Malaguti Dune 125

Dodaj do porównania
Malaguti Dune 125

Od kiedy pisuję na tym blogu czytam mnóstwo komentarzy o tym jak to w Polsce brakuje 15 konnych motocykli w klasie 125. Do tej pory jedynym dostępnym sprzętem, poza japońską trójką z obłędnymi cenami, był nieco tańszy Mondial Hipster, ale ten znowu nie każdemu się podobał. Teraz do grona 15-konnych motocykli dołączyły motocykle marki Malaguti, w tym model Dune 125. Sama marka Malaguti ma wieloletnią historię, bo powstała w Bolonii, we Włoszech w 1930 roku, i jak to zwykle bywa, produkowała rowery, a dopiero w późniejszym czasie motorowery i motocykle. I wszystko było by w porządku gdyby nie to że firma w roku 2011 ogłosiła upadłość i wygasiła produkcję.

Z tego co udało mi się dowiedzieć to aktualnie Malaguti należy do Austriackiej grupy KSR. Ta ostatnia od wielu już lat zajmuje się sprzedażą motocykli w Europie, od dawna współpracuje z QJ Group (Keeway) i sprzedaje motocykle tej grupy pod własną marka Generic. Ostatnio nawet rozpoczęła składanie, z części od Keewaya własnych modeli współdzielących z Keewayem ramę, silniki i osprzęt a różniących się głównie wyglądem i niestety ceną.

Co znamienne także Malaguti Dune 125 ma „Austriacki” numer VIN należący do KSR-Group, co oznacza że za jakość końcową montażu odpowiedzialni są właśnie Austriacy.

Jeżeli chodzi o aspekty techniczne to motocykl napędza silnik spotykany w wielu 15 konnych motocyklach, produkowany przez Minarelli (lub spółkę Joint Venture Zongshen-Piaggio). Za zatrzymanie motocykla odpowiada układ hamulcowy z systemem CBS oparty na dwóch tarczach hamulcowych. Dwa 17 calowe koła w połączeniu z tylnym amortyzatorem typu monoshock zapewnią komfortowe podróżowanie również po nierównym asfalcie a także szutrze. Kanapa kierowcy też wygląda na sprzyjającą dalszym podróżom.

Na uwagę zasługuje oczywiście również waga motocykla. Polski importer tego motocykla podaje w katalogu 130kg, i to jest idealna waga dla 125tki. Wyobrażam sobie jak  łatwo tak lekki motocykl objedzie ciężką hondę Varadero.

I wszystko byłoby super jasne, tylko dlaczego ten model Malaguti do złudzenia przypomina Derbi Terra Adventure? Dobrze że jest od niej sporo tańsze, bo dzięki temu ma większą szansę zaistnieć na naszym rynku niż własnie Derbi.

W Polsce dystrybutorem Malaguti jest firma 4cvmoto.pl.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
15500
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
130
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.085
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3,3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
820
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
790
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2130
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/90 R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/80 R17

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

84 komentarze

  1. Do tego przednie koło 19 cali, i jeśli tylko podnóżki nie są za wysoko w stosunku do kanapy, to może być super sprzęt. Chociaż cena u nas pewnie będzie oscylować około 15 tyś.

    Odpowiedz
  2. I co można? Można I nie musi kosztować nawet 16000 wbrew wygłaszanym tu przez niektórych że 15 KM to musi kosztować cholera wie ile. Nie nie musi;
    A jednak warto byc upartym.

    Odpowiedz
    • Przecież już od dawna jest sprzedawany suzuki 125 z 15 konnym silnikiem za 15 tys. więc to nie pierwsza 125 z taką mocą w tej cenie. Fakt że 15 konne 125 za 20 tys to już istny absurd.

      Odpowiedz
      • Dla jednych absurd a dla innych standard. Zależy od punktu widzenia i to jest tylko Twoje zdanie. Można też na to spojrzeć w ten sposób że KTM Duke 125 kosztuje nieznacznie więcej bo 18700. A technicznie te motocykle dzieli przepaść na korzyść KTM. To tylko moje zdanie.

