Junak 125 RZ

Dodaj do porównania
Junak 125 RZ

Okiem Beniamina

Junak sięga po kolejny motocykl ze stajni Tayo, tym razem jest to model produkowany przez Tayomotor pod marką Kiden. Junak RZ 125 to uboższa wersja modelu 125 Racer. RZ napędzany jest tym samym silnikiem TYS co Junak 121 FL oraz Junak 123 Racer. Producent tego silnika podaje dla gaźnikowej wersji 150cc 10kW, czyli 13,6KM, aż nie chce się wierzyć że różnica 25cc w pojemności zabiera nam aż 2,72KM. Czyżby znowu dane na homologacji były zaniżone?

Sam motocykl oparty jest na standardowej stalowej ramie, oraz tradycyjnych amortyzatorach a za zatrzymanie 125 kilogramowej maszyny zadba oparty na tarczach hamulcowych system CBS.  Zontes już jakiś czas temu zaczął wyposażać swoje motocykle w żarówki halogenowe, nie inaczej jest w tym przypadku. Za oświetlenie tylne oraz kierunkowskazy odpowiadają diody LED.

Motocykl został wyposażony w zbiornik paliwa pozwalający pomieścić 20litrów paliwa, co przy deklarowanym przez Kiden spalaniu na poziomie 2,2litra/100km pozwoli na pokonanie aż 900km między tankowaniami.

Zestaw wskażników mocno eksponuje analogowy obrotomierz, ale nie pozwoli zapomnieć o codzienności oprócz standarodwego prędkościomierza i licznika kilometrów, mamy tutaj coś dla początkujących czyli wskaźnik używanego własnie biegu oraz coś dla spieszących się czyli zegar. Nie zabrakło też wskaznika poziomu paliwa.

Junak RZ 125 będzie jednym z tańszych motocykli dostępnych w Polskiej ofercie i co bardzo pozytywne seryjnie będzie wyposażony w najlepsze chińskie opony CST. Motocykl nie powinien rozczarowywać jakością, pochodzi przecież z tej samej fabryki co lubiany u nas Junak 123.

Okiem Dawida

Junak RZ 125 jest bardzo dziwnym motocyklem. Właściwie nie można go zaliczyć ani do nakeda ani do choppera. Jest czymś po środku. W pierwszej chwili pomyślisz – ale pokraka. Jednak wszystko się zmienia gdy go dosiądziesz i zrobisz trochę kilometrów. To niezwykłe ale ten motocykl zgarnął prawie wszystkie zalety choperra i nakeda. Jakie zalety posiada chopper? Niskie siodło i wysoka kierownica. To powoduje, że motocykl bajecznie łatwo się prowadzi a przy tym jest wygodny i tak właśnie jest w przypadku Junaka RZ. Jest wygodny i łatwo się prowadzi. Wadą typowego choppera natomiast jest lekki przód (z powodu wysuniętego mocno do przodu koła. Taki układ zmniejsza skuteczność hamowania przednim hamulcem który przecież w motocyklu jest kluczowy. Tymczasem model RZ ma bardzo krótki przód, przez co środek ciężkości jest w znaczniej części na przednim kole, a co za tym idzie, RZ hamuje bardzo pewnie. Natomiast zaletą nakeda jest zwinność w mieście. Naked zachęca też to odważniejszego pokonywania zakrętów. Właśnie te zalety mamy także w RZ. Tyle o praktyczności. Przejdźmy, do silnika.

