w tym miejscu powinno być coś przykręcone co by wystawało poza gumę uszczelniającą. Przy następnym serwisie muszę się upomnieć.
    Rozglądam się za rozsądną owiewką, bo szczerze powiem, że przy wyższych prędkościach ze względu na wzrost łapię wiatr „na klatę” i nie jestem z tego powodu szczęśliwy. Jakieś sugestie w tym temacie?

    Odpowiedz
  14. Witam, mam pytanie dotyczące światła przedniego mianowicie czy ktoś jest mi w stanie powiedziec czy świeci wystarczająco dobrze zeby w zupełnych ciemnościach poruszać sie tym sprzętem w miare sprawnie i bezpiecznie.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Jedna lampa nie oświetla tak dobrze drogi jak dwa reflektory samochodowe. Natomiast aby poprawić oświetlenie możesz zamontować halogen, chyba H1, na podbudowie BA20D. Musisz się jednak liczyć z tym iż za jakiś czas uszkodzi ci się odblask w lampie lub gniazdo żarówki. Po prostu temperatura halogenu jest wyższa niż klasycznej bańki. U mnie w keewayu stało się tak po 20tyś. km.
      Możesz też kupić całą lampę z Suzuki GN 125/250 lub do twojej chińskiej lampy dopasować wkład szklany z odbłyśnikiem. Do niektórych modeli pasują wkłady z ciągników rolniczych sprzedawanych przez Wesem.

      Odpowiedz
  15. Witam, przejechałem już 1500km jestem po drugim przeglądzie oraz wymieniono mi tą nieszczęsną oponę przednią. Teraz dopiero czerpie 100% satysfakcji z jazdy.
    Przepaliła się żaróweczka postojowa z przodu wymieniona na ledową i zero problemów tylko lać paliwo i do kolejnego przeglądu. Pozdrawiam!

    Odpowiedz
  16. Kurcze gdyby nie brak wałka wyrównoważającego już byłby mój… wiecie jaka jest najtańsza alternatywa z wałkiem?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      To jest tylko kwestia komfortu, ale da się przyzwyczaić. Ja na takim silniku przejechałem ponad 18tyś. km. I nie taki diabeł straszny jak go malują. Za sprzęty z wałkiem niestety trzeba dopłacić.
      Jedyny mankament drgań to częstsza konieczność dokręcania śrubek. Jeżeli się jeździ w rękawiczkach motocyklowych czy rowerowych z żelem to drgania nie są tak uciążliwe.

      Odpowiedz
  17. Poszedłem do sklepu obejrzeć Benka z bliska. Niestety akurat nie mieli. Zaprosili za tydzień bo będzie nowa dostawa i niestety ponoć nowa cena 3.999,-.

    Odpowiedz
  18. A tak na marginesie – skoro BR jest wizualną kopią Suzuki GN, to robiąc mały tuning (wyrzucamy bagażnik, kanapa do przeróbki do tapicera, bak i boczki na czarny mat, niższa kierownica) otrzymamy motocykl dla „chuligana”.
    Drugie zdjęcie od dołu na stronie: http://www.ticoracer.net/forum/mecanica/101493-que-le-harian-esta-moto-para-que-se-vea-mas-tuanis-2.html .
    Mi się podoba … i nawet nie wymieniałbym rury na chromowaną.

    Odpowiedz
  19. Też kupiłem taki motorek. Nawinąłem na koło 2000 km w ciągu miesiąca. Na razie stan fabryczny i nic nie zmieniałem (poza poprawieniem kabli pod błotnikiem). Dzięki Beniamin za prezentację – to przez ciebie go wybrałem 🙂 Z awarii jak na razie wymiana żarówki w prędkościomierzu 😉 🙂 Jeśli o mnie chodzi za tą cenę to naprawdę dobry motocykl.

    Odpowiedz
  20. W tabelce jest błąd. Opona tył to 16 nie 18 cali. Przy okazji, ktoś z użytkowników byłby na tyle uprzejmy i zmierzył wysokość siedziska? Interesuje mnie ten motocykl.

    Odpowiedz
  21. Witam, to albo ja mam pecha albo wyrabiam negatywna statystykę. Po przejechaniu ok. 500 km pojawiły się problemy z układem zasilania. Silnik po prostu zaczął się dławić, jechał tylko na ssaniu i to też niezbyt daleko. Okazało się, że w gaźniku panuje niezły chaos i komuś (chyba jeszcze w Chinach) bardzo musiało się spieszyć przy składaniu). Po zrobieniu porządku w gaźniku po ok. 20 km dziś pojawiły się te same objawy. Jeszcze nie zabrałem się sprawdzenie o co chodzi, ale początkowy optymizm zaczyna przygasać 🙁 choć naprawdę mam nadzieję, że to tylko chwilowa niemoc.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Jak zacznie ci się dławić spróbuj otworzyć korek wlewu paliwa. Być może odpowietrznik w korku jest zapchany i robi się podciśnienie i paliwo nie leci. Drobnostka która często się zdarza a o której mało kto myśli…

      Odpowiedz
  22. Dziękuję! Jak tylko uda mi się sprawdzić co jest nie tak, to dam znać

    Odpowiedz
  23. Witam, za mną już ponad 3000km i trzecia wymiana oleju. Zrezygnowałem z serwisu i gwarancji. Wszystko robię sam. Jak na razie zero problemów poważnych, są jakieś drobnostki jak zgubiona jedna śruba od mocowania przedniego błotnika. Był problem z licznikiem ale to już z własnej winy zachciało mi się mieć lepsze podświetlenie zegarów po przepaleniu żarówki podświetlającej prędkościomierz więc oryginalną W2W wymieniłem na W5W co doprowadziło do nadtopienia cyferek licznika dziennego (tam żarówka jest najbliżej). Zostałem zmuszony do kupienia nowego licznika od suzuki GN i jestem z niego zadowolony bo licznik idealnie pokazuje prędkość z jaką się poruszam w porównaniu z tym oryginalnym który przekłamywał nawet o 10km/h do przodu. Do prędkościomierza i obrotomierza kupiłem żarówki W5W ledowe o barwie czerwonej, fajnie się komponują z czerwonym lakierem. Wymieniłem także znowu zębatkę z 16z na 17z. O dalszych przeróbkach tych udanych i mniej będę pisał w przyszłości. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  24. Witam Wszystkich
    Jestem posiadaczem tego sprzętu od kilku miesięcy. Przejechałem do tej pory 1500 km. Z uwagi że jestem z zawodu mechanikiem od razu olałem serwisy. Jak zobaczyłem że mechanik nie wie w którą się stronę odkręca sruby to stwierdziłem że przypomnę sobie dawną swoją profesję i sam serwisuje.Z napraw zbiornik bardzo rezonował (podłozyłem starą detkę), Wymieniłem dwa razy olej i sprawdziłem ustawienie zaworów (było ok na ssącym 0,05 na wydechowym 0,07) Wymieniłem zębatkę na 17 z ( prędkośc maksymalna przy tej zębatce to 95 km/h Przy 6000 obrotów mam 80 km/h i zero wibracji. Jedyny minus tej zmiany to że łancuch jakby częściej ociera o ślizg. Ogólnie jak za te pieniądze to jestem zadowolony

    Odpowiedz
  25. Witam. Zębatka 17 jest za duża wróciłem z powrotem do 16z. Motocykl ma za mało koników, coraz poważniej myślę nad zmianą cylindra na 150 lub 175ccm. Co wy na to? Czy ktoś już się skusił?
    Awarii uległ włącznik stopu przedniego hamulca po 3500km, nowy kosztuje 5zł. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
  26. Witam, w moim idealnym motorku brakowało choperowskiego brzmienia, tak wiec naprawiłem ten dyskomfort. Aby uczynić ze swojego benico bandziora ulic należy (Zaopatrzyć się w szlifierkę kątową i zeszlifować spawy w końcowym tłumiku przy rurce i wyciągnąć ją kombinerkami). Po tym zabiegu mamy motocykl za którym nie będzie osoby która by się nie obejrzała.(miałem przypadki że motocykliści o dużo większej pojemności oglądali się na światłach aż mało szyja im się nie ukręciła). Po tym zabiegu nasz benico ryczy jak wściekły, przez pierwsze dni miałem wrażenie że przesadziłem ale szybko przywykłem brzmienie wydechu jest bajeczne pojemność przynajmniej około litra a redukcja biegów i te dźwięki bajka. Pozdrawiam i zalecam każdemu tą przeróbkę wydechu.

