Junak RS 125

Dodaj do porównania
Junak RS 125

Junak RS 125 to flagowy motocykl ze stajni Almot. Nie dziwi, że to właśnie ten model stoi na czele całego zestawu – w pełni zasługuje na tę pozycję. Dlaczego?

Po pierwsze to, bardzo masywna konstrukcja i świetny design. Motocykl jest duży i przyciąga wzrok. Posiada pięknie wyprofilowany zbiornik z miejscem na kolana. Do tego mamy pług, który dodaje zadziorności i ukrywa małą pojemność. W oko wpada też duży tłumik i sportowo zadarty tył. Dzięki centralnemu amortyzatorowi, nie mamy klasycznych sprężyn.

Po drugie ten motocykl pięknie brzmi. Niskotonowy dźwięk zabiera cie do innego, lepszego świata, szczególnie w niskim zakresie obrotów. W wyższych obrotach już tak ładnie nie dudni, ale nadal jest przyjemny. Na pewno nie staje się irytujący nawet po przejechaniu wielu, wielu kilometrów.

Kolejna zaleta to szerokie i całkiem niezłe opony. Ogarnianie zakrętów jest bardzo wciągające. Pokonując codziennie tę samą trasę będziesz każdego dnia niżej schodził do zakrętu. Junak RS 125 po prostu jest świetnie wyważony, przyjemnie się prowadzi. Na komfort pracuje też miękkie zawieszenie. Nie ma co ukrywać, 125-tką nie latamy po gładziutkich drogach. Raczej omijamy ekspresówki, wybierając drogi gminne i powiatowe, a te nie są i nie będą równe. Dlatego uważam, że użytkowy motocykl powinien mieć właśnie miękkie zawieszenie, nawet jeżeli jego kształty są ultra sportowe. Podobnie rzecz się ma z kanapą. Też powinna być miękka i w RS-ie taka właśnie jest.

Pozycja za kierownicą jest typowa dla nakedów. Nie musimy się mocno pochylać i wykańczać kręgosłupa i mięśni pleców, natomiast ze sporta mamy zaczerpnięte miejsce na nogi. Są lekko wysunięte do tyłu, dzięki czemu mamy podkurczone nogi. To ma swoje wady i zalety, bo podkurczone nogi szybciej się nam zmęczą, ale z drugiej strony motocykl pewniej się kładzie w zakręty co daje szerokiego banana na twarzy.

Konstrukcyjnie nie ma się czego wstydzić. Silnik to niewysilona jednostka OHC, produkcji Jianshe-Yamaha, generująca 11KM. To typowa moc dla chińczyków, ale mimo to z łatwością osiąga przelotową prędkość rzędu 85km/h. Wyższe prędkości też są możliwe ale wymagają więcej czasu, natomiast kładąc się na zbiorniku polecimy nawet 110km/h. Warto wspomnieć, że ten silnik absolutnie nie posiada irytujących drgań, nawet na wysokich obrotach, dzięki temu RS nie rozkręca się samoczynnie, a na stopach i dłoniach nie poczujemy mrowienia.

Junak składany jest przez fabrykę, która produkuje motocykle dla Yamahy i tą dbałość o detale widać na każdym kroku. Nic tu nie skrzypi. Wszystko solidnie się trzyma. Wyświetlacz pokazuje prawdziwy stan paliwa, a wskaźnik włączonego biegu nie pomylił się ani razu. Wiązki są dobrze zabezpieczone a plastiki solidnie przykręcone, no może nie wszystkie, przejdźmy zatem do mankamentów.

Przednia owiewka lubi drgać i wydawać dziwne dźwięki. Jednak to jest do poprawienia we własnym zakresie. Mamy też bęben w tylnym kole i gaźnik z ssaniem przy kierownicy, z którym musimy się zakolegować – bo na zimnym silniku lubi zgasnąć, nawet latem. Zdarza się że ssanie włączamy tylko odrobinę, przez co zapominamy je wyłączyć i jedziemy spalając zbyt wiele paliwa. Ten gaźnik jest do przebolenia, ale w tej cenie widział bym chociaż automatyczne ssanie, takie jakie ma np Kymco Zing II.

R E K L A M A

Jak już wspomniałem kanapa jest mega wygodna, duża i miękka, ale ma też malutką wadę. Jest trochę niewłaściwie wyprofilowana. Uda opierają się o gąbkę, przez co samoczynnie rozkraczają się nam nogi na boki. Chowanie kolan w przetłoczeniu w zbiorniku wymaga dociskania nóg, przez co po wielu kilometrach męczą się mięśnie odpowiadające za to i znowu się rozkraczysz zbierając przy tym opory powietrza. W chłodniejsze dni ma to znaczenie którędy wędruje lodowate powietrze.

Konsekwentnie przyczepię się do hamulca mechanicznego zamkniętego w bębnie. W sportowych kształtach hamulec tarczowy wygląda 100 razy lepiej. Fabryczne okładziny lubią też piszczeć.

Wspomniane wady możemy jednak rozwiązać kupując Junaka RS PRO, który to jest odrobinę mocniejszy, szybszy i posiada hamulec tarczowy. A od lipca 2017 roku, można nabyć RS’a posiadającego wtrysk paliwa, który wyeliminowuje ręczne ssanie.

RS125 z rocznika 2017 ma być dostępny w drugiej połowie roku ( albo i nie, mam duże wątpliwości co do szans na to) .

