Romet Legend 125

Dodaj do porównania
Romet Legend 125

Na targach motocyklowych w 2016 roku w Poznaniu zobaczyliśmy tajemniczą nowość, Romet Legend 125 na wtrysku. Napisałem tajemniczy bo nie wiedzieliśmy kto go produkuje, a Romet też nie bardzo na swojej stronie chwalił się propozycją na 2017 rok. Oczywiście byliśmy tak zaskoczeni, że nie zerknęliśmy na numer VIN, który to zwykle wyjaśnia wszystko. Wystarczyło jednak zaglądnąć na stronę producenta współpracującego z Rometem żeby zobaczyć, że ten również chwali się swoim nowym modelem i jak to zwykle bywa nie przewidywał że będzie go dostarczał z silnikiem 125ccm. Motocykl zobaczyliśmy na żywo dopiero w Maju 2017. Prezentowany motocykl ma sporo nowinek, przednie amortyzatory up-side-down oraz tylne gazowe, zadbają o  komfort podróżowania. Podwójna tarcza hamulcowa z przodu występuje tylko w modelu 200, w motocyklu o pojemności 125 byłaby przerostem formy nad treścią i Romet zaproponował wersję jedno tarczową. Oczywiście hamulce spełniają wymagania ustawy EURO IV, i sa wykonane w systemie CBS.

Silnik zasilany wtryskiem Delphi, do złudzenia przypomina ten z modeli Z-One produkcji Zongshena, ale nie mamy pewności co do jego konstrukcji, szczególnie że w danych technicznych Romet podaje 6,8 kw dla modelu Legend, a 7,8 kW dla modelu Z-One. Najpewniej więc mamy do czynienia z kolejnym klonem silnika OHC z Hondy CB. Motocykl ma szerokie „balonowe” opony dzięki którym zyskuje na wyglądzie ale do prowadzenia go w zakrętach trzeba się przyzwyczaić.

Dyskusyjna jest kwestia zabieraka tylnego koła, w starym modelu ADV 125 również z fabryki Yingang, zabierak tylnego koła wytrzymywał ledwo kilka tysięcy kilometrów. Z drugiej jednak strony użytkownicy modelu Romet RXC nie zgałaszali tego problemu. Zadaliśmy więc pytanie Damianowi Piotrowskiemu, menadżerowi produktu, jakie rozwiązanie zostało zastosowane w nowym modelu Legend.

Odpowiedź publikuję w całości:

Części zabieraka to elementy zużywające się w normalnym trybie pracy, a ich interwały wymian w sporej mierze zależą od serwisu pojazdu oraz od stylu jazdy. A głównym elementem wpływającym na prędkość zużycia tego elementu jest naciąg łańcucha. W motocyklu ADV 125 efekt się potęgował w monecie użycia motocykla w ciężkim terenie. Ogar Legend jako motocykl typowo szosowy o dużo mniejszym skoku zawieszenia nie jest narażony na przeciążenia w tym elemencie a jednocześnie może to wydłużyć interwały wymian opisywanego elementu.

Romet Legend 125

Romet Legend 125

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
6.8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.25
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
128
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.053
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
750
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2060
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/80 R17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!



