CRS FI 125 ENDURO / SUPERMOTO

Dodaj do porównania
CRS FI 125 ENDURO / SUPERMOTO

Miłośnicy Niemieckiej marki Kreidler, mają wreszcie  powody do zadowolenia, nie będą musieli importować motocykli zza granicy, a i jest szansa na lepszy dostęp do części zamiennych w Polsce. Nasz rodzimy importer motocykli Arkus i Romet group zaproponował motocykl CRS FI 125 znany w Chinach jako QM125GY-G pochodzący z fabryki Jinan Qingqi Motorcycle Co.,Ltd produkującej między innymi motocykl Kreidler Supermoto 125 DD .

Motocykl jest napędzany klonem silnika Suzuki GN 125, taki sam silnik znajdziemy również w Keeway RKS/RKV oraz TX. Na duży plus zapisujemy też obecność normalnego papierowego filtra oleju, który zmniejsza zużycie silnika oraz zwiększa przebiegi między wymianami oleju. Sam Silnik uznawany jest za bezawaryjny i dosyć zrywny. Nie łatwo jest jednak znaleźć do niego kit tuningowy na pojemność 150cc. Niestety Ci co liczyli że, wraz z wprowadzeniem układu wtryskowego motocykl zyska na mocy rozczarują się. Romet podaje moc 8,3kW (11.28KM), producent podaje dla wersji gaźnikowej 8,5kW (11,56KM). W wersji enduro motocykl został wyposażony w przednie koło 21 cali które jest resorowane zawieszeniem typu typu up-side-down. Za amortyzację tylnego koła odpowiada centralny amortyzator. który zapewni nam stabilność w zakrętach i nieco niższą wagę.

Zgodnie z nową normą EURO IV motocykl posiada już kombinowany układ hamulcowy CBS. Kierujący pojazdem używając jednej z dźwigni hamulca uruchamia hamulce na obu kołach. System ma za zadanie odpowiednio dozować siłę hamowania na oba koła aby zminimalizować ryzyko poślizgu i skutecznie zatrzymać motocykl. Motocykl będzie też oferowany w wersji Supermoto, która różni się od wersji terenowej rozmiarem felg oraz oczywiście zastosowaniem opon szosowych.

R E K L A M A

Motocykl na pewno nie będzie należał do najtańszego segmentu rynku, ale firma Qingqi słynie z dobrej jakości motocykli w swojej klasie, zresztą wystarczy poczytać opinie o motocyklach Kreidler aby wyrobić sobie zdanie. Jako ciekawostkę można podać że, Qingqi jako jedna z pierwszych Chińskich fabryk produkowała dla Suzuki. Suzuki wprowadziło u nich własny system zarządzania jakością, zatem nie jest to firma krzak.

zdjęcia: http://en.qingqi.com.cn

Poniżej krótki film z Romet Event w Bieszczadach, oraz film z targów. Na filmie widać, że motocykli świetnie radzi sobie w lekkim terenie, i żwawo podjeżdża pod stromą górkę.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.3
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.28
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
129
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.064
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
95
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
1180
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2200
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
2.75/ R21
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
4,1/ R18

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

5 komentarzy

  1. Beniaminie, nie mogę znaleźć na stronie jakiegos kontaktu do Ciebie (chociaż słabo mogłem szukać), ale chciałbym spytać czy byłbyś zainteresowany objeżdżeniem i nagraniem recenzji Daelima VJF 125? Jestem osobą prywatną, nie żadnym sklepem/salonem, ale bardzo podoba mi się idea waszej strony i edukowanie społeczeństwa na temat motocykli 125.
    Pozdrawiam
    Łukasz

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Myślę że możemy się jakoś dogadać. W razie czego pisz na beniamin@motocykle125.pl.

      Odpowiedz
      • Nie ufam do końca pocztom elektronicznym, więc na wszelki wypadek tu poinformuje, że wiadomość poleciała na adres, który podałeś 😉

        Odpowiedz
        • oczywiście powyższy wpis jest mój, tylko zapomniałem się podpisać…

          Odpowiedz
  2. Wiadomo kiedy będzie do sprzedaży?

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>