    Odpowiedz
    • Ja też tak zrobiłem, ale nie podobało mi się.Wstawiłem szerszą rurkę do środka z nawierconymi otworami i przyspawałem ją.Wygląda jak fabrycznie(bez dziury po usunięciu wąskiej rurki) a efekt doskonały.

      Odpowiedz
  27. Za to kierowcy samochodów, jak stoisz obok nich na światłach, klną na ciebie niesamowicie, że za duży hałas powodujesz.
    Tak samo jak przejedziesz pod czyimiś oknami. Też jeżdżę na motorach, ale jak jakiś głośno jeździ po wyciągniętym wkładzie z tłumika, mam ochotę go zabić. Patrole policji powinni zabierać dowody rejestracyjne ich właścicielom, jak za głośno motocykle hałasują.

    Odpowiedz
  28. Witam. Mam przejechane na benku 1400km. Motocykl sprawuje sie dobrze, jednak od jakigos czasu borykam sie z problemem linki obrotomierza. Po 500km pekla, pojechalem do serwisu i po tygodniu odebralem. przejechalem 20m i znow obrotomierz nie dziala…dojechalem do domu i okazalo sie, ze linka nie byla wymieniona na nowa (tak jak twierdzil mechanik), tylko stara jakos zespawana czy cos. Pojechalem znow do niego i teraz czekam juz prawie miesiac na linke…wiec postanowilem ze sam to naprawie…i stad pytanie: czy linka obrotomierza od gn 125 pasowalaby do benka? Nie znam sie za bardzo na mechanice, ale mysle ze z tym dam sobie rade:) postanowilem tez wymienic zebatke zdawcza na 16z i wymienic dysze na wieksza…i jeszcze jedno pytanie: czy w tlumiku jest jakas zwezka lub sitko ktore mozna usunac??…czytalem na roznych forach o roznych motocyklach, ale o benku nigdzie takiei informacji nie znalazlem…

    Odpowiedz
  29. Witam, co do linki to od suzuki nie będzie pasowała u nas jest silnik od hondy CG 125, więc linka np. od rometa K 125 powinna być ok.(jest inne mocowanie przy silniku w suzuki jest na gwint a w hondzie trzyma na śrubie).
    Co do zębatki to 16z jest ok. Co do dyszy to nie ma potrzeby( mi bez grzebania w gaźniku pali 2,5l/100km). Tłumik zdejmowałem i nie ma żadnych zwężek i innych cudów( jedyne co zrobiłem to zjechałem spawy przy wylocie i wyjąłem tą rurkę kombinerkami co w efekcie dało trochę Powera czuć że silnik lepiej się wkręca i ma mniejsze opory ale jest głośno i baaardzo basowo). Pozdrawiam

    Odpowiedz
  30. Dzieki wielkie za podpowiedz:) no wlasnie widzialem ze w suzuki jest na gwint wiec wolalem sie dopytac…zebatke wymienie, bo z tego co czytam to troszke daje na v-maxie…jezeli dyszy nie trzeba to sie wstrzymam…sorry za pisownie, wle jestem po paru bro;)

    Odpowiedz
  31. Dzieki wielkie za podpowiedz:) no wlasnie widzialem ze w suzuki jest na gwint wiec wolalem sie dopytac…zebatke wymienie, bo z tego co czytam to troszke daje na v-maxie…jezeli dyszy nie trzeba to sie wstrzymam…nad wydechem sie zastanowie…sorry za pisownie, ale jestem po paru bro;)

    Odpowiedz
  32. Mam jeszcze pytanie do pawelbundy w sprawie tego wydechu…ta rurka trzyma sie tylko na wylocie i to wszystko? Moze wrzuc jakies zdjecie jak to wyglada po jej wyjeciu…

    Odpowiedz
  33. Rurkę trzyma spaw, w środku jest ona na wcisk wsadzona w kolejna trzeba ją ruszać na boki jednocześnie ciągnąć i wyjdzie. Co do efektu końcowego to nie wygląda to najlepiej bo otwór jest dość poszarpany po szlifierce kontowej. Postaram się coś wrzucić może nagram filmik to i dźwięk będzie.

    Odpowiedz
  34. https://youtu.be/Auu-YRtz3gE a o to filmik z doznaniami dźwiękowymi.

    Odpowiedz
  35. No faktycznie niezbyt ladnie to wyglada, ale mozna to jeszcze zeszlifowac i bedzie git;-) co do dzwieku, to nie jest zle…mysle, ze chyba tez to zrobie w swoim benku:-)

    Odpowiedz
  36. za mną 2500km, Wszystko co najważniejsze działa. Co przestało: prędkościomierz świruje powyżej 60km/h – do wymiany na ten z suzuki.
    Opony – do wymiany przynajmniej przednia, jest stara i lekko bije.
    A tak to tiptop. Średnie spalania w okolicach 2,7L/100km.

    Odpowiedz
  37. Kupiłem motor 5 dni temu i od tego czasu przejechałem 750 km. Generalnie to rewelacja. Zastanawiałem się nad kupnem używanego Suzuki GN125, ale w budżecie 3500 zl były same stare graty z rozpadającą się skrzynią, albo krzywą ramą. Po długich poszukiwaniach Gienka w końcu zdecydowalem się na tę chińską podróbkę. Było kilka problemów na początku, typu żle działajac wyświetlacz biegów, dokręcenie kilku śrób i wkurzająca wystajaca kopka, która poprostu wywaliłem. Z serwisów zrezygnowałem, bo zanim poczekałem się poniedziałku, przebieg już był pow 500 km. Spalanie przy 2 osobach i prędkosciach 50-60 km/h wyniosło uwaga… 2,15 l/100km, ale jechałem normalnie bez oszczedzania, więc jak ktoś by się bardzo postarał, to solo moze zejsc spokojnie ponizej 2 l na 100 km. Vmax solo i w 2 osoby takie same, czyli około 99 km/h. MOtor chce wiecej, ale brakuje mu wyższych biegów. Mysle ze zmiana zebatki pomoze. Jakoś wykonania naprawde dobra i nie można sie niczego przyczepić.

    Odpowiedz
  38. mam taki problem ze jak zapale motor to sprzegło działa idealnie ale wraz z tym jak motor sie rozgrzewa to sprzegło chodzi coraz gorzej. Gdy motor jest gorący i puszczam sprzęgło to motor powoli zaczyna ciągnąć ale w połowie całej tej operacji następuje mocne szarpnięcie tak jakby sklejenie sprzegła albo jakby po prostu „linka sie zerwała” lub bym strzelił ze sprzegła. To jest takie uderzenie. Motor ma 2000km przebiegu. Jak ostygnie to wszystko jest ok.