        Odpowiedz
      • Marathon 125LC
        RS3125LC
        Kymco People GT (zniknął z rynku z braku zainteresowania)
        HYO GT125/GV125, itd, itp.
        Prawda jest inna Polak nie zapłaci za markę inną niż japońska powyżej 10tys. pln

        Odpowiedz
  3. Gdyby była wersja z silnikiem 250, to pewnie bym nie czekał na TRK 251. Cenowo ta 125 wychodzi 3500 euro, czyli u nas pewnie i tak nie zejdzie poniżej 13-14 tys. A kto jest importerem na Polske?

    Odpowiedz
  4. Po prostu Derbi Terra pod inną marką, ps wydaje mi się że powinno być 6 biegów a nie 5 w tabelce

    Odpowiedz
    • Dobrze prawisz to jest Derbi Terra

      Odpowiedz
    • A skąd wiecie, że to jest Derbi Terra z fabryki Derbi w Hiszpanii, a nie fabryki Piaggio w Chinach? Wątpię by managerowie Piaggio byli na tyle nonszalanccy, by umożliwić sprzedaż produktów identycznych z ich własnymi, pod obcą marką. Dlatego specyfikacja KSR i Derbi może się różnić.

      Odpowiedz
      • Na stronie Malagutti pokazane są wszystkie Derbi napędzane silnikiem M541M pod marką Malagutti, to nawet miło że dalej je sprzedają, bo to fajne motocykle (i to nawet pod dwoma brandami: UM) jednakże biorąc pod uwagę cenę Bajaja Dominara, czy Zontesów 310 gdybym miał dylemat czy brać nowego Derbi/Malagutti czy doskładać 3 tysie zrobić „lejce” i wsiąść na nowe moto które ma 35 koni zamiast 15, a do tego jest technologicznie 10 lat do przodu… odpowiedź nasuwa się sama.

        Odpowiedz
        • Widzisz ja znam gościa, który prawka nie będzie robił, bo nie, bo jest za stary i takie tam pierdoły i będzie się trzymał klasy 125.

          Odpowiedz
          • A że tacy są to się z Tobą zgodzę, jednakże większość osób która zaczyna przygodę z motocyklami 125 to są osoby młode… ja zaczynałem na 125 kilka lat temu niewiele przed 30tką i szybko prawko zrobiłem, choć są i tacy którzy nie zrobią „bo nie” i dla nich idealna jest taka 15 konna maszyna, jednakże patrząc oczami księgowego z firmy dostarczającej takie zabawki nie widział bym tu jakiejś wielkiej grupy odbiorców.

          • Ja należe póki co do tej grupy ale na zasadzie nie bo nie potrzeba mi nic mocniejszego. Na dojazdy do pracy czy przejażdżki po okolicy 11 konna 125 mi wystarcza. Te przelotowe 80 poza miastem mi nie przeszkadza. Może za parę lat jak będę miał i czas i trochę zbędnej gotówki to zrobie prawko i przesiądę się na coś nieco większego.

          • Ja też nie zamierzam. A osiągi są w zupełności wystarczające.
            Mały lekki motorek zgrabniej lawiruje w korku. Łatwiej nim zaparkować na chodniku czy w ciasnym boksie garażowym. No i pali zdecydowanie mniej niż duży motocykl.