Podsumowując Junak RS w moim odczuciu stał się pionierem w chińskich konstrukcjach, niosącym promyk nadziei, że chińskie motocykle wcale nie muszą być lipne. Przy czym cena, chociaż wyższa niż przeciętne 4-5 tys zł, to nadal jest w zasięgu niezbyt zamożnego Polaka. Warto wspomnieć, że dzięki popularności tego modelu, mamy wiele okazji na rynku wtórnym, zaczynających się od 4 tys zł z śmiesznym przebiegiem rzędu kilku tysięcy.

 

Recenzja w wykonaniu Beniamina:

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
rocznik 2016: 7499, rocznik 2017: 8799
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.02
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.9
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
127
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.063
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
110
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
790
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
820
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1950
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/60 R17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

67 komentarzy

  1. Witam jestem zainteresowany tym Junaczkiem RS 125 🙂 proszę opiszcie coś wiecej o tym sprzęciku jak się sprawuje 🙂 pozdrawiam
    Chciał bym też zapytać jakie mają przyspieszenia Junaki 125cm powiedzmy tak do 80 km/h ile to sekund 🙂 z góry dzięki

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Jest to całkowita nowość na Polskim rynku więc nie ma jeszcze dokładnych informacji o awaryjności tego motocykla czy prędkościach maksymalnych.
      Motocykl zadebiutował w 2013r na chińskich targach motoryzacyjnych CIMA. Jest sprzedawany w Chinach od 2014r. Więc też nowość.
      Natomiast co się tyczy firmy Jianshe, to produkuje ona dla Yamahy, przypuszczam, że normy jakościowe są dla całego zakładu wspólne. Czytając opinie użytkowników innych motocykli Jianshe odnosi się wrażenie, że jego jakość niewiele odbiega od yamahy. Jianshe jest dosyć popularny w Wielkiej Brytanii gdzie uchodzi za jakościowy odpowiednik Yamahy YBR. Jeżeli Junak nie będzie chciał zaoszczędzić i rzeczywiście zostawi silnik OHC kopię yamahy YBR, to osiągi obu motocykli powinny być porównywalne.

      Odpowiedz
      • Dzięki wielkie za odp 🙂 i tak nawiasem mówiąc chodzi mi po głowie dwa modele Junak RS 125 (ten mi się bardziej podoba)i Junak Evo 125 :),jest droższy o 700 zł,ale ma układ chłodzenia cieczą i tarcze hamulcową z tyłu co jest tylko w sumie elementem estetycznym,co robić waszym zdaniem?dodam ze chcę kupić ten motocykl tylko po to aby pojezdzić nim tylko sporadycznie,dzięki za odp

        Odpowiedz
  2. Jestem posiadaczem junaka od wczoraj. Maszyna jest na docieraniu i spisuje się pięknie. Przy połowie obrotów maksymalnych na 5 biegu udalo mi się pojechać 90 km/ h. Motocykl ma czym przyspieszac i wygodnie się prowadzi. Więcej informacji podam po dotarciu.

    Odpowiedz
  3. napisz kolego przy jakich obrotach osiagasz 90 km/h

    Odpowiedz
  4. To jak w połowie obrotów ma 90km/h to ile max poleci ta maszynka? Pewnie trzeba by ją odblokować by poleciała więcej niż 90 czy nie koniecznie?

    Odpowiedz
    • Witam 🙂 i jak kolego Lipas sprawuje się RS 125 prosił bym Cię o jeszcze więcej szczegółów z jazdy tym sprzęcikiem 🙂

      Odpowiedz
    • W 125 junaka nie ma czego odblokowywanie,motocykl ok,fajnie się na nim siedzi,prosto wygodnie dobre przyspieszenie,za te pieniądze ok

      Odpowiedz
  5. Na stronie Junaka podana moc jest niższa.
    Jaka jest prawdziwa?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Podałem moc ze strony producenta silnika. Tu jest silnik Yamahy ybr 125, moc więc powinna być porównanywalna.
      Niedługo otrzymamy motocykl na testy. Powiem jak się spisuje.

      Odpowiedz
  6. witam 🙂 jestem posiadaczem rs 125 od 4 dni 🙂 dużo na temat awaryjności może nie mogę powiedzieć bo przejechane dopiero ok 200km (po za rym że jeden led nie świeci z przodu) ale jeżeli o mnie chodzi to jestem mega zadowolony.Motor świetnie się prowadzi, przyspiesza bardzo dobrze i spokojnie osiąga katalogowe 90 km/h a ma potencjał na więcej.Jakość w stosunku do ceny motoru jest bardzo wysoka.Jeżeli o mnie chodzi to długo się zastanawiałem nad zakupem junaka a teraz jestem bardzo zadowolony i mogę polecić go innym.

    Odpowiedz
  7. Bardzo fajny test, przyjemnie się ogląda. A co do Junaczka… mam RSa od miesiąca niecałego, zrobiłem nim dotąd 1400km i powiem tylko tyle… 100% przyjemności z jazdy, za myślę całkiem dobre pieniądze. Motocykl jak dotąd nie sprawił mi najmniejszego problemu. A co do jakości wykonania to faktycznie jest ona na wysokim poziomie, nie ma się do czego przyczepić! Polecam też „Blog Jaskiniowca”, Krzysztof zrobił RSem 6000 km w niecałe 3 tygodnie z Gdyni do Rzymu i spowrotem, bez najmniejszej awarii, nawet pomimo jednej wywrotki. Ja to moto zdecydowanie polecam!

