Blog / Ciekawostki / Nowości

Przegląd „chińczyków” z EURO 4?

Przegląd „chińczyków” z EURO 4?

Co zostanie w ofercie, a co z niej wypadnie? Co nowego zobaczymy w 2017 roku w segmencie 125?

Takie pytania już zaczynają krążyć po forach internetowych (tutaj ukłon do forum Junaka), a importerzy twardo trzymają karty zasłonięte. Trudno się dziwić, w zeszłym roku obiecywano tyle, że chyba nawet sami importerzy nie wierzyli że wszystko się uda. Klienci się rozczarowali bo kilka modeli nie weszło do sprzedaży,a przecież miało być tak pięknie. Z drugiej strony zbyt wczesne odsłonięcie kart może skutkować tym, iż konkurencja ściągnie ten sam model i zniszczy „dobrą” cenę.

Wróżki nie zatrudniamy, ale gdybym miał tak gdybać co mogłoby się pojawić, to jakieś punkty zaczepienia nam importerzy dali.

black_seven__125_noir_or_751_copy_mediumAlmot, przedstawił model Junak CR 125, na stronie internetowej motocykl widnieje, kupić go nie sposób. Wszystkie ogłoszenia z allegro poznikały. A jednocześnie motocykl bliźniaczo podobny, spełniający normę EURO4, pojawia się w Wielkiej Brytanii, jako Mash Black 7. Jednocylindrowiec, napędzany silnikiem K157FMI na wtrysku Delphi, z kombinowanym układem hamulcowym. Dwie tarcze hamulcowe. Silnik klon z Suzuki GN 125 (około 12KM?) i waga 112kg daje nadzieję na naprawdę zrywny sprzęt. Niestety cena w Wielkiej Brytanii nie rozpieszcza portfela: 11 200 PLN

 

romet-legendRomet też przedstawił na targach motocyklowych w zeszłym roku model Romet Legend, prezentowany wtedy motocykl już miał układ wtryskowy. Producent motocykla przewiduje ten model również z silnikiem  125cc, klonem hondy CBF, generującym 7 KM. Mam nadzieję że producent pomylił jednostki i chodziło o 7 kW (9,4KM). Dla 250cc podawane jest 12 KM…

 

 

 

junak-rs-125-pro-jianshe

 

Oczywiście w zestawieniu nie mogło zabraknąć Junaka RS PRO, ten motocykl od dawna jest już dostępny w Chinach z silnikiem w  wersji EURO IV. To raczej już pewne że i u nas pojawi się w 2017. Wtrysk paliwa powinien uspokoić wszystkich tych którzy obawiają się mitycznej dziury w mocy.

 

 

 

junak-m12-125

Junak M12, to motocykl ze stajni Zongshena, czyli czołowego producenta motocykli w Chinach. Co więcej Zongshen zapowiedział niedawno ofensywę na rynek Europejski, więc raczej normę EURO IV musi mieć w kieszeni. To ostatnie zdaje się potwierdzać grecki importer, zapowiadając wprowadzenie modelu RA1 w 2017 roku.  Jeżeli Zongshen ma silniki z EURO IV, to oznacza że duże szanse na pozostanie w ofercie mają także Z-One S, Z-One T, jak również Barton Blade.

 

 

rx1-2Popatrzcie jakiego konkurenta mógłby mieć Romet ADV, gdyby Romet zdecydował się na wprowadzenie do oferty Zongshena RX1. Motocykl napędzany takim samym silnikiem jak M12, pozytywnie przeszedł testy chińskiej policji jako lekki motocykl miejski.

 

 

 

20158834842373Kolejny mocny typ to Romet Division drugiej generacji, który jest również oferowany w Wielkiej Brytanii jako Lexmoto Venom. Ten motocykl to flagowy model Senke, który do niedawna zyski opierał wyłącznie na eksporcie więc nie mógł sobie pozwolić na odpuszczenie rynku Unijnego. Dodatkowo wiemy że Lexmoto w 2017 wypuści ten model w wersji zgodnej z normą EURO IV.

