Blog / Porady

Co należy zrobić po zakupie chińskiego motocykla?

Prezentujemy listę kontrolną czynności, które dobrze jest wykonać krótko po zakupie chińskiego motocykla. Te czynności często są zaniedbane, lub wykonane bez należytej uwagi. Błędy są popełniane zarówno przez chińskiego producenta jak i polskiego montera. Tak bardzo ważny, przegląd zerowy, który powinien być dokonany w sklepie to najczęściej formalność. Dlatego sprawdź swój motocykl a zaoszczędzisz pieniądze!

Oto lista najczęściej pojawiających się niedociągnięć w chińskich motocyklach oraz podpowiedź jak temu zaradzić. Kolejne zdjęcia galerii zawierają opis typowej usterki.

Lista zakupów

  • Nakrętki samo kontrujące 5mm, 6mm, 8mm.
  • Czarna rurka termokurczliwa 1 szt.
  • Spray odporny na wysokie temperatury, czarny mat.
  • Świeca zapłonowa (zabierz swoją do sklepu na wzór).
  • Filtr paliwa, gumowe wężyki
  • Dętka rowerowa o małej średnicy

Lista potrzebnych narzędzi

  • Kombinerki,
  • Zapalniczka,
  • Młotek,
  • Niezbyt ostry przecinak lub duży śrubokręt płaski z metalową główką,
  • Klucze od 6mm do 22mm,
  • Klucze typu imbus,
  • Klucz do świec
  • Ręczny zraszacz do wody

Naturalnie po zakupie motocykla, należy także przestrzegać zaleceń co do okresu docierania, wymiany oleju itp. Jednak każdy producent podaje nieco inne wytyczne dlatego nie znalazły się one w tym artykule.
Życzymy miłego majstrowania i zachęcamy abyście podzielili się w komentarzu własnymi udoskonaleniami.

T-shirts gifts for motorcyclists

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

4 komentarze

  1. OK warto dodać iż czasem zapach benzyny w garażu to efekt nieszczelności w miejscu montażu czujnika poziomu paliwa w baku. Jeżeli nie brak tam fabrycznej uszczelki to wystarczy dokręcić blaszany pierścień dociskowy! Tak powinno być zrobione w fabryce lecz już w drugim romecie retro7 pierścień był luźny i chlapało paliwo! Robota prosta ale trzeba zdemontować prawie wszystkie przednie osłony i owiewki…niestety.Powodzenia.Pawel.

    Odpowiedz
  2. Mi w moim Junaku przedziurawił się pływak w gaźniku po zaledwie 3000km. Był metalowy więc polutowałem go zwykłą lutownicą transformatorową. Luty były cieniutkie jak flak od kaszanki. Ciekawe jak długo wytrzyma bo użyłem spoiny z kalafonią, a ta, zdaje się że rozpuszcza się od benzyny. Narazie do przodu 😀

    Odpowiedz
  3. Wpis został uaktualniony o kolejne dwie czynności.

    Odpowiedz
  4. Ciekawy artykul. w moim chinolu praktycznie wszystko sie juz odkrecilo i to ledwie po 1000km.. warto posprawdzac tarcze hamulcowe bo moja byla zabezpieczona ale niedokrecona.. uwazam ze chinol jest idealny do nauki jazdy i mechaniki.. nie narzekam i nie chwale mojego zippa…

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>