Junak M16 125

Dodaj do porównania
Junak M16 125

Junak atakuje! Model M16 w wersji 125ccm otwiera peleton nowości na rok 2015. Chociaż kształt tego motocykla nie jest szokiem, bo znamy go z wersji o pojemności 320, oraz z hiszpańskiego Leonart’a Daytona to z całą pewnością nadal jest to cenny kąsek. Wygląda znakomicie, dojrzale, a to za sprawą podwójnej ramy kołyskowej. Mówiąc prościej, charakteru nadają dwie stalowe rurki, które idą od kierownicy, pod silnikiem, kończąc przy tylnym kole. W klasie chińskich 125-tek, przywykliśmy co najwyżej do pojedynczego łącznika idącego od kierownicy, do silnika. Wielkości dodaje także 21-calowe koło z przodu i gruby laczek z tyłu.

Można by się rozpisywać jaki to on jest niewygodny za sprawą niemalże sztywnego zawieszenia tylnego koła, jednak nie będziemy go oceniać w ten sposób. Dlaczego? Ponieważ moc i prędkość maksymalna właściwie wyklucza ten motocykl na trasy. Jeżeli potraktujemy ten sprzęt jako sposób na krótkie odcinki, dojazdy do pracy, to jest po prostu super! Masa chromów, wielka kanapa, nogi wyciągnięte do przodu, nisko położona kierownica, czego chcieć więcej od przejażdżki?

Jakie są Wady? Cena? Na pierwszy rzut oka tak, bo za 11,7 tys mamy przecież przyzwoity środek transportu posiadający 4 koła ogrzewanie w środku i dach nad głową. Jednak porównując cenę z Daytoną, nie jest taka zła.
Moc? Właściwie tak, przy tej masie, moc wygląda mizernie, ale tu rozwiązaniem jest wspomniana 15 konna Daytona. Tyle tylko, że musisz dysponować dodatkową kasą w wysokości 5tys zł.
Reszta wad to drobiazgi. Irytujące jest to, że nie można zalać do pełna zbiornika paliwa, a to za sprawą wlewu. Niektórzy mogą też narzekać na niskie zawieszenie. Przechylając motocykl na rondzie masz wrażenie, że zaraz czymś zahaczysz. Poza tym nie zapominajmy że mamy do czynienia z chińszczyzną. Zdarzają się problemy z elektryką. Skąd ta opinia skoro to nowość? Nie zapominajmy, że model M16 istnieje na rynku już od kilku lat zatem zdążył wyrobić sobie opinię.

R E K L A M A

Podsumowując Junak M16 to najfajniejszy chopper od Almotu w pojemności 125. Ma swoje drobne wady, ale czego się nie robi by mieć legendarne logo na zbiorniku?

Junak M 16 125 , model na rok 2017 ma wtrysk i   spełnia wymogi EURO4.

Film

Film prezentuje fajnie zmodyfikowaną wersję z przelotowym tłumikiem.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
rocznik 2016: 11699 , rocznik 2017: 12999
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.6
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
180
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.043
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3L
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
2 Cylindry w układzie rzędowym
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
90
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
675
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
930
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
3210
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R21
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
160/80 R16

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

23 komentarze

  1. Chyba jedyny chopper 125cc dla wysokich motocyklistów. Jak ktoś lubi szybkość to nie kupuje choppera, chociaż prędkość przelotowa 80 to trochę mało.

    Odpowiedz
  2. Moim zdaniem będzie fajniejszy niż Daytona. Może i ma mniej koni, ale będzie to na pewno elastyczniejszy silnik bo 2 cylindrowy. Mam nadzieję że będzie fajnie brzmiał.

    Odpowiedz
  3. No M16 jest bardzo ładny stylistycznie własnie sie zastanawiam czy nie postawic na niego tym bardziej ze to bedzie moj pierwszy motor

    Odpowiedz
  4. Mam go, jeżdżę. Jest super.

    Odpowiedz
    • witam,
      a jak osiagi? jaką stałą prędkość można utrzymać? jak sprawa z jakością części ( szczególnie łańcucha i świec? czytałem, że słabo i od razu trzeba kupić markowe). pozdrawiam

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

        Wszystkie chińskie łańcuchy się rozciągają szybciej niż markowe. Natomiast jeżeli są smarowane olejem przekładniowym (np. Hipol) to wytrzymują nawet 20tyś.km. Jeżeli już jednak będziesz chciał zmienić łańcuch to proponuje kupić markowego DIDa bez oringów za 100zł.

        Co do świec to też są groszowe sprawy, jedne chińskie świece padają szybko inne wytrzymuja dosyć długo.

        Odpowiedz
  5. W trasie jeżdżę przelotowo 80-90 km/h, mierzone gps, bo licznik zawyża. Prędkość max 100 km/h. Bez problemów można jeździć w mieście i poza. Oczywiście to parametry po starannym dotarciu.
    W planach mam wymianę zębatki z tyłu na mniejszą, co powinno pozwolić zwiększyć prędkość max, a przede wszystkim umożliwi jazdę z prędkościami przelotowymi przy niższych obrotach silnika.

    Problemów technicznych nie ma na razie żadnych, chociaż kilka rzeczy wymagało dokręcenia. Łańcuch naciągnąłem po przejechaniu 1000 km.

