Barton Travel 125

Dodaj do porównania
Barton Travel 125

Barton Travel 125, to jeden z najtańszych w stawce motocykli spełniających normę EURO IV. Na próżno szukać w nim powalającego na kolana designu, ale ten oferowany, jest przecież całkiem nowoczesny. 15 konnego silnika też tutaj nie znajdziemy, ale nie to jest w tym motocyklu najważniejsze. Ten motocykl to z założenia  „Pojazd za rozsądną cenę”.

Zaraz ktoś powie że, jeszcze kilka lat temu chiński motocykl za 6 tysięcy to był sprzęt z wyższej półki, zgodzę się, ale nie musiał on wtedy spełniać Unijnej Normy EURO IV, nie miał więc układu hamulcowego CBS ani wtrysku paliwa. Po za tym te motocykle za 3-4 tysiące były gorszej jakości niż omawiany tutaj Barton Travel 125.

Motocykl ten produkowany jest przez fabrykę Tianda, która cieszy się dosyć dobrą opinią wśród użytkowników. Miałem nawet okazję jakiś czas temu zrobić test długodystansowy motocykla z tej fabryki, zrobiłem ponad 750 km motocyklem Benyco Cruiser, odniosłem bardzo dobre wrażenie choć znalazłem kilka drobiazgów do poprawy. Co ważne, w Bartonie Travel takich wad nie znalazłem.

Silnik tego motocykla mimo oznaczenia 156 FMI  wzorowany jest na silniku yamahy YBR, co nie powinno dziwić gdyż Tianda należy do grupy Jianshe, ta zaś produkuje dla Yamahy.  Wspomniana jednostka zasilana wtryskiem  generuje 9,9 KM co przy wadze 125 kg daje całkiem fajne osiągi jak na tę klasę pojazdu. Podczas jazdy testowej takim samym motocyklem osiągnąłem 98 km/h na czwartym biegu,na piątym biegu mogłem spokojnie te 96 km/h trzymać w trasie przez cały czas nie męcząc silnika. Co daje nam pojazd niesamowicie uniwersalny. Powinniśmy spokojnie uciec Tirowi, a i w mieście przyspieszenie będzie całkiem rozsądne. Do tego wszystkiego dostajemy dobrze zestrojone hamulce typu CBS, wspomagające prawidłowe zatrzymanie motocykla oraz całkiem niezłe opony Kenda.   Warto też wspomnieć że Barton Travel 125, nawet dla kierowców o wzroście powyżej 182 cm będzie bardzo ergonomiczny.
Jeżeli szukacie złotego środka, czyli motocykla do codziennego przemieszczania się do pracy po mieście, lub motocykla który sprawnie, wygodnie i bezpiecznie przewiezie was przez Polskę. A jednocześnie nie lubicie przepłacać za motocykle do powinniście dać szansę temu motocyklowi.
Firma Barton oferuje motocykl w szerokiej gamie kolorystycznej bo aż w czterech malowaniach. Na pojazd dostajemy też 2 lata gwarancji lub 12 tyś.km.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
5899, rocznik 2018
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.28
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.9
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
125
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.058
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
107 licznikowe, testowane przez Beniamina
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
725
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1975
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
2.75/- R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/90 R18

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

56 komentarzy

  1. W białym malowaniu faktycznie wygląda fajnie i nie tak dyskotekowo jako NKD. Ale wrażenie psują wąskie opony i druciany bagażnik…

    Odpowiedz
    • Faktycznie. Czy firmy sprzedające motocykle 125 nie mogą , czy nie chcą wypuszczać moto z szerszymi oponami ? Ostatnio stałem na światłach obok Yamahy YBR i oponki cieniutkie , oj cieniutkie. Taki rower z silnikiem. Opory toczenia to jedno , ale wygląd też jest ważny.

      Odpowiedz
      • Szerokość opon to nie tylko wygląd, to również manewrowość motocykla, ekonomia eksploatacji (węższe to niższe spalanie, większa chęć do skręcania), mniejszy ciężar całego koła, itd.
        YBR to motocykl z założenia do codziennej jazdy, a nie do wyglądania. Chcesz efektownej prezencji weź XVS.

        Odpowiedz
        • Szersze opony to większa przyczepność, a tej w jednośladzie nigdy za wiele. Daje się to odczuć przy hamowaniu ale także przy wchodzeniu w zakręt z większą prędkością –
          wąska opona nie daje tej pewności co szersza. W mieście w kontakcie z szynami tramwajowymi też może być niefajnie. Osobiście uważam że szerokość przodu 3.0 (90/90) to rozsądne minimum.

