Benyco Cruiser 125

Dodaj do porównania
Benyco Cruiser 125

W powietrzu wiosny jeszcze nie czuć, ale pod względem marketingu, sezon motocyklowy rozpoczął się na dobre. Jeżeli jeszcze nie kupiłeś motocykla 125, powinieneś wytrzymać się z wyborem przynajmniej do maja bo do tego czasu poznamy najważniejsze nowości. Jeżeli jednak nie możesz się powstrzymać i koniecznie chcesz już mieć w swoim garażu najnowsze cudo to Benyco Cruiser 125 jest dla Ciebie.

Motocykle ze stajni Benyco jak do tej pory, dały się poznać, bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości. Wygląda na to, że tak będzie również z nowym modelem, bo cena jest naprawdę zachęcająca. Warto wspomnieć, że w tej cenie, dostajemy widoczną na fotografii, przednią owiewkę, sakwy i oparcie sissy bar. Dla porównania, podobny motocykl – Romet R125 kosztuje prawie o 1000zł więcej,  jednak sakw i owiewki nie posiada. A sakwy to fajna rzecz, nie dość że praktyczne, to jeszcze wizualnie dodają motocyklowi animuszu. Natomiast owiewka, aby faktycznie była praktyczna, aby faktycznie chroniła przed wiatrem i deszczem w czasie codziennych dojazdów do pracy, powinna być znacznie większa.

R E K L A M A

Nie posiadamy jeszcze wszystkich szczegółów konstrukcyjnych, ale garść informacji już znamy. Motocykl najprawdopodobniej pochodzi z fabryki Tianda, która jest podwykonawcą dla grupy Jianshe – która z kolei produkuje dla Yamahy. Konstrukcja silnika zaczerpnięta jest z Hondy CG. Pokrywa korpusu silnika wygląda dość nieznajomo, co może świadczyć o tym, że ten silnik doczekał się kolejnych zmian konstrukcyjnych. O ile nie są to zmiany wynikające z ekonomii, a raczej z doświadczenia, to będzie dobrze. W tej cenie nie można oczekiwać takich rarytasów, jak np hamulec tarczowy z tyłu, szerokich opon czy ledowego oświetlenia. Cena jest bliska ceny ceny roweru, więc i koła mamy trochę jakby rowerowe. Mimo niskiego budżetu, znajdziemy jeden mały smaczek. Cruiser nie posiada tego obrzydliwego kranika benzyny znanego z innych budżetowych konstrukcji. Zastąpiono go elektrozaworem. Jak dobrze, jak wygodnie! Elektrozawór w stanie spoczynku jest zamknięty a gdy otrzyma zasilanie z zapłonu, otwiera się i benzyna płynie. Ileż to razy, po przejechaniu kilku kilometrów nagle motocykl nam się dławił, właśnie z powodu tego, że nieszczęsny kranik był zakręcony, a my jechaliśmy na tym co było w komorze pływaka. Tutaj tego nie ma. Elektrozawór ochroni także przed wyciekiem paliwa, gdyby w gaźniku utopił się pływak.

Motocykl wygląda bardzo klasycznie. To co przypadło mi do gustu to zbiornik paliwa. Chociaż jest w stylu retro, to bije od niego że pochodzi z aktualnego krzyku mody. Sakwy, lusterka, owiewki, wszystko bardzo ładne, estetyczne, ale nie porywa. Na plus także duże logo na tylnej kanapie. Branding to fajna rzecz, gdy już polubimy markę, to z dumą wozimy ze sobą jej logo. Natomiast jeśli chodzi o wady, to dopatrzyliśmy się, że pod lampą znajduje się plątanina kolorowych kabli. To psuje urok, tym bardziej gdy cały motocykl jest czarny jak pieprz. Aczkolwiek, przywykliśmy już do tego nawet w droższych propozycjach, także znajdują się takie właśnie kwiatki. Jest jeszcze coś co mnie irytuje w tym motocyklu, drobiazg ale jednak. Chociaż mam świadomość że wynika to z przepisów, oraz że połowa chińskich motocykli tak ma, to jednak bardzo nie podobają mi się te odblaski na teleskopach. Wyglądają jakby były zapożyczone z rolniczej przyczepy. Wiem że sporo osób odkręca je ze wstydu, a diagności na przeglądzie nie zwracają na to uwagi. Ja swoje własne przykręciłem do płotu aby w nocy widzieć gdzie skręcać – tam jest ich miejsce. Bardziej designerskie konstrukcje, ten detal potrafią ukryć.