          • @PeterP, dziwne bo ja trafiam głównie ok. 50-60+

          • Co do spalania… Varadero 125 paliło mi około 3,5 litra (tyle mają podobno spalać 35 konne zontesy 310) CS pali poniżej 4,5 litra przy przelotowej 110, derbi mulhacen mojego Staruszka też coś ponad 3,5 litra… 15 konne 125tki zachęcają żeby je cisnąć i nie jest tak ekonomicznie jak by się mogło wydawać 😉

          • @PeterP, a moja niespełna 10 konna 125-ka, mimo że cisnę ile wlezie nie chce skubana wyjść ponad 2,5l/100km

          • Mój keeway rkv z 11 konnym silnikiem maksymalnie spalił 2,7 przy bardzo ostrej jeździe a tak normalnie to między 2,3 a 2,5 l na 100 km, a ten silnik musi napędzać prawie 220 kg(140 kg moto plus ja w ciuchach jakieś niecałe 80 kg). Varadero samo waży chyba z 180 kg więc nie dziwne że spala dużo. Teraz praktycznie każda 125 spala poniżej 3 l na 100 km a sporo z nich nawet poniżej 2,5 l na 100 km.

          • Z tym spalaniem to nie zawsze duża pojemność oznacza duże spalanie. Moja 600cc przy 6000 obr/min na 6 biegu czyli 120 km/h spalila do Częstochowy 4,1/100km. Więc dlaczego temat benzyny i spalania pojawia się w komentarzach?? Kupując jakiekolwiek moto do 300cc bedzie taniej niz nawet malolitrażowy samochód.

    • Poprawiłem na 6 . Dziękuję za czujność.
      Czekam jeszcze na oficjalne info od importera

      Odpowiedz
  5. To jest UM Adventure. Cena w GB 2600 funtów. Czyli 13000 zł. Nie ma z czego się cieszyć. Brixton w Niemczech też jest dużo tańszy niż cena proponowana przez Junaka. Jestem pewny że jakby ceny były na rozsądnym poziomie to rynek 125 znowu osiągnąłby rekordy sprzedaży. Bo jest coraz więcej fajnych motocykli. Tylko po co te zaporowe ceny. A można,
    wystarczy spojrzeć na cenę keeway rkf lub motocykle benelli, ostatnio też zontes. Są wycenione rozsądnie.

    Odpowiedz
    • W GB jest 20% VAT, w Niemczech 19%…
      Cóż nasi muszą mieć z czego 500+ wypłacać.

      Odpowiedz
      • Uwaga nie na miejscu . odsyłam do statystyk GUS tam znajdziesz źródłowe informacje – bezstronne i bezpartyjne . LWG

        Odpowiedz
        • Napisałem fakt – mamy wyższy VAT niż wymienione kraje.
          Podwyższony przez poprzedni rząd i uszczelniony przez obecny.

          Odpowiedz
          • No ale co ten fakt pokazuje. Różnica w cenie jeśli jest vat 19 a 23 procent wynosi 500zł. A w GB kosztuje 13000 w PL 15500.

          • I to właśnie jest to poszukiwane 500zł na 500+
            :-]

          • To komu jeszcze ta dwójkę dajemy?

          • Jak to komu?
            Mafiom, służbom i lożom.
            :-]

    • Ha Ha Ha. To chyba pseudonim jas13 robi burze. Ta cena 3600 dotyczy innej wersji. Proszę np. link.
      http://www.ummotorcycles.co.uk/motorcycles.php.
      Co do brixton to proszę czytać ze zrozumieniem. Napisałem że w Niemczech brixton jest o wiele tańszy.

      Odpowiedz
  6. 3-4 procent vatu nie robi aż takiej różnicy w cenie. A pozostałe koszty na zachodzie mają dużo wyższe. Utrzymanie lokali na wysokim poziomie. Pensje pracowników X4. Prawdziwa gwarancja to też są koszty. Prawdziwy serwis itd… jak benelli, keeway, zontes potrafią zaproponować rozsądne ceny? To raczej nie o VAT chodzi.