          Odpowiedz
  2. Polityka importerów chińskich pojazdów jest nieraz zadziwiająca. Od dwóch miesięcy pojazd był w sprzedaży, ale oni chcieli go trzymać w tajemnicy.
    Tak się zastanawiam czy to nie jest dokładnie YBR ostatniej serii z dołożoną tarczą z tyłu i zegarami upodobnionymi do YS. Może Yamaha po wprowadzeniu nowego modelu pozwoliła im dalej klepać YBR pod inną nazwą. Powierzchownie są uderzająco podobne.

    Odpowiedz
    • YBR był kopiowany przez Jianshe w modelu JS125-6A. Tianda należy do grupy Jianshe, mniej więcej tak jak Dacia do Renault.

      Odpowiedz
  3. Takie motocykle to dobra wiadomość, bo bałem się, że importerzy będą stawiać na coraz większe fajerwerki i proponować coraz droższe motocykle, których cena zaczęłaby się niebezpiecznie zbliżać do motocykli japońskich. Nie ma się co łudzić, wielu z nas ma ograniczony budżet i szuka czegoś taniego do bezproblemowej jazdy. Zamiast ładować na siłę szerokie opony czy silić się na chopperowaty wygląd dobrym pomysłem jest właśnie zastosować lepszą mieszankę opon (jak w tych Kendach), czy wyposażyć motocykl w dobry, sprawdzony silnik. W codziennej jeździe ma to większe znacznie, a jeśli ktoś chce coś bardziej wystrzałowego, dołoży kilka tysięcy i kupi wyższy model (np. Blade)

    Odpowiedz
  4. Ma ktos juz moze ten motocykl? Chetnie poznam opinie forumowiczow o tym modelu. Tzn jak sie sprawuje, ile pali, jak sie nim jezdzi itd. Mile widziane zarowno obiektywne jak i subiektywne opinie :):)

    Odpowiedz
  5. Poczytaj opinie o Benyco NKD. To jest dokładnie ten sam motocykl co Barton Travel. Ogólnie: najtańszy motocykl 125 z rocznika 2017, ale wart swojej ceny, a nawet więcej. Prędkość realna powyżej 100 km/godz, zużycie paliwa poniżej 2,5 l/100 km, bezawaryjny i bezproblemowy, wygodny dla osób o wzroście nawet trochę powyżej przeciętnego. Same zalety.

    Odpowiedz
  6. Z tą ceną przy odrobinie szczęścia może okazać się hitem, jakim kilka lat temu był model Classic. Jeden gość na youtube zjeździł nim pół Polski, a cena była bardzo podobna. Do mnie nie przemawiał wówczas wygląd Classica, który nawiązywał do klasycznych motocykli, ten Travel jest nowocześniejszy i bardziej mi odpowiada. Z przyjemnością zrobiłbym nim taką traskę 100 km 😉

    Odpowiedz
  7. Prosze nie pisac sciemy ze taki motor jest w stanie utrzymac realna predkosc 96 !. Mam 125 o mocy 10,5 KM i dobrze wiem jakie sa realia takich motorow !

    Odpowiedz
  8. Także miałem na testach ten motocykl. Jak za tę kasę, jest naprawdę spoko, na początku jechał max 95. Z każdym kilometrem się docierał i nabierał werwy. Siedząc normalnie, wyprostowany za kierownicą bujałem go do 105km/h, ale ja ważę trochę mniej niż Beny 🙂 ok 70kg.
    Przy 90-95 bardzo przyjemnie pracuje, tłumik nie irytuje. Myślę że można nim się zapuszczać w dalsze trasy, ale moim zdaniem to bardziej motocykl na codzienne tłuczenie do pracy i omijanie korków. Ponieważ ma cienkie opony bardzo łatwo się nim manewruje. Polubiłem go.

    Odpowiedz
  9. Witam

    Chciałbym zakupić nowa maszyne, wcześniej nie jeździłem na motorze. Pytanie co wybrać do miejskiej jazdy oraz krótkich wypadów poza miasto Bartona Travel czy Junaka Racer? Porównałem parametry obu jednośladów i są one bardzo zbliżone, Racer ma mniejszą średnicę kół za to większy bak. Cena obu maszyn bardzo zblizona, w junaku doczytałem o problemach z wrzucaniem biegu neutralnego na postoju. Z wyglądu junak jak dla mnie wygląda nieco lepiej.