Charakterystyka silnika i przekładni powoduje, że tym motocyklem ciągle będziesz kręcił do „odciny”. On to lubi, aż do 10 tys obr/min, ma werwę. Nawet na piątym biegu, rozpędzając się do 105km/h, dociągnąłem do odcięcia zapłonu. To ciekawa kombinacja, bo kształty motocykla raczej sugerowały by że to sprzęcik bardziej nastawiony na trasy i wolne obroty, ale nie, ja bym raczej powiedział że jest to jest kat na miasto. Pierwsze trzy biegi są mega krótkie co powoduje, szybkie rozpędzanie się i zachęca do sportowego przełączanie biegów. Czwórka i piątka, służą raczej do w miarę godnego poruszania się z innymi normalnie jadącymi użytkownikami poza terenem zabudowanym. Niestety najwyższe obroty generują wibracje odczuwalne na prawym podnóżku. To zniechęca do dalszych eskapad, ale można łatwo to zmienić, zmieniając zębatkę zdawczą. Biegi nam się wydłużą a v-max będzie w okolicy 7-8 tys obr/min. Ci, którzy lubią dać o sobie znać będą zadowoleni z tłumika który jest głośny, a do tego charakteryzuje się unikatowym dźwiękiem.

Na minus niska jakość plastików. Nie ma ich zbyt wiele, więc nie bardzo co ma pękać, ale mimo wszystko, te które są nie napawają optymizmem. Warto jednak wspomnieć, że jest to motocykl z niskiej półki cenowej, więc musimy to mu wybaczyć. W tym motocyklu jest ważne żeby dobrze jechał do przodu, ważne by dobrze skręcał i dobrze hamował. Poza tym nie powinniśmy się na siłę szukać wad. Wskaźniki są spoko, miernik ilości paliwa działa zgodnie ze stanem a manetki i przełączniki są na swoim miejscu. Bardzo fajnie, że producent zamiast ordynarnego rurowego bagażnika zastosował taki odlewany z aluminium. Pod bagażnikiem, przy kole, mamy prawie gotowe uchwyty na boczne kufry. Przyczepił bym się tylko trochę do kanapy, nie jest równa, przez co zsuwamy się w stronę zbiornika, ale to jest naprawdę niuans. Można się przyzwyczaić. Mając 184 cm wzrostu, kolana bez problemu mieściłem w przetłoczeniach na zbiorniku.

Design? Jak dla mnie szału nie ma. Klasyczna rama, klasyczna kanapa i klasyczna lampa. To wszystko już widzieliśmy. Nieco większym polotem charakteryzuje się bardzo podobny Zipp Cafe Racer, ale niższa kierownica będzie z pewnością zmniejszać wygodę. Zipp wydaje się także być przez to mniejszy, chociaż wymiary ma niemalże identyczne.

Podsumowując Junak RZ 125 to dziki zwierz, w miejskiej dżungli. Jest wygodny, lekki i głośny. Bardzo go polubiłem za dynamikę i zwinność, mi to właśnie w duszy gra. Lubiłem go kręcić aż do odciny i nie czułem się przy tym tak jak bym zarzynał świniaka. Polecam go każdej grupie wiekowej. Nada się na dojazdy na ryby, i na małe wojaże w mieście.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
7599
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.88
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
125
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.064
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
796
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
750
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1957
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie
T-shirts gifts for motorcyclists

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

50 komentarzy

  1. Taka stara wyga, a tak trywialne tezy stawia. Przecież wersja 150cc to nie tylko pojemność, to może oznaczać również inny osprzęt. Jeśli gaźnik, dysze, regulacja, mapa zapłonu, będą w 150 inne niż w 125, to osiągi też mogą się różnić.

    Odpowiedz
  2. Na Targach MotoExpo, wbrew zapowiedziom, nie było tego modelu – to co prezentowano jako Junak 125 RZ miało bęben z tyłu i gaźnik. Na dodatek sylwetkę popsuto montując kufry ( i to w obu wystawianych egzemplarzach).
    Obecnie sytuacja jest dziwna – sezon już się powoli zaczyna, a nic zgodnego z nowymi wytycznymi UE nie można kupić…

    Odpowiedz
    • 1. Sklepy i importerzy chcą wyprzedać to co jeszcze mają
      2. Zamówione nowe dotrą pewnie koło Kwietnia-Czerwca

      Odpowiedz
      • Junak prezentuje ten model z bardzo atrakcyjną ceną 5999 – ciekawe czy się utrzyma?
        Poprzednik – Junak 123 jest oferowany nadal za 5300-5700.

