Junak CR 125

Dodaj do porównania
Junak CR 125

Po Romecie i Bartonie także i Junak sięga po motocykle z chińskiej fabryki Senke. Senke zasłynęło z produkcji takich motocykli jak Romet K125, Division 125, Barton TZ 125 czy Romet R150 (125). O tym że CR pochodzi właśnie z fabryki Heshan-Nanlian(Senke) mówi nam początek numeru VIN czyli LGV.

Motocykle Retro stają się coraz bardziej popularne, więc nie dziwi fakt iż Junak postanowił zaoferować także i coś w tym segmencie. Szkoda że nie udało się wprowadzić pokazywanego w zeszłym roku Cafe Racera z fabryki Longjia. Obiecywano nam 125ccm w układzie V mający 14KM, ale już na targach w Kielcach rzeczony Cafe Racer miał wsadzony jednocylindrowy silnik Jianshe 154FMI klon Yamahy YBR. Być może to Longjia nabiła Junaka w butelkę obiecując gruszki an wierzbie, nawet bym się nie zdziwił.

Wróćmy jednak do finalnego modelu CR 125,  wygląda na to iż design motocykla jest inspirowany  Ducati GT 1000. Za taki wygląd odpowiada chińska firma Somoto. Firma ta nie zajmuje się produkcją motocykli a  raczej ich projektowaniem i oferowaniem na rynkach światowych.

crown cafeb

Model oferowany jako Junak CR 125, to nic innego jak Somoto Crown Cafe B. W odróżnieniu od Crown Cafe A, posiada amortyzatory  z przodu w układzie up-side-down, co pozwala na lepsze „wybieranie” dziur ze względu na niższą masę resorowaną.

Za zatrzymanie motocykla odpowiada solidnej wielkości tarcza hamulcowa z przodu, oraz mniejsza z tyłu. Motocykl produkowany przez Senke jest napędzany nietypowym jak dla tej firmy silnikiem czyli klonem yamahy YBR. Ale to dobry krok w stosunku do standardowo oferowanych przez Senke klonów Hondy CG.  Klon YBR ma już wałek wyrównoważający, oraz całkiem przyjemnie dobrane przełożenia. Jest to silnik o takiej samej konstrukcji jak ten z Junaka RS 125.

 

 

Wielka szkoda, że nie zdecydowano się na motocykl retro bazujący na takiej samej ramie, a pochodzący z fabryki Qingqi. Mielibyśmy wtedy do dyspozycji  jeszcze bardziej dynamiczny silnik, klon Suzuki GN 125.   Bliźniaczy motocykl, również projektowany przez Somoto, jest oferowany również na rynku Francuskim jako Orcal Astor.

Aktualizacja: ten model nie wszedł do sprzedaży.

astor-gris2

 

zdjęcia: www.somoto.cn

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.13
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.7
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
132
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.054
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
790
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130 /70 R 17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

23 komentarze

  1. Przyglądałem mu się dziś na targach. Ładne (subiektywnie), ale małe (subiektywnie), drogie (subiektywnie) i … słabe (obiektywnie).

    Odpowiedz
    • Silnik z GN 125, dałby trochę wigoru, choć ten z który testowałem w Junaku RS 125, był niczego sobie. Ja wiem, cały czas marzymy jeszcze że ktoś wreszcie sprzeda nam 15-konnego chińczyka w pojemności 125cc.
      Ale z tym będzie bardzo ciężko…
      Już 12 konny RS 125 Pro jet dużym postępem.

      Odpowiedz
  2. Spory zawód, zapowiadał się hit a wyszedł.. Średniak. Gdyby choć kosztował tyle co np 131 to byłoby ok, a tak to.. Ratuje go tylko wygląd. Szkoda..

    Odpowiedz
  3. Wyglądem przypomina Cpi Xr 125.

    Odpowiedz
  4. Na rynku niemieckim dostępny jest motocykl Kreidler DICE CR 125 w stylu retro a całość smaku dopełnia przednia owiewka
    http://www.kreidler.com/en/katalog/dice-cr-125.php
    Somoto Crown Cafe przypomina bardziej
    Royal Enfield Continental GT.

    Odpowiedz
    • Kreidler właśnie pochodzi z fabryki qingqi i ma silnik klon suzuki gn (taki jak Keeway rkv/rks). Qingqi produkowało kiedyś dla suzuki.

      Odpowiedz
  5. Oglądałem na targach, mały i lekki jak przysłowiowy rower, w porównaniu z RS robi wrażenie piórka.
    Niestety design na Cafe Racera, ale podnóżki są zdecydowanie za blisko przodu i cała pozycja jest do luftu. Drugi bezsens to podnóżki pasażera, przy tym kształcie i wielkości kanapy.

    Odpowiedz
  6. Widzę postęp, tarczowe hamulce z tyłu.

    Odpowiedz
  7. Handlowiec w salonie Junaka twierdził, że to jest francuska marka na kupionej od chińczyków ramie, i że jest to alternatywa w ofercie Junaka, dla osób które mają problem z chińską motoryzacją pod znakiem Junak.

    Odpowiedz
  8. Beniamin: Może wiesz co to jest za nowy twór w palecie Rometa Legend 125?

    Odpowiedz
    • Bardzo ładny motocykl! Szkoda, że (patrząc na wyposażenie) będzie kosztował z 8 tys…

      Odpowiedz
  9. 2.6k zł więcej i macie Astor Orcal o niebo lepsze wykonanie oglądałem w Francji mały sklepik przy Niemieckiej granicy.

    Odpowiedz
  10. Motor piękny i praktycznie niedostępny. W Poznaniu dealerzy rozkładają ręce.
    Ktoś coś wie gdzie go można nabyć?

    Odpowiedz
  11. Dziwna ta polityka Almotu… Szukałem motocykla w Poznaniu – w żadnym salonie (dyst. Junaka) go nie było. Zadzwoniłem nawet do „producenta”, a tam informacja, że „nie było zainteresowania” stąd brak motocykla w sprzedaży. Jak ma być zainteresowanie, skoro go fizycznie nie ma, a co za tym idzie, brak recenzji, filmów użytkowników, testów z jazdy itp.

    Odpowiedz
    • W Pruszkowie stał jeszcze w maju, zadzwoń może mają.

      Odpowiedz
    • Odpowiedz
      • No właśnie też z nimi rozmawiałem i okazuje się, że tylko mają ofertę na stronie, ale fizycznie nie ma w Almocie… BTW dzięki za odpowiedź… widać nie jest mi dane 🙂

        Odpowiedz
        • podobno nie otrzymali homologacji (informacja z salonu firmowego pod Warszawą)

          Odpowiedz
  12. Dlatego nie handlujemy Junakami 😛 Dziwną politykę mają.

    Odpowiedz
  13. Podobno 1 sztuka w Polsce do kupienia jest w „Moto-Set” w Skórzewie pod Poznaniem

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>