Yamaha YBR 125 Custom

Dodaj do porównania
Yamaha YBR 125 Custom

Yamaha YBR 125 Custom, to takie coś pośrodku, między klasykiem a chopperem. Trochę chromów, trochę, obłych kształtów, zdobień – to przecież cechy crusiera. Jednak pozycja za kierownicą nie daje możliwości wyciągnięcia nóg do przodu.
Custom to fajny, niezawodny motocykl, ale czy zdobędzie serca Polaków? Moim zdaniem nie. A to za sprawą mocy. Podglądając użytkowników, na tej stronie, najczęściej sortujemy listę po prędkości maksymalnej, mocy i stosunku mocy do masy. Zatem czy moc ma znaczenie? Ma i nie da się tego ukryć. Yamaha Custom cierpi na brak wigoru, szczególnie przy niskich obrotach. Gdy go wkręcimy wyżej, jest znacznie lepiej.
Użytkownicy narzekają na słabe opony, szczególnie na mokrej nawierzchni. Skąd to znamy? To typowa wada chińczyków. Jednak nie należy Yamahy wkładać do jednego worka z chińczykami. W Customie, skrzynia biegów pracuje bez zarzutu, cała konstrukcja jest bardzo trwała a za zasilanie odpowiada wtrysk paliwa. To cechy których trudno szukać w chińczykach. Niestety, cena w tym wypadku, także musi być wyższa.

R E K L A M A

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
11 900 nowy
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.5
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.2
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
129
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.058
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2.7
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
95
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
70
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
760
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
845
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
18
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
18

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

11 komentarzy

  1. Warto dodać, że obecnie „customka” jako jedyna z nielicznych 125 cm3 na wtrysku posiada starter nożny. Kickstarter jest rzadkością wśród „wtryskiwaczy”: ma go jeszcze kilka skuterów (m.in. Yamaha Neos, Suzuki Address). Wśród wyższych pojemności z wtryskiem znajdzie się go w niektórych maszynach enduro / cross, w klasycznej Yamaszce SR 400 oraz w niektórych modelach Royal Enfield. Generalnie to bardzo duży plus dla Customa: pozwala nieco zaoszczędzić akumulator i odpalić bez rozrusznika, gdy będzie słabszy, choć wtrysk na totalnie padniętym aku raczej nie zadziała.

    A wracając do właściwości jezdnych i osiągów: moc mogłaby być oczywiście większa, ale przyspieszenie nie jest wcale takie złe. Należy zwrócić uwagę, że maks. moment obrotowy dostępny jest już od 6 tys. obr. To powoduje, że YBR-ka można spokojnie jechać 50-tką na 5-tce. Zresztą proponuję porównać filmiki z przyspieszeniem YBR na wtrysku, Varadero 125 i Hyosunga GT 125. Różnice są minimalne, a przecież tamte to V-ki. Na pewno jednak Honda czy Hyosung dopną tych 120 km/h, a YBR-ce uda się to raczej tylko z górki.

    Warto jeszcze dodać, że zwykła YBR-ka sprzed liftingu w 2010 r. też miała starter nożny. Potem w modelach na Europę został wyeliminowany. Między wersją zwykłą a Custom było jednak zbyt duże podobieństwo i od 2014 r. zwykła YBR występuje w wersji z nową owieką i podobna jest do Hondy CBF 125 i całej gamy „chińczyków” (tą informację dodałbym do opisu zwykłej YBR).

    Rolę moto z okrągłą lampą przejął od tej pory Custom. Natomiast silnik, ekonomia spalania i osiągi dla obydwu są praktycznie takie same: Custom ma dodatkowo ten starter nożny, niższe siodełko, chromy i pseudochromy oraz szerszą kierownicę, co w niektórych przypadkach może utrudnić przeciskanie się w korku. Jednak z racji wyższego położenia manetek, zwykle znajdą się one w pozycji nad lusterkami samochodowymi.

    Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe Dawid Parus

    Evi, dzięki za komentarz. Cenne informacje. Pozdrawiam!