    Odpowiedz
    • Proponowałem, by tematu cen motocykli nie poruszać. Ludzie na poziomie to dżentelmeni, a tacy o pieniądzach nie rozmawiają. Tylko ,,cienkie bolki”, dla których motocykl za 10 czy 15 tysięcy jest za drogi (a nawet takiego za 5 tysi nie kupią) dyskutują ile wlezie. Nikt nikogo nie zmusza do kupowania zbyt drogiego a nawet jakiegokolwiek motocykla. Jakiś upierdliwy anonim stale udowadnia swoimi wpisami, że jest cieniutki w kasie jak bakteria, nie wdawajmy się z nim w dyskusje, bo to do niczego nie prowadzi. Towar kosztuje tyle ile kosztuje i nic anonimowi do tego. Niech sobie kupi nawet w Chinach czy innych angliach, skoro w PL jest mu za drogo.

      Odpowiedz
      • „Wilki nie przejmują się tym, co o nich sądzą barany”.

        Odpowiedz
        • To idź już baranie w cholerę.

          Odpowiedz
      • Bo to jest tak najlepiej jaby dali za darmo, albo lepiej dopłacili żeby tylko zabrać, dołożyli do tego pakiet darmowych przeglądów i karnet na paliwo, odnawialny co roku. Wielu by tak chciało, ale to możliwe tylko w bajkach

        Odpowiedz
  7. To jest tak że derbi należy do piaggo. A piaggio jest związane z zongshen. Importer motocykli chińskich UM zażyczył sobie model Derbi Terra w wersji produkowanej w Chinach (tańszej). Więc rozpoczęto produkcję Derbi Terra w fabrykach zongshen z kosmetycznymi zmianami. Czyli wszystko zostało w rodzinie. Teraz model ten jest sprowadzany do Europy przez importerów chińskich motocykli. Np. przez UM.

    Odpowiedz
  8. Kto jest polskim importerem?

    Odpowiedz
    • Almot, mający w swojej ofercie konkurencję w postaci RX ONE.

      Odpowiedz
      • Ja do końca bym nie nazwał tego konkurencją. To tak jakby nazwać junaka m12 konkurencją dla junaka m15.

        Odpowiedz
    • 4cvmoto.pl

      Odpowiedz
  9. Zongshen do tej wymiany technologii włożył opracowanie jednostek pod Euro 4 dla derbi, piaggio.

    Odpowiedz
  10. Ciekawe kiedy pojawi się w sprzedaży i czy będzie w miarę dostępny?

    Odpowiedz
    • Tak, napalilem się na to moto

      Odpowiedz
      • Obawiam się, że będzie tak jak z Mondialem Hipster, który jest najtańszym pojazdem w swojej kategorii ,,mocowej” – zachwytów co niemiara, a zamówień na motocykl …
        ( słyszałem o jednym kliencie, który podobno Mondiala kupił).
        A ponoć naród czeka na piętnastokonne motocykle w przyzwoitej cenie!

        Odpowiedz
        • Moim zdaniem wydawanie ponad 8 tyś na motorower z silnikiem 125, to głupota. A czy ma on 10 czy 15 KM, to i tak toczydło w obecnych czasach.

          Odpowiedz
          • Ja mogę uważać, że wydanie 150 tys. na goldasa to też głupota, ale na szczęście nawet sporo ludzi myśli zupełnie inaczej.

        • Podobnie z SCMB250, czy Cafe 400 Rometa, na wystawie dorwać się ciężko, a na drogach ze świecą szukać

          Odpowiedz
          • Tak. Można używkę kupić za 7000 jak ktoś chce.

          • Seba jak bym miał więcej czasu na jazdę, większy garaż i więcej wolnej gotówki na zabawę w motocykle, to pewnie bym wziął do kolekcji. Ale rzeczywistość jest jaka jest i na razie pozostaje z tym co mam.