    Odpowiedz
  8. Mam dwa pytania na które byćmoże ktoś tutaj bedzie znał odpowiedź.
    1.Zwracasz uwagę na miejsce produkcji tego rs125 i w zwiazku z tym duży + że jest robiony przez fabrykę składającą też dla yamahy. Zastanawiałem się nad kupnem tego moto, ale ciekawi mnie jak się on ma do 123? 123 jest mocniejsza, bardziej mi odpowiada wizualnie, ale słyszałem wiele złego nt junaków i póki co do ich kupna przekonuje mnie tylko argument produkcji takiej samej klasy jak yamahy, więc w grę wchodzi tylko rs125. Chyba, że 123 też jest robiona w jakiejś dobrej fabryce?

    2.Jestem osobą która zamierza skorzystać z posiadania prawka kat B od ponad 3 lat i zakupić moto <125 do jazdy po mieście do pracy. Ale w związki z małym wyborem i stosunkowo wysokimi cenami w porównaniu do mocniejszych motocykli, to zastanawiam się nad zrobieniem prawka na kat A. I teraz pytanie, czy aby przystąpić do egzaminu muszę odbyć kurs?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Akurat model 123 zbiera raczej pochlebne opinie choć fabryka Zontes (Tayo) nie współpracuje z żadnym japońskim producentem (posiada jednak ISO 14001 oraz 9001). Guangdong Tayo Motorcycle Technology Co., Ltd., jest na 19-tym miejscu co do ilości eksportu motocykli oraz na 28-tym miejscu jezeli chodzi o ilość ogólnie rocznie wyprodukowanych motocykli. Dla porównania Senke (Rometa) ma odpowiednio 22 i 38 miejsce. różnica w eksporcie wynosi około 15%.

      Odpowiedz
  9. @Szymon ile Ty masz lat?! To chyba oczywiste że musisz odbyć pełny kurs czyli teorię i praktykę oraz zdać egzamin najpierw teoretyczny a potem praktyczny. Prawo jazdy B nie ma tu najmniejszego znaczenia.

    Odpowiedz
    • @M11 24. właśnie nie byłem tego taki 100% pewien, bo np skoro na A1 mogę jeździć bez żadnych egzaminów itp, to moze aby przystąpić do egzaminu na A nie muszę odbyć kursu. Nie wiem właściwie co mój wiek ma do mojej niewiedzy na ten temat. To tak jakbym ja się Ciebie zapytał jak budować domy, bo skoro masz np 25 lat i kiedyś zbudowałeś domek na drzewie to powinieneś to wiedzieć. bzdura. wracając do tematu pytanie wzięło się stąd, że w wielu szkołach nauki jazdy jeśli ktoś posiada kat.A1 to za kurs na kat.A płaci jakieś 500-600zł. skoro więc płaci się tylko część, to zacząłem podejrzewać, że jest to czymś spowodowane, ale nie byłem pewien czym, bo zarówno mogło to być to, że po prostu taka szkoła nauki jazdy musi wyszkolić kogoś kto już w jakimś stopniu potrafi jeździć, a mogło bycto też spowodowane tym, że mając kat.A1 nie muszę odbywać kursu na kat.A żeby go zdawać, więc obniżyli cenę żeby zachęcić innych na w pewnym sensie „doszkalanie”. ale jasne, lepiej na kogoś wyskoczyć i powiedzieć, że to oczywiste. Przy takich wypowiedziach jak ta Twoja zawsze zastanawiam się, jakim idiotą musi być osoba, która w tak prostacki sposób podchodzi do dyskusji.

      Odpowiedz
  10. Witam posiadam Junaka już ponad 5 miesięcy i jak na razie jestem bardzo zadowolony z tej maszynki ładnie się wecka w obroty silnik dobrze sobie radzi w mieście i co naj ważniejsze to bardzo mało pali tutaj ogromny plus oraz daje jeden minus co do 5 biegu od 1 do 4 motocykl aż sam się rwie do przodu a po wrzeniu 5 biegu traci gwałtownie na mocy i zwalnia na 4 biegu osiągnąłem prędkość maksymalną 103km/h a po wrzuceniu 5 biegu motocykl zwalnia i po dłuższym przytrzymaniu manetki do oporu oraz przy bezwietrznej pogodzie osiągnąłem prędkość maksymalną 119km/h oraz czuć jak 5 bieg tylko męczy ten motocykl ale tak do spokojnej jazdy to całkiem dobrze sobie radzi:) podsumując jestem zadowolony z osiągów i dynamiki oraz jak do tej pory żadnego problemu z nim nie miałem a zrobiłem już nim 3500km polecam ten model pozdrawiam wszystkich motocyklistów:)

    Odpowiedz
  11. Czy ktoś wie jakie inne motocykle 125 produkuje firma Jianshe??? jakies inne junaki, zipppy, romety itp?? jakie modele?? Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam.

    Odpowiedz
  12. Witam!!!! Proszę podpowiedzieć gdzie są lub polecacie salony w Krakowie ze sprzedażą Junaka 125 RS ponieważ zamierzam taki kupić.Znalazłem na ul.Konopna 9 potrzebuje coś więcej będę wdzięczny dziękuje i pozdr

    Odpowiedz
    • mototrip??