        Pytanie za 100 pkt: Kupować teraz czy czekać?
        Czy 125RZ docelowo nie będzie jednak droższy?
        Czy zalegający w sklepach 123 (z 2015 roku) nie stanieje?

        Odpowiedz
        • Na pytanie czy kupować odpowiedzi nie znam, zbyt indywidualny temat.
          Czy zalegacze stanieją? Pewnie tak, ale kiedy i o ile to już gorzej, pewnie im dłużej będą stały, tym większe będzie ciśnienie żeby je opchnąć, acz też korekta ceny może oscylować rzędu 5-10%

          Odpowiedz
  3. Jeszcze z Chin nie wpłynęły wcześniej niż za 3 miechy nie ma co liczyć Lipton

    Odpowiedz
  4. Podoba mi się ten model. Wbija się w to czego oczekuję od pierwszego motocykla. Cena też niewygórowana jak na model z wtryskiem. Rozważam jego, lub Bartona Classic z 2016.

    Odpowiedz
    • Barton Classic jest mały i niski. Z e wzrostem powyżej 1800 wygląda się na nim jak Sanczo Pansa na osiołku… Za to ma dobry, sprawdzony silnik…

      A jak gabarytowo wygląda 125 RZ ?

      Odpowiedz
    • Cześć Aecjusz
      Jeśli jesteś z okolic Warszawy to zapraszam na dosiad Bartona Classica. Ja mam 1.79m i krótki filmik z boku jak na nim wyglądam. Jeśli masz za daleko to mogę podesłać na wskazanego przez Ciebie maila.

      Odpowiedz
  5. Hej,
    Ja mam 172 cm, czyli niewysoko i powinienem wyglądać ok.
    Niestety do W-wy mam daleko – siedzę obecnie w Gdańsku.
    Wyślij proszę filmik na matrix33@tlen.pl

    Odpowiedz
    • Witam
      Panowie czy dla chłopa 185 cm wzrostu będzie ten junak odpowiedni czy jednak za mały jak większość 125

      Odpowiedz
      • Podłączam się do pytania.
        Podana tutaj wysokość siedziska – 796 określała by go jako jako wyskoki, ale z kolei długość poniżej 2m niekoniecznie. Na zdjęciach z Expo były dwa egzemplarze różniące się wysokością kierownicy.
        Czy ktoś był może na targach i miał możliwość się do tych moto przymierzyć (dosiąść) ?

        Odpowiedz
  6. Jest już 15 lipca, jak ktoś przetestuje dynamikę i prędkość przelotowa tego motorka to możecie tu napisać? I czy z tyłu na pewno będzie bęben w tej cenie?

    Odpowiedz
  7. Jaki bęben?? Z tyłu również będzie tarcza.
    Zdjęcie tego modelu, ale już z tarczą z tyłu możesz zobaczyć tutaj:
    http://www.lexmoto.co.uk/KD125-G.php

    Do dilerów RZ-ty ( tylko w kolorze czerwonym) zaczną wjeżdżać po 20 lipca, pierwsi klienci mają szansę je otrzymać kilka dni później, z reguły w kolejności złożonych wcześniej zamówień. Następna dostawa – w połowie września.

    Odpowiedz
    • Na tym zdjęciu wygląda dużo fajniej niż benyco nkd który jest podobny, ciekawe tylko czy te motorki będą miały taki osiągi jak maszyny z których skopiowane mają silniki 🙂 lub jak kto woli wzorowane na nich

      Odpowiedz
  8. Porównując ceny motocykli w Anglii okazuje się,że Aspire (NKD) jest droższy niż Aquarius (RZ). W Polsce ich ceny są identyczne.

