Hyosung comet GT 125

Dodaj do porównania
Hyosung comet GT 125

Hyosung GT to prawdziwy smaczek w krainie 125-tek!!! Patrząc na ten model, rzuca nam się w oczy charakterystyczna rama od Suzuki GS 500. To jednak nie jest podróba, Hoysung po prostu wykupił licencję na produkcje tej ramy. Pod zbiornikiem widać silnik, który wygląda jak by miał 250-500 ccm, to jest jednak widlasty dwu-cylindrowy silnik o pojemności 125, zasilany podwójnym gaźnikiem. Gdyby nie waga tego motocykla, to chyba byłby prawdziwy hit w kategorii 125. Ten model często porównuje się z Hondą Varadero. Mamy tu podobne osiągi i wagę, jednak to są dwie zupełnie inne maszyny, stworzone do innej jazdy. Hyosung ustępuje Hondzie wygodą, ponieważ ma on bardziej sportowe kształty, zatem musimy bardziej pochylić się nad kierownicą, a co za tym idzie szybciej męczą się ramiona. Hyosung jest tańszy od Varadero. Używane egzemplarze zaczynają się od 5000 zł. Na pewno zapytacie o jakość wykonania słysząc tę Azjatycko brzmiącą nazwę. Hyosung to południowo-koreańska firma, która współpracuje z Suzuki. Współpraca okazała się na tyle pouczająca i owocna, że Hyosung wypuszcza dzisiaj naprawdę solidnie wykonane motocykle, dlatego wpada on, w naszym katalogu, zarówno do kategorii markowych jak i „chińskich” motocykli. Trochę brakuje mu do Suzuki, ale na prawdę jest przyzwoicie. Hyosunga pokochacie także, za pięknie brzmiący dźwięk, nawet ten z seryjnym tłumikiem, świetne hamulce i szerokie opony.

Hyosung nie jest pozbawiony wad. Modele do 2006 roku miały słaby moment obrotowy w zakresie od 6000 do 8000. W egzemplarzach po 2006 roku próbowano fabrycznie usunąć wadę. Mimo zmian w konstrukcji problem nadal występuje, chociaż jest już znacznie mniej odczuwalny. Można także zminimalizować ten problem dobrym ustawieniem zaworów. Przegląd zaworów zaleca się wykonać co 6 tys kilometrów. Kolejną wadą tego modelu to dostępność części. Na Allegro jest ich bardzo niewiele z czego większość to klocki hamulcowe. O ile elementy ramy można dopasować od suzuki GS 500, to części silnika stanowią nie lada wyzwanie. Trzeba posiłkować się ebay’em i dopłacać za koszty przesyłki międzynarodowej. W Polsce jest bardzo mało egzemplarzy, trochę łatwiej jest kupić ten motocykl za ordą. Ceny używanych wahają się od 5000 do 8000tys zł.

R E K L A M A

Do 2015 roku sprzedażą tego modelu zajął się Romet i można nabyć nowego Hyosunga. To wiele obiecuje. Poprawi się rynek części zamiennych i autoryzowane serwisy. Nowe egzemplarze od Rometa wydają się nie mieć problemów z elastycznością silnika.

Film

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
12499
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
160
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.069
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3.2
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
2 Cylindry w układzie widlastym
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem + chłodnica oleju
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
110
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
830
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
760
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
17
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

20 komentarzy

  1. Na otomoto jest 1 sztuka i to po glebie … na mobile de szału nie ma … podoba mi się ten sprzęt.

    Odpowiedz
    • Witam dalej zainteresowany motorem ? 🙂

      Odpowiedz
      • daj maila GG czy cos?

        Odpowiedz
  2. Witam. Poszukuję właśnie takiego motocykla. Interesuje mnie motocykl bez wad. Ktoś coś ma do sprzedania??

    Odpowiedz
  3. Jeśli chodzi o ten model tylko nówki. Zapraszamy do nas.

    Odpowiedz
  4. Fantastyczny motocykl! Jestem jego szczęśliwym właścicielem i szczerze polecam go każdemu kto ma wątpliwości. Mimo swojej niby dużej wagi jako chuda osoba nie mam żadnych problemów z prowadzeniem czy utrzymaniem równowagi. Przyspieszenie, dźwięk, vmax zadowala, nawet na w pełni seryjnym zestawie. Trochę słabo jest z dostępnością części – to prawda ale motor sprawia wrażenie solidnego i wątpię by przy dbdbaniu o niego potrzebne będą jakiekolwiek naprawy 🙂 To tyle ile mogę o nim na razie powiedzieć bo mam go od tygodnia, reszta wyjdzie w praniu. Dodam jeszcze, że kwestia słabego momentu w zakresie 6-8tys obrotów jest raczej przesadzona, nie zauważyłem nic takiego podczas jazdy.

    Odpowiedz
    • Jaką max prędkośc na nim osiągnąłęś i ile przy tym ważysz?

      Odpowiedz
    • Cześć Kolego
      Mam to moto od 2 dni..:) Możesz mi coś na e-maila odpisać o nim, jak dalej CI się na nim jeździ, eksploatacja itd, byłbym wdzięczny
      (robert.pawlik@dknotus.pl)

      Odpowiedz
  5. Witam, jestem zainteresowany zakupem takiego motocykla w rozsadnej cenie. Najlepiej w wersji naked, prosze o kontakt na szlachciak@gmail.com jesli ktos by takowy posiadal 🙂

    Pozdrawiam!