      Odpowiedz
    • Witam kolegę !!! Ja właśnie zakupiłem w listopadzie na Ul Konopnej .Troszkę negocjowałem i się udała za 6k kupić niebieskiego RS .Na razie czekam na sezon i wtedy mogę coś więcej napisać .Ja sugerowałem się wyglądem oraz ,że jest to niby na podzespołach Yamahy itp oraz, że jest tam składany w fabryce to coś oznacza .Kupuj to co ci się podoba oczywiście też ma znaczenie jakoś ale jeżeli motor będzie super ale wygląd katastrofa będzie wsiadał na niego i żałował, że taki kupiłeś wybór należy do Ciebie pozdr powodzenia

      Odpowiedz
  13. Hey Beniamin, dzieki za super video i opis RS125. Mam 2 pytania

    1) Opony od junak RS125 – co o nich sądzisz, Jedni mówią ze słabe inni ze lepsze niż inne. Powiedz prosze ich nazwe oraz twoje odczucia – chodzi mi głównie o zachowanie na mokrej nawieszchni

    2) Dodatkowe „zapasowe” lub do wymiany rzeczy (przed wysyłką zagranice) – Motocykl bede kupował w polsce ale zaraz po tescie próbnym bedzie wysyłany do Irlandi – co na moim miejscu byś zrobił z nim w polsce , co dokupił lub ulepszył aby był jeszcze bardziej niezawodny , pytanie otwarte wiec prosze o kilka konkretów – bardzo mi to pomoże,

    Dziekuje uprzejmie
    Barth

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      1)Nie pamiętam jakie tam były opony. Gdyby to były CST to na początek bym zostawił, ale jeżeli w Irlandii jest więcej deszczu niż u nas to lepiej kupić opony deszczowe. Chyba nawet w Irlandii będziesz miał większy wybór.

      2)Jeżeli masz zaufany serwis to niech wsadzą markowe okładziny do tylnego koła, bo ten hamulec jest słaby a w deszczu bezpieczniej jest tylnym hamować.

      3) przypuszczam że w Polsce tapicer jest tańszy. Dobrze by było wymienić ten skaj na kanapie na jakiś lepszy, może nawet pod kolor. Kanapa jest wygodna,gąbki bym nie zmieniał,ale ten materiał może długo nie pociągnąć.

      Jak będziesz miał czas to profilaktycznie warto spryskać ramę, gdzie się da, kokpit sprayem, dodatkowa ochrona przed rdzą.

      I to chyba tyle.

      Odpowiedz
  14. Dziekuje za szybką odpowiedz.

    1) Jestem zupełnie zielony w temacie sprzentu i to bedzie mój pierwszy motocykl dlatego poprosił bym cie abyś zasugerował mi jakie klocki były by wporządku oraz jakie deszczowe opony sugerujesz – dziękuje za pomoc

    2) Gdybyś miał kupować nowy 125cc dla siebie do 8000 zł (uniwersalny motocykl – wygodny- solidna jakosc – łatwy do ogarniecia) to jakie były by twoje TOP 3 motocykle ?

    Pozdrawiam serdecznie
    Barth

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      1)
      -Nie wiem jaki typ szczęk hamulcowych tam jest. Dlatego trzeba mieć dobry serwis, który rozbierze i dobierze markowe. Celował bym w markę EBC. Tylko trzeba w katalogu znaleźć takie same jak te zdemontowane.
      -Co do Opon to nie mam pojęcia, od 30tysi latam na CST-kach, ale to w Polsce. Wiem że ślisko, ale kaski brak. Opony deszczowe to najczęściej właśnie w Anglii i Irlandii się sprzedają tam musisz poszukać na forach.

      2) Gdybym miał kupować nową 125tkę? Z niedostępnych w Polsce to Skyteam-a bo mi się podoba lub Jialing-a (bo produkuje w chinach dla Wojska).
      A z dostępnych to
      – Keeway (RKS, RKV, TX)
      – Jianshe (Junak RS 125)
      – Zongshen (np, Junak M12)

      Ale wiesz nie chcę żeby ktoś powiedział kupiłem bo mówiłeś że dobre, a się psuje. I zacznie się wieszanie psów. Testy staram się przeprowadzać obiektywnie, ale decyzję każdy musi podjąć sam.

      Odpowiedz
      • Wadą Keeway TX jest brak jakiejkolwiek informacji o poziomie paliwa w zbiorniku. Na desce jest tylko prędkościomierz, długie, kierunki i licznik przebiegu, to trochę mało.

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

          W zasadzie wskaźnik poziomy paliwa jest bajerem. W motocyklu masz kranik trzy pozycyjny, zamknięty, normalna praca i rezerwa. Od zawsze tak było. Działa to w ten sposób że gdy wykorzystasz paliwo w ustawieniu kranika na pracy normalnej to motocykl zgaśnie. Przełączasz kranik na rezerwę i jedziesz do najbliższej stacji. Rezerwa powinna spokojnie na 100 km wystarczyć.

          Odpowiedz
          • Przyzwyczajenie ze skuterów, gdzie jest kranik podciśnieniowy, więc bez wskaźnika byłoby krucho. A przy oglądaniu w salonie na takie drobiazgi jak kranik, nie zwraca się uwagi.

        • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

          Byłem dziś pooglądać nowości w okolicznym salonie. Nowości nie było, ale stał On. Keeway TX 125 S. I jakość wykonania naprawdę odbiega sporo na plus do tych wszystkich innych motocykli które tam stały. No i jest gabarytowo spory, tak że i wieksze osoby mogą spokojnie polatać bez obaw o wygląd.