    Odpowiedz
  9. Coś już wiadomo na temat tego motocykla? Ktoś testował już przyspieszenie lub widział z bliska jak wygląda jakość wykonania? Czy prędkość przelotowa będzie niska porównywalna z benyco nkd czy może jest bardziej żwawy?

    Odpowiedz
    • Nie jest to przypadkiem dokładnie ten sam motocykl co junak 125 racer tylko z innym plastikami stylistyką?

      Odpowiedz
  10. Kupiłem bezpośrednią konkurencję tego modelu – Benyco NKD. Wizualnie bardziej podoba się Junak, acz po kilku przeróbkach moje Benyco nie wygląda już źle – zerwałem naklejki z plastików i motocykl zhardział. Do tego szukałem motocyklu o jak najniższej masie własnej. W tym Junaku podobała mi się wielkość baku. 20 litrów to więcej niż miał oryginalny Junak z lat 60 (o ile pamiętam to 17l). I tu mam pytanie do masy własnej.
    Lexmoto podaje masę suchą 125 kg, a tutaj widzę masę pełną 113 kg. Czy to oznacza, że on na sucho ma 92-93 kg, czy te dane są niepewne?

    Odpowiedz
  11. Witam. Posiadam ten motorek od miesiąca i już zrobiłem 600km. Ogólnie nie mam się do czego czepić. Jest wygodny, sprytny, fajnie brzmi i równie fajnie wygląda.
    A korzystając z okazji, czy ktoś wie czym można zastąpić oryginalną żarówkę? Strasznie słabo świeci niestety. I jak to zrobić przede wszystkim?
    A czy ktoś się orientuje, w jaki sposób poprawić działanie obrotomierza?
    Niestety po nocy pod gołym niebem nie działa. Dopiero po dłuższym czasie zaczyna łapać. Jak stoi w garażu to nie ma problemu. Z tego co czytałem ten sam problem dotyczy również modelu 125 racer.

    Odpowiedz
    • Wiesz jak się dobrać do żarówki?

      Odpowiedz
      • TRZEBA odkręcić 4 śrubki ampul 5 schodzi cały klosz

        Odpowiedz
  12. Ktoś tu jeszcze zagląda???
    Czy wiecie może jakie są oznaczenia zębatek? Planuję zmienić przód na 16 zębów a tył o 1 ząb mniejszą. O ile o przedniej się już dowiedziałem o tyle nie ma nigdzie wzmianki o tylnej. Jakie nosi oznaczenia. Czy ktoś może ma info o konkretnym, idealnie pasującym zestawie zębaki + łańcuch?
    Co do motorku to zrobiłem na nim w ubiegłym sezonie troszkę ponad 1200km. Mega przyjemny bzyczek.
    Niestety po zimie akumulator zdechł totalnie. Obrotomierz również zupełnie odmówił posłuszeństwa i już od trzech tygodni motorek czeka w serwisie na jego wymianę. Po zimie, przestał też działać hamulec nożny – podobno wystarczy odpowietrzyć (tak w serwisie powiedzieli). Ciekawe tylko jak się tak sam z siebie zapowietrzył stojąc w garażu przez sezon zimowy. No cóż, okaże się wkrótce na ile pomogło odpowietrzenie.
    Mimo wszystko nie żałuję swojego wyboru, że wybrałem ten model na swój pierwszy jednoślad.

    Odpowiedz
  13. Cześć,
    Czy stali użytkownicy tego modelu są w stanie podać jego przybliżone spalanie?

    Odpowiedz
    • Przybliżone spalanie jest takie samo dla większości chińczyków: 3l/100km

      Odpowiedz
      • Chyba za bardzo generalizujesz… Wypadałoby dotrzeć i po jakiś 2 tysiącach dopiero zacząć robić pomiar spalania. A jak testerzy pojazd z 100 km przebiegu całkowitego, który nieraz już był piłowany oceniają pod tym kątem, to zawsze będzie więcej niż powinno.