    Odpowiedz
    • Junak ma mniejsze koła ale szersze opony! Co do problemów z wrzucaniem biegów to raczej opinia wynikająca z braku doświadczenia z obcowaniem z motocyklową – niesynchronizowaną skrzynią. Z tych dwu – ja bym wybrał Junaka. Ale osobiście bardziej podoba mi się stylistyka classica, a teraz pojawił się nowy gracz – z tej samej fabryki co Junak (Tayo) – model Zipp Cafe Racer.

      Odpowiedz
    • Co do biegów u nas pomogło prawidłowe ustawienie dźwigni i wszystko chodzi jak ta lala

      Odpowiedz
  10. Witam,
    Przejechałem tym motocyklem już prawie 3000 km. Bardzo długo nie jeździłem motorami, około 35 lat, a jak już jeździłem to były to motocykle z innej epoki ( WSK, SHL, Junak M07 itp) więc moje odczucia mogą nie do końca pokrywać się z obecnymi standardami, ale do rzeczy:
    1. Wtrysk jest super, nie ma problemu z odpalaniem, z orientacyjnych wyliczeń wychodzi że motor pali poniżej 2 litrów na 100km. Wtrysk posiada złączkę diagnostyczną OBDII i można niewielką ilość danych odczytywać na telefonie :). Niestety z przyczyn mi nieznanych nie chce współpracować z oficjalnym oprogramowaniem producenta wtrysku FAI i z znikąd pomocy w tej sprawie :(. Może Beniamin pomoże ? . Mam przetłumaczoną ” po swojemu” bo nie znam ani angielskiego ani chińskiego procedury inicjacji i kody błędów dla tej instalacji- nic innego nie udało mi się w necie znaleźć.
    2. Maksymalnie jechałem nim licznikowe 112 km/h z wiatrem w plecy:) – ja około 75 kg + tylny kufer, raczej dużych rozmiarów ( na dwa kaski). Obroty silnika około 8000.
    Bez wiatru w plecy, udało się osiągnąć licznikowe 106 km, pragnę nadmienić, że ani mój kask nie jest aerodynamiczny, specjalnie ( garnek do kiszenia ogórków) ani strój nie jest „motocyklowy”
    Prędkość podłużną określam na 95 do 100 km/h. Mam zamiar porównać wskazanie licznika z innym pojazdem bo podobno jest on nad wyraz optymistyczny w swoich wskazaniach – gdzieś o tym czytałem.
    Jest to nowy produkt i w związku z tym mało jest informacji o częściach i podzespołach do tego modelu, ale pomaga zagranica i wystarczy w wujka google wpisać oznaczenie TD125-43 i mamy część informacji.
    Mam zastrzeżenia do powłoki lakierniczej:
    – szybko się rysuje, wyciera
    – odnoszę wrażenie, że można było polakierować ten motocykl lepiej i z mniejszą ilością błędów powierzchni.
    To by było na tyle, lecę jeździć aby wykonać ostatni obowiązkowy przegląd dla tego motocykla na 3000km, późnej już sam będę go dopieszczał:), zauważyłem że na oleju Castrola silnik, skrzynia biegów pracują dużo gorzej niż na Motulu 5100, może na następnym przeglądzie, już własnym wypróbuje olej syntetyczny.
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz
  11. Witam,
    Sprawdziłem licznik – powyżej 90 km/h pokazuje o 10 więcej czyli 80 🙂
    Zębatka (w zasadzie koło zębate) przednie 14T
    7000 obrotów 100 km/h licznik czyli 90 km/h
    7600 obrotów 110 km/h licznik czyli 100 km/h
    Pierwsze czerwone, pełne pole obrotomierza to 8000, spokojnie można jechać pomiędzy 7000 a 7500 obrotów. Maksymalne obciążenie silnika to 98% – wtrysk na więcej nie pozwoli. Temperatura silnika według danych wtrysku to przy tych prędkościach między 56 a 70 stopni ( mierzone w dniu dzisiejszym) najwyższa zanotowana temperatura w miejskim korku to 128 stopni.