 

 

2015-Kymco-CK1-125Kymco CK1 to niestety pewniak, niestety ponieważ tylko ten model zostanie w ofercie importera jeżeli chodzi o motocykle z manualną skrzynią biegów. Tak chwalony przez nas Kymco Zing II nie otrzyma wtrysku, tak samo z oferty zniknie budżetówka Kymco Pulsar S 125.

 

 

 

keeway-RKV

Keeway RKS i RKV też powinny zostać w ofercie. Brytyjski oddział keewaya zapowiada że oba modele będą droższe o 100 funtów, czy nieco ponad 500zł. To by mogło wskazywać że ceny aż tak drastycznie w górę nie pójdą. Jednocześnie z oferty Brytyjskiego Keewaya zniknie najtańszy keeway 125, nie oferowany w Polsce Keeway RK 125.

 

 

 

Patrząc na powyższe zestawienie można pomyśleć że nie jest tak źle, a na pewno doszukałbym się jeszcze jakiś modeli z z fabryki ZNEN, bo ich menedżer  w wywiadzie udzielonym dla China Motor World powiedział że mają silnik z EURO 4. Niestety z oferty raczej na pewno wypadną najtańsze modele z silnikami na popychaczach. Tych silników nikt w Chinach nie oferuje z EURO 4, szansę na spełnienie tej normy mają tylko silniki OHC. Trudno się dziwić skoro konstrukcja Hondy CG sięga lat 70-tych.

Jak to się mówi pożyjemy zobaczymy, nie wiem jak wy, ale ja z niecierpliwością czekam na targi motocyklowe. Gdzie zobaczymy jaki wybór nas czeka w 2017. Mam też nadzieję że i w przyszłym roku importerzy sypną testówkami i będziemy mogli przybliżać wam kolejne nowości. Dzięki EURO IV zapowiada się dla nas bardzo pracowity rok.

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.




39 komentarzy

  1. Zestawienie zrobione przez Beniamina jest jak zwykle rzeczowe. Jak to mówią pożyjemy zobaczymy. Wszystko rozbije się o ceny motocykli i skuterów.
    Oby importerzy nie zwariowali z cenami bo wtedy popłyną z towarem.

    Odpowiedz
  2. Na rynkach EU od momentu wprowadzenia na rynek, Kymco CK-1 był opisywany jako następca wysłużonego i słabo konkurencyjnego Pulsara.

    Odpowiedz
    • Poza tym podejrzewam, że sprzedaż biegowych Kymco nie poraża, więc importer zostawi w ofercie tylko to, co w miarę schodzi, czyli głównie skutery

      Odpowiedz
  3. Zdjęcie profilowe Dawid Parus

    Szkoda tylko że zing nie dostanie wtrysku. Liczyłem na to że na wtrysku będzie jeszcze żwawszy. Junak CR za to mnie interesuje bardzo, bo ma niską wagę. Będzie szarpał asfalt jak Reksio szynkę.

    Odpowiedz
  4. Zdjęcie profilowe Szmarju

    Ciekawe od jakiego pułapu cenowego zaczną się niezłe budżetówki, takie odpowiedniki dzisiejszego K125. Coś mi się wydaje, że na początku roku oferta polskich marek wystartuje wyłącznie z tymi drogimi modelami, aby było „reprezentatywnie”.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

      Będą tylko ,,drogie” bo ,jak pisał Beniamin, ,,chińczyk” nie wyposaży we wtrysk tanich silników z popychaczami. Jeśli będą dostępne z euro-4, to tylko pojazdy z silnikami OHC, które mają szansę spełnić nowe normy, ale są droższe. Kto chce mieć tani motocykl- kupuje już teraz, nie czeka na rocznik 2017.