    Odpowiedz
  39. Daniel – najlepiej idź do serwisu bo jest jeszcze na gwarancji, ale ja sprawdziłbym czy linka nie ma za dużego luzu na klamce. Ogólnie w sprzęgło w benku (i nie tylko) reguluje się poprzez regulację luzu na klamce. Możliwe, że przy dużym luzie sprzęgło po nagraniu zaczyna wlec. Tak przy okazji, pewnie wiesz o tym, ale w motocyklach biegi zmienia się inaczej niż w samochodach ( szybko i delikatnie), bo nie mają synchronizacji. Sprzęgło też nie „zabiera tak łagodnie jak w samochodzie. To tak, gdybyś nie wiedział.

    Odpowiedz
  40. Witam Motorek mam od 1800km jedyny problem to przecieki na uszczelkach pokryw silnika z otworu linki obrotomierza dociągnąłem śruby czujnika biegów tez kapało Po zmianie zębatki na 16 o niebo lepiej się jeździ. Odkręciłem pasek z siedzenia i jest wygodniej Mam pytanie czy ktoś może zmieniał wydech na przelot i czy pasuje kolano od junaka 121 wyglada podobnie.. czy kupić coś taniego i ciąć

    Odpowiedz
  41. ado- ja miałem przeciek z linki obrotomierza bo był atm za duży luz więc włożyłem tam dwie podkładki i oring i pasuje idealnie i mam z tym spokój.

    Odpowiedz
  42. Snajper- wiem ze mam gwarancje ( w sumie to juz prawie nie) to długa historia. Bmk moto koło iławy nie wywiązywało sie z usług gwarancyjnych jak powinno. Wole sam sobie coś po robić niż płacic za „nic”. Mianowicie pierwszy przegląd i było ok ale ok 1200km pękła dolna szpilka od tłumika w głowicy więc oddałem go na gwarancje. Trzymali do 2 tyg. Byłem miedzy czasie w serwisie (u nich) i powiedzieli ze trzeba wymienić głowice bo nie będą sie z tym bawić. Nawet jeden z pracowników pokazał mi paczke i powiedział ze tam jest moja głowica. Po odbiorze motorka po 200km jazdy znowu śróbka pękła i wtedy sie przyjżałem tej „robocie”. Gwint był zrobiony na „helikole” i dokoła było porozwiercane w kolo tak niechlujnie. Więc ponownie udałem sie do serwisu na co zostałem potraktowany dośc ozięble i ze zdziwieniem -„no jak to mogło sie stać”. Tydzien po tym dostałem motor spowrotem. Przy oddawaniu koleś mieszał jak sie dało. Zapytałem sie czemu nie dali mi nowej głowicy do motoru to on na to że przyszła bez osprzętu i takiej zakładać nie będą. Więc jak mam płacic za taki serwis 150zł to ja dziękuje. Gwint znowu naprawili na helikole. Ja to w domu rozebrałem i nagiąłem troszkę tłumik bo „prężył” i zrobiłem to troszke tak po swojemu i teraz motorek lata. Sprzegło dalej tak smiga jak pisałem. Podczas puszczanie w pewnej chwili poprostu łapie na całego (jak motor jest gorący) i uderza. Na Jeżdzie motorem mam pojęcie gdyż od 11 roku jeżdziłem wską a później wiekszymi moto tj jawa ts, mz, bandit 600, kawa zx6r takze pojęcie jak ma działać sprzegło i jak zmieniać biegi mam. Uważam że motor gdyby nie te usterki byłby idealny bo jeżdzi sie super. Ale serwiś -porażka- tylko sprzedać motor i sapdaj no i jeszcze przyjedz jak działa wszystko idealnie to ci przegląd zrobimy. Sory za bledy bo po chmielu jestem.

    Odpowiedz
  43. Ps mój teść kupił taki sam motor jak ja miałem przebieg ok 1000km i jeszcze wszystko było w miare ok i jemu działa wszystko dobrze. sprzegło i wogóle. Ja motor używam spokojnie tez nie katuje w żadnym wypadku tylko taka jazda z plecskiem po mieście dla przyjemności ale chyba trafiłem na felerny egzemplarz a dlaczego 125 skoro były inne moto a no z powodu braku kategorii A.

    Odpowiedz
  44. Benyco BR 125 znany też jako Sukida SK 125-4

    Odpowiedz
  45. Skoro każdy serwis ma inne podejście a każdy sklep inaczej podchodzi do kwestii montażu i zerowego przegląd , proponuję zrobić ranking sprzedawców i serwisów. Wpisujcie adresy gdzie warto a gdzie nie warto kupić, serwisować benyco.

    Odpowiedz
  46. Zamiast liczyć na serwis liczmy na siebie.
    Póki co 5200km za mną, a silniczek staje się coraz żywszy. Ostatnio jadę lewym pasem i wyprzedzam kolejne samochody, spojrzałem na obrotomierz a wskazówka wyszła poza skalę 12000 obr na jakieś 13000-14000. Byłem w lekkim szoku ale on bardzo chętnie się wkręca na tak wysokie obroty.

    Odpowiedz
  47. Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

    Świetny pomysł. Można w ogóle zbudować ranking serwisów, z możliwością oceny i komentarzem.

    Odpowiedz
  48. Pawelbundy…w końcu zamontowałem wydech po przeróbce tak jak opisywałeś:-) wrażenia – zaje…..;-) jak oglądałem Twój filmik to nie słyszałem tego, co dzisiaj w realu:-) świetny dźwięk!!! głośno, ale ten baaas;-) dzięki wielkie za opis przeróbki, polecam!!!

    Odpowiedz
  49. I co do rankingu…zdecydowanie nie polecam serwisu w Malborku na Chrobrego…

    Odpowiedz
  50. BeBe cieszę się że mogłem pomóc. Co do filmiku jak go oglądałem na komórce czy telewizorze to rzeczywiście nic nie słychać ale po podłączeniu wieży czy kina domowego jest jak w realu.

    Odpowiedz
  51. Panowie użytkownicy, te napisy to nalepki, które można zdjąć czy malowanie i potrzebny lakiernik? Do baku mogę się przyzwyczaić ale ten napis „br125” tak niechlujnie wygląda, że godzi w moje odczucia estetyczne. Druga rzecz to przedni błotnik. Potrzebna wymiana czy można zdemontować te uchwyty na azjatyckie rejestracje?

    Odpowiedz
  52. Zwykłe naklejki, można oderwać bez wiekszych probemów, ale od GN 125 emblematy nie beda pasowały, bo są przykręcane do baku. Uchwytów na tablice nie da się zdemontowac w bezinwazyjny sposób. Mocowania błotnika wygladaja identyko jak w Gn125, ale nie miałem obu naraz w reku, wiec cieżko powiedziec, czy pasowałyby, Ale na to jest lepszy sposób. Można kupić na allegro imitacje starej rejestracji, albo jakas z własnym napisem i będzie troche oldschoolu. Jednak po 100 zł chodza takie tabice, co jest duzą przesadą. Wymieniłem ostatnio zębatki, tył 38, przód 16 i teraz na 4 biegu obroty są takie same przy danej predkości, jak na seryjnych zębatkach na 5 biegu. Polecam, spod swiateł zbiera się normalnie, a w trasie nie musimy katować silnika na wysokich obrotach, Prędkość max wzrosła do 115 km/h i przy bardzo sprzyjajacych warunkach mozna by pewnie i wiecej.

