Blog / Nowości

EVENT TEST ROMET

EVENT TEST ROMET

Bieszczady i motocykle, czyli dwa dni testowe modeli Rometa na rok 2017.

Wróciłem wczoraj do domu około północy, zmęczony jak koń po westernie, pogoda nie rozpieszczała, było trochę słońca, ale też trochę deszczu a nawet gradu ale … było warto !.W dwa dni objeździliśmy z Dawidem prawie wszystkie nowości Arkus i Romet Group przygotowane na rok 2017, o większości z nich mogliście przeczytać już na naszej stronie zanim pojawiły się w sprzedaży. Do naszej dyspozycji był zarówno poligon wojskowy do jazdy terenowej, jak i urokliwe kręte bieszczadzkie drogi.

Z segmentu szosowego najwięcej emocji wzbudzał w nas nowy Romet Z-One R, pochodzący z fabryki Zongshen motocykl od razu zachwyca wyglądem i jakością wykonania. A jak dowiecie się z recenzji Dawida ( gorąco polecam video, bo takich emocji nie da się podrobić) daje również wiele frajdy na drodze. Z tego samego segmentu warto też spojrzeć na nowego Rometa Division 125, mi wydawał się bardziej „plastikowy” niż Z-One R, ale to przecież kwestia gustu co się komu podoba. Nowy Division pochodzi z farbyki Senke, która to produkowała nieśmiertelnego Rometa K-125.

Z motocykli przygodowych, typu Adventure pokazano oczywiście ADV 125 FI PRO  produkcji Zongshena, motocykl bardzo wygodny i niezwykle praktyczny, nadający się spokojnie na długie podróże. Niedługo pojawi się materiał Video w wykonaniu Dawida, który konkretnie przetestował ten motocykl, jechał nim nawet w gradzie, deszczu i burzy. Z większych pojemności nie zabrakło oczywiście ADV 400 od Shineraya i ADV 250 od Zongshena.

 

 

Dla miłośników modnego ostatnio stylu retro Romet zaprezentował model Legend, ale również model SCMB 250 z widlastym silnikiem o mocy 17,6KM. SCMB 250 zaskakuje dynamiką ze względu na swoją niską wagę, ten motocykl mi najbardziej przypadł do gustu, pochodzi z dobrej fabryki Longjia, mało pali i zwraca na siebie uwagę niecodziennym designem. Jako pierwszy ten model w Europie pokazał Italjet jako model Buccaner 250i. Oczywiście obok znanych już wydań Rometa Classic  (Scrambler, Classic, Caferacer) nie zabrakło też długo obiecywanej wersji z homologacją na kosz boczny i trzy osoby (L4e), co prawda prowadzenie tego zaprzęgu wymaga zmiany przyzwyczajeń ale pewnie znajdzie swoich amatorów. Warto wspomnieć jednak że motocykl z koszem homologowany jest na maksymalną prędkość 80km/h.

W terenie można było pośmigać nowym Rometem CRS 125 EFI, od starego CRS-a dzieli go przepaść jakościowa, więc szukając informacji o nim nie sugerujcie się opisami starego modelu, raczej poczytajcie opinie o motocyklu Kreidler Dice GS 125, bo oba motocykle pochodzą z tej samej fabryki Qingqi. Nowy CRS napędzany jest silnikiem klonem Suzuki GS/GN 125, a dzięki hamulcom z systemem CBS bardzo bezpiecznie zjeżdżało mi się z górki na której znalazłem całkiem pokaźną pasiekę pszczelą.

Romet pokazał również motocykle oferowane pod marką RMT był to produkowany w Korei Daelim Daystar oraz  12 konny skuter Steezer, który zaskoczył nas systemem Keyless, pozwalającym na uruchomienie skutera gdy kluczyk jeszcze jest w kieszeni. Pod marką RMT będą rozprowadzane również dające ogromną radochę pitbike – małe crossy bez homologacji drogowej o pojemności 110 i 140 cm3, nie są one jednak produkowane przez Daelima (VIN L08 wskazuje na popularną kiedyś w Polsce markę Apollo). Potwierdziły się też informacje, że Romet będzie dystrybutorem indyjskiej marki Bajaj, która produkuje motocykle KTM 390. Jeszcze w tym roku ma pojawić się bazujący na KTM-ie model Dominar 400.

Dla mnie jednak najciekawszą informacją było to, że Romet organizuje szkolenia dla mechaników serwisowych dotyczące motocykli z normą EURO IV. Tylko salony posiadające te szkolenie będą mogły serwisować nowe motocykle. Bardzo dobrze, że dyplomy ukończenia szkoleń są imienne, więc w serwisach możecie spokojnie pytać który mechanik był na szkoleniu. Może inne Polskie marki wezmą przykład?

 

 

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

5 komentarzy

  1. Beniamin kiedy jakiś filmik

    Odpowiedz
  2. Panie Benjaminie,
    Kiedy pojawi się materiał o SCMB 250?
    Pozdrawiam,
    Artur

    Odpowiedz
    • Nie pojawi się niestety.
      W górach nagrałem tylko jazdę, licząc że Romet udostępni mi pojazd na testy w sezonie (prawie miałem to umówione), niestety przez to, że wrzucamy do naszych artykułów też fotki i reklamy z Chin to pojazdów testowych od Rometa prawie nie otrzymujemy, niejako za karę. Z której to zresztą sobie nie wiele robię :-).
      Jeżeli jednak masz jakieś pytania dotyczące tego modelu, pisz do mnie na beniamin@motocykle125.pl postaram się odpowiedzieć. Zrobiłem nim chyba około 100km, więc co nieco mogę powiedzieć.

      Odpowiedz
      • W czerwcowym świecie motocykli był dosyć obszerny test z pozytywnym komentarzem, redaktora który wg opisu go kupił.

        Odpowiedz
        • Tak, czytałem ten artykuł, jednak mam pewne wątpliwości co do niektórych opisów. Nie wszystko jest nadmienione, nie ma wzmianki o wibracjach, a wiem, że takie istnieją. Poza tym Romet dba o dobre relacje z czołowymi czasopismami, więc…

          Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>