          • Rzeczywistość nie jest pewnie zła. Ja szukam czegoś drugiego o poj. Do 300 cc bo chciałbym jeździć codziennie a nie „od święta” bo najzwyczajniej moja Honda ma u mnie dożywocie i nie chce ją rozwalić bo wtedy już jej nie poskładam. Nie ukrywam że mam fioła na punkcie japońskich moto z lat 90 ych i jak patrzę na te 300 cc z jedym czasami dwoma cylindrami to gdzie im np do takich moto jak np. Zxr400, cbr 400rr, zwykła Cb-1 czy Fzr400. To były moto. Hmm wystarczy posluchać silnika w takiej cbr 250rr ktora kręci sie do 20000 obr. I dla mnie to jest prawdziwa motoryzacja. Dziś ludzi kręci MT-07 z Akrapowiczem ktorego ładują do wszystkiego. Jeszcze rozumiem gdyby ladowali do europejskich maszyn a oni walą to do japońskich. A gdzie jest Yoshimura??? Może to kwestia homologacji? Z drugiej strony Yoshimure mozna kupic w Niemczech.

          • Walenie wszędzie Akrapa to efekt marketingu i dużej ilości opinii, bo w końcu jeśli coś jest popularne, to i opinii dużo. W skuterach głównie widzę Leovince.
            Honda wprowadziła do oferty SH300 za zaporową cenę, drożej od Forzy300. Swoją drogą myślałem, że będziesz celować w nową Cub

          • Jeśli chodzi o Super Cub c125 to mam za sobą kilka nieprzespanych nocy. Widziałem na żywo i jest piękna ale gdy popatrze na cene to jakoś zapał mija. Jeszcze przy cenie 12500 mógłbym wzìąć fakturę ale 15500 no trochę boli …. Znam internetowo człowieka który kupił nową jest z Wroclawia i wymieniamy się spostrzeżeniami . Dokupił kilka gratów idą z Japonii. No jest zabawa ale caly czas mam w głowie pytanie czy po to robiłem prawo jazdy A żeby jezdzic 125??? Nie mam pronlemów z pojemnościa … ale przelotowa 100 – 120 musi być. To mi wystarczy. Dlatego patrzę na klasę 250 -300 cc. Nie mam pytań Honda super cub jest obłedna … nie powiedzialem ostatniego slowa . Wystarczy sobie w głowie przestawić.

          • Sebastian – Blue Moon vlog A może nowa Jawa 300? Problem tylko w tym, że Hinduska fabryka nie wyrabia z produkcją na lokalny rynek, więc nie wiadomo, kiedy pojawi się w eurolandzie. Ja też mam kat. A, ale już się wyleczyłem z ciężkich moto i też chcę nabyć jakąś poręczną 250-300. https://www.jawamotorcycles.com

          • To bierz taką Benelli jaką Beniamin pomyka. No chyba, że trafisz VTR250 i się na niej zmieścisz, mi się niestety nie udało 🙁

          • @Sebastian – Blue Moon vlog
            Jak masz fioła na punkcie „Japonii” z lat 90-tych i szukasz czegoś koło 300cc pojemności… Honda Bros 400 🙂
            Sorry za oftop.

          • Chciałem powiedzieć, że ja się nie ograniczam markami , rocznikiem itd. W kręgu zainteresowań jest np. Benelli 251, 302 , nowy Dominar400 z 2019 roku -dobrze wygląda .Musze zobaczyc tez tego ścigacza Pulsara 200cc od Bajaja . Jawa 42 o której mowil e46, Honda super cub. ZONTES ten naked wyglada jak milion $$. Na samej górze jest KTM Duke 390. Zobaczymy…. Ta Honda Boss 400 to Vtwin nie wiedzialem … rama na pierwszy rzut oka jak w CB-1 tylko tam jest rzedowa 4 cyl . Dzwięk 4 cyl. jest masakryczny.

