Mondial Hipster HPS 125

Dodaj do porównania
Mondial Hipster HPS 125

Mondial HPS został pokazany na targach Motor Show w Poznaniu na stoisku Junak w 2017 roku i wzbudził tym wiele emocji. Spędziłem trochę czasu na tym stoisku aby ocenić zainteresowanie ludzi tym właśnie modelem. Wiele osób początkowo leniwie obok niego przeszło z tępym wzrokiem, po czym następowało nagłe olśnienie w tyle głowy, ludzie dawali krok w tył a następnie pojawiały się „kurwiki” w ich oczach. Trzeba przyznać robił wrażenie. Czerwone siedzenie od razu kojarzy się z niestandardowym podejściem do tematu (Hipster), ale to dwie dziarskie rurki wydechowe z chromowaną osłoną robiły największe wrażenie. Im dłużej ludzie go oglądali tym bardziej zmieniało się ich podejście do tego modelu, zamiast traktować go jak zwykły środek lokomocji, zaczynali go dotykać z lekką nutką duchowości.

Mondial Hipster HPS 125, to ten sam motocykl, który już jakiś czas temu pojawił się na naszej stronie pod nazwą Aprilia CR125. Jednak teraz, gdy trafił do sprzedaży, postanowiliśmy poświęcić mu odrębną stronę, aby łatwiej było go odszukać.

Mnie w tym modelu najbardziej ucieszył, fakt że ten silnik, jest klonem 15-konnego silnika Piaggio. Wiele razy rzucałem zdanie w stylu „kiedy w końcu Chińczycy nauczą się robić mocne 125-tki?”. Tymczasem, to właśnie się stało! Ten model jest wynikiem połączenia firmy Zongshen i Piaggio. Po cichu liczyłem na to, że w cenie chińskiego motocykla (ok 8 tys) dostaniemy fajną podróbę mocnego sprzętu. Niestety cena rozczarowuje. Ponad 14 tysięcy? Mało kto godzi się na chińczyka za 10 tysięcy, a tu 14? No szkoda, szkoda … Ale!

R E K L A M A

Mimo wszystko Mondial jest światełkiem w tunelu, jeśli chodzi o nadchodzący trend 125-tek. Najnowsze modele wypuszczane z fabryki Zongshen, charakteryzują się coraz lepszymi właściwościami jezdnymi, to oznacza, że Chińczycy szybko się uczą. Wierzę, że w przyszłym roku, modele premium będą miały ok 13-14 koni, w cenie 8-9 tys, a to znacznie powiększy frajdę z posiadania motocykla. To też spowoduje, że markowe modele przestaną być markowymi. Różnica między chińskimi a markowymi modelami, zatrze się całkowicie.

Do negatywnej strony tego motocykla, możemy zaliczyć jedynie wysoko osadzone podnóżki, co oznacza, że do prowadzenia tego motocykla będziesz musiał przyjąć pozycję embrionalną. Na dłuższe wypady to niezbyt wygodna maszyna.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
14,800
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
10
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
13.6
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
130
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.077
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
Strzelam że 120 pójdzie.
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
785
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
765
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2016
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/90 R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/80 R17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

Jeden komentarz

  1. Cześć,
    Podejrzane odnośnie prędkości „prawie” max 🙂
    https://youtu.be/hcARVi9lXmA?t=3m

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>