Poniżej fotografia z fabryki, pierwsze sztuki, jeszcze ciepłe 😉
benyco-crusier-125-jianshe

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
5490
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.28
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.9
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
122
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.06
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHV)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
90
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
820
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1980
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
2.75-18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3.50-16/3.50-16 R3.50-16

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

58 komentarzy

  1. tyle wywodów powstało z oględzin samych tylko fotografii? Ale czarodziej ten autor … :), kiedy test i video? Cena jest git!

    Odpowiedz
  2. Dobry konkurent dla Junaka 131 czy Ravena. Na plus na pewno dodatki oraz matowy lakier. Ciekawe jak z jakością podzespołów i osiągami (chyba tragedii nie będzie bo waga nie jest przesadnie duża). Z tego co zauważyłem ludzie bardzo polubili Benyco BR 125, jeśli Cruiser 125 będzie dobrym motocyklem to.. Rośnie nam całkiem przyjazna firma:)
    BTW: jak wygląda jakość Benyco pod względem kontaktu z klientem? Tzn dostępność części, jakoś serwisów itd?

    Odpowiedz
  3. Yhym ale w podobnej cenie mozna chyba kupic keeway rks

    Odpowiedz
    • W tej cenie można kupić wiele motocykli , ale jeśli szukamy motocykl typu chopper to już wyboru nie mamy za dużego

      Odpowiedz
  4. Motorek mi się bardzo podoba. Żeby była jeszcze wersja z silnikiem 250 byłoby wspaniale. W tym silniczku 125 cm jak ma rzeczywiście 7.1 kW, to trochę za mało.

    Odpowiedz
  5. Wygląda na to, że nie ma wałka wyrównoważającego.

    Odpowiedz
  6. silnik to nic innego jak motor napędzający junaka 121 tylko tam jest niby większa moc 8,2 kW / 11,17KM (przy 8000 RPM) i stosunek mocy do masy wynosi 0,074KM na 1 kg.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Dawid Parus

      Matizz86, dobrze zauważyłeś, chociaż mimo wszystko, w innym miejscu jest rozrusznik. Poza tym nowe modele Junaka posiadają wałek wyrównoważający, a benyco nie.

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Dawid Parus

        Dementuje informacje jako by 121 posiadał wałek wyrównoważający. To oficjalna informacja Junak’a

        Odpowiedz
  7. W motocyklu za 5,5 tys. brak wałka? To spory minus

    Odpowiedz
    • Rzeczywiście, a tak dobrze się zapowiadał. Jeszcze stosunkowo mały bak paliwa zdaje się że 10 litrów. Trzeba częściej na stację benzynową jeździć. Benyco Dark Star ma 14l.

      Odpowiedz
      • Co z tego, że Dark Star ma bak 14l, skoro do niego wejdzie max 9l z racji niefortunnie położonego otworu wlewowego? Plus jest taki, że przy wadze całego zestawu (motocykl + kierowca) 290 kg spalanie jest na poziomie 3l/100 km.

        Odpowiedz
  8. 10l to tam jeszcze ujdzie, 300 km spokojnie się pojedzie. Tylko ten brak wałka mnie martwi

    Odpowiedz
  9. Może już ktoś widział go na żywo.. Wielkość odpowiada bardziej junakowi 121 czy jest to jednak większy motocykl (bliżej np Dark Stara czy 131)?

    Odpowiedz
    • Jak lubisz przepłacać to go kupuj. W tej cenie są nieco lepsze motorki. Żeby za 5.5 tysiąca nie było wałka wyrównoważającego, to już jest przegięcie.