          • Jaś tak patrzyłem też na tę vtr 250. Mam jedną na oku. Zwykła 250 cbr tez za około 7000-8000 jest git i powinna starczyć. Mam 183 cm wzrostu. W grę tez wchodzi Vespa na wtrysku czyli 250 i 300 gts – też sie mieszczę he he

          • CBR250/300 też mi chodzi po głowie, bo na trasie owiewka ułatwia współpracę z wiatrem, ale Downtown, czy Forza to też ciekawe pomysły

        • Może tak nie będzie, mondial to jednak specyficzny wygląd miał. Nie każdemy pasował, a i marka jakaś taka egoztyczna.
          Tutaj może będzie inaczej…

          Odpowiedz
        • Malaguti ma też Supermoto i Crosa za 13500 o ile się nie mylę. I również z tym silnikiem 🙂

          Odpowiedz
    • Sieć Dealerska jest w budowie.
      Z informacji od Importera wiem, że już niedługo będzie można kupić Malaguti Dune w salonie Kawasaki w Ostródzie. A W Warszawie jest już dostepny na Wrocławskiej oraz w Armed Bike ul. Puławska 496.

      Odpowiedz
      • Armed Bike ciekawe

        Odpowiedz
  11. 4,1 to bardzo dużo jak na motocykl. Moje Aygo 4,8 – benzyna. Focus kombi Econetic 4,6 – diesel. Jazda mieszana 50/50 trasa 100-140, miasto zgodnie z przepisami.

    Odpowiedz
  12. No i właśnie dochodzimy do sedna…. że wszystko to jest względne. Dla jednego 4,1 to duzo dla drugiego to mało bo jego auto spala 8 – 8,5 litra benzyny. Tak samo z cenami motocykli. Takie życie….

    Odpowiedz
    • Masz rację jak się F4 pocisnie to i 10/100 weźmie

      Odpowiedz
      • Kiedy ktoś pyta ile mi pali to jest prosta odpowiedź.Ile wleję tyle spali.:))

        Odpowiedz
  13. Czy aby na pewno z przodu jest koło 17?Ja w swoim Derbi Terra mam 18 a tył 17.Ogólnie sprzęt rewelacja.Dwa sezony bez problemów.Teraz szykuje parę modyfikacji w postaci wymiany klamek,osłony dłoni(handbary)nowe kierunkowskazy led z funkcją świateł dziennych,gumowe osłony na lagi jak w wersji Adventure, nowa tarcza i klocki,oponki i cały napęd z czego tylną zębatke zamiast 51 zastapie 48 zębów.Zobaczymy jak to się sprawdzi.Wymienilem już łańcuszek rozrządu i dysze w gaźniku z 98 na 100.Ludzie pytają po co tyle inwestuje.Nie widzę lepszej alternatywy w przedziale 125 w klasie ADV.Jeżeli ktoś się zastanawia nad Derbi Terrą lub pod inną nazwą jak prezentowany wyżej to ino brać i cieszyć się jazdą bo to naprawdę porządny sprzęt.Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Terry.Oni wiedzą o czym mowa.

    Odpowiedz
    • Z tego co widziałem na stronach włoskich, jest wersja bardziej enduro na kołach ze szprychami i wtedy przód ma 21″ i wersja z szosowymi oponami na lanej feldze 17″

      Odpowiedz
      • No właśnie Niemcy podają dla standardowej wersji 18 cali, a dla wersji Dune X 21. Ta druga w Polsce chyba nie będzie dostępna, przynajmniej w Polskim katalogu jej nie ma. Wyjaśnię jeszcze szczegóły z importerem i dam znać.

        Odpowiedz
  14. Czy ktos wie gdzie dokladnie sa produkowane te motocykle? Chodzi mi o UM DSR TT adventure. Jest to derbi terra adventure z wygladu. I gdzie byly produkowane derbi z lat np 2016. Mieszkam w UK mam tu derbi terre adventure do sprzedania za 2tys f moto z 2016 roku z przebiegiem 770mil… Tak tylko 770 mil. Bylem ogladac wyglada jak nowa. Ale z nowu mam tez UM DSR adventure z 2017 roku whglad ten sam tylko derbi jest jeszcze na gazniku euro3 a ten DSR juz na wtrysku. Zastanawia mnie gdzie sa one produkowane. Czy nie jest tak ze i derbi i ten DSR pochodza z tej samej fabryki. Czy ktos wie gdzie to sie montuje? Dzieki z gory za odpowiedzi.

