Zipp Quantum R 125

Dodaj do porównania
Zipp Quantum R 125

Po wprowadzeniu w życie ustawy o 125-tkach, Zipp Quantum 125 stał się obiektem zainteresowań wielu mieszkańców dużych miast. Chociaż ten model był w ofercie Zippa od dawna, to nie cieszył się zainteresowaniem takim jak 2-suwowa wersja 50ccm. Teraz się to zmienia. W 2011 roku, Quantum otrzymał nowy, bardziej kanciasty tchnący nowoczesnością design. Zastosowano w nim ledowe oświetlenie i cyfrowy wyświetlacz ze sporą ilością informacji. Poprawiono także kanapę – jest znacznie wygodniejsza i dłuższa a co za tym idzie bardziej uniwersalna. Osoby o różnej wysokości mogą wybrać dogodną pozycję. Quantum przyzwoicie chroni przed wiatrem i deszczem. Przednia osłona mogła by być ciut większa, ale da się to wybaczyć. Schowek pomieści średniej wielkości, pełny kask i kilka drobiazgów. Wielką zaletą tego skutera jest cena. Pachnącą nówką z salonu wyjedziemy wydając jedyne 5,7 tys.  W wyposażeniu seryjnym jest szyba przednia i stelaż z pojemnym kufrem, a obydwa hamulce są tarczowe. To daje do myślenia.

Niestety Quantum ma swoje wady. Moc Zippa jest jedną z najmniejszych w klasie 125 i chociaż jest wygodny, to moc dyskwalifikuje ten skuter jako pojazd na dłuższe trasy. Ma małe 13-calowe koła. Skoro Polscy designerzy mieli wpływ na parametry tego motocykla, dlaczego nie przykazali chińczykom wstawić większe koła?! Przecież każdy Polak wie jakie mamy dziury. Użytkownicy narzekają na pękające i trzeszczące plastiki. Znamy sporadyczne przypadki w których to pękają spawy ramy, instalacja elektryczna regularnie wymaga poprawek. Np rozgrzana żarówka potrafi przyjarać klosz. Spalanie też nie powala. Jak na tę moc, powinien palić ok 2,5l, tymczasem w trasie pobiera 2.7 a maksymalnie potrafi łyknąć 4L.

Film

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
5.2
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
7.07
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
112
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.046
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna licznikowa
80
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
70-75
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
680
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1940
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/60 R13
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/60 R13
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

10 komentarzy

  1. Zdjęcie na górze przedstawia zipa 2T!! Zakręcone tłumiki występują tylko w 2T.

    Odpowiedz
  2. Lol, to prawda, zdjęcie przedstawia wersję 2T, jednak tymi samymi zdjęciami posługuje się także producent na swojej stronie www. Nie sposób doszukać się studyjnego zdjęcia wersji 125. Cieszy nas czujność użytkowników :). Pozdrawiamy!

    Odpowiedz
  3. Koła ma 13 Anie 12tki

    Odpowiedz
  4. Po przeczytaniu tej strony sami możecie wyciągnąć wnioski czy wybór tego modelu jest dobrym czy złym pomysłem. Jak mi nie braknie zapału to będę pisał historie mojego skutera aż do momentu zezłomowania lub sprzedaży. https://www.facebook.com/pages/Zipp-Quantum-R-125/789721304444924?ref=bookmarks

    Odpowiedz
  5. apropo zipp quantum r 125 na razie mam go rok czasu jest na gwarancji przejechałem 800km żadnej usterki zobaczymy co dalej…poza tym całkiem niezłe osiągi!!!

    Odpowiedz
  6. Potrzebuje tłumika po przejechaniu 4000 km odpadł potem drugi raz po przejechaniu 8200 km znowu się popsuł

    Odpowiedz
  7. Poszukuję amortyzatorów na przód do zipp quantum max 125 z 2015 czy wie ktoś gdzie mogę dostać lub też pod jaką nazwą był produkowany w Chinach?

    Odpowiedz
    • Może skontaktuj się z Kamilem z Lux Moto w Kobyłce pod Warszawą. Być może coś znajdzie.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>