Junak NK 125

Dodaj do porównania
Junak NK 125

Junak NK pochodzi z fabryki Chongqing XGJAO Motorcycle, która produkuje motocykle od 2000 roku. To nie jest jakiś bardzo długi rodowód, jednak fabryka ta wypuszcza 300000 pojazdów rocznie. A to oznacza, że XGJAO uczy się z podwójną szybkością i właśnie po Junaku NK to widać. Motocykl jest bardzo poprawnie zmontowany, to dobrej jakości sprzęt. Design też idzie mocno do przodu. Motocykl jest bardzo ładny, podobny do Yamahy MT, na co wpływa między innymi rama typu delta box znana z poważniejszych motocykli, głęboko i nisko osadzony monoshock kończąc na mocno wyprofilowanym zbiorniku. Tłumik też niczego sobie, posiada nowoczesny styl, jednak najnowsze trendy mody poszły trochę bardziej do przodu. Teraz tłumiki montuje się pod zadupkiem, nad kołem. Tutaj mamy tłumik który idzie dołem. To troszkę na minus, ale tylko designerski. Bo, technicznie, jest ok. Im bardziej powyginana rura, tym trudniej spalinom opuścić układ, co może mieć wpływ na osiągi. Podoba nam się też tzw „pług”, który dodaje powagi.

Na stronie chińskiego producenta można przeczytać (o dziwo jako zaletę!), że opony w tym motocyklu są niepodatne na zdzieranie. My tu ciągle czepiamy się, że chińskie opony są zbyt twarde, że powinny wytrzymywać 2 góra 3 sezony a nie 10, a tam to jest zaleta! Wychodzi na to, że Chińczycy i rynki na których sprzedaje się ten motocykl, trochę mniej szanują życie niż my – Eurpejczycy. To na szczęście można zmienić. Do ceny, właściwie każdego chińskiego sprzętu należy doliczyć ok 700-1000zł na dobre ogumienie, które diametralnie poprawia jakość jazdy.

R E K L A M A

W tym motocyklu prawie wszystko gra. Waga jak na pojemność 125 jest idealna, ma porządne, nie przesadzone hamulce, ma silnik z wałkiem wyrównoważającym, tylko troszkę mocy mu brakuje. Gdyby posiadał chociaż 13 koni, zdecydowanie zawojował by rynek. Niestety, chińskie fabryki nie są zainteresowane budowaniem mocnych silników o pojemności 125ccm. Wschodnia Europa to zbyt mały rynek aby Chińczycy się wysilali. Wolą handlować z krajami Afrykańskimi, które mają inne przepisy. Tam sprzedaje się podobne do NK motocykle o pojemności od 150ccm do 250 i wtedy w takim motocyklu absolutnie wszystko się zgadza. Liczymy na to, że NK otrzyma w 2017 wtrysk i będzie nieco mocniejszy.

Junak NK 125 , model na rok 2017 ma wtrysk i   spełnia wymogi EURO4, dostępny będzie od drugiej połowy lipca 2017r.

Poniżej film autorsta UniqueSilver MotoVlog

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
rocznik 2016: 8599, rocznik 2017: 9199
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.21
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.8
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
134
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.054
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHV)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
85
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
820
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
730
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2020
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
150/60 R17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

7 komentarzy

  1. Ale wkurza ten gość z filmu, ciągnie nosem, a mikrofon w kasku, fuj …

    Wiem że jeszcze zimno, ale można się wysmarać zanim nagra film!

    A motorek spoko, widzę go często u mnie na mieście, jeden typ tym jeździ i nieźle szaleje.

    Odpowiedz
    • Zrobiłem moim nk 6000 km i jestem zadowolony tylko tumnik zmieniłem i wywaliłem ala katalizator waże95 kg i nawet fajnie sie zbiera a przesiadłem sie z rometa divizona250 i popylam na legalu

      Odpowiedz
      • A jesteś w stanie podać więcej info na temat zmiany tłumika. Mam to samo moto i tez się zbieram by go wymienić. Będę wdzięczny za info.

        Pozdrowienia

        Odpowiedz
        • Wsadziłem tumnik od junaka 901 rozwierciłem w środku z 6 mm na 14 mm długie wiertło tylko wycioł katalizator trohe rure pospaeał wszystko około 4 stówy a hodzi miodzio każdy sie dziwi że to 125 a nie 500 mruczy basowo strzela z rury ale bez przesady każdy słyszy jak w korku zapylasz i w końcu oddyha jak powinien warto

          Odpowiedz
          • Aha i fajowsko wygląda na dodatek a tumnik kupujesz z kompletem rur wiec z nih pokombinuje spawacz katalizator jest w dziwnym miejscu bo na środku rury cenralnie na środku rury tam na wieszaku mocowaniu rury bo spawacz nie mugł znaleść ściągasz pług i ma super dostęp 4 śruby powodzenia i szerokości ja zmieniłem jeszcze napend łańcuh i lusterka od jamahy pasujom idealnie

  2. Witam jaka jest rzeczywista prędkość maksymalna twego motocykla i przy jakiej wadze?? pozdrawiam. bo katalogowo podają mniejszą niż junak rs 125.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  3. Rzeczywista prędkość maksymalna konkretnego pojazdu jest w zasadzie taka jaką podaje producent. Warto zadać sobie pytanie skąd biorą się rozbieżności pomiędzy prędkościami podanymi przez producenta, a prędkościami podawanymi przez posiadaczy i różnej maści badaczy pojazdów?
    1. Jak producent mierzy prędkość maksymalną pojazdu? Najprościej można to opisać tak. Przejeżdża trzykrotnie odcinek 1000 m z największą możliwą szybkością jaką może rozwinąć pojazd mający określone parametry (masa, moc silnika itt.) Następnie wyciąga średnią z tej prędkości i ją podaje dla wszystkich wyprodukowanych przez siebie pojazdów o tych parametrach. Niestety nie wiemy w jakich warunkach (temperatura otoczenia, obciążenie kierowcą itd.) były prowadzone badania.
    2 .Każdy wyprodukowany pojazd przechodzi krótką kontrolę na hamowni w celu sprawdzenia, czy osiąga on prędkość „katalogową” czy nie, Jeżeli osiąga i spełnia wszystkie wymagania jakościowe producenta idzie do klienta.
    A ten zaczyna go badać w rożnych warunkach drogowych,, Najczęściej raz czy dwa rozpędzi pojazd do jakieś tam chwilowej maksymalnej szybkości, która możne i często jest nieco inna od podanej prze producenta prędkości katalogowej (przypomnę , jest to wartość średnia z trzech pomiarów) no i potem powstają mity o ukrytych koniach czy przybywających z czasem.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>