Honda CBR 125

Dodaj do porównania
Honda CBR 125

CBR – to brzmi dumnie! Co prawda w klasie 125 trudno o dreszcze z powodu mocy, ale fakt, że mamy między nogami technologie zaczerpnięte z prawdziwych sportów naprawdę daje sporo frajdy. CBR, kontynuuje politykę starszej, Hondy NSR. NSR zawsze była o krok do tyłu za Aprilią, jeżeli chodzi o moc, tak i CBR nie jest najmocniejsza w swojej klasie. Rywale dysponują mocą 15 koni. Jednakże w przypadku NSR-ki ta polityka miała sens. Aprilia zasłynęła jako najszybszy motocykl ale za to z bardzo wrażliwym silnikiem. Natomiast NSR zasłynęła z niezawodności właśnie dzięki trochę mniejszej mocy. Jeżeli CBR-ce przyświeca ten sam cel, pobić konkurencję pod względem niezawodności, to my kibicujemy takiej polityce. Nic bardziej nie potrafi popsuć przyjemności z posiadania motocykla jak ciągłe problemy z nim. Nawet gleba nie jest w stanie nam odebrać frajdy, a ciągłe usterki, tak. Mniejsza moc silnika przekłada się także na mniejsze spalanie. Aprilia RS4 pali ok 4l/100, Honda 3.5l. Chociaż Yamaha wypada jeszcze lepiej. Zaletą tego motocykla jest cena. W porównaniu do Yamahy czy Aprilii Hondę można nabyć dysponując kwotą mniejszą o 3 tys. Za tę kasę możemy kupić cysternę paliwa. Starsze wersje wyposażone były w gaźnik i były ciut mocniejsze i paliwożerne, nowsze posiadają wtrysk paliwa i spełniają wysokie normy emisji spalin.

Film

R E K L A M A

Z toru Poznań w CBR 125 cup. Pod koniec filmu jest gleba.

Garść pytań i odpowiedzi w wykonaniu Markus MotoVlog, który jest posiadaczem tego sprzętu.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
14 200
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
9.78
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
13.3
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
137
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.071
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
115
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
100
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
793
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
675
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
17
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

24 komentarze

  1. Czy ktoś jeździł z pasażerem?
    Jak z wygodą i dynamiką jazdy?

    Odpowiedz
  2. Mam pytanie. Czy można do tej Hondy załozyc wieksze opony bo slyszalem ze te hondy wygladaja smiesznie z tymi oponami

    Odpowiedz
    • Cbr’ki poniżej 2011 r. Przyznam że wyglądają jak rowerki ale powyżej 2011 r. Hańbą by było na nią tak mówić 😉

      Odpowiedz
  3. Pewnie ze mozna jednak nie jesto to zalecane. JAk juz zalozylbym o rozmiar troche tylko wiekszy !

    Odpowiedz
  4. Co myslicie o tym ze ludzie mowia ze wyglada jak rower itp.. a i ile wyciagnie ta cbr’ka ?

    Odpowiedz
  5. Znajomy miał taką, czarną, zapoznałem się zatem. Dynamicznie przyspiesza(6 biegów robi swoje), wygląd też duży plus, żaden tam rower, silnik ładnie brzmi, nie wyje jak zarzynany skuter(wg.mnie). W sumie motocykl nie ma wad dopóki nie ma się więcej niż 180 cm. Powyżej tej granicy robi się mała, tylny laczek też jest „chudy” ale trudno wymagać więcej od 125ccm. Znajomy mówi, że 120km/h jedzie.

    Odpowiedz
  6. Jak wygląda spalanie w praktyce?

    Odpowiedz
    • Na 5.5 litra przejechałem 205 km z czego 122 km z prędkością pow. 120 km/h.

      Odpowiedz
  7. mam 125 od miesiąca, wiadomo nie jest to typowy turystyk, ale spokojnie można pojeździć trasy 100 czy 200 km, spalanie średnio 3l, przyspieszenie niezłe jak na 125, zwłaszcza begi 1-3

    Odpowiedz
  8. Witam
    Jestem zainteresowany zakupem CBR 125R od rocznika 2010. Najlepiej w woj. łódzkim. Gdyby ktoś coś – proszę o odpowiedź na mój komentarz.
    Dzięki, pozdrawiam.
    Q

    Odpowiedz
  9. Witam mam Cbr125 od roku zrobiłem 8000 km.zalety małe spalanie dobre przyśpieszenie prędkość Maks 132 km/h gdy nie ma wiatru.Przy wyprzedzaniu tirów trzeba się spiąć troszkę brakuje przyśpieszenia w granicach 110 km/hJadąc w dwie osoby radzi sobie znakomicie bardzo dobrze się prowadzi.Wada brak abs mogły by być lepsze chamulce mimo że motocykl lekki wychamowania ze 100 km/h jest dosyć długie.Polecam ten motocykl za rok też kupię cbr ale 600 tkę

    Odpowiedz
  10. Kupiłem JC39 B z 2008 r, w dowodzie mam 10 kW i 127 kg.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Podasz pierwsze trzy znaki numeru VIN? Dziękuję.

      Odpowiedz
      • MLH. Jest nawet naklejka na główce ramy „80 km/h speed reduced by Alpha Technik”. V-max 126 km wg. GPS a 130 wg. licznika.

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

          Dziękuję!
          VIN Code:MLH
          Records found:1
          Company:Thai Honda Manufacturing Co Ltd
          Country/Region:Thailand

          Odpowiedz
  11. Wygląda na to, że CBR125 wypadła z oferty z uwagi na Euro4

    Odpowiedz
  12. Tak btw, czy ktoś wymieniał szybę, np. na Ermax Aeromax?

    Odpowiedz
  13. Właściciele modelu JC39 – przy jakich obrotach wibracje stają się dokuczliwe?

    Odpowiedz
  14. CBR125R wypadła z oferty. Zaprzestali produkcji i wyprzedali to co mieli. Potwierdził mi to przedstawiciel Hondy bo napisałem im zapytanie o ten model. Obecnie zostało po nim na stronie Hondy tylko zdjęcie i jedno zdanie w tekście „A może sportowy CBR125R we wspaniałych barwach zespołu Repsol Honda?”
    Szkoda bo na obecną chwilę nie mają już w ofercie ciekawego motocykla 125. Zostały dwa – oba chłodzone powietrzem i z niską mocą (10,6 KM i 9,8KM). Nie mówię że są złe, na miasto dobra propozycja ale w trasie trzeba uciekać przed tirem.

    Odpowiedz
  15. Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>