    Odpowiedz
    • Witam,

      Kolego czy przy wymianie oleju w tym silniku demontowałeś dekielek od strony startera nożnego? Za jakiś czas czeka mnie pierwsza wymiana oleju i tak się zastanawiam gdzie jest filtr oleju 🙂 Wg dokumentacji ze strony 6 poz 9 powinien zjajdować się za tym deklem. Chyba wypada go przeczyścić z wiórków 😀

      pozdrawiam

      Odpowiedz
      • Ten filtr odśrodkowy, to wyczyść dopiero za 10 tyś km. Wcześniej nie warto tego ruszać. Tym bardziej, jak jesteś zielony w temacie, to możesz narobić więcej szkód, niż pożytku.

        Odpowiedz
        • Tutaj chodzi o „sitko” , nie filtr odśrodkowy.
          Ja zamierzam u siebie to wyczyścić przy okazji przeglądu po 1500 km, a swoją drogą, właśnie zmieniłem fabryczny olej po przebiegu 150 km – no nie wyglądał za dobrze, ale większych opiłków nie zauważyłem.

          Odpowiedz
  12. Witam,
    Dla ciekawskich 🙂
    Wtrysk:
    http://www.fai.com.cn/en/product/33.html

    🙂

    Odpowiedz
  13. Witam
    nurtuje mnie jedna sprawa – czerwone pole obrotomierza w tym modelu zaczyna się już od 8 tys. obrotów – w porównaniu z innymi 125 to dość nisko (Junak RS125 ma prawdopodobnie bliźniaczy silnik, tam czerwone pole jest chyba około 11 tysięcy, przymierzałem się do ZIPP VZ6, ma inny typ silnika i czerwone pole od 10 tys.), nawet w wideorecenzji widać, że silnik kręci się znacznie wyżej. Stąd zasadnicze pytanie o realne bezpieczne obroty – tzn. raczej i tak nie ma sensu utrzymywać obrotów przez dłuższy czas powyżej 8 tys., bo to obroty mocy maksymalnej, bardziej chodzi o chwilowe wejście na czerwone pole np. przy przyspieszaniu na 1 -2 – 3 biegu.

    Odpowiedz
  14. Chwilowo. to możesz wkręcić silnik aż do odcinki, ale bezpieczne obroty dla tych czajna engine, to max 8 tys., i nie chodzi, o to, że się zatrze, tylko że rozrząd może się posypać.

    Odpowiedz
  15. Witam,
    Odcięcie jest przy 9000. Jazda między 7000 a 7800 przez dłuższy czas ( przelotowa) nie stanowi problemu. Prędkości i obroty silnika podane powyżej dotyczą piątego biegu.

    Odpowiedz
  16. Witam,
    Do pooglądania, proszę zwrócić uwagę na licznik 1:51 minuty ( 124 przy prawie 9000 na 5 biegu)
    https://www.facebook.com/SwiatMotocykli/videos/2199997660017858/UzpfSTczMTAyODA4MDMyNjAwNjoxNjk5MjQwMDE2ODM4MTM2/
    Ja w sprzyjających warunkach doszedłem do 120 na liczniku czyli około 110 🙂

    Odpowiedz
  17. Dzięki za podpowiedzi – to mój pierwszy motocykl, pierwsze kilometry i się ekscytuję jak dziecko…

    Odpowiedz
    • Ja też kupiłem pierwszy motor w życiu a jestem 60+. I mam ja ty podobne odczucia – cieszę się jak dziecko. Fajnie się cieszyć. Tyle że wybrałem Barton Classic. Niech nam służą motorki.

      Odpowiedz
  18. Witajcie
    krótka relacja po moich pierwszych 100 km na motocyklu (nie tylko na tym motocyklu, na motocyklu w ogóle…)
    – pomimo, że oświetlenie załącza automat, w nocy należy użyć przełącznika świateł, aby uzyskać podświetlenie obrotomierza i załączyć ledy w lampie (naprawdę doświetlają drogę przed motocyklem, poszerzają obszar oświetlony)
    – światło przednie jest niestety słabe – poza obszarem oświetlonym lampami ulicznymi trzeba jechać na „długich”
    – skrzynia biegów działa bardzo dobrze, nawet taki laik jak ja radzi sobie bezproblemowo; jedyny problem to sporadyczne rozbieżności między tym, co pokazuje wyświetlacz, a tym, co dzieje się w skrzyni – potrafi pokazać kreseczkę tj „luz” przy zapiętym biegu – należy patrzeć na kontrolkę „luzu” , jest bardziej wiarygodna
    – motocykl swobodnie nadąża za ruchem miejskim nawet przy delikatnym traktowaniu (dopiero docieram, jeżdżę zwykle „do pół manetki” i w zakresie 4 – 6 tysięcy obrotów). Pewnie jak każdy inny motocykl tej klasy, ale dla mnie to nowość i przyjemne zaskoczenie – myślałem, że będzie gorzej
    – hamulce są sprawne, łatwe w obsłudze
    – jakość wykonania mogłaby być miejscami lepsza (zwłaszcza chodzi o jakość powłoki lakierniczej)
    – lusterka łatwo ustawić, nie drżą i nie przestawiają się same
    – pozycja za kierownicą wydaje się wygodna, choć póki co jeżdżę tylko po kilka – kilkanaście kilometrów, więc na wnioski ostateczne jeszcze za wcześnie