        Odpowiedz
        • Żeby u siebie w rkv mieć średnio 3l/100 km musiałbym w zasadzie jeździć ciągle na bardzo wysokich obrotach. Może jazda trasą przez te 100 kilometrów z prędkością co najmniej 90 km/h by dała taki wynik. Powiedzieć że przybliżone spalanie to 3 litry to spore niedopowiedzenie. Niektóre spalą 2,5 a te najcięższe pewnie i 3,5 l/100 km a to już spora różnica jak na tą pojemność. Plus wszystko zależy od tego jak ktoś jeździ i gdzie. U mnie miewałem i 2,2 l/100 km jeżdżąc delikatnie w terenie zabudowanym i 2,75 l/100 km jeżdżąc głównie poza miastem i dynamicznie.

          Odpowiedz
    • Jasne ze tak!!! W dwie dorosłe osoby i pałowanie go do 105 km/h przez 80% jazdy pali 2,6 – 2.8 L!!! Po zmianie zębatki na 16 zębów predkość max to 111km/h w dwie osoby! Niestety staje się bardzo czuły na wilgotność powietrza i raz jedzie te max 111km a raz ledwie da się rozpędzić do 90 km/h. Dodam że mam go drugi sezon od nowości. W pierwszym roku przejechane dokładnie 7500km a do dnia dzisiejszego stan licznika to 18700km chyba do końca sezonu dobije do 20000km czyli to będzie około 50% zuzycia sprzętu. Usterki: obrotomierz przestaje działać gdy parkuje na dworze. Po 200km padła orginalna świeca. Trzeba uważać na przewody elektryczne i linki lubią się przecierać przy kierownicy!!!! Lakier na ramie to raczej tragedia malowali w garażu czy co? Połozony na gołą ramę bez podkładu!!!!! Więc jesli ktoś chce ten pojazd na dłuższy czas to radzę po sezonie rozebrać go i polakierować porzadnie ramę!!!

      Odpowiedz
    • 2,4’4l

      Odpowiedz
  14. Witam. Obecnie Junaczek ma nalatane 35 tysiaków i jak do tej pory tfu tfu zero problemów. Co wymieniłem:Tarcze hamulcowe ,klocki, o zębatkach i łańcuchu to nie wspominam bo to się zużywa dosyć często. No i jeszcze opony a raczej konieczność wymiany przedniej opony tylnia była ok ale profilaktycznie wymieniłem wszystkie. Moje uwagi:Junaczek nie został zalany na zimę jak zawsze paliwem z minimalną domieszką oleju czego efektem mojego lenistwa jest pojawienie się rdzy w zbiorniku paliwa w górnej jego części. Całe szczęście że nie kupiłem zachwalanej przez kolegę Hondy z 30 tys. przebiegu. Niby 30 tys. a już wymieniał lagi? Śmieję się z tego że ta Honda to jeszcze większe g… niż mój Chińczyk. No chyba że poprzednik pomylił się i używał jej do jazdy krosowej. Prawda jest taka-jak dbasz tak masz!!! Używka „markowa” prawie na 100% nie ma tych 20-30 tys. przebiegu tylko znacznie więcej. A Chińczyki z racji że dosyć tanie top i mniej szanowane niż te niby rasowe Hondy czy Suizuki. Prawie zawsze jest tak że inaczej się dba o motor co kosztuje 6000zł a inaczej o ten co kosztuje 17000zł. To szerokości i gumowych drzew i tyle powrotów co wyjazdów. LW!!!

    Odpowiedz
    • Fajnie się czyta radosnego człowieka :).
      Patentu z olejem nie znałem. Ktoś coś więcej powie – pomaga czy placebo? Jakieś konkretniejsze proporcje?

      Odpowiedz
      • Nie trzeba oleju. Benzyna nie powoduje korozji baku, ta jest spowodowana skraplaniem się wody. Jeśli bak będzie zalany pod korek, to nic nie rdzewieje.

