Vespa GTS 125 i.e.

Dodaj do porównania
Vespa GTS 125 i.e.

Vespa GTS to jeden z najpopularniejszych skuterów w Europie. Linia GT rozpoczęła się w 1946 roku, jednak to nie znaczy, że Vespa jest przestarzałą konstrukcją. GTS w przeciwieństwie do oldschool’owej Vespy PX, idzie z duchem czasu. W 2005 roku Vespa GT otrzymała dodatkową literę w nazwe S. Wtedy to poszerzono ramę aby zmieścić większy silnik o pojemności 250ccm. Dzięki tym zmianom w konstrukcji w kufrze mieści się kask. Poprzednie modele GT miały zbyt mały bagażnik. Rok później, w 2006 roku, pojawiły się silniki 300ccm, oraz te które nas najbardziej interesują, 125ccm. Jednak dopiero od 2009 pojawiła się wersja i.e. z 15 konnym silnikiem (poprzednie miały 14, a jeszcze starsze 11). Nowe silniki Vespy GTS zasilane są elektronicznym wtryskiem paliwa, a od 2014 roku, po liftingu mamy jeszcze większy kufer i gniazdo USB.

W założeniach Vespa GTS miała być skuterem do jazdy po mieście. I faktycznie, charakterystyka pracy silnika oraz przekładni, skupia się na tym, aby przede wszystkim szybko startować. Jazda w trasie może być męcząca ze względu na niedużą prędkość maksymalną i małe koła. Jednak to nie znaczy, że nie można się wybrać ze swoją ukochaną na romantyczną przejażdżkę po górskich, wiejskich dróżkach. Vespa jest bardzo dynamiczna także jadąc we dwoje. Spalanie oscyluje w granicy 3 – 4 litrów na setkę. Podsumowując Vespa GTS 125 i.e. to piękny, romantyczny skuter, który pod swoim czerwonym płaszczykiem z lat 60-tych, kryje nowoczesną technologię. Posiada między innymi nawiew ciepłego powietrza na kolana. Do tego modelu możemy dokupić standardowe akcesoria takie jak przednią szybę, chromowany przedni bagażnik i kufer na tył.

Film

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
21 900
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
158
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.07
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
105
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
790
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
755
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
12
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
12

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>