Honda CBF 125

Dodaj do porównania
Honda CBF 125

Honda CBF to bardzo dobry motocykl, zarówno na dojazdy do szkoły, do pracy lub po zamontowaniu kufra na tylnym siedzeniu, także na zakupy. Design, niczego sobie, aczkolwiek nie wszystkim się spodoba bo przypomina chińskie motocykle, szczególnie Junaka 122, ale przecież to nie jest wina Hondy, to chińczyki naśladują Hondę a nie odwrotnie. Ponieważ CBF ma wygodą pozycję za kierownicą i z łatwością przekracza magiczną barierę 90km/h nada się także w trasę. Motocykl jest wyjątkowo łatwy w prowadzeniu. To między innymi dzięki swojej piórkowej wadze i niezbyt grubym oponom. Polecamy tę Hondę wysokim jeźdźcom, bo od siedzenia do asfaltu, mamy aż 80 cm. Honda chwali się, że ten motocykl został tak zaprojektowany, aby można wyruszać nim w dłuższe trasy, trochę nas tylko dziwi dlaczego w takim razie nie została wyposażona w chłodzenie cieczą i wygodniejsze siedzenie. Poza tym CBF-ka to bardzo ekonomiczny motocykl. Zadowala się 2 litrami, maksymalnie spali 2,5. To chyba najlepszy wynik w klasie trochę większych 125-tek.

Możemy jedynie zarzucić mało basowy dźwięk silnika, hamulce bębnowe z tyłu i słabe wykonanie owiewek, chociaż itak jest o niebo lepiej niż u chińczyków to mimo wszystko trudno oprzeć się wrażeniu że Honda traci swoją jakość. Gdy coś pęknie lub się rozleci możesz żałować wydanej kasy. Może przyjść do głowy, że lepiej by było kupić o tańszego chińczyka. Owiewek nie poprawimy, ale zbyt delikatny dźwięk wychodzący z tłumika możemy zlikwidować kupując jeden z dostępnych na rynku sportowych tłumików. W wersji sprzed roku 2009 Honda zastosowała w tym modelu opony od TVS, które bardzo słabo radziły sobie z mokrą nawierzchnią. Po 2009 roku, CBF ma znacznie lepsze opony od Continental. Nowsza wersja została także lekko odchudzona o kilka kilogramów.

R E K L A M A

Czy warto dać prawie 11 tysięcy za nową? Naszym zdaniem tak, bo w kategorii nowych, markowych motocykli, to jest niewygórowana cena. Trzeba jednak się liczyć z tym, że po kilku latach mocno straci na wartości. Ceny używanych startują od 4 tys. Może lepiej kupić 2-3 letnią w dobrym stanie? Wszystko wskazuje na to że w najbliższym czasie szykuje się wyprzedaż tego modelu ze względu na nową Hondę CB125F, która ma zastąpić ten egzemplarz.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
Nowa 10 900
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.31
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.3
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
128
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.065
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2.2
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
110
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
792
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
760
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
17
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

23 komentarze

  1. Nie wiem o co chodzi ale moja z 2012 nie pójdzie więcej jak 103 km/h (wg GPSa, licznik przekłamuje o 7 – 10 km) na prostej bez wiatru (ważę 80 kg) ma przy tym ponad 9k obrotów, więc ta prędkość maksymalna chyba z górki i z wiatrem w plecy.

    Odpowiedz
    • Silnik ma 11 koni, więc nie można oczekiwać większej prędkości maksymalnej. Spróbuj się położyć na baku i schować za owiewką, to może pojedziesz 110 km/h. Acha, i koniecznie wciągnij brzuch – to nic nie pomoże, ale będziesz lepiej wyglądał 😀

      Odpowiedz
  2. Witam! Mam cbf 125 i muszę przyznać że spalanie to największy atut cbf-ki,na długich trasach 250-300 km średnio 1,8-2,0 l/100 km prędkość turystyczna.Ostra jazda to 2,3 l/ 100.Sprawdzone wielokrotnie.

    Odpowiedz
    • Przydał by się test Hondy cb125f

      Odpowiedz
  3. Czy ktoś jeździł z pasażerem?
    Jak z wygodą i dynamiką jazdy?

    Odpowiedz
  4. Z pasazerem jest juz motocyklowi ciezej i jest mniej dynamiczny, ale spokojnie daje radę. Sprawdzone ja 92kg, dziewczyna 50kg

    Odpowiedz
  5. Czy ta honda jest stworzona tylko dla wysokich ludzi? mam 160 cm i boje sie ze troche za wysoka będzie dla mnie

    Odpowiedz
  6. Na pewno sobie poradzisz.

    Odpowiedz
  7. Witam czy CBF jest zablokowana ?

    Odpowiedz
    • Po pierwsze czemu mieliby blokować do 11KM skoro dozwolone jest 15KM? Ano po nic. Nie mam CBF-ki ale na 99% nie ma żadnych blokad jako zwykły 4-suw. Co najwyżej możesz pobawić się zębatkami i zmienić długość przełożeń. Za to jest na wtrysku a TEORETYCZNIE każdy wtrysk ma swoją „mapę” wg. której dawkuje paliwo, w samochodach wsadzenie czipu i przeprogramowanie wtrysku, by zwiększyć moc to norma, ciekaw jestem, czy to samo da się zrobić w motocyklu.

      Odpowiedz
  8. Taa, na pewno. honda sama sobie krzywdę robi blokując motocykl do 11KM gdy przepisy pozwalają na 15KM… 125 to 125 trzeba było chinola kupić a nie liczyć ze honda będzie sportem…

    Odpowiedz
  9. Ja nie kupiłem żadnej Hondy tylko licze na opinie eksperta który sie zna na tym modelu bo go posiada kolego Maniek .11km daje radę ogólnie

    Odpowiedz
  10. Ma ktoś jakieś opinie/spostrzeżenia o następczyni, CB125F?

    Odpowiedz
  11. Gdzie można kupić nową CBF 125?

    Odpowiedz
  12. w interneie na otto byla wyprzedaz ,spore rabaty

    Odpowiedz
    • Możesz podać dokładniejsze namiary?

      Odpowiedz
      • W Wa-wie w Hondziesą tylko CB125F.
        CBF125 tylko uzywki.
        Nowa CBF125 jest jedna w Rzeszowie, ale można zawsze przedzwonić do salonu Hondy, z prośbą żeby sprawdzili, czy gdzieś w Polsce nie ma.

        Odpowiedz
  13. z salonow w warszawie

    Odpowiedz
  14. klawiatura szwankuje.otto oto w rzeszowie jest jedna.wejdz na otto otto wybierz honda i znajdziesz

    Odpowiedz
  15. Jaki motor jest lepszą alternatywą z podobnymi parametrami ale szybszy?

    Odpowiedz
    • Przy podobnej cenie? Popatrz na hyosungi, CBRKA będzie szybsza ale mniej wygodna. Junak rs pro tez powinien więcej wyciągnąć. Z droższych maszyn KTM Duke, Yamahy mt chyba jeszcze nie ma na wtórnym.

      Odpowiedz
    • Zależy co rozumiesz pod pojęciem podobne parametry?
      Jeśli tylko pojemność, to szybsze powinny być Cagiva Mito 125, Honda NSR125, Yamaha TZR 125.
      Jeśli pojemność i moc mają być jednakowe, to raczej cudów nie ma.

      Odpowiedz
      • te sprzęty oczywiście już nie na B

        Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>