        Odpowiedz
    • Wymiana/serwis lag to efekt wieku i przeglądów ograniczonych tylko do wymiany oleju. Olej w lagach się starzeje, a jeśli motocykl nie jest serwisowany przez ASO, to rzadko klient sam z siebie bierze się za serwis zawieszenia. Zazwyczaj jak motocykl (zresztą auta podobnie) zaczyna wymagać drogiego serwisu idzie na sprzedaż, a remontami np. zawieszenia, niech się martwi kolejny.

      Odpowiedz
  15. Cena transportu , kontenera wzrosła z 1600 dolarów do 12-18 tys. dolarów.
    Ceny produktów , półproduktów potrzebnych np. w przemyśle motoryzacyjnym. Które płyną aktualnie z Chin do Europy wrosły od kilkunastu do kilkuset procent.
    To dzieje się w tej chwili.
    Kto ma wyobraźnię niech tylko pomyśli jaka inflacja będzie w Europie za kilka miesięcy.
    Resztę pomijam bo to zatrudni temat by poruszyć na tej stronie.
    W odniesieniu do tego jakie chińskie jest wspaniałe , a japońskie okropne.
    Ale namawiam do kupna chinola jak najszybciej . Żeby mieć cokolwiek.
    Może to głupio zabrzmi , jednak starsi pamiętają. Kupujcie bo może okazać się za za kilka miesięcy towar będzie dobra lokatą kapitału i pieniądze będzie czymś abstrakcyjnym .
    Oczywiście najlepiej złoto.

    Odpowiedz
    • Ktoś tu panikę sieje, koszty wzrosły ale 2 krotnie, a nie 10 krotnie

      Odpowiedz
      • To na dzień dzisiejszy masz nieaktualne dane.

        Odpowiedz
  16. W 16 roku największy kontener kosztował 1200 . W zeszłym roku 3600. W styczniu i lutym dostarczane są nowe partie np. motocykli i wtedy kontenery są najdroższe. W 2021 było to 8000 i dlatego nasi importerzy opóźniają dostawy bo cena kontenera spada w ciągu roku.
    W 2021 roku średnia cena – do teraz 5600.
    Teraz w firmie na wczoraj chcieliśmy zamówić dwa kontenery to najlepsza oferta 18000 za każdy.
    Nie ma wolnych kontenerów. Terminy wolne są za 6 miesięcy i to wpadamy w górkę cenową grudzień,styczeń,luty. I możemy zamówić za 12000. I wygląda na to że ta cena utrzyma się przez cały 2022 rok.
    Jak to się przełoży na ceny motocykli z Chin to trzeba liczyć 10-12tys za najtańszy.
    I napewno około 20000 za zontesy itp.
    A przełoży się na wszystko.
    Zobaczycie że takie najtańsze samochody za 60 będą kosztować za rok lub półtora roku 100tys.
    1 uncja złota teraz 1880 a będzie za rok 4000 dolarów. Wystarczy zobaczyć jak szybko w tej chwili złoto drożeje.

    Odpowiedz
    • Jak zamawiasz na wczoraj, to dostajesz cenę express, to tak działa przy każdej przesyłce nie tylko kontenerów. Importerzy raczej planują, że w danym okresie sprzedadzą określoną ilość, jak się sprzeda szybciej, to klient poczeka na kolejną planowaną dostawę za kilka miesięcy.
      Na szybko można ściągnąć na życzenie klienta, informując, że koszt dostawy będzie extra płatny. Markowi też nie mają pod ręką więcej niż kilka sztuk danego modelu.

      Odpowiedz
  17. Dostawa planowa za 6 miesięcy już jest po nowych cenach. Niewiele mniejszych od tych expressowych. U nas w firmie czekamy na maszyny do produkcji które kosztują kilkaset tysięcy dolarów więc dołożenie takiej kwoty nie stanowi problemu.
    Ale jak to wpłynie na cenę rzeczy tanich sprowadzonych z Chin przekonamy się za 12 do 18 miesięcy. Zakup chinola będzie wtedy porównywalnym wydatkiem do zakup Daci sandero w tej chwili.