    Ogólnie jestem zachwycony wrażeniami, jakie daje jazda na takim „pierdziku”.

    Odpowiedz
    • Witam,
      Też jestem zachwycony tą maszynką jest to produkt firmy o dobrej renomie produkującej dla Yamahy i jest to, przecież kopia YBR125 tak w wyglądzie jak i w silniku OHC z wałkiem wyrównoważającym . Ja praktycznie sezon zakończyłem parę tygodni temu nie z mojej winy, ale w następnym roku wyjadę już bardziej dopieszczoną wersją 🙂

      Odpowiedz
      • Tak sobie tłumacz. Może i kopia, ale wykonana z gównianych materiałów. Dobrze, że się tego pozbyłem.

        Odpowiedz
        • Witam,
          Nie podałeś żadnego powodu to ciężko polemizować z takim stwierdzeniem.
          Skoro lepiej było się pozbyć to tez dobrze, może ktoś inny się teraz cieszy z tego motorka jak my tutaj.

          Odpowiedz
        • Może opiszesz co u ciebie się takiego działo że się go pozbyłeś?

          Odpowiedz
  19. Przy wzroście powyżej 190 cm, jak wygląda się na tym motoru? Nie za mały?

    Odpowiedz
    • Wydaje mi się, że z takim wzrostem możesz na tym wyglądać trochę jak na komarku… Może bardziej pasowałby np. Benyco Tekken (choć to już też inne pieniądze).
      A przymierzałeś się do Travela? Wygodnie Ci na nim?

      Odpowiedz
      • Witam,
        W celu wymiany tego sitka w silniku trzeba rozpołowić silnik ( strona nr 6 http://www.sumco-moto.com/Manuales/MAN-DEF-SpareParts/Despiece%20ROCKET%20(RK125EFI)_ENGIN.pdf )
        Odnoszę wrażenie, że projektanci tego silnika nie przewidzieli aż tak drastycznej czynności eksploatacyjnej i założyli wymianę tego elementu dopiero podczas remontu silnika jeżeli nie nadarzy się inna okazja.

        Odpowiedz
        • Bo na tym sitku z reguły nic nie ma. A nawet jak jest się trafi jakiś opiłek to może sobie tam zostać po wsze czasy – w niczym to nie przeszkadza.

          Odpowiedz
        • Ziomek www nie potrafisz ogarnąć schematu? Przecież to sitko jest dostępne po zdjęciu prawej pokrywy silnika.

          Odpowiedz
          • Problem tylko taki, że do zdjęcia tej pokrywy trzeba zdemontować pług i podnóżki, dopiero dobierzemy się do tej pokrywy.
            Nie jest to rozpoławianie silnika, ale trochę kręcenia śrubek będzie.

            Wydaje mi się, że właśnie w okresie docierania może coś na to sitko trafić, stąd sugerowałem sprawdzenie po 1500km – jeden opiłek krzywdy nie zrobi, ale większa ilość może sitko przytkać, i będzie problem.
            Na pewno dam znak, jak u siebie sprawdzę za jakiś czas.

          • Ja bym sobie odpuścił – ale jak tam sobie chcesz.
            Jak już będziesz po to napisz ile opiłków znalazłeś 🙂

          • Poniżej film jak gościu to czyści w ybr125 silniki podobne tyle, że w bartonie problemem może być kopka.
            https://www.youtube.com/watch?v=fmazZJXyDkM

          • Kopka to nie problem, trzeba zdjąć dźwignię a ośkę nasmarować olejem aby się simmering nie uszkodził.

