Zipp Raven X 125

Dodaj do porównania
Zipp Raven X 125

Na Warsaw Motorcycle Show w 2018 pokazano kolejny model Zippa. Firma produkująca ten model dla Zippa to Benda, której modele w Polsce są obecne od lat. Kiedyś były to dosyć solidne skutery, a od czasu boomu na 125-tki mamy też Bendę Street oraz Zipp Raven Lux . Benda to taki chiński średniak z aspiracjami na więcej, plotki w Chinach głoszą że powstała na gruzach znanej w całej europie chińskiej fabryki Jinlun (Cixi Xinring) lub kupiła od nich fabrykę.

Zipp Raven X to pięknie prezentujący się krążownik szos i jak na tego typu motocykl przystało otrzymujemy go na szerokich oponach. W zasadzie bardzo przypomina prestiżowego Indiana model Scout. Jest tylko o 7 cm od niego krótszy! Fajnie nie?

Model Chiński oferowany pod nazwą Benda 400 Box ma 394 cm sześcienne pojemności które generują 38 KM. Umożliwia to osiągnięcie prędkości 160km/h przy wadze 172kg.

Zaraz, zaraz…..ile to waży? Według tego co podaje Zipp to wersja 125 cc waży 160 kg, co przy mocy podanej przez Zippa 11,9KM daje nam 0,055 kW na kg dodając do tego wagę jeźdźca śmiem przypuszczać że ten model będzie prawdziwym spacerowym krążownikiem szos. 

Przy porównywaniu stosunku mocy do masy w różnych motocyklach, należy jeszcze uwzględnić że, w przypadku silnika dwucylindrowego będziemy dysponowali większym momentem obrotowym niż w silniku jednocylindrowym o tej samej mocy. Z negatywów można jeszcze wymienić że lampa przednia nie jest przystosowana pod żarówkę halogenową, co nie wróży dobrej widoczności w nocy.

Ale, czy należy ten model przekreślić na wstępie? Niekoniecznie. Pisując dla was nauczyłem się że, nie dla wszystkich użytkowników liczy się stosunek mocy do prędkości na pierwszym miejscu, dla wielu z was ważna jest prezencja na motocyklu. A wiemy że, podobnie ważące motocykle Junak M11, Zipp Raven Lux czy Romet RCR mają swoich zadowolonych nabywców.

Zipp Raven X, wyposażony jest oczywiście w układ hamulcowy typu CBS, co w połączeniu z podwójną tarczą hamulcową z przodu oraz pojedynczą z tyłu zatrzyma ten motocykl naprawdę skutecznie. Silnik chłodzony olejem i powietrzem pozwoli nam nie martwić się o przegrzanie maszyny w miejskim korku. Mamy też amortyzatory przednie w układzie up-side-down, co pozwoli na komfortowe pokonywanie nierówności, których na naszych drogach nie brakuje. Zdecydowano się również na opony CST – właściciela marki Maxxis, to jedne z lepszych azjatyckich opon.

Szacunkowa cena podana na targach motocyklowych to 12 tys. zł za które dostaniemy kawał pięknej maszyny.

Zdjęcia w galerii przedstawiają wersję Benda 400 Box

 

Zdjęcia visordown.com, taobao.com, bendamotor.cn, zipp.pl

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
11999
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.75
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.9
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
160
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.055
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
2 Cylindry w układzie rzędowym
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem + chłodnica oleju
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
90
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
810
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2235
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/70 R17

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

12 komentarzy

  1. Wygląda zacnie, a i moc, jeżeli jest prawdziwa, pozwala spojrzeć na ten motor przychylnym okiem.

    Odpowiedz
    • na targach robił bardzo dobre wrażenie. Wizualnie to kozak.

      Odpowiedz
  2. Na chińskiej stronie Bendy jest podana moc 8,5 kw/10000, co daje ok. 11,5 km; moment NM 9.2/9000, v max. 105, zużycie paliwa 3/100,ciężar 155 kg.
    Pozdrawiam.lwg

    Odpowiedz
    • Dałbym sobie rękę uciąć że, wczoraj były tam inne dane :-).
      Nie wiem czemu mi się tak przeczytało. Już poprawiam. Dziękuję za czujność.

      Odpowiedz
  3. CZUWAJ!

    Odpowiedz
    • Beniamin, a moze wiesz czy beda je rowniez sprzedawac w wersji z pojemnoscia 400cc?

      Odpowiedz
  4. Z silnikami 400 ccm (może) będą Junaki: M11 cafe oraz M16, chłodzone cieczą. Z pojemności powyżej 125 Zipp (przynajmniej w tej chwili) wycofał się.

    Odpowiedz
  5. Ale kicz, plastic is fantastic, w tej cenie to powinno kawę robić i jechać ze 200. Ciekawa jaka będzie sprzedaż, a i jeszcze jedno, on nie jest ładny, nie znoszę tych samochodowych błotników. Pozatym jeszcze nie wiedza jakie parametry ma silnik, albo jakie trzeba wpisać zeby ładnie to wyglądało na papierze, ehh ludziska, czemu my się tak dajemy ze wszystkim.

    Odpowiedz
  6. Nie brać tego! poczytać opinie o motocyklach Benda. Dramat, wieczne problemy i ból głowy, Zipp Raven Lux, fajny ale zobaczcie ceny na allegro, cena za nowy nawet 6500, chyba cena pokazuje jaki to szmelc. Benda Street, też fajny, ale cały czas coś, bo to leci z z układu chłodzenia, bo to się coś urwie, amorek wyleje, prędkościomierz przestanie działać. Motory Benda to motory dla hobbysty mechanika. A ten nie lepszy i to w jakiej cenie? Buahahaha

    Odpowiedz
  7. 6500 to dobra cena i dlaczego ma wskazywać na szmelc. Ja za mojego Luxa dałem w 2015 r. po rabacie 8500. Po solidnym przeglądzie zerowym zdarzały się drobiazgi – takie same jak w moto innych marek – ale od 2 lat jeżdżę bezstresowo, wygodnie, nie tylko wokół komina.
    Dziś mogę powiedzieć, że jest to solidna licencja Hondy Rebel.
    Firma Benda nie należy do największych i najlepszych na chińskim rynku, ale jeżeli popatrzeć na ofertę tegoroczną, to zastoju tam nie ma.Dwa nowe modele wprowadzono z pojemnościami 125/250/400.
    lwg

    Odpowiedz
    • To nie jest żadna licencja ..To zwykła chińska podróba bez licencji..

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>