Yamaha N-MAX 125

Dodaj do porównania
Yamaha N-MAX 125

Yamaha N-MAX jest jedną z najciekawszych propozycji na markowy skuter 125. Z kilku powodów. Najważniejszy z nich to możliwość rozprostowania nóg podczas jazdy. Poza N-MAX’em i Burgmanem jest bardzo niewiele motocykli pozwalających zająć tak relaksującą pozycję. To dlatego, że cała masa chińskich skuterów wzorowała się na modelu X-MAX, który nie ma aż tyle miejsca na nogi, jak właśnie w N-MAX’ie. Naturalnie, ciągła jazda z wyciągniętymi nogami też nie jest super przyjemna, szczególnie w mieście, ale gdy już mamy do pokonania 20 kilometrów to warto od czasu do czasu zmienić kąt kolana. To naprawdę dodaje przyjemności z jazdy i relaksuje. Mierząc ponad 180cm czujesz się mega komfortowo, a to też za sprawą zadupka, który mocno został wypchnięty na tył.

Drugi powód dla którego jest to fajny sprzęt to cena. Pogodziliśmy się już z tym, że markowe miejskie skutery kosztują zwykle ok 20 tysięcy. Nawet Kymco dogania tę cenę, a tu zaskoczenie, Yamaya N-MAX kosztuje 13 500, i w tej cenie mamy ABS.

Trzeci powód to serwis. Yamaha cieszy się opinią dobrych serwisów. Wiadomo, zawsze trafi się czarna owca, ale porównując serwis Yamahy do serwisu Rometa lub Junaka, to jest to niebo a ziemia. To z prostej przyczyny. Romety, Junaki i inne marki, często sprzedaje się w sklepach w których rolę serwisanta pełnią przypadkowi ludzie z sezonowej łapanki. Nie krytykujemy tego, bo czasami jest to jedyna możliwość aby utrzymać się na trudnym rynku motocyklowym. Polskie przepisy też nie ułatwiają tego, ale wracając do serwisu Yamahy, to pracują tam ludzie, którzy są zatrudnieni cały rok, a zimą gdy jest mniej pracy odbywają szkolenia z napraw instalacji wtryskowych, To doświadczenie zbierają już od kilku lat – i za to płacimy kupując markowy motocykl. Gdy firma zainwestuje w pracownika, to stara się go utrzymać. Tymczasem serwisy chińskich sprzętów, pracownicy tak naprawdę dopiero wchodzą w erę wtrysków.

Trudno doszukać się wad w tej Yamaszce, niektórzy może pomyślą że, mocy mógł by mieć więcej. Nie nazwał bym tego wadą. Mimo iż mamy „tylko” 12 koni, rozwiniemy bez problemu upragnione 90km/h, aby jechać razem ze wszystkimi uczestnikami ruchu pozamiejskiego, a v-max to 125km/h! To za sprawą lekkiej ramy. Całość waży tylko 127 kg, to naprawdę świetny wynik. Na wyposażeniu silnika mamy coś co z osobówek znamy pod nazwą V-TEC od Hondy, lub VVT-I od Toyoty. Mowa o zmiennych fazach rozrządu. Działa to w ten sposób, że przy większych obrotach silnika, zawory mocniej się otwierają, dostarczając więcej mieszanki paliwowo powietrznej. Można też przyczepić się, do tego że schowek nie pomieści 2 kasków. Zabranie świeżo zbajerowanej korpo-pracownicy, na rundkę po mieście, może być utrudnione. Trzeba dodatkowy kask trzymać w szafce pod biurkiem aby być gotowym na romanse.

Wymienione argumenty powodują, że z N-MAX jest naprawdę sensownym wyborem przy zakupie 125-tki.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
13500
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
9
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
12.24
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
127
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.071
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
125
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
765
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
740
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1 955
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/13 R13
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R13

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!



Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Register