    Odpowiedz
    • dzięki za odp. to pocieszające dane. waże ok 80kg i mam 175cm wzrostu, więc nie sądzę, abym przeciążył ten motor zbytnio, nie będę też na nim wyglądał jakbym jechał na psie 🙂

      Odpowiedz
  6. lelum polelum…. 🙂

    Almot zawalił sprawę i muszę czekać dalej. Mała chwila zawachania nad hyosungiem GV 125cc ale już mi przeszło.

    dostałem info, że m16 mają być 10 czerwca, dzwoniłem wczoraj do Almotu i powiedzieli, że nie 10 czerwca, a koniec czerwca, być może 10 lipca…. więc kolejny miesiąc czekania …. a sezon ucieka…. ech.

    mam nadzieję, że przynajmniej serwis będzie działał sprawniej niż dział informacji.

    Odpowiedz
    • A nie zabolała Cię akcja Almotu z podniesieniem cen na 125-tki? W przypadku M16 125 to aż 1000zł ? Zmiana kursu dolara (za Bankier.pl) w ciągu ostatnich trzech miesięcy – 4,13%. Ta kreseczka to nie myślnik tylko minus. Osobiście , bardzo nie lubię pazerności.

      Odpowiedz
      • Dla prawdziwego fana chińskiego Junaka nawet jakby cena skoczyła o 2000 złotych, to też będzie do zaakceptowania ;).

        Odpowiedz
        • Pod warunkiem, że w tej cenie będą dobrze dokręcone śrubki, dobre opony i porządne przewody oraz kostki połączeniowe.

          Odpowiedz
  7. Kur… Zapłaciłem 28 kwietnia i nadal czekam!!! Długo jeszcze???????? Litości!!!

    Odpowiedz
  8. Mam pytanko jaki z trzech motorków byście wybrali Junaka M 16 125cc, Leonard Daytona125cc, czy Hyosung GV 125 oczywiście pytam jako zwykły laik który chce coś kupić, jak z serwisami do nich z góry dziękuję.

    Odpowiedz
    • Żadnego z tych co wymieniłeś. Zamiast kupować jakieś chińskie złomy, poczekaj 2-3 lata na reaktywację Wueski. To dopiero będzie maszyna! Wszystkie chinole mogą się schować. A do tego czasu kup sobie Vespę 946 Emporio Armani 125 i.e, żebyś miał czym tyłek wozić.

      Odpowiedz
      • Hyosung jest koreański i polecam GV125 z czystym sumieniem. Przez 2 lata jeździłem GT650P i byłem z niego mega zadowolony. GV125 jest najmocniejszą 125 na rynku, a po modyfikacjach, o których możesz poczytać na polskim forum Hyosunga, zyskujesz super elastyczność w całym zakresie obrotów.

        Odpowiedz
        • Skoro tak byłeś zadowolony, to dlaczego tylko dwa sezony nim jeździłeś, a później sprzedałeś z dużym upustem?

          Odpowiedz
    • Hyosung jest koreański i polecam GV125 z czystym sumieniem. Przez 2 lata jeździłem GT650P i byłem z niego mega zadowolony. GV125 jest najmocniejszą 125 na rynku, a po modyfikacjach, o których możesz poczytać na polskim forum Hyosunga, zyskujesz super elastyczność w całym zakresie obrotów.

      Odpowiedz
  9. Mam pytanko do osób znajdujących się na tym forum czy opłaca się kupić nowego Junak M 16 125cc wygląda fajnie ale jak z jego wykonaniem to nie jakaś tandeta naczytałem się na różnych forach ze wszystko takie marne w nim i wogóle nadmieniam ze jestem zainteresowany nim bo nowy i cena odpowiada nie posiadałem motoru jeszcze z góry dziękuje i pozdrawiam Wszystkich

    Odpowiedz
    • Czy opłaca się kupować motocykl? Przeważnie nie, jak już to używkę do jazdy do pracy. Jak masz kasę i naprawdę Ci się podoba – bierz, na początku może nieco trzeba będzie pogrzebać – później już będzie ok. Sam za te pieniądze wolałbym Hyosunga GV125 – dla mnie półka wyżej ale jeśli chorujesz na M16 to kupuj.

      Odpowiedz
      • Też uważam że Hyosung GV 125 C byłby lepszym wyborem za taką kasę. Ale o gustach się nie dyskutuje.

        Odpowiedz
  10. Kupitem Junaka M16 125 tydzień temu, To moj pierwszy motocykl w życiu i cieszyłem sie jak dziecko mimo że mam 60 lat. Po tygodniu nie mogę go odpalić. Tak z dnai na dzień coś się zepsuło. Świece, akumlator słaby , czy cokolwiek to jest, nie wiem , ale jestem zawiedziony. I co dalej? Na pych też nie chce zaskoczyć. Dzwoniłem do serwisu…dobre rady psu na budę,

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      W zasadzie nie opisałeś problemu. Co się dokładnie dzieje? Jakieś objawy? Światła są? Rozrusznik kręci? Kranik odkręcony?
      Stopka złożona? Na prawej manetce masz (?) czerwony przycisk, w jakim jest położeniu. Jest to awaryjny wyłącznik motocykla, czasem poprzez powieszenie kasku przełączymy go a potem nie umiemy odpalić motocykla. Spotkałem się już z sytuacją gdzie wieloletni motocyklista targał motocykl do serwisu lawetą, żeby zobaczyć jak mechanik przełącza ten guzik i kasuje 50zł :-). Najpierw sprawdź te rzeczy o daj znać.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>