Zipp PRO RS 125

Dodaj do porównania
Zipp PRO RS 125

Ten Zipp z 2015 roku ma dwie zalety. Jest lekki i tani. To zupełne przeciwieństwo w stosunku do nowości na rok 2016, które są drogie i ciężkie. A chyba nie o to chodzi w pojemności 125. Importer podaję prędkość maksymalną na poziomie 85kmh, jednak użytkownicy zapewniają, że śmigają szybciej, bo ponad 100km/h. Wierzę im, jeździłem 125-tkami, z podobną wagą i silnikami deklarującymi mniej, bo 7 koni i jechały z wiatrem nawet 110kmh. Fakt, ze wskazówką obrotomierza na czerwonym polu, ale jednak. Zatem nie sugerujcie się prędkością podaną na stronie Zipp’a. Prędkość maksymalna rzędu 100km/h, na trasy średnio się nadaje, ze względu na wysokie obroty i wibracje, ale przy krótkich odcinkach można rozwinąć od czasu do czasu, manetkę od gazu, a wtedy być może uda Ci się wyprzedzić TIR’a.

Druga zaleta to cena. I tu znowu, na stronie importera widnieje kwota aż o 1000zł większa w stosunku do tej, którą obecnie można zaobserwować na ogłoszeniach dealerów (kwiecień 2016). Co można powiedzieć o technicznej stronie PRO RS? O ile pierwsza wersja Zipp’a PRO, wyprzedzała nieco konkurencję, tak w RS’ie nie mamy nic nadzwyczajnego. Jednak biorąc pod uwagę cenę, to takie smaczki jak hamulec hydrauliczny w tylnym kole oraz monoshock, to już jest „coś”. Dla porównania Junak RS 125 posiada bęben.

Zipp PRO RS stylistycznie nawiązuje do Hondy CBR, na pewno spodoba się posiadaczom prawa jazdy A1. Niestety nie mamy zbyt wielu informacji o jego ewentualnych wadach. Da się tylko wyszukać opinie w internecie które mówią, że jak przystało na chińczyka, trzeba po zakupie sprawdzić kilka rzeczy. Dokręcić połączenia śrubowe czy też odpowietrzyć hamulce.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
6400
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.09
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
115
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.07
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna licznikowa
100
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
720
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2020
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

13 komentarzy

  1. Nie mam nic do zippa ale kiedys w salonie rometa posiedzialem sobie na arrowfly i po 5 min zaczely mnie bolec nadgarstki. Wniosek na scigaczu trzeba trzymac nie mniej jak 100 zeby Cie ped powietrza odpychal od kierownicy bo inaczej lapy bola

    Odpowiedz
  2. Prawda, na ścigu fajnie wyglądasz, ale praktyczności w tym za grosz.

    Odpowiedz
  3. Witam kupiłem dokładnie ten egzemplarz tj; zipp pro 125 rs po 2 latach posiadania moge stwierdzić że jest to DZIADOSTWO!!! od samego początku jak go odebrałem nie świeciły ledy w lampie potem 8 akumulatorów 7 razy naprawiana stacyjka do tej pory nie działa. ssania w tym badziewiu wogóle nie ma potworne wibracje podczas jazdy 4 krotnie wymieniana lampa przednia wydech urywa się co tydzień lub 300km plastiki pękają od wibracji. Uważam że marka zipp powinna zniknąć z polskiego rynku sprzedają ludziom zwykły badziew!!! Motor zakupiłem w warszawie na ul. Wysockiego.

    Odpowiedz
  4. Radekbródno, jak to 8 akumulatorów? Rozumiem 1-2 na sezon, ale 8?

    Odpowiedz
  5. 8 w jeden sezon. Był problem z ładowaniem i akumulatory siadały tak że potem nawet prądu nie przyjmowały 🙂 zapomniałem jeszcze dodać że kopniak odpadł 3 razy odważnik na kierownicy też odpadł no i lusterko także. Jeśli ktoś chce zobaczyć jak wygląda motor marki zipp po 13 miesiącah użytkowania moge wysłać fotki. Lakier się łuszczy wszystkie kierunki zaszły rdzawą barwą rama jest tak matowa jak przez 20 lat stał na słońcu. Motocykl garażowany codziennie. Wydech jest tak przerdzewiały że 5 razy juž migomatem poprawiałem mocowania. Wszystkie elemety gumowe są tak sparciałe że same odpadają 🙂 a mam zaledwie 6800km 😉

    Odpowiedz
    • Szczere wyrazy współczucia, przechodziłem podobną mordęgę. Trudno zliczyć ile rzeczy popsuło się w moim chińczyku. To nie był Zipp, ale to jeden piernik.

      Odpowiedz
    • To nie pojazd marki zipp tylko produkcji yamasaki albo dafiera…

      Odpowiedz
  6. to cholerstwo s z rpofilu wugalda gorzej niż pacu ta Pierania wszystkozerna , ten nowy zipp xt 1250 przy tym to niebo a piekło pozatym standardowa konstrukcja nowy xt 1250 ma 2 tarcze z przodu i jeszcze jedno róznica w masie 40 kg nawet w tych motocyklach ważących 120-160 kg niema praktycznie zadnego wpływu na predkosc maxymalna .

    Odpowiedz
  7. ale ma solidna rame jeśli to rama a nie imitacja , wracając do vmaxu 120 kg 125 cc o mocy 10 koni jak idzie 92,75km/h to 160 kg pojdzie 92,18 km/h ,mimo tej ramy chyba mocniejszej niż w xt 1250 wolalbym xt 1250 zipa ta atrcza pro rs niedosc ze pojedyncza to niema nawet na oko 250 mm .

    Odpowiedz
  8. A czego oczekujecie za te pieniądze ? że będzie jeździć jak japoński sprzęt za kilkadziesiąt tysięcy ? Motocykl jest jakościowy adekwatny do ceny, da się nim przemieszczać i tylko o to w nim chodzi.

    Odpowiedz
    • Ja mam Zumicio tianda gr 500 i jeżdżę już okolo 6-7 lat i nic poważnego się nie psuje ale często linka od gazu pęka

      Odpowiedz
  9. Witam poradzi mi ktoś odnośnie wymiany tłumika na wersje sportową, posiadam zipa pro fly z 2015r z Góry dzięki wszystkim.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>