    Odpowiedz
  6. mam model 2015 r. Mój jedzie około 115-120 licznikowe maksymalnie przy dwóch osobach ja waęe 73 kg, a placaczek około 50 kg. To jest prędkość maxymalna licznikowa przy dwóch osobach. Gdy jeżdżę sam prędkość maksymalna jest bardzo podobna z tym, że trwa to znacznie szybciej. Spod świateł bez problemu zostawiasz większość samochodów. Oczywiście przy około 70 km/h już Cię dojdą bo masz tylko 15 KM ale w ruchu miejskim rewelacja.Wielkościowo nie masz żadnych kompleksów gdyż GT125 gabarytowo jest trochę większy od typowych ścigaczy 600 itp. nie mówiąc już o Junakach ,Rometach czy innych chińczykach. Kręci się do 12 tys obrotów bez problemu ale trzeba go koniecznie utrzymywać w obrotach powyżej 4-5 tys. żeby ładnie się zbierał. Poniżej machanie manetką jest bezcelowe – nie jedzie.Prędkość przelotowa to 100 km/h może trochę więcej – nie katujesz silnika a już coś się dzieje obroty są znacznie poniżej czerwonego pola. Bak duży (dokładnie ten sam co w modelu 600).Kanapa może i ładnie wygląda ale jest mało wygodna po przejechaniu bez przerwy 50 km tyłek już domaga się przerwy (za twarda może trochę za mała). Hamulce – duuża tarcza z przodu i tarcza z tyłu – przy hamowaniu odrywa tyłek od siedzenia.

    Odpowiedz
  7. Nie opisałem jednego minusa. Mały promień skrętu (znacznie mniejszy od CBF 600 !!) Udało mi się go zmniejszyć o prawie dwa metry przez małe modyfikacje, ale ogólnie do miasta i lawirowania między samochodami nie każdemu to się spodoba. Ja jak zobaczyłem ile potrzeba miejsca żeby zrobić pełne koło to mi szczęka opadła – w pierwszej chwili myślałem że jakaś wada fabryczne bo wydawało się to aż niemożliwe. Jeszcze jedna drobna wada – ssanie w tym motocyku wymaga wieeelu ćwiczeń. Przez pierwsze miunuty trzeba machać dźwigenką non stop. Nie ma mowy żeby odpalić moto zimne np na 2000 obrotów i np wejść na chwilę do domu po jakąś pierdołe bo jak wyjdziesz twój moto będzie miał już około 6000-7000 tys obrotów. Całe szczęście w lato ssanie wyciąga się tylko na kilkanaście sekund.

    Odpowiedz
  8. dla mnie moto ma 1 wade na stronie importera podawana jest masa z pełnymm bakiem 167 kg czyli dużo nie jest to rekord wśród 125 ale jak na 125 która ma być dość ostrym nakedem jest to sporo gdyby wazyła 130-140 kg to bby było cacy 2 mniej istotna wada jak dla mnie to dość wysokie obroty przy których uzyskuje szczyt mocy 10250 obr/min dla porównania yzfr 125 uzyskują ta sama moc 15 oni już przy 9000 obr/min wiec sporo nizej ale ważne jest ile mocy jest nizej tez wtym hyosungu a jak do tej pory nieznalazlem ani jednego pi……ego wykresu w necie tego motocyka , 3 wada jak dla mnie zadzue opony zmniejszenie ich byłoby naturalna koleja rzeczy przy redukowanniu masy przy gabarytach które ma obecnie opony pasuja ale daja większe starty mocy i wymsuzaja głębsze pochylenie ww zakretaachh na 125 cc optimum dla nakeda czy sporta to 100-130 tak jak ma cbr 125 i yzfr 125 pozatym swietne moto wersje z usd zwłaszcza , heble ma duże ,rame mocna sztywna moc 15 koni na granicy przepisów na kat b gdyby zwalic 30 kg z tego moto obnizyc obroty i wrypac laczki 100-130 to byłoby blisko ideału na kat b jak dla mnie , duże laczki daja duże starty mocy wymagają głębokie pochylenia ale lepiej tlumia g,niana droge tak ze samych minusowo niemaja .

    Odpowiedz
  9. Wedlug mnie super motocykl. Mam go okolo miesiaca i jestem bardzo zadowolony, nie oczuwam jego wagi jak to niektorzy sugerowali ze jest znaczaca. Po miescie jezdzi sie super a i na obwodnicy sobie radzi (115 km/h nie pilowalem bo jeszcze na dotarciu).

    Odpowiedz
    • pirog
      Ile ważysz i ile wzrostu masz ?

      Odpowiedz
  10. Jest to prawdziwy rasowy motocykl … nie jakieś tam kupa g… plastików … Silniczek pracuje wzorowo . Przebieg 73 tys

    Odpowiedz
  11. Szukam takiego uzywanego nakeda bez wypadkowego, proszę o propozycje i kontakt

    Odpowiedz
  12. Najlepiej z województwa śląskiego, świętokrzyskiego lub małopolskiego 😉

    Odpowiedz
    • Spróbuj na forum Hyosunga, tam mogą mieć info w temacie

      Odpowiedz
  13. Spoko dzięki! 🙂

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>