      Odpowiedz
  10. Ja widzialem i mam zamiar go w przyszlym tyg kupic. Jezdzilem i jest naprawde ok 🙂

    Motorek super 🙂 gabaryt cos okolo junaka 131

    Odpowiedz
  11. Zauważyłem coś bardzo niefajnego: na niektórych ogłoszeniach pokazany jest Cruiser bez sakw i szyby, w opisie nic o nich nie ma, a mimo to cena jest niezmieniona! Jeśli rzeczywiście tak jest to bardzo nieuczciwe i warto na to zwracać uwagę bo to zwykłe oszustwo.

    Odpowiedz
    • Kuba a zadzwoniłeś do takiego sprzedawcy ?? Pewnie nie, a wypadało by. Ja na przykład wstawiam zdjęcia bez i z wyposażeniem, by potencjalny odbiorca widział jak pojazd wygląda ubrany i „na sucho”. Czy to jest naprawdę taki problem i już trzeba podejrzewać o oszustwa ??

      Po za tym macie porównanie bezpośrednie że tak tęskno wam za tym wałkiem ??

      Jeśli mogę dodać coś od siebie: sakwy spore i skórzane, dobrze wykonane plus
      szyba fajnie zrobiona, solidny wspornik plus
      silnik prosty i tani w naprawach, masa części i ich dostępność, także do upragnionego przez większość tuningu. Benyco postawiło na jakość silnika
      Jakość znacznie przewyższająca Dark Stara
      Brak wałka ?? Trudno, ale to nie jest wielka wada moim zdaniem, ten silnik ma jednak więcej zalet.

      Odpowiedz
      • Naczytałem się o tym wałku i decyzja tylko z wałkiem, bo inaczej nie da się jeździć. Koniec końców kupiłem ADV 125 bez wałka. W moim moto drgania są bardzo małe, ,dla mnie wręcz nieistotne.. Może jak ktoś kurczowo przyciska kolana do baku to bardziej je czuje a tak ani na manetkach , ani na podnóżkach i kanapie nie są te drgania dokuczliwe. Trzeba też wziąć poprawkę ,że opinie na ten inne tematy są bardzo subiektywne. Najlepiej samemu organoleptycznie sprawdzić.

        Odpowiedz
        • Da się jeździć. Na krótkie dystanse to nie przeszkadza. Ale gdy pokonujesz trasy ponad 300 kilometrów, z prędkością bliskiej maksymalnej, to może po pewnym czasie irytować.

          Odpowiedz
          • Pełna zgoda. Z tym , że trasy 125-tką po kilkaset kilometrów to chyba wyjątek a nie reguła wśród użytkowników tych niedużych motocykli. Sam robię nie za długie wycieczki po kilkadziesiąt kilometrów, najczęściej słabej jakości drogami. Może dlatego bardziej czuję dziury w drodze, niż drgania motorka.

          • A pojechał byś Komarem do Maroka? To jest dopiero harkorowa wyprawa:)).

            http://motovoyager.net/2016/04/komar-na-marokanskich-piaskach-ekstremalna-wyprawa-naszego-czytelnika/

          • Ja nie ,ale mój kuzyn lata temu (jeszcze za PRL) przejechał Afrykę z góry do dołu na małym motorku. Australię zresztą też. Przejechał też obie Ameryki plus Środkową , z tym że od dołu do góry , czyli zakończył podróż w Kanadzie. Ameryki zwiedzał na rowerze, w tzw międzyczasie zarabiał na dalszą podróż, więc zajęło mu to dobrych parę lat. W Meksyku został poważnie postrzelony przez bandytów ,to też „trochę” przedłużyło wyprawę. Nie konfabuluję. Ludzie , przynajmniej niektórzy , bez względu na czasy, robili niesamowite rzeczy. Dzisiaj jest łatwiej się o nich dowiedzieć.

  12. Kuba…jak niefajnego??? dzwonisz do importera i pytasz sie czy to jest w pakiecie… i dealer musi ci wydac pojazd wyposazony…:) Bo taka jest oferta przedstawiona przez importera za taka cene.