    Odpowiedz
  53. Założyłem forum dla właścicieli Becyco BR. Mam nadzieje, ze uda się je rozkręcić i będziemy mogli się wymieniac ciekawymi spostrzezeniami.
    Pozdrawiam

    http://www.benycobr125.fora.pl/

    Odpowiedz
  54. Witam. Mam pytanie…którą śrubką na gaźniku ustawiamy obroty?? Tą od strony „kopnika”, czy od dźwigni ssania?? Dzięki…

    Odpowiedz
  55. Wolne obroty ustawiasz śrubką od strony kopniaka. Prawa strona, jeśli siedzisz na motorze. odkręcasz – spadają. Przykręcasz rosną. Ot i cała filozofia 😉 🙂

    Odpowiedz
  56. Witam . Mam pytanie… w którym miejscu znajduje się filtr oleju w BR 125.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Benyco BR, ma silnik kopię hondy CG. Co oznacza że nie ma on filtra oleju jako takiego.
      Po lewej stronie silnika poniżej dzwigni zmiany biegów znajduje się taka duża nakrętka, pod nią jest umieszczony filtr siatkowy.
      Nie da się go zastąpić normalnym filtrem papierowym. Dlatego też w tych silnikach bezwzględnie należy dotrzymywać wymian oleju zgodnie z instrukcją obsługi. Można za to spokojnie stosować gorszy jakościowo olej właśnie za względu na częste wymiany.

      Odpowiedz
  57. Witam mam jeszcze pytanie , co się znajduje pod okrągłą pokrywką przykręconą na trzy śrubki z prawej strony silnika bo w suzuki Gn 125 właśnie w tym miejscu znajduje się filtr oleju.

    Odpowiedz
  58. witam tylna opona jest dętkowa. A co do tej pokrywki to tylko atrapa rozumiem?.

    Odpowiedz
  59. Witam. Mam pytanie dotyczące linek. Chciałbym się zabezpieczyć na wypadek zerwania którejś z nich i kupić na zapas. Czy będą pasowały od jakiegokolwiek motocykla z tym silnikiem np Romet K125?

    Odpowiedz
  60. Dzięki za odpowiedź.

    Odpowiedz
  61. Witam,
    Kupiłem właśnie Benyco przez internet z Sokołowa Podlaskiego.Myślę ,że moorek będzie u mnie za tydzień. Będę na bieżąco informował o zaletach i mam nadzieje ,że nie o wadach.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Jeżeli kupowałeś wysyłkowo to polecam sprawdzić połączenia śrubowe, i prowadzenie wiązki elektryczej pod tylnym błotnikiem.
      Poza tym warto poszukać opinii użytkowników na co warto zwrócić uwagę i co bywa niedokręcone. Witam wśród użytkowników chińskich sprzętów :-).

      Odpowiedz
  62. Witam,
    Zwrociłem uwagę sprzedawcy na rzeczy o ktorych pisałeś. Obiecał,że wszystkiego dopilnyje. zobaczymy-będę informował na bieżąco. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  63. Cały czas czekam na moją maszynę-problemy z tuningiem na 150- nie da się, wymiana cylindra nie pomaga.

    Odpowiedz
  64. Witam,
    Maszyna jest już u mnie.Tuningu nie udało się zrobić, wymieniona jest tylko zębatka. Ogólne wrażenia-dobre,ale nic poza tym. Linka prędkościomieża ukręciła się po 2km.Bezpłatny serwis tylko tam, gdzie kupiłem-także rezygnuje z serwisu, bo nie będę jezdił 500km w jedną stronę. tu pytanie-jakim olejem go zalać?Poza tym jest na dotarciu,ale oczywiscie nie wytrzymalem i sprawdzilem ile idzie. I po zmianie zębatki poszedł 110km/h na dotarciu!Oczywiscie jechałem tak z 500m.Przy złej redukcji, „gubi biegi”. Przejechałem 100km i już żaróka poszła i nie ma podświetlenia prędkościomierza i obrotomierza. Ogólnie cana zimowa nie jest nic tansza niz letnia. Szału nie ma

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Olej jakkolwiek motocyklowy, może być 10w40.
      Silniki hondy CG były projektowane dla krajów „trzeciego” świat, i miały z założenia działać na takim oleju jaki akurat jest w sklepie. Zakładano również że może być problem z filtrami więc zastosowano metalowe sitko które można płukać….

      Odpowiedz
    • Witam, te żarówki wymień na ledowe włącznie z żarówką postojową z przodu. Zapomnisz że masz żarówki. Ja mam Benka w kolorze czerwonym i takie kupiłem do podświetlania zegarów ledowe, nie dość że mam problem z głowy z przepalaniem to daje to fajny efekt.
      Jak możesz to napisz coś więcej na temat tego dlaczego nie dało się zwiększyć pojemności do 150ccm

      Odpowiedz
  65. Ale się naczekałeś. Gratulacje, radości z użytkowania. A tak przy okazji , nie wiecie gdzie w woj. śląskim można obejrzeć BR , czy stoi w jakimś salonie?

    Odpowiedz
  66. Za mną 1800, motorek sprawuje się jak za tą cenę naprawdę dobrze.Czytając wszystkie opinie, stwierdzam, że to chyba serwis z Kłodawy spisał się najlepiej.Jedyne co dokręciłem to wahacz tylny po przejechaniu 300km. Ktoś napisał, że jest problem z linkami,ja swoje od razu zdemontowałem i zalałem smarem adhezyjnym, co dodało płynności w pracy zegarów. Co do wydechu, to wystarczy ładnie natrasować 4 otwory wokół centralnej rurki i przewiercić wiertłem „FI” 8mm, pomalować czarną farbą do wysokich temperatur (nie będzie korodować chińska stal) i efekt dźwiękowy super, a przy tym estetyka zachowana. Na wiosnę będę sam sobie robił wydech ze stali nierdzewnej wzorowany na suzuki gn – polerowany, jako że od suzuki jest chromowany – ładny to on jest ale jak jest nowy, później wychodzą wszelkiego rodzaju odpryski. Dodatkowo będę też robił sisi bar z obszyciem.Swojego chińczyka dopieszczę tak,że będzie prezentował się lepiej. Generalnie jestem zadowolony i jak go odpicuję to wstawię fotki i jak ktoś będzie zainteresowany nierdzewnym wydechem i wspomnianym sisibarem, to na wiosnę podam namiary i ewentualną cenę. Wszystkie dodatki mocowane są oczywiście we własnym zakresie, bez ingerencji w samą konstrukcję. Dodam też, że zawodowo zajmuję się produkcją indywidualną orurowań motocyklowo-samochodowych ze stali INOX (nierdzewka). ZA tą cenę motocykl godny polecenia. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy tegoż to bzyka i admina.

    Odpowiedz
  67. witam mój benyco br nagle przestal wchodzic na obroty gdy mu daje więcej gazu zaczyna się dlawic jakby mu brakowało paliwa, może gaznik przypchany/? Jak go rozbiore czy uszczelka odstojnika będzie pasowala od junaka 121/123

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      nim rozbierzesz gaźnik sprawdź czy odpowietrznik baku jest drożny. Gdy motocykl zacznie się dławić otwórz wlew paliwa i zobacz czy się polepszy. Kolejnym krokiem będzie upewnienie się że nie jedziesz na ssaniu. Objawy zalewania silnika są bardzo podobne do tych związanych z brakiem paliwa.

      Odpowiedz
  68. Witam ROMET Z150.Czy jest ktoś kto miał albo ma ten sprzęt i mógł bu coś o nim powiedzieć z góry dziękuje.

