Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Keeway MBP NR125

Dodaj do porównania
Keeway MBP NR125

Jesienią 2022 wszyscy miłośnicy Keewaya przetarli oczy ze zdumienia. Na targach EICMA w Mediolanie, Keeway nie pokazał żadnych nowości! Pokazał natomiast motocykle nowo powołanej marki Moto Bologna Passione — MBP. Nieoficjalnie wiadomo, że Keeway nie jest już finansowo zależny od QJ motor, nadal jednak sprzedaje pod swoim logiem motocykle z tej fabryki. Niestety Keeway zaczął też brandować motocykle – w ofercie znalazł się skuter z Longjia (Keeway Vieste) i Chopper od Bendy.

Nowo powstała marka MBP weszła z przytupem. Zaprezentowano od razu pełną gamę modelową -13 motocykli, w różnych klasach pojemnościowych od 125 do 1100. Na pewno wiadomo, że motocykle nie powstają w tej samej fabryce.

Co mnie cieszy najbardziej to to, że wszystkie 125-tki z manualną skrzynią biegów napędza 15-konny, czterozaworowy silnik z wtryskiem Delphi. Dostaniemy więc maksymalną moc, którą dopuszcza prawo do prowadzenia na kategorii prawa jazdy B oraz A1. Maksymalny moment obrotowy na poziomie 11,5 Nm motocykl uzyskuje przy 6500 obrotów na minutę. Oznacza to, że nie trzeba będzie go przesadnie wysoko kręcić, aby utrzymać rozsądną prędkość. Producent obiecuje też prędkość maksymalną na poziomie 110km, co oznacza że teoretycznie w trasie będzie można spokojnie te 95 km/h utrzymać. Prędkość taka jest wystarczająca, aby swobodnie uciekać Tirowi, a sześciobiegowa skrzynia biegów wypłynie korzystanie na niskie zużycie paliwa.

Opisywany model NR125 – to motocykl z popularnej w dzisiejszych czasach klasy neo-retro. Wyglądem nawiązuje do linii klasycznych motocykli, ale technicznie znajduje się w XXI wieku. Na uwagę zasługuje zawieszenie przednie typu up-side down. Zawieszenie tego typu, dużo lepiej niż tradycyjne, niweluje nierówności drogi. Poprzez obrócenie widelca osiąga się mniejszą masę koła, przez co amortyzator szybciej reaguje na nierówności. Z tyłu mamy amortyzator typu monoshock – takie rozwiązanie zapewnia dobrą stabilność w zakrętach.

Do zatrzymywania motocykla przewidziano układ hamulcowy z dwoma tarczami oraz układem ABS na każdym kole. Układ ABS na pewno poprawi nam bezpieczeństwo na śliskich nawierzchniach. To szczególnie ważne, gdyż na pierwszy montaż motocykl dostał opony CST. Są to opony ze średniej półki jakościowej. Nie oszczędzono też na solidności tylnego zawieszenia. W motocyklu mamy solidny wahacz z kształtownika, nie ma obawy o jego deformację.

Przednia lampa w okrągłym kształcie nawiązuje do klasycznych motocykli, jednak zawiera „obrysówki” do jazdy dziennej, jak również nie zawiera już żarówki. W motocyklu mamy pełne oświetlenie LED, łącznie z kierunkowskazami. Małym detalem stylistycznym, ale jakże pięknym, jest przezroczysty zbiornik płynu hamulcowego na kierownicy.

Motocykl nie ma bagażnika w standardzie, ale w razie podróżowania w pojedynkę do przymocowania rolki bagażowej możemy użyć uchwytów umieszczonych po obu stronach siedziska.

Jak na nową markę z aspiracjami nie mogło zabraknąć możliwości podłączenie motocykla do telefonu komórkowego poprzez Bluetooth. Producent zapowiada, że system o nazwie GPS Motwi M-link, zapewnia podgląd aktualnej pozycji motocykla, zapis tras, korzystanie z czatu(?) oraz inne funkcjonalności. Chętnie pobawię się tą opcją, gdy tylko dostanę MBP na testy.

Moim zdaniem motocykl będzie konkurował z Benelli Leoncino 125 oraz z Zontesem G1. Jeśli chodzi o segment 125tek to rok 2023 zapowiada się szalenie ciekawie. Na rynku pojawi się wiele nowych modeli, konkurencja więc będzie duża. A jak wiadomo, duża konkurencja to pozytyw dla klientów.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
155
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.071
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
110
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
790
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
780
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2023
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

8 komentarzy

  1. Ehh, nie wygląda to dobrze. Konkurencja może i duża ale po cenach tego nie widać. Doszedł kolejny element który nie mogę przełknąć w tych motorynkach, już poza cenami i ogólnie tym małym wyglądem dochodzą teraz te wąskie oponki, no ja nie wiem, dla mnie to te motory nie stają się lepsze tylko coraz gorsze. Btw widział ktoś co honda odwaliła? Hornet za 36! A ja się na Voga kiedyś patrzyłem.

    Reply
    • Sa gdzie masz tu wąskie gumy?
      Według mnie są zdecydowanie za szerokie do osiągów.
      Mało moc i dość szeroka guma to pogorszenie właściwości jezdnych. Taka fizyka.

      Reply
      • Z tyłu i przodu XD

        Reply
        • Sa to jakie nie są wąskie dla 125?

          Reply
          • No w sumie to może tak nie straszą. Ale jakaś 150 z tyłu i 110 z przodu dodała by trochę powagi. Ale fakt to jest motorek, wiec nie można wymagać cudów, chociaż są rodzynki co są szersze.

          • @Sa, a co powiesz o takiej Africa Twin 2020, to ma dopiero wąską gumę z przodu.

  2. XJ600 też miała wąskie gumy

    Reply
    • Fakt, nie wiedziałem. Chociaż w innych aspektach zyskuje.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>