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Kamil fotomotoblog

        Nie ma co się martwić, o ile nie mogę podać jeszcze szczegółów, to wiem że na chwilę obecną jest już kilka gotowych pojazdów których cena zamknie się w granicach 4,5-5 tyś. zł.
        Oczywiście motocykle w cenie 3-4tyś zł przejdą do historii, podobnie jak skutery z biedry za 1600zł 🙂
        Co do magazynów importerów, cóż, dealerzy są już od dawana przygotowywani na rejestrację pojazdów, by zapewnić ciągłość sprzedaży. Romet w grudniu uzupełni stany pojazdów „euro3”, Zipp podobnie, nawet już wprowadzili nową pozycję VZ-5 . Po nowym roku zakup pojazdu oznaczać będzie że dostaniemy nówki, którymi na kołach wyjedziemy z salonu bo będą już zarejestrowane 🙂 Aha, oczywiście motocykle te będą w cenach „regularnych” + ujęty koszt rejestracji, tak więc jeśli ktoś chce skorzystać z „promocji” to tylko teraz 🙂

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe Szmarju

          Tak też właśnie ostatnio myślałem, ponieważ w przepisach jest pewna furtka dla nowych „starych” motocykli, to się bodajże nazywa „końcówka serii”, jeśli dobrze to zrozumiałem, producent czy importer stosuje formę prośby na sprzedaż takich motocykli, przedstawiając ją do odpowiedniej instytucji i jeśli uzyska zgodę, może zarejestrować pewną część nowych „starych” motocykli (EURO3) dla celu sprzedaży, dla jednego modelu to było coś w stylu 10% z liczby sprzedanych egzemplarzy z ostatnich dwóch lat, i taki motocykl (EURO3) może być zarejestrowany przez następne dwa lata, czyli do końca 2018 r. Dlatego podejrzewam, że chyba każda polska marka, sprzedająca motocykle, przez dłuższy czas będzie miała w swojej ofercie limitowaną ilość nowych „starych” motocykli, w postaci jednego, ewentualnie dwóch najlepiej sprzedających się modeli z ostatnich dwóch lat.

          Odpowiedz
          • Zdjęcie profilowe Kamil fotomotoblog

            Jest mniej więcej jak mówisz. Nie wiem jaki to jest procentowy udział ale na podstawie statystyk sprzedaży ustala się pojazdy do tzw. końcowej partii produkcji ( generalnie bardzo mała ilość ) a reszta Euro3 to idzie do rejestracji.

    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Widziałeś to? Śmieszny przebieg, a cena też chyba OK.
      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-zipp-vz2-junak-123-CID5-IDhLdhx.html#2dc595e9c2

      Odpowiedz
      • Beniaminie to jest standard obecnie. Prawdopodobnie gość sprawdził, czy mu pasi, i albo sprzedaje, bo nie zagrało, albo A i przesiadka na większy.
        W Honda Plaza z 3 m-ce wstecz stało Kymco Pulsar z 2016 z przebiegiem 480km.

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

          Wiem że standard, dlatego teraz kolega Szmarju ma niepowtarzalną okazję na zakup używanej nówki za półowę ceny. Ja sprzedawałem w 2012 moją 125 z 2007 roku za 1300zł, a w 2015/16 takie same roczniki też w tej cenie szły, bo był popyt. Teraz będzie podobnie, używki EURO 3 po 2017 też podrożeją, bo i konkurencja EURO 4 będzie droższa. Takie moje zdanie.

          Odpowiedz
          • Moim zdaniem nie koniecznie podrożeją, jednak mimo wszystko klienci wybierają NOWE chińskie 125tki z nowymi rozwiązaniami (np. wtrysk), dlatego cena może nie spadnie ale też raczej nie wzrośnie.