    Odpowiedz
  69. Witam jak czytam opinie o tym srutowniku to jest ale co sie mozna spodziewac po chinczyk.Nowy motocykl a po 90 km juz obroty faluja na biegu jalowym smiechu warte albo srubek brakuje lub cos odpada moim zdaniem na zlom.Osobiscie jezdze czoperkiem Daelim vl Daystar 125 jest to koreanska maszyna v-max 110 duzy i wygodny czoper.Kupilem rocznik 2000 za 3600zl z sakwami mial mala wade na biegu jalowym nierowno pracowal i tez falowaly obroty,pojechalem do kuzyna ustawil mi luzy na zaworach przeczyscil gaznik a na koncu sie okazalo ze jakis idiota wsadzil modul od dwusuwowego silnika.Kupilem zamiennik modul za 50 zl kuzyn za robote wzial 30 zl i teraz chodzi rowniutko i elegancko odpala i tam sie nic nie odkreca i nie odpada,zrobilem nim 4200km i nigdy mnie zawiodl i naprawde polecam tego czoperka.Lepiej kupic starsze moto znanej firmy niz chinskie wiadomo co-pozdrawiam

    Odpowiedz
    • To Daelim vl Daystar 125 to znana i ceniona firma produkująca motocykle?????
      bu ha ha ha ha ha ha ;-]

      to już wolę tą podróbkę Gienka – jest nowa, z niewysilonym silnikiem i ma kilka małych wad,z którymi z łatwością można sobie poradzić – jak będziesz dbał to spokojnie 70 tysięcy km wykręcisz bez dużych przygód..
      a z częściami inaczej jak w znanej firmie Daelim nie ma problemu, bo chinole składają różne motory wykorzystując te same części..
      swap na większą pojemność – np. 250 – też bez problemu..

      więc Banach – wal się ze swoim koreańskim 17 letnim szrotem..

      Odpowiedz
      • „wal się ze swoim koreańskim 17 letnim szrotem..”- oto jaki poziom intelektualny reprezentują posiadacze chińskich wynalazków. Czemuż więc dziwić się, że wierzą oni w te bajki o ukrytych mocach pojawiających się cudownie po przejechaniu iluś tam tysięcy kilometrów?

        Odpowiedz
        • Chyba powinieneś iść do lekarza ze swoją antychińską obsesją.

          Odpowiedz
  70. Beniamin ile masz wzrostu?

    Odpowiedz
  71. Tuningu na 150 nie dało się zrobić, bo tłok pukał. Teraz rozpędziłem moją maszynę do 120km/h i licznik zaczął szaleć. teraz nawet na postoju jak dodam gazu to licznik skacze. Sprawdzałem linkę,podłączona ok.Licznik skacze podczas jazdy z rozbieżnością 40km/h. Dodatkowo idzie tam kabel z napięciem, a nie mam podświetlenia zegarów. Czy w tym Benyco jest podświetlenie?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Podświetlenie jest na pewno, może trzeba żarówkę wymienić. A co do licznika, to proponuję nasmarować linkę.
      Odkręć ją od silnika, zawieś powyżej licznika. w strzykawce wymieszaj benzynę z olejem przekładniowym.
      Wepchnij igłę między linkę a pancerz i spróbuj wcisnąć z centymetr sześcienny płynu. Powinno pomóc.

      A jeżeli po tuningu tłok pukał to serwis coś sknocił, przecież OHV bardzo łatwo tuningować na 150cc.

      Odpowiedz
      • u mnie nie pomogło, licznik nawet ruszał wskazówką na postoju jak postukało sie w obudowę Pomogła wymiana licznika na zamiennik od suzuki gn125.

        Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

        Przypuszczam, że serwis dał nowy cylek i tłok, ale głowicę zostawił starą, ze 125. A to trzeba wymieniać w komplecie.

        Odpowiedz
  72. Wiem,
    dziwne dla mnie to też było,ale sprzedawca tak stwierdziła,że chodzi,ale głośno puka. Sam był zdziwiony.Nie wiem czy to wina linki,bo jak stoję i dodaje gazu to i tak strzałka prędkościomierza drży i się delikatnie rusza. Spróbuję nasmarować,tak,jak kazałaś a zegra i tak muszę rozkręcić,aby sprawdzić żarówkę. dziękuję

    Odpowiedz
  73. Witam,
    Zrobiłem tak, jak mówiłeś-przesmarowałem linkę. Wszystko ok,działa. Dziękuję za pomoc.

    Odpowiedz
  74. Zmieniłem olej na Castrol 10w40 4t. teraz już użytkuje moją maszynę. Przepaliła mi się 2 razy żaówka przednia oraz nie mam podswietlenia zegarów. Mam też zębatkę większą o 2 ząbek. podczas ruszania nieraz czuć szarpnięcie. Co mogę zrobić.Łańcuch naciągnołem ale znowu lekko się wyciągnął. Nie przejmowac się i jezdzić, to nie dzieje się zawsze. tak jakby uderzał ze sprzegła

    Odpowiedz
  75. Witam. Mam benyco br 125 od sierpnia z przebiegiem 1400 km. Chodzi bez zarzutu. Pozdrawiam 🙂

    Odpowiedz
  76. Jaka jest żarówka do podświetlenia zegarów?

    Odpowiedz
  77. Ten sam efekt szarpnięcia przy ruszaniu z 1-ki lub na tzw. półsprzęgle na wyższych biegach mam w moim k125 – ten sam silnik. Zmieniłem olej na Shell 15W50 – jakiś Racing (38 PLN/litr) – problem się znacznie zmniejszył, choć nadal ciut jest, ale bez porównania. To jak motor chodzi to bajka. Ten olej to półsyntetyk i chyba jest lepszy do wyższych temperatur. Jestem zły na serwis, bo leją byle co a tu się okazuje, że różnicę widać. Teraz sam wymieniam a serwis niech oszczędza dalej.:-)

    Odpowiedz
  78. zgubiłem (podczas jazdy) śrubę regulacji składu mieszanki. Czy znacie jakiś sklep w necie gdzie mogę kupić to ustrojstwo? Pierdoła za kilkanaście złotych a praktycznie uziemia motocykl.

    Odpowiedz
  79. Witam, mam Benyco już rok i zrobiłem nim ponad 8 tyś km. Nie wiem czy trafiłem na jakiś szczesliwy egzemplarz, bo dziwie się tym wszystkim osobą, które ciagle wypisują co się popsuło. Sam go serwisuje, a nie jestem jakims mega specjalistą. Nic póki co się nie popsuło, a jezdze nim dosyc ostro po mieście i czesto robie też wypady do lasu, aby lekkie enduro pouprawiać 😀 praktycznie odrazu wymieniłem opony na Duro, bo fabryczne to śmierć na drodzę i naprawdę ostrzegam przed nimi, bo są niebezpieczne. Jedyny ich plus to taki, ze się nie zużywają, bo to plastik, a nie guma. Jedyna awaria, to zerwana linka sprzegła, ale motor sie spisał i dało radę wrócic bez sprzegła! Naprawa 20 zł. Ostatnio miałem nawet stłuczkę, bo wjechałem w Golfa i mu pół tyłu rozwaliłem, A motor? Cały o dziwo. Benyco dopiero się rozkręca i na pewno długo pojeżdzi.

    Odpowiedz
  80. coraz bardziej jestem wkur.. na importera Benyco. Już kolejny raz o coś pytam do BR125 i odpowiedź nie ma.
    Pierd.. janusze biznesu, sprowadzić, sprzedać i olać.

    Odpowiedz
    • Z naciskiem na olać. Przyjechałem do serwisu rometa, że coś piszczy mi podczas ruszania na zimnym silniku. Odpowiedź właściciela sklepu: To chińczyk tu musi piszczeć i uznał sprawę za załatwioną. Poczytałem w necie i okazało się, że to słabej jakości sprzęgło trzeba wyczyścić albo wymienić na markowe.

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

        Nie bronię serwisu, czy broń Boże Rometa.
        Ale… panowie, rozebranie chińskiego silnika jest ryzykowne. Fabrycznie złożone potrafią wiele przejechać. A grzebanie w silniku bo coś piszczy jest niepotrzebne.

        Coś piszczy na zimnym? Jaki masz przebieg?
        Spróbuj najpierw olej zmienić na inny. W internecie jest mnóstwo ludzi którzy twierdzą że wszystko wiedzą, a tak naprawdę nic.
        Rozbierzesz i będziesz miał po gwarancji. Jak jeździ i nie szarpie to bym się nie przejmował sprzęgłem, szczególnie że na ciepłym przestaje. Pod koniec gwarancji podjechałbym jeszcze raz, jeżeli piski nie ustaną.

