Aprilia Mojito 125

Dodaj do porównania
Aprilia Mojito 125

Projektanci tej Aprilii chyba przesadzili z mojito projektując ten skuterek. No żeby kierownice od choppera wstawiać do skutera? Przyznacie że to dość niespotykane rozwiązanie? Chociaż to połączenie jest jak połączenie wędzonej ryby z masłem orzechowym, to mimo wszystko uważam, że to może się spodobać, tym którzy lubią styl vintage ale są też trochę outsiderami. Eleganciki z brylantyną we włosach i w rurkach też będą do tego sprzętu pasować – prawda? Piękna blondyneczka w białej sukience w grochy także wyglądała by czarująco na Mojito.

R E K L A M A

Apkę Mojito można spotkać na naszym rynku wtórnym. Są starsze i nowsze, te nowsze są okraszone nazwą custom, i to chyba one są najciekawsze. Technicznie sprzęcik szału nie robi. Bęben z tyłu, gaźnik i 2-zaworowa głowica, pewnie dlatego cena tych skuterków nie jest wygórowana. W 2005 roku trzeba było zapłacić ok 10 tys zł za nowy egzemplarz. Przyczepił bym się tylko do małego kółeczka z tyłu – 10 cali. Trochę mało.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
5 500 używany
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.35
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
115
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.064
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem + wentylator
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
775
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
720
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1980
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/70 R12
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R10

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

2 komentarze

  1. Czy to nie ma przypadkiem chińskiego rodowodu? Prawie identyczne jak „polski” Romet retro czy „holenderski” AGM i jeszcze pare innych.

    Odpowiedz
    • Podejrzewam, że odwrotnie, Chińczycy zerżnęli od Włochów.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>