9 komentarzy

  1. Ale paskudny:)). Mimo to, znając pazerność Rometa znowu będzie pewnie kosztował 8999 złotych.
    Uczepili się tych 125-tek, a powyżej tego wybór jest znikomy. Nie wiem czy to dobry był pomysł wprowadzenie jeżdżenia motocyklami na kategorię B. Polski rynek motocykli jest ułomny i gorszy nawet niż ten na Upadlinie.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Zadzwoń sobie do jakiejkolwiek szkoły jazdy. BRAK TERMINÓW na kat A.! Dlaczego? Bo ludzie nabrali smaku jeżdżąc 125-tkami i chcą więcej, więc jest progres i to dobry.
      Pytanie brzmi, co mogliby sprowadzić nasi importerzy z Chin z większych pojemności? Być może wreszcie nadszedł czas na CF650 (NK i TR), tylko że Junak już raz się na nich sparzył sprowadzając je kilka lat temu.
      Hysoung 650 z 5 letnią gwarancją za 13tyś się nie sprzedaje, bo ludzie wolą Japonię… i puki się to myślenie nie zmieni będzie ciężko. 125tki zmieniają już sposób myślenia o chińczykach, jeszcze trochę przyjdzie nam poczekać.
      Zbyt na fajną przecież M20, też od Almotu był tak słaby że modelu się nie wznawia (zaprzestano importu). M11 i M16 jeszcze jakoś idą bo się podobają.
      Romet totalnie zaprzepaścił potencjał R250 składając go od 2012 ze słabej jakości części.
      Zauważ że pojawił się Zongshen RX3 (ADV250) i być może Shineray X5(ADV 400). Romet Classic 400 (Shineray) też nie jest kiepską propozycją. Mi tylko szkoda że pogrzebano Polskiego Keewaya…bo 250-vka jest bardzo dobrym motocyklem.

      Odpowiedz
      • Z uporem będę powtarzał – serwis, serwis i jeszcze raz serwis. Wbrew pozorom chińskie nie jest już takim synonimem tandety. Jeśli ktoś ma chińskiego smartfona nie będzie tak bardzo wzdrygał się przed chińskim motorem. Trzeba zastanowić się kto jest grupą docelową dla sprzętów 250-400, to początkujący, którzy często nie są maniakami motocyklizmu, ale podchodzą do sprawy – eeee a może kupię sobie zabawkę? No i teraz jeśli ktoś nie ma problemu z wydatkiem 13-16 tyś na rekreację. To w pewnym momencie zda sobie pytanie, czy może nie lepiej dorzucić kilka tyś. (wydać tak np. 22 za mt-03) i nie zastanawiać się jak oni to poskręcali i czy na pewno zrobili dobrze przegląd !!! Przecież ludzie kupują nowe, bo boją się używek, więc w takim samym stopniu obawiają się serwisu z garażu.

        Odpowiedz
        • maruda: masz rację, obsługa po sprzedażowa to klucz do sukcesu. Bo co z tego, że jest Hyosung, jak support leży.
          Niestety support u Yamahy, czy Hondy jest lekko lepszy, o dostępie do części nie wspominając.

          Odpowiedz
      • Hyosung ma taką famę w necie, że ciężko żeby się sprzedawał. Może gdyby na rynku był niezależny importer, który dbałby o markę na rynku, to by i sprzedaż była lepsza. A tak jak jest wygląda, że Rometowi nie zależy, wręcz jest nawet na rękę kiepska sprzedaż i serwis.

        Zapomniałeś o SCMB 250

        Odpowiedz
      • To się WORD-y ucieszą, więcej na kursach, to więcej na egzaminach, a jak kilku podejdzie więcej niż jeden raz do egzaminu, to bilans wreszcie na plus 🙂

        Odpowiedz
  2. Nir wyglada tak zle. Mi ta zmiana przepisow bardzo odpowiada bo moge jezdzic szybciej i taniej i dalej niz na 50tce a co do rynku wybornmasz ogromny od urzywek po nowki wiec nie wiem co Cie boli. Jakosc musi kosztowac i zawiecha upsdown i gazowy tyl sa troche drosze niz zwykle zawiesEnie wiec nawet jak bedzie kosztowal 9 tys to moim zdaniem jest to do przezycia

    Odpowiedz
  3. Zobaczymy, jaki będzie w salonach. A dla tych, co tu wypisują, że „niżej pół litra to nie motocykl”, to mam radę – nie musicie tu zaglądać. Nie każdy chce, musi i lubi takie duże motocykle, które zużywają tyle co auto. Dla wielu, naprawdę wielu, 125 ccm daje przyjemność z jazdy i oszczędność. Zresztą jazda ścigaczem 1000 ccm po mieście – czy to sens?

    Odpowiedz
  4. Na YT jest sporo filmików z Tajlandii gdzie dostępny jest od roku w wersji 150 i 200cc jako GPX Legend.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>