    Odpowiedz
  13. Ma ktoś ten wynalazek ? Bo szukam jakiegoś małego crusierka ponizej 6k i mam 3 typy: junak 131, barton classic i ten benyco… szkoda tylko ze tego wałka nie ma ale jest filmik na YT Kamila z LuxMot i bardzo sobie go chwalił jesli chodzi o jakośc.

    Odpowiedz
  14. Wow 😛 port USB – tego nie zauważyłem.
    Przydatne do navi .

    Odpowiedz
  15. Hej. Kupiłam sobie parę dni temu to cudo. dzisiaj miałam w końcu czas go zarejestrować i ubezpieczyć. no i pojeździć :).prezentuje się bardzo ładnie, ze sklepu przywieźli go solidnie skręconego (mąż kiedyś przy tym robił i posprawdzał). Może było parę szczegółów jak np. upapranie owiewki smarem i niedokręcenie prawego lusterka, ale smar wytarłam, lusterko dokręciłam. Sakwy już były zamontowane i są bardzo funkcjonalne (chowam tam plandekę i zabezpieczenia:)). Nie szaleję nim jeszcze, bo na dotarciu, ale muszę przyznać, że zbiera się bardzo ładnie. silnik fajnie mruczy co jest miłe dla ucha. śruby łączące tłumik z cylindrem są solidne (ósemki). drgań jakiś mocniejszych nie odczułam jeszcze póki co. na minus są na pewno te boczne odblaski pod przednim reflektorem, które chyba odkręcę, bo wyglądają jak od przyczepy do ciągnika i lampa z tyłu jest zdecydowanie za mała. koła trochę wyglądają jak od roweru. spawy na ramie są „takie sobie”, czyli widoczne i nie za piękne, no ale w końcu budżetowa konstrukcja. za to rama wygląda na solidną i sama z siebie się nie powinna łamać. z portu USB już zdążyłam skorzystać i ładuje aż miło. na razie tyle. wiem, że mało konkretów, ale to dopiero pierwsze 20 km tego motocykla ze mną za kierownicą. pojeżdżę więcej to i więcej napiszę 🙂

    Odpowiedz
    • Wymień sobie jeszcze opony na jakieś markowe. Te chińskie na mokrej nawierzchni są bardzo śliskie…

      Odpowiedz
      • ooo to nie wiedziałam. Dzięki 🙂

        Odpowiedz
  16. a jeszcze zapytam: a jakie opony polecilibyście?

    Odpowiedz
    • Trudno powiedzieć. Zależy w jakich warunkach się użytkuje pojazd i indywidualnych preferencji motocyklisty/ki. Jak się jeździ bardziej polnymi drogami i lasami to naturalnie inne opony, niż tylko po szosach.
      Ja kupiłem i założyłem czeskie Mitasy, bo mają dobry stosunek jakości do ceny. Ale nie musisz się tym sugerować. Nie ma opon dobrych do każdych warunków. Są tylko mniejsze lub większe kompromisy względem ceny, prędkości, walorów użytkowych, warunków drogowych itd.

      Odpowiedz
      • Dzięki :). pomyślę po majówce o nowych gumach.

