Derbi GPR 125 Racing 4T

Dodaj do porównania
Derbi GPR 125 Racing 4T

Rodowód firmy Derbi zaczyna się w małym hiszpańskim garażu, w którym to właściciel zajmował się rowerami. Dzisiaj to potężna firma wchłonięta przez włoski koncern Piaggio.

Pierwsze modele Derbi GPR 125 Racing, produkowane od 2005r, wyposażone były w 2-suwowy, chłodzony cieczą, silnik od Yamahy. Od niedawna jednak, montowany jest w nim silnik 4-suwowy, DOHC, także od Yamahy, a konkretnie od TZR125. Podobnie jak Yamaha i wiele innych sportowych motocykli, także Derbi, jest wyposażony w zawór, który kontroluje ilość wypuszczanych spalin. Dzięki temu w układzie wydechowym panuje optymalne ciśnienie, co daje lepsze osiągi. Szczególnie w silnikach 2T przyrost mocy był znaczący. Niestety w wersji 4T ten zawór nie daje takich efektów jak w 2T. Smutni urzędnicy, wprowadzając normy emisji spalin Euro3, powoli doprowadzają do zakończenia ery 2-sówa. Właściwie to dobrze, bo 15KM, przy tej wadze, to wystarczająca ilość. Z drugiej jednak strony, osoby kochające tuning, będą zawiedzeni, możliwościami rozwoju silnika 4T.

R E K L A M A

Design stylizowany na superbike’a jest przepiękny. Całkowicie zasłonięty owiewkami silnik powoduje, że na pierwszy rzut oka ten motocykl wygląda przynajmniej jak sześćseta. Ogromne tarcze hamulcowe, aluminiowa rama, wyświetlacz LCD i Monoshock, to gadgety zaczerpnięte z prestiżowych sportów motorowych. Któż by nie chciał przejechać się taką maszyną? Wielka szkoda, że nowe egzemplarze są tak drogie. Ceny nowych sięgają 18 tys zł. W naszych, polskich realiach, mało kto pozwoli sobie na taki wydatek. Co innego europejczycy, którzy mogą nabyć taki sprzęt za równowartość jednej, może dwóch, średnich wypłat. Za to ciekawie wygląda rynek używanych. Ceny mocno spadają.

Film

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
Nowy: od 17 700
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
129
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.085
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
800
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
795
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
17
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

4 komentarze

  1. Wie ktoś od którego roku montuje się w nich 4T?

    Odpowiedz
  2. Ten silnik 4T Derbi montuje w swoich sprzętach od 2008 roku (w Derbi Terra 125), więc jest prawdopodobne, że właśnie od 2008 roku, ale pewności nie mam.

    Odpowiedz
  3. na zdjęciu i na filmie to jest derbi gpr w 2t a nie w 4t. pozdrawiam

    Odpowiedz
  4. Oczywiście na filmie 2t, sprawne 125

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>