  5. Tamten efekt wzrostu cen starych 125 na olx był jednorazowy i unikalny ,najsilniej wpłyną na 125 w dwusuwie oto mamy możliwosc wejścia bez dodatkowych kosztów w świat solidnego enduro czy supermoto . Obecne utrzymanie cen starszych modeli z chińskiego segmentu rynku może być spowodowane brakiem zaufania do nowej technologi w chińczykach, jaką jest wśrubowana normą euro4 wtrysk. Chińczyki nie maja opinii super niezawodnych ale nawet renomowane konstrukcje uznanych producentów zwykle posiadają wady wieku niemowlęcego(Suzuki DR-Z400 z pierwszych 2 lat produkcji nie posiadały kalamitek do smarowania mechanizmu tylego zawieszenia i żeby to zrobić co jakiś czas trzeba było rozebrać to na czynniki pierwsze ,niby suzuki a jednak ) i to może spowodować, że ci bardziej świadomi będą woleli kupić rocznego i wypróbowanego „analoga” niż model w wtryskiem .To może wpłynąć jak tu kolega powyżej napisał na zahamowanie spadku cen ostatnich modeli euro3 który w przypadku chińczyka jest zawsze stromy ,tutaj może się ten spadek wy-łagodzić ale do czasu bo jeśli przez pierwszy rok fora nie będą grzmiały o fatalnych awariach czy problemach w eksploatacji ludzie wybiorą nowe bo to w zasadzie nie nowe a standardowe od blisko dekady rozwiązanie. Jeśli tak się stanie w co nie wątpię ceny starszych wrócą do stromej krzywej spadku i wszystko wróci do normy.
    ps.”pizdziki” biegówki typu sedna 50 czy dt 50 po ustawie przestały się sprzedawać przez prawie 2 lata, ceny u handlarzy poleciały w dol obecnie rynek skorygował ten segment ale 125 zrobiła taka wyrwę w rynku ze analogiczne model derbika 5 letniego sprzed ery 125 na B kosztowały drożnej niż aktualnie 5 latki tego samego modelu derbika ,które są tańsze bo kiedyś nie było innej alternatywy a teraz jest i pali polowe tego co 2 takt dając te same parametry. Senda na serii cylindrze z nikasylem ze sportowym wydechem daje tyle odejścia albo lepiej co 125 chinczyk 4 takt jeździłem wiem co mowie.

    Odpowiedz
  6. Sprawdziłem dane tego Zongshena RX1…
    W specygikacji ma 11kW (15KM) i maksymalną prędkość 120km/h.
    Jakby w takiej samej specyfikacji pojawił się u Nas w PL no to po prostu bajka.
    Z niecierpliwością czekam na tergi w Warszawie.

    Odpowiedz
    • Dziś rozmawiałem z jednym dealerem rometa.Twierdzi że był na szkoleniu i widział nowego adv 125,mówił że to mniejszy adv 250 czyli bardzo prawdopodobne że to RX1. Czy aby ta specyfikacja nie dotyczyła silnika 150ccm?Jeśli prawdą jest co piszesz to czekam na niego

      Odpowiedz
  7. Czas na nowe zestawienie. Junak na swojej stronie już zaprezentował nowości (z cenami) a romet też wrzucił zapowiedzi.
    Jak dla mnie ciekawie wygląda model junak 125 rz…

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

      Nowości Junaka, w tym 121 FL, 125 RZ oraz 125 RACER będą do obejrzenia na Expo w Warszawie.

      Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Nie czas na nowe zestawienie, tylko na opisywanie poszczególnych modeli w katalogu. :-). Co sukcesywnie czynimy.

      Odpowiedz
  8. Rometa Division można już kupić na wtrysku a Junak w lesie..

    Odpowiedz
  9. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Nie w lesie, tylko w drodze (morskiej).

    Odpowiedz
  10. A jak wiadomo morze jest szerokie głębokie i
    ….
    pływają w nim Ryby:) a teraz na serio będzie można się przymierzyć do nowości z wtryskiem na Motor Show??

    Odpowiedz
  11. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    I piraci somalijscy, oczywiście… A co do nowości w rodzaju 125RZ oraz 125 Racer to będą w Poznaniu.

    Odpowiedz
    • Te same trzy egzemplarze co na Expo w Warszawie?
      To były gaźnikowce, 150ccm i z bębnem z tyłu…

      Odpowiedz
  12. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Jakie to ma znaczenie, czy w Poznaniu będą z wtryskiem, czy nie. Nawet jeśli jeszcze nie dopłyną, to gabaryty motocykli , wygląd ani ich masa nie będzie inna niż w tych z Euro 4. Można się przymierzyć, pooglądać i podjąć decyzję odnośnie złożenia zamówienia na te nowości u dilera. Do odbioru będą pod koniec kwietnia.

