Blog / Ciekawostki

LEM „Napoli”, Polski motocykl elektryczny zdobywa trzecie miejsce w Barcelonie!

LEM „Napoli”, Polski motocykl elektryczny zdobywa trzecie miejsce w Barcelonie!

Pierwszy od lat w pełni jeżdżący Polski motocykl zdobywa trzecie miejsce w konkursie Smart Moto Challenge w Barcelonie.

Nareszcie doczekaliśmy się Polskiego motocykla. Może to przełom historyczny, bo od wielu lat widujemy tylko polskie koncepty. Tym razem studenci Politechniki Wrocławskiej dopięli swego i stworzyli od podstaw jeżdżący motocykl który zajął III miejsce w zawodach Smart Moto Challenge w Barcelonie. Pierwsze i drugie miejsce zdobyli Rosjanie stosując w swoim motocyklu tytanową ramę.

Motocykl na potrzeby konkursu został programowo ograniczony do kategorii L3e (motorower), jednak po odblokowaniu osiąga 80km/h. Zasięg baterii przy „ekodrivingu” to 70km, niby niewiele, ale pojazd został zaprojektowany jako pojazd dla dostawcy pizzy. Zapewniona została łatwa wymiana baterii. W szybki sposób da się go również przekształcić w pojazd dwuosobowy, montując w miejsce „box-a” siedzenie pasażera.

Ekipa z Politechniki postawiła na inowacyjność. Zamiast standardowych zegarów zastosowano tablet sony, z aplikacją obsługi silnika elektrycznego jak również zintegrowaną nawigacją planującą optymalną trasę dla dostawcy pizzy (do trzech punktów odbioru).

licznik

Nadwozie wykonano, na potrzeby prototypu, z tworzyw sztucznych, w firmie Com Interieur Polska produkującej części dla przemysłu automotive. Zawieszenie przednie zostało zapożyczone z motocykla marki Junak a  silnik elektryczny jest produkcji niemieckiej firmy Elmoto.

Trzymamy kciuki aby pomysł został wdrożony do produkcji, mielibyśmy po latach wreszcie motocykl stworzony od podstaw przez Polaków.

Rysunek prototypu wyglądał tak:

koncept malowania

 

Przyznacie że trochę dziwnie, ale za to finalny produkt wygląda dużo lepiej. Oceńcie sami:

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

4 komentarze

  1. Gdyby jeszcze zawieszenie zamiast chińskiego i niemiecki silnik były też przez polaków zaprojektowane i wykonane. Brzydki strasznie ale funkcjonalny 🙂

    Odpowiedz
  2. Gratuluje glupoty odnosnie wskaznikow. Polecam wiec autorom jazde testowa w deszczu !
    Szkoda ze nie ma informacji ile trzeba ladowac pojazd i jaka moze byc jego cena jaka ma wage itp. Wyglad kwestia gustu. Zresza pewnie mozna go jakos latwo zmienic.

    Odpowiedz
  3. Gratuluję, bardzo fajny projekt. Jeszcze bardziej cieszy fakt, że pomysł i wykonanie na PWR.

    Odpowiedz
  4. Wygląd właśnie bardzo piękny, bo klasyczny. Idzie nowe, idzie przyszłość przemysłu motoryzacyjnego.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>