          Odpowiedz
  15. Dziekuje raz jeszcze za szybką odpowiedz

    1) Co do hamulców to zrobie jak mówisz = dobry servis powinien załatwić sprawe, opony to hmmmm przejade sie kilka razy tutaj w deszczu i zobaczymy wrazie czego kupie na miejscu

    2) Jak narazie to junak RS 125 wydaje się naprawde ciekawą opcja zastanawiam sie tez nad RKV 125 – ale suma sumarum wybieram RS 125

    Beniamin w 100% zdaje sobie sprawe ze to poprostu twoja opinia i wybór nalezy do mnie 🙂 doceniam twoje podejscie do tematu i odbieram twoje uwagi w super pozytywnie, i zapewniam kultularne zachowanie z mojej strony 😉

    Odpowiedz
  16. Posiadam Junaka od początku roku 2015.
    Przejechałem ponad 3000km.
    To mało, wiem ale pierwsze wrażenia mogę opisać.
    Wykonanie:
    Bardzo dobre jak na takie pieniądze.
    Całkiem przyzwoite spawy, niezłe spasowanie.
    Manetki nie odbiegają od droższej konkurencji.
    Nic się nie odkręciło podczas eksploatacji.

    Hamulce:
    Po odebraniu motocykla koniecznie sprawdzić odpowietrzenie przedniego zacisku!
    Po kilkudziesięciu km hamują całkiem sprawnie. Trochę gorzej jak jedziemy z pasażerem. Tylny hamulec musi się dotrzeć, po kilkukrotnym, mocnym hamowaniu tyłem robi się całkiem skuteczny [warto też podciągnąć nakrętkę na cięgnie z tyłu przy kole] i dość dobrze wspomaga przód.

    Opony.
    W moim są marki Kenda.
    Rewelacja to to nie jest ale dają radę.
    Mam wrażenie, że po przejechaniu kilkuset km zaczęły trochę lepiej trzymać.
    Raz jechałem w ulewie, oczywiście bez szaleństw i nic złego mi się nie stało. Motocykl hamował i skręcał ale jak ktoś będzie chciał na tych oponach schodzić na kolano to do tego się nie nadają… 🙂

    Silnik.
    Spalanie przy spokojnej jeździe około 2,4l/100km.
    Przy ostrzejszej jeździe około 3l/100km.
    Do 70km/h motocykl przyśpiesza całkiem żwawo, potem trochę gorzej ale i tak jak na 125 daje radę.
    We 2 osoby jedzie licznikowe 110km/h.
    W egzemplarzu kolegi wg GPS licznik zawyża o 4km/h, w swoim nie sprawdzałem z GPS.

    Komfort.
    Duża, wygodna kanapa. Mogli dać lepsze obicie, poza tym ok.
    Zawieszenie całkiem ok, może przód odrobinę za miękki przy mocnym hamowaniu [wymiana oleju w lagach powinna pomóc] za to dobrze wybiera nierówności.
    Z tyłu pojedynczy, centralny amortyzator z regulacją napięcia sprężyny.

    Prowadzenie
    Motocykl dobrze się prowadzi.
    Łatwo wchodzi w zakręty i pewnie jedzie nawet przy prędkości maksymalnej.
    Jedynie przy mijaniu się z tirami trzeba uważać bo maszyna jest lekka i uderzenie wiatru może zaskoczyć ale to raczej kwestia przyzwyczajenia jeżeli ktoś nigdy wcześniej nie jeździł na motocyklu.

    Awaryjność
    Zero awarii. Jedyne poprawki w moim wykonaniu to dołożenie kilku opasek i lepsze umocowanie instalacji w okolicach silnika ale to raczej takie moje zboczenie niż konieczność 😉

    Sam wymieniłem olej, ustawiłem zawory i ciesze się jazdą. Nie odwiedzam serwisu bo ich poziom to, niestety dno a szkoda płacić 150 czy 170 zł za tak proste rzeczy jak olej czy regulacja zaworów.

    Podsumowując jestem bardzo zadowolony.
    Gdybym ponownie miał wybierać motocykl to bez wahania kupiłbym RS125.
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Dzięki wielkie za podzielenie się opinią po 3 tysiącach. Możemy liczyć na kolejną opinię po kolejnych 3 tysiącach?

      Odpowiedz
      • Oczywiście.
        W najbliższym sezonie nie planuję zmiany maszyny. Jeżeli macie jakieś pytania dotyczące motocykla piszcie.
        Pozdrawiam.

        Odpowiedz
        • Witaj empe,
          Właśnie w Kwietniu tego roku zakupiłem RS 125. Mam pytanko: jakie paliwo stosujesz ? PB95 czy PB98 ? Sklep nie polecał PB98 . Jakie są Twoje doświadczenia w tym temacie ?
          Pozdrawiam Waldek

          Odpowiedz
          • Z tego co pamiętam to raz zalałem cały bak PB98 i nie odczułem różnicy w mocy itp.
            Będzie okazja to może znowu spróbuję i dam znać.
            Generalnie przy tej pojemności raczej nie ma to sensu.

          • Dopóki nie pójdziesz w ostre rasowanie silnika, stosowanie Pb98 nie ma żadnych efektów poza drenażem portfela. Czasem można dolać jak się trafi kiepską Pb95

  17. Junak zapowiada mocniejszą odmianę RS’a: http://www.wystawa-motocykli.pl/aktualnosci/junak/

    Odpowiedz
  18. Jest już informacja na stronie Junaka – 1500 więcej za chłodnicę i 2 KM? http://www.junak.com.pl/kolekcja/motocykle125/64/Junak-RS-125-PRO.html

    Odpowiedz
  19. Witam , czy ma ktoś porównanie w jeździe rs125 a nk 125. Wiem że technicznie to dwie różne konstrukcje . Inna rama inny silnik i inne hamulce. Będę wdzięczny za opinie. Może Beniamin coś w tym temacie się orientuje. 🙂