        Co to znaczy markowe sprzęgło? Do Rometa markowe sprzęgło będzie Chińskie? Jaki masz silnik? Chcesz sprzęgło z Hondy włożyć?

        Odpowiedz
        • zacznę od tego, że chodzi o skuter Router 49 ccm,
          przebieg 1500 km,
          olej zmieniany przy 1000 km castrol 4t,
          jest już z 2 lata po gwarancji,
          sprzęgło droższe od tego standardowego chińskiego
          Nie szukałem sprzęgła bo skuter sprzedałem.
          Podobno piski przy ruszaniu to przypadłość kiepskiej jakości sprzęgła w chińskich skuterkach.

          Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

        A to był sprzęt kupiony w tym konkretnym serwisie?

        Odpowiedz
  81. Benyco te golf to chyba resorowka byla hahaha

    Odpowiedz
  82. Za mną już 10 000 przebiegu. Wady: puścił uszczelniacz w lewej ladze, poluzowane śruby trzymające silnik praktycznie wszystkie, luźna szpilka wahacza i chyba do wymiany tuleje na wahaczu, odkręciła się zębatka na kole jedna nakrętka zgubiona, opony jak jest słonce i sucho idealne ale jak popada to jak na lodzie. Zalety: jeden z najtańszych na rynku, przy czym nie jest tandetą z plastiku, spalanie w okolicach realnie 2,7l/100km, wygodna pozycja za kierownicą. Polecam ten model każdemu zaczynającemu przygodę ze 125ccm. Warto

    Odpowiedz
    • Opony to należałoby wymienić już w momencie zakupu na jakieś markowe (przynajmniej na czeskie Mitasy). Oszczędzi to niektórym szlifu i poobijanych boków.
      Na suchej nawierzchni kto każda opona (nawet chińska) jest dobra.

      Odpowiedz
  83. Cześć. Mam pytanie odnośnie BR 125, szukam odpowiednika/ów na rynku europejskim, czyli możliwości zakupu poza Polską. Czy ktoś ma jakiekolwiek informacje/wiedzę w tej kwestii?

    Odpowiedz
  84. Witam serdecznie wszystkich posiadaczy br 125
    Zakupiłem sprzęta w maju
    600km na razie zrobione więc moto jeszcze na dotarciu
    W tym okresie moto sprawuje się dobrze ale kilka problemów zaistnialo
    1.przepalone żarówki podświetlenia zegarów
    2.nie precyzyjna skrzynia biegów po rozgrzaniu motocykla
    Problemy z redukcją z4 na 3
    3.glosna praca zegarów po 60km/h
    4. Instalacja elektryczna pod tylnym blotnikiem
    5.opony to lipa, zwłaszcza przednia. Przy lekkiej wilgotności łatwo o poślizg na zakręcie nawet przy niewielkiej prędkości
    Poza tym motor sprawuje się b.dobrze
    Że względu że napisy na zbiorniki i boczkach także godziły.w moje odczucia estetyczne Zerwalem napisy i okazało się że to naklejki zalakierowane bezbarwnym więc zostały głębokie ślady, chyba trzeba będzie lakierować jak papier wodny nie da rady.
    Ogólnie polecam motocykl ale cena 3900 za model z 2015 to przesada. Sprzedawca z Częstochowy jeszcze mi wciskał że to obniżka za wyprzedaż rocznika.
    Pozdrawiam. Szerokości

    Odpowiedz
    • u mnie w Siedlcach w woj. mazowieckim, wyprzedaż polega na tym, że podnosi się cenę i dopisuje wyprzedaż. Ten Benyco kosztował przed końcem sezonu 3699, z teraz 3999 + ok 200 zł przesyłka. W tych sklepach pracują ludzie którzy nie mają wiedzy na temat tego czym handlują, mają bardzo słabe serwisy. Za to nieźle kombinują.

      Odpowiedz
  85. W temacie napisów na baku i boczkach
    Po zerwaniu napisów powstały głębokie ślady więc postanowiłem użyć papieru wodnego i pasty by pozbyć się tego efektu wizualnego. Na pierwszy ogień boczki
    1. Papier wodny 600 i po chwili nierówności znikają ale także kolor pod napisami i widać plastik
    2.jezeli 600 to za dużo to może 2000
    Drugi boczek, i po dłuższej chwili pracy efekt mizerny dalej widać zarys BR125 i do tego zaczyna przebijać plastik w miejscu napisów
    Tak więc kto zdecyduje się na zdjęcie napisów musi się liczyć z ponownym lakierowaniem.

    Odpowiedz
  86. BRka na razie przekulała prawie 6tys. Pękła 1 z 3 gum mocujących plastikowy boczek (ten z nazwą modelu). Cała reszta ciągle działa. Nawet nie rozkręca się za bardzo – w zasadzie jedynie śruby od szpilek wydechu dokręcałem 2 razy.Spalanie unormowało się na poziomie 2,65L (przy 187cm i 90kg mojej wagi, prędkość przelotowa to ok 80km/h przy 8 tys obr)
    Wibracje jak były tak są nadal – nie czuję dużej różnicy po takim przebiegu.
    Do końca roku pewnie dobije do 10kkm.

    Odpowiedz
  87. witam! czy ktos moglby mi podeslac link z zebatka 16z bo nie wiem jaka mam zamowic 420 czy 428?? co sie zmieni po wymianie tej zebatki??

    Odpowiedz
    • https://motor-x.pl/zebatka-428-16t-motocykl-tz125-2,p.html
      mam taką. Co się zmieni? Spadną obroty, np. przy 80Km/h będziesz miał ok 7800obr/min. Dzięki temu 3 i 4 bieg nabiorą sensu w mieście.

      Odpowiedz
      • i jak będziesz zmieniał to nie zapomnij o zabezpieczeniu do gwintów (loctite lub jakiś tańszy odpowiednik)

        Odpowiedz
  88. dzieki wiekie za link, ale u mnie jest teraz na 5tym biegu ok 7800obr przy 80km/h moze obrotomierz mi inaczej chodzi tego loctite gdzie kupic? jaka predkosc max masz na zebatce 16z? moj fabrycznie leci 100 i na obrotomierzu ma nie cale 10000

    Odpowiedz
    • raczej stawiałbym na gów… prędkościomierz. Mój padł po 3000km (pytanie czy wskazówka przy tej prędkości lata z wahnięciami o +/-10km/h czy pokazuje sztywno daną prędkość – mój potrafił nawet 120km/h pokazywać – zmiana na zamiennik do suzuki gn i wszystko się wyjaśniło). . A może już masz zębatkę 16z 🙂 Max prędkość – ok 100km/h ale to już imo zarzynanie sprzętu (no i pytanie ile masz wzrostu i wagi – dla 125tki każde 10kg to spore wyzwanie).
      Taki środek do zabezpieczenia gwintów znajdziesz w dowolnym markecie budowlanym czy motoryzacyjnym,

      Odpowiedz
  89. a jeszcze jedno pytanie modyfikowales moze tlumik ? ten filmik mnie zacgeca https://www.youtube.com/watch?v=ApSWdJ8iC6M ciekaw jestem czy nie bedzie za glosno i czy to daje cos mocy??

    Odpowiedz
    • nie modyfikowałem wydechu i nie mam zamiaru.. nie mam 16lat, żeby 125tką robić hałas jak litrowe chopery.

      Odpowiedz
    • O mój filmik! Nie polecam robienia tego z wydechem. Ja nie mogłem się powstrzymać, aby nie zaspokoić ciekawości. Doznania dzwiękowe raczej słabe, a moc według mnie spadła, ale to subiektywne odczucie. No a na pewno nie wzrosła. Wydech zaspawałem i wywierciłem na spawie dziurkę. Dzwięk jest wtedy idealny i można nadnim pracować zwiększajac otwór.