    Odpowiedz
  15. W klasie 125ccm jako mały turystyk wydaje się być ciekawą propozycją na rynku. Fajnie jakby ktoś z naszych oblatywaczo – testerów z któregoś z blogu zaprezentował film z własnymi odczuciami. W tej chwili nic nie ma w sieci , na francuskiej stronie można znaleźć krótkie informacje o tym że jest inspirowany najlepszymi maszynami w tym segmencie na rynku. „The Dune is inspired by the Derbi Terra 125; The novelty Malaguti exploits the Piaggio-Aprilia-Derbi engine, manufactured under license in China. It is the return of a modern road trail, in line with the Terra and the Honda XL 125 Varadero, best seller in the category and still not replaced at Honda. The Malaguti Dune is expected to arrive in Europe in spring 2019. Tariff not communicated to date and certainly less than € 3,500.”

    Odpowiedz
    • Jest szansa, że dostanę go w swoje ręce niedługo 🙂

      Odpowiedz
    • Czesc Beniami. To jest numer Vin dasz rade cos z tym zrobic? M6FDT0007H1000008
      A to numer silnika UXPI1252H150040. Dasz rade to rozszyfrowac? Dzieki z gory

      Odpowiedz
  16. Juz teraz niestety nie podam tego numeru Vin. Jestem umowiony na piatek rano jade go obejrzec no i kupic jak wszystko bedzie ok. Obecnie mam sinnis terrain polski romet adv fi pro. Bede mial porownanie w sumie chodzilo mi o to zeby predkosc max byla troche wieksza. W uk normalna predkosc po za miastem to 60mil na godz. W romecie te 60mil mozna miec ale jest to spory wysilek dla silnika i nie mozna tego nazwac preskoscia przelotowa. W UM DSR silnik jednak mocniejszy o 4KM i 6 biegow powinno spokojnie sie utrzymac te 60mil na godz. No i jest sporo lzejszy. Denerwujace jest jak za Toba robi sie korek… Bede mial moto wysle numer vin. I ogolnie porownam te dwa moto.

    Odpowiedz
  17. Zapomnialem sie zalogowac

    Odpowiedz
  18. Moze bede mial ten numer to podesle Beniamin.
    Czytalem ogolnie na jakis forum recenzje derbi terry i ma same pozytywne. Jest to motocykl malo u nas spotykany obecnie 4-5 ogloszen. Jak by ktos byl zainteresowany warto sprawdzac ang ebay albo gumtree ,czasami sie cos trafia chociaz tez duzo ich nie ma. No i ryzyko kupna bez ogladania ale sa firmy ktore odbieraja moto z aukcji koszt to jakies 700zl w zwyz za dowoz do Polski. Wiadomo ze nie obejrzymy motocykla ale moim zdaniem to nie samochod i nawet jak by trzeba bylo cos poprawic w razie czego to nie sa to jakies duze koszta. No i licznika tutaj nikt nie cofnie a na rzadowej stronie sprawdzimy do kiedy wazny przeglad i jezeli nie przeszedl to dlaczego a jezeli sa jakies zastrzezeni ale niewielkie to tez bedzie wyszczegolnione jakie.

    Odpowiedz
    • Małe sprostowanie, Derbi produkowało to moto w 2 wersjach DERBI TERRA i DERBI TERRA ADVENTURE. Wg fotografii i opisu jest to odpowiednik tego pierwszego a nie ADVENTURE.
      ADVENTURE różnił się zawieszeniem, kołami, miał pod silnikiem blachę aluminiową a nie plastikową osłonę no i wyższą szybę. Gdyby za 15500 to była ta wersja to polecam. Używam i nie narzekam. Co do spalania – z odpowiednimi oponami zachęca do ostrzejszej jazdy poza asfaltem i nie ma co liczyć na spalanie na poziomie 3 czy 4 litrów. Pozdrawiam.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>