        Odpowiedz
  17. Ok. Dzisiaj nim pojeździłam, aż miło :). Z przerwami oczywiście i tak: w mieście jeździ się super. Moto się ładnie zbiera spod świateł, jest zwrotny i w miarę wyważony i lekki co w moim przypadku było ważne już w momencie zakupu. Poza miastem na dłuższej prostej można odczuć drgania silnika, które się przenoszą na nogi i uda, ale jakieś straszne to dla mnie nie było i w pewnym momencie po prostu się przyzwyczaiłam do tego. Pewnie jakby nim jechać np jednym ciągiem 100 km to byłoby to denerwujące. Poza tym jestem z benyco cruiser bardzo zadowolona. Idealny na takie trasy do 50 km, albo na dojazdy do pracy. Minusem natomiast jest blokada kierownicy. Otóż, robiłam sobie postoje od czasu do czasu, żeby motocykl sapnął i żeby rozprostować nogi, stwierdziłam, że zobaczę jak ta blokada działa. Po przekręceniu kluczyka wyskoczył taki metalowy „cycek” (inaczej się tego nie da nazwać) i nie chciał wskoczyć z powrotem blokując całkiem kierownicę. Szczęście, że miałam w sakwie śrubokręt (mąż mnie namówił, żeby wozić takie rzeczy ze sobą) i wykręciłam całą blokadę. Wyjęłam ją i ten „cycek” wypadł całkiem. jak oglądałam w dłoni tę blokadę to w środku nie ma żadnego mechanizmu, który by ją zwalniał i nawet nie da się opisać jak ona miałaby działać. w każdym bądź razie, gdyby nie śrubokręt to mąż- assistance musiałby cisnąć 30 km za Kraków autem :/. mam zdjęcia tej blokady jakbyście chcieli zobaczyć, mogę je tu zamieścić tylko proszę o info jak 🙂

    Odpowiedz
  18. Gosia131990 zamówiłem gmole, jak zamontuję to Ci fotke wyślę.

    Odpowiedz
  19. Gmole zamontowane, podaj maila do fotki
    zresztą może być do admina żeby wkleił tutaj.

    Odpowiedz
  20. ciężko przy lekko skośnym baku zalać pod korek, zrobiłem 200 km zalałem 6,5 l benzyny, czyli na razie średnia ponad 3l/100km, ale nie jestem pewny co do ostatniego zalania pod korek.

    Odpowiedz
  21. Zamontowałem lightbary, ponieważ nie wiedziałem jaki montaż będzie pasował, trzeba było zrobić na zamówienie. Podjęła się tego firma FILIUS METAL z Kostrzyna nad Odrą.
    Pokazałbym Wam fotki, ale żaden z adminów nie podał mi maila – widocznie ten model Ich nie interesuje 🙁

    Odpowiedz
  22. Mam ten model od kilku miesięcy. Napisze o minutach bo o tym warto wspomnieć.
    Przy prędkości 60 i góra w lusterkach kompletnie nic nie widać drgania przekładają się bardzo również na nogi. Jeśli nawet posiadasz ochronne obuwie i tak drgania są odczuwalne.
    Kubly porządne dobrego materiału, jest ich minus jeśli chcesz zabrać pasażera Ciężko „wcisnąć” na podnóżki. Kubly również kładą nacisk na światła kierunków wiec często trzeba je prostować.
    Moto pojedzie 90 max przy 70 km wydaje się, że to jego max po prostu bolą uszy od pilowania go do 90. Niestety.

    A, plusy?

    Wygląd powala, dźwięk silniki powala jak na 125. Potrafi „popierdziec” kanapa bardzo wygodna.

    Na całość daje 7/10

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      To jest jednocylindrówka na popychaczach i bez wałka wyrownoważającego. Zrobiłem tym sprzętem ponad 700km i spokojnie możesz go trzymać w trasie na 80km/h. Co do drgań to napisz jaki masz przebieg. W tych silnikach znaczącą poprawę poczujesz po kilku tysiącach km. Po 10tyś. się przyzwyczaisz.
      Ważne też żeby go nie zamulać na początku przy docieraniu.

      Odpowiedz
      • Mój przy 85 km/k dopiero w lusterkach wibruje i nic nie widać.

        Odpowiedz
  23. Wow !! na stronie Benyco pojawiła się instrukcja po polsku. Nareszcie, bo jak kupiłem motocykl to tylko kartę gwarancyjną dostałem i sam dochodziłem co i jak.
    http://www.benyco.com/wp-content/uploads/2016/08/Instrukcja-Cruiser-125.pdf