      Odpowiedz
  90. Polecam wymianę tylnej opony. Co prawda ja prześmigałem na swojej ponad 10 tyś, ale po wymianie kostki na szosówkę motorek sprawuje się lepiej na asfalcie. W tej chwili dobijam do 13 tyś. Poza standardową obsługą i wymianą licznika nic się nie dzieje. Oczywiście wymiany oleju w terminie i smarowanie łańcucha to standard. jestem bardzo zadowolony z tego motocykla.

    Odpowiedz
    • przednią też warto wymienić 🙂 U mnie Mitas H03 – idealnie wpasował się w klimat motocykla.
      A w tylnej po testować z różnym ciśnieniem w oponie. U mnie zejście poniżej sugerowanego sporo dało na plus… wreszcie jakoś klei się do asfaltu. Zresztą ona jest tak twarda, że nawet spuszczając powietrze całkowicie motor nie stoi na flaku 😛
      6tys km za mną. Zepsuł się licznik 🙂
      Pomimo obaw o jakoś lakieru brak jakichkolwiek oznak korozji. Nawet jak za rok kupię nowe moto to ten zostanie ze mną już do końca.

      Odpowiedz
  91. Na Motogenie w głowicy znaleźli w głowicy 4 zawory

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      W hondzie CG na popychaczach?

      Odpowiedz
      • Też się zdziwiłem, ale z expertami nie będę dyskutować.

        Odpowiedz
  92. kolejne parę setek kilometrów i dopadła benka wku… przypadłość -wydech wpada w rezonans w okolicach 5tys obr. Osłony dokręciłem ale nie pomogło.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Najprawdodpobniej będzie to katalizator (bo zakładam że Benyco go ma, nie pamiętam dokładnie).
      Brzmi jakby ci ktoś kilo gwoździ do tłumika wsadził?

      Odpowiedz
      • coś w ten deseń, lub jak rezonująca za luźna blacha.
        Katalizator da się wyciągnąć? Z tego co widziałem to trzeba rozpruć wydech.

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

          Nie polecam wycinania katalizatora bo mogą być problemy na przeglądzie. Po za tym to przereklamowane.
          Jeżeli masz jakiegoś magika spawacza/slusarza to możesz spróbować nawiercic otwór i wkręcić tam śrubę żeby dokręcic katalizator.

          Zawsze możesz na gwarancji tłumik wymienić a stary przerobić na bez katalizatora.

          Odpowiedz
          • https://goo.gl/photos/DTgrqvzDv6QdfVkj8
            Proszę się ze mnie nie śmiać ale po odkręcaniu osłon doszedłem co wpada w rezonans. Guma o którą opiera się centralna nóżka przekręciła się o 180stopni i nóżka opierała się centralnie o wydech 😉

  93. może być sytuacja taka że jest rurka w rurce i dzwoni jest na to patent wierci się dziurkę i spawa jedno z drugim ale trzeba sprawdzić czy faktycznie tak jest

    Odpowiedz
  94. Witam,czy mogę zalać silnik olejem kto 20w60.Wydaje się najdroższy ponad 100zl za litr.Moja maszyna na to zasługuje ale czy jej to nie zaszkodzi?

    Odpowiedz
  95. Hej,
    Czy ktoś z was wie jaką zębatkę zdawczą na 16 zębów kupić do br, a wymiana tej drugiej też coś da czy nie bardzo

    Odpowiedz
    • powyżej w komentarzach podawałem odnośnik do sklepu.

      Odpowiedz
  96. hej,
    Ciekawi mnie , ilu nabywców znalazł Benyco Br od chwili swojej premiery w Polsce. Ile stawiacie?
    Ja mysle,że max okolo 100. Jednak liderem dalej jest Romet. Benyco to niestety nadal malo znan firma w Polsce. szkoda, Bo moje Benyco br jest bardzo dobrze zrobione. Zalałem Valvoline 10w50 i chodzi pieknie. Przebieg 2000km i nic sie nie dzieje

    Odpowiedz
  97. Za mną już 15000km leje motula 3000 20W50. Czy też was ludzie pytają co to jest, jak się tym jeździ itd. Mi to się już kilka razy zdarzy. Np. dzisiaj facet mnie zaczepil i mówi że bardzo mu się podoba już w necie wuszukał info o moto i że chce taki kupić. Więc będzie BR więcej bo to naprawdę fajne moto. Kto ma ten wie.

    Odpowiedz
    • no ładny przebieg, ja dopiero w jego połowie ale jeździ jak głupi i poza w zasadzie licznikiem to nic więcej się nie zepsuło. Nic też nie zapowiada żeby przestał dalej wozić moje dupsko codziennie do pracy. Policzyłem, że przy twoim przebiegu moto już mi się zamortyzuje i każdy kolejny tysiąc km to czysta oszczędność porównując z autem.

      Odpowiedz
  98. Koledzy pytanko,nie działa mi światło stopu jak nadszedł hamulec nożna. Przy ręczny jest ok i się świeci. Czy to może czujnik?Jeżeli tak,to gdzie się znajduje i ile kosztuje?Czekam na info.Pozdrawiam

    Odpowiedz
  99. Cis mi słownik przeklamuje.Reczny hamulec świeci stop a nożny nie.Pozdrawiam

    Odpowiedz
  100. To napewno coś z czujnikiem jest on przy hamulcu noznym sterowany poprzez pociągnięcie sprężyny. Nożny ma dwie sprężyny, większa cofa samą dźwignię a mniejsza ciągnie za czujnik i może spadła. Ceny czujnika nie znam.

    Odpowiedz
  101. Witam. Dziś mój br ma nawinięte na koło 1100km więc postanowilem zrobić pomiar prędkości max przy użyciu GPS
    A oto wynik 91,8km/h przy 10tyś obrotów
    Mogłem dociągnąć do 12tyś ale było mi szkoda sprzęta bo zapas gazu jeszcze.

    Odpowiedz
  102. Moje Benyco wygląda mniej więcej tak:
    https://zapodaj.net/0ca5f544ddddd.jpg.html

    Chociaż od tego zdjęcie przyszło kilka zmian.

    Odpowiedz
  103. Witam
    Czy ktoś zrobił z br 125 br 150? W sokołowie koleś nie potrafi nawet wytłumaczyć co jest nie tak. A nadal w sowojej ofercie mają tuning.Idzie zima czas na experymenty….

    Odpowiedz
    • Ja próbowałem. Cylinder mieści się na styk, ale na dole opiera się o jeden element. Po delikatnym przeszlifowaniu, wskoczył na miejsce. Po odpaleniu jednak strasznie zalewało go olejem. Po przejechaniu ok 60 km, rozebrałem silnik, bo nie było poprawy i okazało się, że tłok krzywo pracował i się starł od strony dolotu puszczając olej do komory spalania. W sumie nie potrafię wyjaśnić dlaczego tak się stało, bo wszystko było robione dokładnie. Najprawdopodobniej większy cylinder nie pasuje do tego egzemplarza silnika. Każdemu, kto by chciał spróbować zmiany, odradzam. Dużą ulgę poczułem jak zamontowałem na powrót 125 i wszystko śmigało po staremu, a pokusy na zwiększenie mocy jak ręką odjął 🙂 Po przejechaniu 30 tyś km, polecam przesiadkę na większe moto. Ja tak zrobię 🙂

      Odpowiedz
    • zachęcają tym tuningiem, a wygląda że lepiej nie ulegać ich propozycjom. Ehh.. Czy jest gdzieś w Polsce punkt Rometa gdzie znają się na swojej pracy i robią dokładnie?