    Odpowiedz
  3. Nie ma sprawy. Próbowałem wstawić jeszcze linki pokazujące to przyspieszenie, ale automat odrzuca wtedy post.
    Dodam jeszcze, że u nas Yamaha ten właśnie model próbuje przepchnąć jako flagowy moto 125 obok MT i YZF. Jak się wejdzie do nich w zakładkę 125 cm3, to nie widać zwykłej YBR-ki tylko tego Customa. Zwykłą YBR-kę w nowym wydaniu z 2014 r. widać w zakładce motocykle/szosa/roadster.
    Ja swoją kupiłem jako używaną i nie żałuję, bo pokusa na wyższa prawko już się pojawiła i jeśli się uda, to kolejna zmiana nastąpi niebawem. 🙂
    Nowa Custom jest o 1000 zł droższa od zwykłej, a klientela przy takiej małej różnicy w cenie wybierze oczywiście customa, stąd pewnie forsowanie tego modelu przez Yamaha Polska.
    Opony nowe (Cheng-Shin z Tajwanu) są do kitu i jak najszybciej trzeba je wymienić, z tym że trudno będzie zdobyć bezdętkowe w komplecie (18 i 16 cali). Ja moją kupiłem z oponami po wymianie. Są nawet Michelin i Pirrelii dla niej w niezłej cenie.
    Jeden z serwisantów znający ten model zalecał też, żeby nie jeździć za długo na rezerwie, ponieważ pompka układu wtryskowego znajduje się w baku i jest chłodzona paliwem. Zbyt mała jego ilość powoduje szybkie jej przegrzanie i może skutkować uszkodzeniem, a koszt nowej to ok. 1000 zł.
    I jeszcze jedno: nie polecam zdecydowanie Customa osobom wyższym niż 180 cm. Ten motocykl został stworzony z myślą o osobach niskiego i średniego wzrostu. Zresztą brak wysuniętych podnóżków do przodu powodowałby brak komfortu dla osób wysokich.
    Jakość motocykla nie budzi zastrzeżeń, choć model jest wytwarzany w fabryce Yamahy w Chinach. Przypuszczam, że jakościowo może być zbliżona lub lepsza nieco od np. Kymco Pulsara lub Syma XS. W odróżnieniu od tych modeli YBR ma wtrysk a nie gaźnik. I to też – poza logo Yamahy – ma wpływ na cenę. A wspomniane Pulsary i XS-y to ewidentne kopie pierwszej wersji zwykłej YBR.

    Odpowiedz
    • Kymco Pulsar jest raczej skojarzony z Hondą CB125E, Kymco jako była montownia oraz współpracownik Hondy, ma skąd zapożyczać rozwiązania

      Odpowiedz
  4. Polecilibyście ten motocykl początkującej kobitce, która nie miała nigdy wcześniej do czynienia z motocyklami? Szkolę się na hondzie ybr, ale zachorowałam na yamahę custom. Dobrze się prowadzi? Przepiękny klasyk.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Większość 125tek prowadzi się łatwo w tym również YBR custom. Skoro szkolisz się na Yamaha YBR 125 to spokojnie dasz radę pojechać Customem. Powodzenia

      Odpowiedz
  5. Bardzo dobrze się prowadzi, pozycja za kierownicą bardzo wygodna. Ja na swojej śmigam drugi miesiąc, polecam!

    Odpowiedz
  6. Serwis nie daje rady na gwarancji. Napęd szarpie. Koszmar.
    Trzymają tydzień, potem mówią, że ma szarpać.

    Odpowiedz
  7. Witam, mam taka NÓWKĘ praktycznie, zrobiliśmy z żoną nią miłe kilometry, teraz ma na liczniku zdaje się 670 km, oddam za 8500 pln! 2016 rok, fakturka 23% tez możliwa! Zainteresowanym chętnie wyśle real zdjęcia. Kontakt do mnie 607-20-70-90

    Odpowiedz
  8. A z informacji na jednym z francuskich portali motoryzacyjnych wynika, że serie YBR zostaną wycofane po wprowadzeniu Euro4. Nie tylko te zresztą, ale i wiele innych popularnych modeli Yamaha:

    http://www.motoservices.com/actualite-moto/Tarifs-Yamaha-mt-07-tracer-18-modeles-scooters-motos-disparaissent-avec-euro4-juin-2016.htm

    Odpowiedz
  9. Tak – obydwie YBR zostały wycofane z oferty. Zwykła YBR 125 została zastąpiona modelem YS 125. Chopper YBR 125 Custom nie ma następcy…

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>