    Odpowiedz
    • Chętnie bym się „przymierzył”. Niestety do Warszawy i do Poznania mam za daleko…
      Mam 183 cm i większość 125-tek jest dla mnie maława. Ten model 125 RZ ze specyfikacji mi się podoba – ma wysoko siodło i wysoką kierownicę. No i w zapowiedzi atrakcyjne wyposażenie i cenę.

      Czy ktoś się do niego przymierzał w Warszawie ?

      Jestem na kupnie moto, ale nie wiem czy warto na niego czekać. Junaka 123 z kpp można kupić za 5000 pln…

      Odpowiedz
      • Przepraszam, ale 183 to żeś waść średniego wzrostu, spokojnie podejdzie Keeway TX, Keeway RKV/RKS, Junak RS125, Junak 126, Junak 123 vel Zipp VZ2, Romet Division, Z-One, Kymco CK-1, Kymco Pulsar S (4999pln)
        Jakbyś miał powyżej 193cm, to faktycznie wtedy jest problem znaleźć coś poza Enduro/SM

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

          Junak M16 jest nie za mały dla nawet najwyższych . Inna sprawa, że nie każdemu pasuje klimat tego sprzęta.

          Odpowiedz
          • Langer: M16 ma zawieszenie dla miłośników stylu prawie sztywnej ramy, czy nie jest za mały, z punktu widzenia średniego wzrostu jest duży, z punktu widzenia dwumetrowca, to tak niespecjalnie duży.

        • Do Keewaya RKS się przymierzałem ale był dla mnie niewygodny/ za mały – ugięte kolana… Junak 123 jest tak na granicy. Inne modele są albo poza budżetem albo mi się nie podobają…
          W zasadzie na dzień dzisiejszy mam dylemat bo w grę wchodzi jedynie:
          J123 – którego za chwilę już nie będzie, albo J125 RZ – którego jeszcze nie ma (o ile rzeczywista cena nie będzie wyższa od tej sugerowanej…)

          Odpowiedz
          • Mam 186 cm i miałem Rometa Softa. Bardzo wygodny i przyjemny do jazdy model.

    • W sumie to ma znaczenie bo można by zobaczyć jakiej firmy są te dodatki czy poszli w sprawdzone podzespoły np z Yamahy czy coś innego gorszej jakości. Póki co takich info sprzedawcy nie chcą udzielić mówią że nie wiedzą. A moto całkiem fajne..

      Odpowiedz
  13. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Jeślibyś uważnie czytał moje wpisy, to już 6 lutego wiedziałbyś, jakiej marki będą wtryski w Junakach.

    Odpowiedz
  14. Dokopałem się, dzięki. (Mikuni) jakby komuś nie chciało się szukać 🙂 Swoją drogą to takiego dilera jak ty to ze świecą szukać. Szkoda że mam tak daleko bo na pewno bym swój nowy wyczekiwany nabytek kupił właśnie u ciebie.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

      Odległość to żaden problem. ,,Moje” motocykle jeżdżą po całym kraju, od Sopotu po Istebnę, od Koszalina po Kielce, od Hajnówki po Jelenią Górę. W Niemczech czy Anglii też parę ,,lata”.

      Odpowiedz
  15. Beniaminie: Mash jest marką francuską, a nie brytyjską wbrew pozorom. Cena Mash Black Seven we Francji to drobne 2499Euro.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Zgadza się, ale w Wielkiej Brytanii go znalazłem na wtrysku właśnie. W Wielkiej Brytanii też się go sprzedaje. W każdym razie dzięki za czujność, no i przynajmniej wiem że ktoś mnie czyta :-). Pozdrawiam

      Odpowiedz
  16. O co chodzi z cennikiem Junaka, modele rocznikowo 2016 poszły ok. 500 w górę, w stosunku do cen z zeszłego roku?

    Odpowiedz
  17. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    W ciągu roku była zmiana cen wraz z rosnącym kursem dolara. Ceny w połowie roku były wyższe niż jeszcze np. w marcu, kiedy $ zwariował.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Register