      Odpowiedz
  104. W razie chęci jakiś przeróbek Benyco służę radą, bo próbowałem już większości rzeczy. Zdjęcie mojego moto kilka postów wyżej, chociaż i od tego czasu jest dużo zmian 😀

    Odpowiedz
  105. witam podaje link do filmiku z jesiennej przejazdzki,na koniec wyglad z sisibarem i sakwami i oczywiscie wydech,dodam ze wszystkie rzeczy robione samemu ze stali nierdzewnej oprocz sakw i obszycia sisibara. https://youtu.be/9vDsuEMMcOk

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Kurczaki, ostatni raz w śniegu jeździłem będąc jeszcze technikum. Szacun, no chyba że jesteś morsem :-).
      Po za tym całkiem zgrabnie ci te dodatki wyszły. Dzięki za filmik.

      Odpowiedz
    • Bardzo dobre nagranie.
      Gdyby w tytule była nazwa sprzętu,miałbyś więcej odsłon.
      Najciekawsze nagranie z jazdy BR na YouTube.

      Odpowiedz
  106. Zdjęcie profilowe Snajper

    Aras, a jak spalanie po przeróbce tłumika ? Musiałeś regulować skład mieszanki w gaźniku?

    Odpowiedz
    • Snajper,musiałem troszke przestawić gaznik ale nieznacznie,ponieważ na zimnym siniku nie trzymał biegu jałowego

      Odpowiedz
  107. jak wyżej Snajper

    Odpowiedz
  108. Zdjęcie profilowe Snajper

    Dzięki za odpowiedzi

    U mnie nadal stan fabryczny. „Benek” zaliczył ponad 20 000 km bez żadnych większych problemów W zasadzie mógłbym go sprzedać, bo przesiadłem się na 650-kę, ale po prostu nie potrafię. Żal za grosze pozbywać się niezawodnego motocykla.

    Odpowiedz
    • Snajper, u mnie dopiero 8000 km jest ok . Motorek tez zostawię dla potomnych bo dorastają(14,17 lat) . Za grosze szkoda sprzedać coś co jest bezawaryjne i koszty utrzymania prawie żadne. Pozdrawiam

      Odpowiedz
  109. ktoś próbował zamontować żarówkę h4 w oryginalny korpus reflektora ???

    Odpowiedz
  110. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Nie radzę kombinować. Ognisko światła w H4 jest w innym miejscu niż w BA20D. Poza tym H4 potrafi wypalić/stopić/zmatowić odbłyśnik lub klosz. Najtańszym i najprostszym lekarstwem jest żarówka Xenon. Bez przeróbek da się założyć w miejsce oryginalnej. Masz np. tu:
    https://www.smugi.pl/search.php?text=xenon

    Odpowiedz
    • Czy w Bartonie Classicu też można zamienić tą zwykłą żarówkę na coś lepszego?

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

        Zwykłą żarówkę BA20D 35/35W możesz zastąpić Xenonem. Link do przykładowego sklepu- ciut wyżej.

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe Wonrz

          W necie (alegrosz) widzę również żarówkę LED jako zamiennik BA20D. Cena 60-70zl. Mam zamiar kupić, dużo mniejsze zużycie energii, muszę tylko porównać wydajność świetlną ze zwyklą bańką. No i nie świeci na niebiesko jak ksenon, wolę normalną barwę światla.

          Odpowiedz
  111. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Montowałem kiedyś podobne LED-y, ale słabo oświetlały drogę. Może teraz są skuteczniejsze…
    A te xenony świecą na jasnobiało, tylko bańkę mają niebieską.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Wonrz

      Ksenon w takim razie będzie ok, dzięki Langer za info. Zamontuję do Bartona Classica 125. Bańka zostanie jako zapas.

      Odpowiedz
  112. dzięki langer-tychy

    Odpowiedz
  113. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Poprawiła się jakość oświetlenia drogi?

    Odpowiedz
  114. a tu świeżo wykonana lufa wydechowa z rury nierdzewnej średnicy 33,7 z redukcją przy cylindrze na 38.Dodam,że oryginalna ma tą samą średnice,z tym że w środku począwszy od kolana wsadzona jest rurka o średnicy 20mm tłumiąc spalinami silnik, dostosowując tym samym do homologacji europejskiej na kat.b. kolejna regulacja gaźnika i silniczek zwinniejszy przyspieszenie oraz osiągi uległy znacznej poprawie no i oczywiście wygląd.rura nierdzewna polerowana podaje link https://www.youtube.com/watch?v=4na68PF-5wI

    Odpowiedz
    • Arek, nie mógłbyś machnąć tych filmów w poziomie ? Bo tak nie za bardzo się patrzy.

      Odpowiedz
    • Powiedz skąd wziąłeś takie czadowe oparcie??

      Odpowiedz
  115. witam mam pytanie czy wie ktoś z jakim momentem dokręca się śruby głowicy w benku bo urwały się szpilki z wydechu i byłem zmuszony zrzucić głowice

    Odpowiedz
  116. Witam serdecznie, odświeżam temat bo mam kilka pytań.
    Chcę kupić ten motocyk tzn nie ten tylko ten BIANCI VELOCE 125 (na zdjęciach wygląda tak samo jak http://www.benyco.com/nkd-125/.

    Nie mogę znaleźć żadnej opinii dla niego ale pewnie to to sami tylko inaczej wygląda. I moje pytanie podstawowe. Mówicie o śrubach ze się odkręcają i są nie dokręcone… ale czy chodzi o śruby te najważniejsze: mocowanie kół, silnika, kierownicy, hamulców. Bo to już trochę strach jak np koło się odkręca.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Podaj początek numeru VIN, to zobaczymy czy to to samo. A co do śrub, to raczej chodzi o mniej ważne śruby, niemniej jednak warto po zakupie podokręcać wszystko co się da samemu (ale uwaga z wyczuciem!).

      Odpowiedz
  117. kochani,macie może link gdzie kupić polska książkę napraw benyco br 125??? PS. dziękuje

    Odpowiedz
  118. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Nie ma takiej książki. I raczej nikt nigdy takowej nie napisze, ani tym bardziej nie wyda.
    Instrukcja obsługi jest tu:
    http://www.benyco.com/br-125/

    Odpowiedz
  119. Panowie ile oleju jest w lagach?

    Odpowiedz
    • Już wiem poziomy różniły się o ok 20 ml btw warto było wymienić na 15w.

      Odpowiedz
  120. Może ktoś wie, – czy jest uszczelka pod pokrywą zaworów w Benyco BR 125 ?

    Odpowiedz
  121. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Jest uszczelka, gruby oring wpuszczony w rowek pokrywy zaworów.

    Odpowiedz
  122. Planuje zakup 125tki.Bedzie to BR albo Pulsar s.
    Jaka jest jakosc BR pomijajas psujace se zegary.
    Jakie ma wibracje i inne.
    Pozdrawiam bezpiecznej drogi.

    Odpowiedz
  123. Czesc,jakie ma wibracje ten motorek.
    Jaka ma jakosc BR w porownaniu z Junak 121 FL.
    BR 3800 FL 6200.

    Odpowiedz
  124. Czesc,napiszcie jaka jest jakosc BR.Czy cos skrzypi,stuka na nierownosciach.

    Odpowiedz
  125. Cześć, ja z BR mam za sobą 30000km. Z tym motorkiem nic poważnego się nie działo prócz nieszczęsnych zegarów, uszczelniacz na lagu przepuścił i łańcuch trzeba często naciągać.
    Co do stuków i skrzypień to nic z tych rzeczy nie ma miejsca. Ale za to pojawiła się ruda na lusterkach na ramie przy tylnym kole i bagażnik, przez chromy wychodzi i przy spawach.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>