    Odpowiedz
  20. Mam rs 125 od kilku dni ,fajny sprzęt dla początkujących , jest na dotarciu , z każdym km jedzie coraz lepiej, siedzenie jest słabej jakości , hamulec tył – katastrofa, poza tym super , fajnie wykonany, sprawia duzo radości, zaczynam swoją przygodę z motocyklami i teraz widzę ile muszę sie jeszcze nauczyć , ile popełniam błędów , wybór tego modelu pozwoli mi nad nim panować ze względu na jego wagę i ograniczona prędkość , polecam wszystkim dla ich własnego dobra. W sumie jest wart tych pieniędzy które za niego zaplacilem. Jestem zadowolony i nie zdecydowanym spokojnie polecam junaczka. W razie pytań mój e-mail marioko65@gmail.com

    Odpowiedz
    • Tylny hamulec jest całkiem dobry, tylko musisz go wyregulować, podkręć nakrętkę na cięgnie przy tylnym kole.
      A druga sprawa to trzeba go dotrzeć czyli kilkukrotnie porządnie zahamować i będzie ok.
      Też myślałem, że jest słaby, nawet piszczał na początku przy hamowaniu. Po dotarciu i regulacji da się zablokować tylne koło więc jest ok.

      Odpowiedz
  21. Witam! Chciałem kupić 125. Ostatnio pojeździłem troche w poszukiwaniu odpowiedniej i z pośród wielu modeli Rometów, Junaków, Zippów, najlepiej prezentują się Junak RS125 i Keeway RKS. różnica w cenie to ok. 700 zł na korzyść Keeweya i mam wielki dylemat który kupić. Który silnik będzie mniej awaryjny? Prostszy w obsłudze? Tańszy w serwisie gwarancyjnym i po? Jak sprawują się te silniki Keeweya?Z Góry dziękuję za sugestie. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  22. Kupię używanego Junaka RS125, proszę o oferty na priv albo hanna@mixbox.pl

    Odpowiedz
  23. Odwiedziłem dziś salony Junaka i Rometa, z myślą o kupnie któregoś z z-one. Dla pewności chciałm obejrzeć i zbadać organoleptycznie jeszcze Keewaya RKS i RSa, no i muszę przyznać, że z-one’y odpadły. Nie wyglądały źle, ale pod kątem spasowania elementów, spawów, poprowadzenia przewodów RKS i RS wypadły zauważalnie lepiej. Bliżej mi w tym momencie do RSa choć boję się trochę leniwego charakteru silnika. Ktoś może obawy rozwiać?:)
    Może offtop ale jeśli już przy tej klasie cenowej… oglądałem jeszcze RXC i w kilku miejscach to moto wyglądało jakby miało sie rozpaść.. Spasowanie fatalne, wystają jakieś gumy, plastiki odstają… Już fajniej prezentowały się budzetowe maszyny jak np. RXT. Faktycznie duży , ale na pewno zaufania nie wzbudza.

    Odpowiedz
  24. Witam. Prosiłbym któregoś z użytkowników Junaka Rs-a o wypowiedź jak się ma sprawa z ogumieniem w Rs-e. Chodzi mi o fakt czy Junak posiada opony bezdętkowe czy jednak z dętką. Dzwoniąc właśnie do serwisu fachmani twierdzą że Junak RS 125 nie posiada dętki w oponie. Więc jak to jest naprawdę. Dzięki

    Odpowiedz
    • Ma opony firmy kend a i są to opony bezdetkowe:) model z 2015r

      Odpowiedz
  25. Witajcie.
    Jestem myslami przy zakupie RS 125. Slysze bardzo negatywne opinie od…instruktorow nauki jazdy, zebto juz nie ten Numak, ze plastki slabe, ze czesto cos trzeba podregulowac i psuja sie tez podzespoly, ze na razie nie jest tak glosno o tym, bo model RS125 jest z 2015 i dwuletnia gwarancja na razie „gasi pozar”.
    Prosze o szczere opinie nt.uzytkowania JUNAKA RS 125.
    Ps. Po glowie chodzi mi HONDA CBF 125 i Yamaha Ybr 125. Ktory polecacie, gdyby JUNAK RS 125 mial jednak zla opinie…
    Piszcie: osa7@poczta.onet.pl

    Odpowiedz
    • Ten Junak (M10) kosztował tyle co 3 WSK-i, wyciekał olej, zalewało prądnice, itp.
      Instruktor jak zwykle wypowiada się o czymś, czym nie jeździł, często nawet nie widział, a „Tego Junaka” w sklepie nie widział, bo albo był dzieciakiem, albo był w planach.
      CBF, czy YBR w tej cenie dostaniesz tylko używki, a z używkami bywa różnie, można trafić na perełkę, a można trafić na zajeżdżoną padakę, serwisowaną metodą na drut. Ogólnie porównywanie nówki z używką uważam za lekko chory pomysł.

      Odpowiedz
  26. CBF chyba troche lepiej wyglada a jej cena jest niewiele wyrzsza od chinczykow a bedziesz mial swiety spokoj i sprzedasz ja za pare lat bez problemu jak Cie stac na honde to sie ani nad junakami i rometami nie rozgladaj

    Odpowiedz
    • Adam: CBF wypadła z oferty z końcem 2014. Obecna nowa CB125F jest droższa od Junaka RS o jakieś 3000, natomiast nowa YBR około 4tys. Za cenę jednej CB125F lub YBR kupujesz 1,5 Junaka RS.