    Odpowiedz
  24. Witam. Stalem sie posiadaczem tegoz sprzetu i moge co nie co o nim powiedziec. Po pierwsze co mnie urzeklo to wyglad. Niesamowity i bardzo dobrze wykonany w porownaniu do innych cruiserkow z chinskiej polki. Lakier bardzo dobrej jakosci nawet benzyna mu nie zaszkodzila bo lekko zachlapalem zbiornik ale nie zrobily sie zadne odbarwienia. Kultura silnika rowniez dziwnie rowna jak na brak walka. W porownaniu do bartona n125 zero drgan a moto jeszcze na dotarciu. Dzwiek- lekki basowy pomruk nawet na wyzszych obrotach. Bardzo zwawo sie zbiera jak na 125 w porownaniu do bartona n125. Sakwy mocne i duze,. Dosc twarde. Pieknie odpala nawet w mrozy. Z minusow co mi mocno dokucza to ssanie mimo iz w raczce jest regulacja trzeba na zimnym przy gazniku i tak paluchem pchnac zeby wszedl pierwszy stopien bo linka nie dociaga. Wskaznik paliwa podnosi sie z rezerwy dopiero przy polowie zbiornika. Jak to w chinczyku wszystkie srubki przed jazda podokrecalem a gdzie moglem dalem klej do srub i nie uswiadczylem zadnej odkretki. Po 500km powiem cos wiecej. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Kamillo czy możesz powiedzieć cos wiecej o tym motorku, jakie osiągi prędkosci, spalanie, wrazenia z jazdy (czy duze wibracje silnika przy predkosci przelotowej 80km/h).

      Odpowiedz
  25. Witam, czekam na dalsze opinie posiadaczy Benyko Cruiser 125 poniewaz nosze sie z zamiarem kupna tego modelu. Interesuje mnie eksploatacja oraz wrazenia z jazdy.

    Odpowiedz
  26. ja go kupiłam rok temu i jedyne co się popsuło to blokada kierownicy (chcieli mi wymienić, ale ja nie chciałam, bo mam inne zabezpieczenie) i podświetlanie tablicy rejestracyjnej, ale przy przeglądzie gwarancyjnym zamówili mi po prostu nową lampę i wymienili (w ramach gwarancji) i już jest ok i nic się nie dzieję. z silnikiem nie ma żadnych problemów. Przysłowiowo: zmieniam olej w serwisie i jadę dalej. sprzęt super jak dla mnie. dojeżdżam do pracy 40 km. trochę przez wioski, ale większość w mieście i nie zamieniłabym na żaden inny sprzęt póki co ;). fajna sprawa jest ze schowanym w lampie wejściem USB i można sobie telefon ładować. W zeszłym roku mieszkałam w mieście i motorek stał cały zeszły sezon pod blokiem i pod plandeką i nawet jak miał dłuższy przestój z powodu deszczów (i temperatury, bo jak jest zimno to nie lubię jeździć) to odpalał bez problemu. Teraz Benyco ma garaż, także jestem spokojniejsza, że ktoś go zniszczy/ ukradnie. Z plusów to na pewno wygoda, niska awaryjność, małe spalanie, sakwy w zestawie. polecam sprawdzać opinie sprzedawców i to jak wykonują przegląd zerowy. U mnie zrobili go naprawdę porządnie i mąż, który kiedyś przy tym pracował nie wiele sam jeszcze podokręcał i to chyba dla samej zasady to zrobił. z minusów to migacze z tyłu, które mają nacisk na sakwę i się krzywią, czasami trzeba je prostować. no i niestety na dłuższe trasy on się nie nadaję przez drgania, ale tak dojeżdżać do pracy jest super 🙂

    Odpowiedz
  27. dodam jeszcze trochę nie na temat trochę: rama koło tylnego koła jest na tyle fajna, że można porządnie motocykl zabezpieczyć poprzez przypięcie go do jakiegoś stałego elementu. i polecam łańcuch dźwigowy, hartowany 10mm (facet w żelaznym doradził). Ja taki kupiłam z kłódką Abusa za 3 stówy. Uszyłam sobie pokrowiec co by nie porysować nic, oplatałam ramę i koło i wkoło takiego metalowego słupka wypełnionego betonem i długiego na 3 m (podtrzymywał strop balkonu). raz zostawiłam klucze do kłódki u koleżanki, więc mąż szlifierką na baterię ciął ogniwo łańcucha dłuższy czas (nożyce do metalu nie dały rady), wyładował ją i rozchylał to ogniwo prętem, także taka drobna rada odnośnie zabezpieczeń- jak ktoś ma ukraść to niech się męczy przynajmniej, albo czuje stres, że tnie i tnie, ktoś może wyjść, a nie puszcza :). pozdro 🙂

