Piaggio Liberty 125

Dodaj do porównania
Piaggio Liberty 125

Piaggio Liberty to skuter zbudowany z myślą o krótkich dystansach. Skąd taki wniosek? Weźmy chociażby pod uwagę niewielkie siedzisko i małą ilość miejsca na nogi. Ale to nie znaczy, że ten bzyk nie ma zalet! Zwróciliśmy uwagę w tym skuterku na kilka fajnych rzeczy: płaska podłoga, chromowane lusterka, duża przednia szyba, no i ten wielkomiejski styl, zbliżony do najpopularniejszego włoskiego skutera Vespa. Zaletą tego motocykla, jest także cicha praca silnika. Ah, o ile przyjemniej było by, gdyby w Polsce dzisiejsza młodzież wybierała takie właśnie skutery, zamiast tych pierdzących 2-sówów, z rozwierconym tłumikiem, przyprawiających o ból głowy. Ten skuter to mistrz oszczędności, spalanie na prostej może zejść nieco poniżej 2L!

R E K L A M A

Ten skuter napędzany jest 10 konnym, 4-suwowym silnikiem, chłodzonym powietrzem z dodatkowym wentylatorem. W swojej karierze przeszedł dwie restylizacje, w 2004r i w 2009r.

Film

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
10 990
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.72
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.5
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
115
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.067
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem + wentylator
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
100
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
795
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
760
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
16
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
16

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

8 komentarzy

  1. Witam, kupiłem taki skuter w marcu. Rocznik 2011, z przebiegiem 10000km. Jestem absolutnie zawiedziony. Nie było miesiąca żeby coś się nie popsuło. Gaśnie na wolnych obrotach i nie ma warsztatu, który potrafi to naprawić co generuje koszty, ponieważ za wszelkie wymiany filtrów, czyszczenie gaźnika itp trzeba płacić a efektu nie ma. Pękła nóżka/podpórka; odkręcają się lusterka; pękła linka prędkościomierza; psuje się elektryka przedniego światła (mijania brak, drogowe jest). Złamał się kluczyk w stacyjce; zepsuło się zamknięcie schowka pod kierownicą; odkręca się szyba po przejechaniu ~300km
    W okresie powyższych awarii przejechałem 3500km. Na serwis wydałem ponad 1200zł.

    Odpowiedz
    • Pewnie jedna z okazji ściąganych z Włoch lub Francji, jeśli tak przebieg jest pewnie lekko modyfikowany, stąd długa lista niesprawności. Na odkręcające się śruby jedyna metoda, to klej do gwintów wystarczy niebieski Loctitte.
      Za naprawy zawsze się płaci, chyba że robi się samemu

      Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe Dawid Parus

    Ile kosztował? Co do szyby i lusterek spróbuj zastosować podkładki. Można takie kupić. Na pewno dłużej się utrzymają.

    Odpowiedz
  3. Kosztował ~4400. Z zarejestrowaniem, przeglądem, itp niecałe 5000. Dziś znów odebrałem z warsztatu. Zostały podkręcone wolne obroty i miało być pięknie ale mimo to zgasł po 20 minutach jazdy. Może to coś z układem doprowadzenia powietrza, a nie z gaźnikiem (chociaż w warsztacie powinni lepiej wiedzieć, ale każdy ma jakąś teorię na tą i usterkę i obiecuje skuteczną naprawę).

    Odpowiedz
  4. odpowietrzenie zbiornika paliwa może szwankuje..

    Odpowiedz
  5. kolego liberty ma z tyłu koło 14 cali

    Odpowiedz
    • no wlasnie 14cali, a poza tym to swietny motorek o ile od nowosci sie o niego dba.

      Odpowiedz
  6. Dziś natrafiłem na swój wpis (1) i przypomniały mi się bolączki sprzed 2 lat.
    Oddałem skuter do serwisu Scooteria na Grochowskiej w Warszawie i kłopoty się skończyły.
    Może było drożej, ale komfort psychiczny nieoceniony. Jak to miło jak nic nie zawodzi i tylko wymiana oleju raz w roku.
    Zwracam honor, skuter Piaggio 125 Liberty jest ok.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>