      Odpowiedz
  27. Uwierz ze swiety spokoj jest bezcenny jak sie bedziesz musial uzerac z matolami na serwisie to bedziesz zalowal decyzji lepiej sobie te 3 tysie na raty rozlozyc a przy sprzedazy to zaprocentuje zreszta to tylko moje zdanie ja tez zrobilem tak jak ty z moim keewayem tx i zaluje ze nie wziolem kilku letniej yamahy xt albo ktma duka

    Odpowiedz
    • Taa, jakbyś kupił kilkuletnią hondę czy ktma to dopiero byś żałował gdybyś miał jakąś część wymienić.
      Ah zresztą po co się denerwować…jak kupisz Japońskiego złoma to nigdy go nie skrytykujesz…
      Poczytaj sobie o kręceniu liczników…
      http://www.motocykle-125.com.pl/blog/kup-pan-cegle/

      Odpowiedz
  28. człowieku nikt 125 nie robi 20 tys rocznie wiec kupno kilku letniego markowego sprzętu nie jest obarczone wielkim ryzykiem jak w przypadku Audi z niemiec nawet jak kupisz 5 letnie honde która ma 40 tys nalatane i była serwisowana to nie będziesz miał problemów ceny części sa wyższe ale tu cena idzie za jakością możesz sobie kupić np do rometa RCR tylna jajowata zębatkę i sie wkur*&^% albo zapłacić 2 razy tyle za napęd do yamahy i cieszyć się jazda 🙂 moim zdaniem warto dołożyć i doskonale się o tym przekonałem kupując chiński sprzęt z wyższej połki na prawde wiem co mowie !!!!

    Odpowiedz
  29. rozmawialem z panem z nauki jazdy ,powiedzial kupowac tylko japonski sprzet ,problemem jest ze ciezko u nas kupic motocykl z pewnej reki wiekszosc ma cofniety licznik czy powypadkowa przeszlosc

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      No, bo oczywiście Pan z nauki jazdy wie kto produkuje Yamahę YBR? Produkuje ja Jianshe. A kto produkuje Junaka RS 125 (również PRO) ano Jianshe. Opinie o Chińczykach chętnie wydają osoby które nie miały z nimi do czynienia, lub trafiły na Dafiera czy Yamasaki.
      Poczytaj lepiej opinie ludzi którzy jeżdżą chińczykami. Ja mam keewaya z przebiegiem 36tyś.km, nie rozpadł się…a ma 10lat. Stosunek jakości do ceny grubo przebija Japonię.
      Poczytaj Klub Chińskich Motocykli, poczytaj forum rometa, może forum junaka. W Chinach jest ponad 200fabryk oferujących różny poziom jakości. Nie można wszystkich Chińskich pojazdów wrzucać do jednego worka. Taki Zongshen eksportuje ponad milion pojazdów rocznie…czyli ktoś nimi jeździ…

      Mój Keeway ma 9lat i 36tyś.km i jakoś się nie rozpadł. Ostatnio miałem kilka napraw, ale z tym przebiegiem i rocznikiem podobne naprawy trzeba wykonywać i w motocyklach Yamaha Virago 250 (ten sam silnik). Wkurza mnie ingnorancja co poniektórych.
      Jedyny problem może stanowić poziom serwisu gwarancyjnego, tutaj trzeba dobrze poszukać kumatych ludzi, a nie oddawać pojazdu do pierwszego lepszego domorosłego serwisu
      Moje zdanie masz tutaj: http://www.motocykle-125.com.pl/blog/okiem-uzytkownika-slowo-o-chinskich-motocyklach/

      Odpowiedz
  30. Opinia użytkownika po 8tyś km przebiegu.
    Sam tyle przejeździłem, nie kolega, znajomy itp itd.
    Wyżej macie moją opinię po 3tyś którą podtrzymuję i nadal twierdzę, że to bardzo dobry motocykl.
    Pierwsza i jedyna „awaria”… żarówka w przedniej lampie 😀 i koniec, motocykl nadal jeździ, skręca, przyspiesza i hamuje.
    Nie rozkręca się, nie rozpada, jeszcze mnie nie zabił. Zrobiłem nim sporo tras gdzie leciałem non stop ~90km/h przez kilkanaście km i silnik działa bez problemu. Jedyną wymienioną rzeczą za wyjątkiem żarówki to dobry olej [motul 7100] i dodatkowy filterek paliwa. Tarcza hamulcowa po tym przebiegu nie ma rantu więc wygląda, że jest z dobrego materiału, klocki oryginalne, tak samo łańcuch i opony. Łańcuch już dawno się nie rozciąga, zapomniałem kiedy ostatnio go regulowałem a co jakieś 400km go smaruję i tyle.
    Nigdzie na ramie nie zauważyłem rdzy [garaż].
    Przełączniki też działają bez zarzutu.
    Moto serwisuję we własnym zakresie i na bieżąco doglądam czy wszystko ok.
    Ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony [odpukać] i nikt mi nie powie, że zajeżdżony szrot z zachodu może być lepszy. Jasne, porównując NOWA i jakieś 3x droższa mt-125 jest lepsza ale nie jest ani 3x szybsza a tym bardziej 3x lepiej wykonana i to zawsze będzie tylko 125cm3.

    Jedyna „wada” wyjdzie jak zaczniecie jeździć w dalsze trasy a do tego jeszcze z pasażerem i dotyczy wszystkich 125. Słaby silnik… zwyczajnie apetyt rośnie w miarę jedzenia i człowiek chce więcej.