    Odpowiedz
  18. Bo wszystkich porąbało z tymi cenami zobaczcie co dzieje sie w zwykłym spożywczaku nie mówiąc o usługach wszyscy chca sie czy predzej odkuc !!!! Tak sie składa że interesowałem sie zakupem nowego auta i dałem sobie spokój za zwykła corse lub clio chca ponad 60tys a za cos lepszego to co najmniej 80-90tys i nie ma klijentów w jednym salonie gosciu przyznał ze jeszcze z 2020r nawet połowy nie sprzedali !!!! Jak motocykle czy to chinskie czy markowe podrożeja to tez bedą stały bo ludzie pójda w używke choć znając Polskie realia to jak handlarze poczują zbyt to ceny też dzwigną

    Odpowiedz
    • Salony samochodowe są rozpuszczone przez firmy biorące w leasing. Indywidualnego klienta większość handlowców traktuje jak piąte koło u wozu. O ile jeszcze w Dacii mają normalne podejście, to w Renault przez ścianę podejście jakby sprzedawali Maybacha, bez nielimitowanej złotej karty nie ma po co wchodzić.

      Odpowiedz
  19. U mnie w firmie wszystkie do produkcji wrosło o 10%-20%-30%.
    Na tą chwilę zaciskamy pasa jak można by nie podnieść cen. Maksymalnie tak wytrzymamy 3 miesiące.

    Odpowiedz
  20. RKR w 2020 roku 8900.
    Teraz podobny blade-r 13200.
    Kupujcie zanim wszystko nie będzie kosztować 10000+

    Odpowiedz
  21. Robisz jeden podstawowy błąd, dosyć częsty.
    Porównujesz dwie różne fabryki. Co się tyczy RKR to wiadomo Keeway (QJ Group) a RKR nie wiem jeszcze. Ale na pewno nie keeway.
    Cena widzę masakryczna się robi – choć jak widzę dalej około 1000zł za KM trzeba zapłacić. W Zontesie troszkę poniżej 1000zł, w Bartonie powyżej 1000zł.
    Cena za RKR była naprawdę dobra!.

    Odpowiedz
    • Swoją drogą importer Keeway-a i Benelli miał kiedyś lepszą siłę targowania, Benelli na początku chodziły u nas zdecydowanie taniej, niż na zachód od Odry, teraz jak się sprawdzi oferty, to za granicą nowe idzie kupić w cenach porównywalnych albo i lepszych (niższych) niż u nas.

      Odpowiedz
  22. Beniamin w pewnym stopniu się zgodzę, ale w tym przypadku oba motocykle z top fabryk, podobne silniki, podobne przeznaczenie.
    Nawet zakładając że popełniam podstawowy błąd w założenie ( ale nie porównuje Daci do BMW przecież ) to i tak cena wyższa o 4300 jest zastanawiająca ?
    Nawet tego nie krytykuje bo będzie jeszcze drożej i zachęcam do kupowania tego co jest w dobrych cenach jeszcze i nawet tego Bartona zanim cena nie wrośnie do 16000.
    Dlaczego ? Zbyt długi temat. Teoria wielkiego resetu , nowego ładu ( nie polskiego – chociaż założenia te same co w oryginale sprzed kilku lat . Wodorowe pociągi do Chin np. ) , czerwony smok , rok 2030, i inne dla niektórych bzdury.

    Odpowiedz
    • Beniamin chyba że zongshena kupił minareli/Yamahę i jest w bartonie silnik z Yamahy mt125 i ABS Boscha .
      W porównaniu z zontesem było by to porównywalne.
      Chociaż nie pamiętam kto z chińczyków kupił minarelli.
      Ciekawe co to jest za wynalazek zongshena.
      A, nie zongshen ma swoje silniki chłodzone cieczą. Jak w tych adv co miały być sprowadzone . Junak czy Romet adv125 . Ale też nic nie wyszło.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>