          • Ha ha, masz rację ,źle odczytałem schemat. To i tak nie zmienia mojego zdania co do braku pilnej potrzeby czyszczenia tego elementu przy wymianach oleju. Ten filtr w zasadzie zabezpiecza pompę przed uszkodzeniem opiłkami i to wszystko.

          • Nie pamiętam już dokładnie, ale ktoś u nas w Klubie Chińskich Motocykli rozebrał ten wewnętrzny filtr w Jinlunie 250 po 50tysiącach kilometrów? A może po 80 tysiącach?
            W każdym razie było czyste jak łza. To jest zabezpieczenie żeby w razie konkretnej awarii skrzyni biegów, czy zmielenia jakiejś luźnej śrubki nie uszkodzić pompy i nie zatkać kanałów smarujących.
            Po takiej akcji i tak trzeba rozbierać silnik, więc się to czyści.
            Nie zgłębiałem tematu silnika klony Yamahy YBR, w Hondach CG jest jeszcze jedno sitko łatwo dostępne u dołu silnika, i to czyści się co wymianę oleju, choć i tak prawie nigdy nic tam nie ma, w moim przekonaniu co drugi raz wystarczy…

          • Beniamin, popatrz na filmiku podesłanym przez Jerzego – coś na sitku siedzi.
            Ale się upierał nie będę, każdy z nas zrobi wg swojego zdania.

          • Naprawdę myślisz, że Yamaha zaplanowała, że przy każdej wymianie oleju serwis będzie ściągał pokrywę sprzęgła i wymieniał uszczelkę silnika?
            Nawet jeżeli będzie tam opiłek, to popatrz jaką powierzchnię ma to sitko, ile tych opiłków trzeba by było aby przepływ oleju był zaburzony i niedostateczny?
            Twój motocykl możesz robić co chcesz, wiem że to wynika z chęci dbania o sprzęt i to bardzo dobrze. Nie mam dostępu do instrukcji obsługi więc nie wiem co jaki czas producent przewiduje czyszczenie tego sitka.

          • Dokładnie tak. Najwięcej drobnych opiłków łapie magnes na korku oleju. Jak nie masz korka z magnesem to radzę sobie taki sprawić. Sitko przeważnie jest czyste a nawet jak nie to jeden opiłek nic nie zmienia.

          • Panowie, spokojnie, nie chciałem burzy wywoływać.

            Dysponuję instrukcją do Jianshe JS125-6B, który wygląda na kopię Yamahy YBR podobnie jak Travel (pobrałem z manualslib.com, myślę, że warto, to dość dokładna instrukcja serwisowa i wygląda, że można z niej korzystać przy serwisie Travela).
            W tej instrukcji czyszczenie sitka olejowego przewidziane jest na przeglądzie przy 3000 km, tj. tuż po okresie docierania. Nie występuje jako czynność przy przeglądach okresowych, co moim zdaniem jest logiczne, bo jeżeli opiłki mają się pojawić, to poza wspominanymi przez Was przypadkami awarii, pojawią się przy docieraniu.

            I masz Beniamin rację, to co piszę wynika z faktu, że to jest mój pierwszy motocykl, pierwsza od dawna „zabawka”, stąd może cackam się nadmiernie.

            Pokój!

          • mądrego miło posłuchać! Howgh!

  20. Korzystając z pierwszych wiosennych dni, znowu nawinąłem kilka kilometrów.
    I wszystko fajnie, motocykl licznikowe 90 osiąga z palcem w uchu, ale… kurczę, zimno, wieje, szumi i gwiżdże. Pewnie latem to będzie bardzo miłe uczucie, ale póki co jest wiosna.
    Zakładał ktoś może szybę do tego konkretnego modelu? Sporo jest szyb różnej maści na rynku, ale raczej do motocykli z okrągłą lampą, nie mam pewności, czy to się nie pogryzie? Gdyby ktoś podzielił się fotką, będę wdzięczny.

    Odpowiedz
  21. Może coś takiego by podpasowało:
    https://allegro.pl/oferta/loster-szyba-motocyklowa-uniwersalna-wysoka-u1t-7803660315
    Ewentualnie takie coś:
    https://allegro.pl/oferta/owiewka-uniwersalna-naked-lekko-przyciemniana-puig-7721101803
    Da się znaleźć szyby do motocykli z bardziej nowoczesną lampą ale szukania jest po prostu więcej.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>