    Odpowiedz
  28. Od ponad miesiąca jestem posiadaczem benyco cruisera, przejechane mam ponad 700 km, spalanie około 2,5 litra przy predkosciach przelotowych 80-85 km/h. Predkosc max do 95 km a powyzej jakby paliwo było odcinane i motocykl zwalniał. Co do mechaniki to nic mi sie nie odkreciło i nie poluzowało (zasługa chłopakow z serwisu). Do silnika nie mam zadnych zastrzezen a z przesuwajacymi sakwami problem rozwiazałem w ten sposob ze od strony koła przymocowałem je do stelaza (sakwy maja specjalne uchwyty po wewnetrznej stronie). Na koniec dodam ze z kazdym przejechanym kilometrem jestem coraz bardziej zadowolony z dokonanego zakupu.

    Odpowiedz
  29. Zdjęcie profilowe Paweł

    Fajny i tani. W przyszłym roku będzie mój, ale mam pytanie. Moja znajomość mechaniki jest zerowa a ten model ma gaźnik. Czy jest szansa że w przyszłym roku nowe modele będą miały wtrysk?

    Odpowiedz
  30. Paweł od tego roku kupisz motocykle tylko na wtrysku. Co sie tyczy mechaniki to gaznik ustawi ci kazdy mechanik, natomiast wtrysk to tylko serwis.Co sie tyczy Cruisera to jezdzi sie fajnie a po zalozeniu gmoli, spacerowek i lightbarow wyglada jeszcze fajniej (bardziej masywnie).

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Paweł

      Na razie nie mogę nigdzie znaleźć na wtrysku. Wszystkie są na gaźniku – pewnie zeszłoroczna produkcja?
      Ja jednak wolę wtrysk – jest bezobsługowy. Przynajmniej w samochodach. Pamiętam jak wchodził to wszyscy mówili że to się psuje i nikt tego nie naprawi. Ja się przesiadłem w 95 roku z poloneza gaźnikowego (1.5 GLE) na nowego (1.6 GLI) i od tego czasu mam wszystkie samochody na wtrysku i nigdy nie miałem z tym problemu w przeciwieństwie do gaźnika.
      Poczekam na tegoroczne modele.

      Odpowiedz
  31. Czesc,czy do tego sprzenta mozna wstawic silnik 250cc.
    Ladny motocykl.Szkoda ze nie ma balansera i swiatla led w p.lampie.

    Odpowiedz
    • Zęby bolą jak się to czyta. Mam nadzieję że nikt Ci nie odpowie.
      Co to jest – balanser ?

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe jas13

        Jak piszesz z tableta/smartzłoma, to podobne kwiatki wychodzą. Balanser, no cóż polski język ma ostatnio zdecydowanie za dużo naleciałości języka angielskiego 😉
        W kwestii modyfikacji silnika, należałoby pytać prywatną wiadomością jednego z warsztatowców zarejestrowanych na forum.

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe bsw

          balanser=wałek wyrównoważający

          Odpowiedz
          • Zdjęcie profilowe jas13

            Dziękuję, wiem co autor miał na myśli, natomiast to co napisał oznacza przeciwwagę. Nie zawsze spolszczanie obcych wyrazów zachowuje ich pierwotny sens.

          • Zdjęcie profilowe bsw

            Na schemacie silnika oznaczone jako „balance shaft” – tłumaczenie na skróty.
            Ja wiem że Ty wiesz 🙂
            Chciałem odpowiedzieć pytającemu ale wybrałem niewłaściwe „Odpowiedz”.

  32. Mam benyco rok i chwale bardzo ten motocykl

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>