Barton Travel 125

Dodaj do porównania
Barton Travel 125

Kolejną firmą która zdecydowała się na zaoferowanie w Polsce, pochodzącego z fabryki Tianda, motocykla  Travel YX125 jest firma Barton. Kilka tygodni wcześniej ten model wprowadziła na Polski rynek firma Benyco (model NKD). Chińska fabryka Tianda, należy do Grupy Jianshe, która od lat produkuje motocykle dla Yamahy, stąd zapewne nie będzie nas dziwić fakt, że nowy Travel do złudzenia przypomina Yamahę YS125, a napędzany jest klonem silnika Yamahy YBR.

Jednostka ta  zasilana układem wtryskowym wyposażona jest w wałek wyrównoważający i generuje wg.homologacji 9,9 KM mocy. Silnik ten ma skok tłoka równy jego średnicy (54 x 54 mm), taką konstrukcję określamy mianem silnika  kwadratowego, taka jednostka oddaje zrównoważoną moc w stosunku do szybkobieżności. Silnik o takiej samej konstrukcji znajdziemy w Junaku RS , produkowanym również przez Jianshe.

Na plus można na pewno zaliczyć, iż motocykl waży niewiele bo tylko 125 kg a w połączeniu z niewielką szerokością daje pojazd świetnie nadający się do przeciskania w miejskich korkach. Silniki klonowane z yamahy ybr nie słyną też z paliwożerności, więc bak mieszczący 11 litrów paliwa powinien wystarczyć na naprawdę długo.

Za zatrzymanie motocykla, zgodnie z normą EURO IV, odpowiada układ hamulcowy CBS, wspomagający prawidłowe hamowanie motocyklem.  Warto też wspomnieć że na 18-to calowe koła trafiły opony marki Kenda. to jedne z lepszych Chińskich opon, które na pewno nie będą wymagały szybkiej wymiany. Dosyć dobrze trzymają się one na mokrych nawierzchniach, oczywiście jak na chińskie opony.  W opony tego samego producenta wyposażony jest też Junak RS 125.

Pisząc o tym modelu należy wspomnieć iż Barton Travel na sezon 2017/2018 ma kosztować  5800zł i jest to jeden z najtańszych motocykli 125 na rynku jeżeli chodzi o modele spełniające normę EURO IV i na pewno nie powinniśmy się spodziewać, że motocykl z fabryki Tianda będzie dorównywał jakości Yamahy, ale jest od niej dwukrotnie tańszy, a oferuje tylko 0,7KM mniej. Znając podejście formy Barton jestem pewien, że motocykl jest skalkulowany w rozsądnym stosunku jakości do ceny.

Na Polskim rynku motocyklowym dostępne były co najmniej dwa motocykle z fabryki Tianda, bardzo budżetowy Benyco BR 125, który oprócz psującego się zestawu wskaźników nie przysparzał większych problemów nawet przy przebiegach większych niż 20 tyś.km i drugi Benyco Cruiser którym zrobiłem ponad 800 km i w mojej opinii miał bardzo dobry stosunek jakości do ceny.

Motocykl jest oferowany przez Bartona w czterech wersjach kolorystycznych:

  • czarno-niebieski
  • czarno-zielony
  • czarno-biały
  • czarno-grafitowy

Na koniec jeszcze jedna rada, jeżeli zastanawiacie się od którego importera kupić motocykl, to decydującą powinna być renoma i poziom serwisów. Bo to jak motocykl będzie nam służył zależy od w dużej mierze od montażu końcowego który odbywa się u sprzedawcy, a nie mniej ważny jest dostęp do części zamiennych.

Na motocykl firma Barton daje 2 lata gwarancji lub 12tyś.km (w zależności co prędzej nastąpi).

 

 

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
5800
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.28
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.9
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
125
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.058
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
107 licznikowe, testowane przez Beniamina
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
725
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1975
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
2.75/- R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/90 R18

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od „chińczyków”. Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

9 komentarzy

  1. W białym malowaniu faktycznie wygląda fajnie i nie tak dyskotekowo jako NKD. Ale wrażenie psują wąskie opony i druciany bagażnik…

    Odpowiedz
    • Faktycznie. Czy firmy sprzedające motocykle 125 nie mogą , czy nie chcą wypuszczać moto z szerszymi oponami ? Ostatnio stałem na światłach obok Yamahy YBR i oponki cieniutkie , oj cieniutkie. Taki rower z silnikiem. Opory toczenia to jedno , ale wygląd też jest ważny.

      Odpowiedz
      • Szerokość opon to nie tylko wygląd, to również manewrowość motocykla, ekonomia eksploatacji (węższe to niższe spalanie, większa chęć do skręcania), mniejszy ciężar całego koła, itd.
        YBR to motocykl z założenia do codziennej jazdy, a nie do wyglądania. Chcesz efektownej prezencji weź XVS.

        Odpowiedz
        • Szersze opony to większa przyczepność, a tej w jednośladzie nigdy za wiele. Daje się to odczuć przy hamowaniu ale także przy wchodzeniu w zakręt z większą prędkością –
          wąska opona nie daje tej pewności co szersza. W mieście w kontakcie z szynami tramwajowymi też może być niefajnie. Osobiście uważam że szerokość przodu 3.0 (90/90) to rozsądne minimum.

          Odpowiedz
  2. Polityka importerów chińskich pojazdów jest nieraz zadziwiająca. Od dwóch miesięcy pojazd był w sprzedaży, ale oni chcieli go trzymać w tajemnicy.
    Tak się zastanawiam czy to nie jest dokładnie YBR ostatniej serii z dołożoną tarczą z tyłu i zegarami upodobnionymi do YS. Może Yamaha po wprowadzeniu nowego modelu pozwoliła im dalej klepać YBR pod inną nazwą. Powierzchownie są uderzająco podobne.

    Odpowiedz
    • YBR był kopiowany przez Jianshe w modelu JS125-6A. Tianda należy do grupy Jianshe, mniej więcej tak jak Dacia do Renault.

      Odpowiedz
  3. Takie motocykle to dobra wiadomość, bo bałem się, że importerzy będą stawiać na coraz większe fajerwerki i proponować coraz droższe motocykle, których cena zaczęłaby się niebezpiecznie zbliżać do motocykli japońskich. Nie ma się co łudzić, wielu z nas ma ograniczony budżet i szuka czegoś taniego do bezproblemowej jazdy. Zamiast ładować na siłę szerokie opony czy silić się na chopperowaty wygląd dobrym pomysłem jest właśnie zastosować lepszą mieszankę opon (jak w tych Kendach), czy wyposażyć motocykl w dobry, sprawdzony silnik. W codziennej jeździe ma to większe znacznie, a jeśli ktoś chce coś bardziej wystrzałowego, dołoży kilka tysięcy i kupi wyższy model (np. Blade)

    Odpowiedz
  4. Ma ktos juz moze ten motocykl? Chetnie poznam opinie forumowiczow o tym modelu. Tzn jak sie sprawuje, ile pali, jak sie nim jezdzi itd. Mile widziane zarowno obiektywne jak i subiektywne opinie :):)

    Odpowiedz
  5. Poczytaj opinie o Benyco NKD. To jest dokładnie ten sam motocykl co Barton Travel. Ogólnie: najtańszy motocykl 125 z rocznika 2017, ale wart swojej ceny, a nawet więcej. Prędkość realna powyżej 100 km/godz, zużycie paliwa poniżej 2,5 l/100 km, bezawaryjny i bezproblemowy, wygodny dla osób o wzroście nawet trochę powyżej przeciętnego. Same zalety.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>