Kymco People GTI 125

Dodaj do porównania
Kymco People GTI 125

Co przychodzi Wam do głowy gdy słyszycie skrót GTI? Mi przypomina się Volkswagen Golf w tejże właśnie wersji, który cechował się fajnymi fotelami RECARO, mocniejszym silnikiem i twardszym zawieszeniem. Koncepcja GT (Grand tourer) to połączenie sportowych akcentów z luksusem i wygodą nastawioną na długie trasy. Natomiast końcówka „i” oznacza injection – czyli wtrysk paliwa sterowany elektronicznie. Chociaż typowe sportowe rozwiązania wiążą się raczej z odchudzaniem pojazdu, to jednak idea GT wcale do tego nie dąży. Większość prawdziwych pojazdów z Serii GT posiada mocne silniki umieszczane w ciężkich, wypchanych elektroniką karoseriach. Nie inaczej jest z Kymco.

Nie wiem czy zdajecie sobie z tego sprawę, ale ten Kymco chociaż waży ponad 160 kilogramów, to zamiata wszystkie Romety i Junaki. A to za sprawą upragnionego 15-konnego silnika, który jest kontynuacją udanego silnika z modelu Super Dink 125. Jednak GTI w porównaniu do poprzednika otrzymał zupełnie nowy elektroniczny wtrysk paliwa z poprawionym ECU. Co jeszcze jest godne pochwały? Duże hamulce tarczowe, węże w stalowym oplocie i duże 16-calowe koła, nic dziwnego, mamy do czynienia z konstrukcją która wychodzi także w wersji 300 (na zdjęciu). Waga i rozmiary sugerują, że mamy odczynienia ze skuterem typu MAXI, ale tak nie jest. Kymco People GTI posiada płaską podłogę co dla wielu będzie ogromną zaletą. Niestety jednak to powoduje, że nie możemy wyciągnąć nóg do przodu i zapuścić się w naprawdę daleką trasę. No właśnie, przejdźmy do wad.

R E K L A M A

Największą wadą jest malutki kufer pod siedzeniem. Nie zmieści się w nim nawet kask ORMO. Z tego powodu w serii dostajemy tylny kufer. Wadą jest także brak wskazówki obrotomierza. Co jak co, ale GTI bez obrotomierza to obciach. Za niewielką wadę uznajemy także przełączniki kierunkowskazów, które żywcem zaczerpnięte są z chińskich motocykli. A czy cena jest wadą? I tak i nie. Całkiem sensowny chiński motocykl możemy mieć za 7-8 tysięcy. Te jednak nie dadzą nam ani takiego silnika, ani tej jakości, którą daje Kymco. Tymczasem cena nadal jest niższa niż w przypadku japońskich czy włoskich skuterów.

Podumowjąc, Kymco GTI to z pewnością maszyna godna uwagi, szczególnie dla tych, którzy dysponują nieco większym zapasem walutowym.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
12 200
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
162
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.068
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
110
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
810
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
760
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70-16
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70-16

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

2 komentarze

  1. Kymco People GT 125
    Spalanie około 2,8 litra/100km.
    droga 26km – 15km poza miastem, ale niestety w korkach, a reszta w mieście w korkach (Wrocław). Nie ma z przodu szyby i powyżej 60km/h mocno wieje. W motorze można się położyć , a tutaj siedzisz pionowo i muchy na klatę łapiesz. Kask polecam integral (nie wieje jak w otwartym). Skuterek dość mocny- przyśpiesza nawet pod górę chociaż z oporami (od 60 do 85 km/h). Na płaskim bez problemów dochodzi do 110km/h (wg licznika) tylko silnik już trochę czuć jak podskakuje. Bak 9 litrów. Rezerwa zapala się po 6 litrach. Świetne światła z przodu i z tyłu. Kłopot jest z umieszczeniem stóp na wprost na podłodze. Jazda poza miastem to większe prędkości i niestety wychłodzone stopy i kolana, bo osłony skutera nie osłaniają zbyt dobrze. Hamulce rewelacyjne.
    Schowek pod siedzeniem na rękawiczki i nic więcej.
    Generalnie polecam, chociaż wolałbym Yamaha x-max (tylko w cenie Kymco ;-))

    Odpowiedz
  2. Chciałem kupić, nawet 11tys. wynegocjowałem, poszedłem obejrzeć i zonk!
    Skuter ślicznie wykonany, wszystko na swoim miejscu, ale powiela wady mojego Kymco Agility City 125, czyli jest TYLKO dla Azjatów. Stopy mi się ledwo mieszczą (nr buta 46), muszę być znowu przykucnięty jak w AC 125 (mam tylko 184cm wzrostu), ręce są za nisko na kierownicy, a w lusterkach widzę swoje barki. Jedyna zaleta w porównaniu z Agility City, to nie zsuwam się z siedzenia, co z tego jak na nim przykucam i powiela wszystkie inne jego wady. Załamka, bo mi się spodobał i sporo opuszczają ceny, myślę że dobry może być dla osób o wzroście do 170cm, reszcie odradzam.
    Kurcze jestem średni, a nie wysoki, do tego nie gruby, a takie mam problemy z tym producentem.
    Macie pomysł jaki skuter 125 kupić z wtryskiem paliwa, mocą ok. 15km i żeby się średni Europejczyk na tym zmieścił. No i żeby nie kosztował 20tys.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>