    Podsumowując:
    Jako pierwszy motocykl jest super, tanie części w razie gleby i prosty serwis.
    Do miasta i okolic rewelacja, niskie spalanie i akceptowalna prędkość przelotowa.
    W dalekie trasy w zasadzie też pod warunkiem, że akceptujecie przeciętne osiągi wynikające z pojemności [dotyczy wszystkich 125]

    Odpowiedz
  31. Junaka mam od miesiąca, przejechałem nim 1500 km. Bardzo zwrotny i dość wygodny. Po założeniu kufrów bocznych wygląda jak turystyk i do takich celów go wykorzystuję. Prędkość przelotowa 90-95 km/h maksymalna 111 (może do 120 na długiej prostej) w dwie osoby na fabrycznej zębatce 14z. Można próbować zamontować 15z wtedy przy przelotowej 90 km/h powinien mieć niższe obroty. Z doświadczenia wiem, że w tym motocyklu bardzo ale to bardzo dużo zależy od sposobu docierania. Znam ludzi, którzy zamulając RSa przy dotarciu doprowadzili do tego, że nie idzie więcej jak 95 km/h. Ja praktycznie od samego początku jeździłem dosyć ostro w całym zakresie obrotów aż do czerwonego pola! Oczywiście na w pełni rozgrzanym silniku uważając aby go nie przegrzać. Efekt? Stał się bardzo dynamiczny, na jedynce można wyrwać „na koło” bez strzelania ze sprzęgła. Mój z miejsca nie ustępuje 150tce kolegi o podobnej wadze. Jeżeli chodzi o minusy to wahacz tylny jest ze słabego materiału, siedzenie marnej jakości, lakier raczej mało trwały, w moim egzemplarzu pada już łożysko główki ramy, leci paliwo z okolic kranika, odchodzi farba z pokrywy silnika, śruby łatwo ukręcić, wąskie opony przez co przyczepność na nieutwardzonych drogach prawie zerowa. Mimo wszystko ciężko kupić coś lepszego w tej cenie więc uważam, że warto;)

    Odpowiedz
  32. Mój RS125 ma już 16700km przebiegu. Czas na opinie DŁUGODYSTNSOWĄ, nie jakaś pierdoła 5tyś km
    Minusy:
    łańcuch – o tym fabrycznym dawno zapomniałem. Szybko skończył swój żywot. Raz zmieniona zębatka zdawcza i szykuje się na wymianę całego napędu w okolicach 20tyś km.
    Przednia lampa – a dokładnie żarówka. 35W to za mało, trzeba inwestować coś w lepszego, gdyż światła nocą brakuje!.
    Tyle z minusów.
    Plusy:
    Siedzisko, bardzo wygodne w porównaniu nawet do MT-125. Można tłuc kilometry bez obaw o 4litery.

    Podsumowując, motocykl nie zużył się wybitnie. Hamulce z tyłu 60% tył 50%. Wyczuwam prawdopodobnie luz na łożysku główki ramy i olej w lagach trzeba zmienić, bo jest już za miękko. Silnik wciąż tak samo żywotny. Założyłem II filtr paliwa, wiec gaźnik się nie brudzi. Wydech rozwiercony na końcu, brzmi bardziej bassowo i donośnie. Jedyny chiński motocykl, który jest zrobiony dobrze, na inne 121/123/127 bałbym się wsiąść. Oczywiście opony zmienione na markowe, bo salonowe nie kleją, są za twarde!

    Jak ktoś ma pytania niech piszę crealive@gazeta.pl

    Odpowiedz
    • Wkradł się mały błąd . Dopisz które hamulce ile mają zużycia , bo napisałeś 60 i 50 % tył. A tak z ciekawości .Jakiej firmy – marki założyłeś łańcuch ? Oryginalny Almotowski czy jakiś zamiennik Oraz może jakaś krótka opinia o nowych założonych oponach. Takie informacje będą bezcenne dla innych użytkowników RS-a.

      Odpowiedz
  33. Czy ktoś też ma problem z drgającą owiewką co skutkuje nieprzyjemnym dźwiękiem? jeśli ktoś rozwiązał ten problem to proszę o info. dzięki

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      W tym junaku nie, ale miałem problem z owiewką w Romecie Z125. Odkręciłem ją, i na całej długości przylegania nakleiłem uszczelkę. Miałem dostęp do uszczelki którą stosuje Volvo BUS do wyciszania plastików.
      Była to płaska uszczelka, na 2-3mm, samoklejąca. Myślę że w markecie budowlanym coś takiego dostaniesz.

      Odpowiedz
  34. Witam. Ktoś może poradzi, gdzie mogę jeszcze dorwać nowego, gaźnikowego RS-a w województwie śląskim? Z góry dziękuję za odpowiedź 😉

    Odpowiedz
    • najlepiej niebieski (ale kolor kwestia drugorzędna)

      Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

      To proste – zamów u mnie, tak jak zrobiły setki innych klientów . Motocykle dostępne we wszystkich kolorach, dostawy – cały kraj.
      Podziękowania za najlepszą z najlepszych rad przyjmuję z przyjemnością.

      Odpowiedz
      • Brat odezwał się na maila z profilu 😉 Dzięki i pozdrawiam.

        Odpowiedz
    • Wiem ze to nie w województwie śląskim, ale są 2 szt, czarno-złote w Łęczycy w Extreme Rader , ja tam kupiłem RS-a 20 Kwietnia (niebieski) a co ciekawe moto są zarejestrowane, bądz świadomy, że w 2016 motocykle spełniały normy spalin euro 3 , a w 2017 muszą mieć euro 4, i dla tego są zarejestrowane na sklep, jak kupisz RS-a z 2016 , w 2017 to se go na części będziesz mógł sprzedać, bo go nie zarejestrujesz

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>