Junak M11 125

Dodaj do porównania
Junak M11 125

Junak M11 125, to tak naprawdę Regal Raptor Chopper i pochodzi z Singapuru. W Polsce sprzedaje się go pod logiem Junaka. Czy to dobrze? Moim zdaniem tak. To miłe, gdy zostawisz motocykl pod sklepem, a koczujący tam żule, spierają się co do tego czy to fabryczny model czy samoróbka. Oczywiście gdy wracasz możesz opowiedzieć im co tylko chcesz :).

„Em jedenastka” na zdjęciach wygląda średnio – nawet bym powiedział słabo. Naprawdę dużo ciekawiej prezentuje się w realu. Jest duży, przyjemny dla oka i poważny. Potocznie można na niego powiedzieć chopper, jednak do tego modelu znacznie lepiej pasuje pojęcie Cruiser. Dlaczego? Np siedząc za kierownicą jesteśmy wyprostowani, co nie męczy kręgosłupa. Mamy wielką i wygodną kanapę, która przypomina pufę z czasów Ludwika Szesnastego. Pasażer otrzymuje oparcie – tzw sisibar a zawieszenie jest bardzo miękkie. Motocykl jest bajecznie łatwy w prowadzeniu, a to dlatego, że środek ciężkości jest bardzo nisko. To ma swoje wady, bo przez to Junak jest też nisko zawieszony, co powoduje, że łatwo jest nim zahaczyć o jezdnię, gdy np agresywnie wchodzimy w rondo, ale biorąc pod uwagę charakter tego motocykla, to ma to sens. Miękkość zawieszenia mówi nam też, że to nie jest sprzęt do sportowych zachowań. Po prostu wszystko w tym motocyklu Ci podpowiada abyś jechał sobie nim powoli, abyś relaksował się po ciężkim dniu pracy. Szczególnie skrzynia biegów zachęca do spokojnej jazdy. Biegi są bardzo krótkie, różnica między 2 a 3 biegiem jest tak niewielka, że zastanawiasz się czy faktycznie doszło do zmiany biegu. Po wrzuceniu 5 masz ochotę wrzucić 6 bieg (którego nie ma – żeby było jasne). Przy niskich obrotach na 5 biegu mamy zaledwie 50 km/h. Taka charakterystyka przełożeń wymaga przyzwyczajenia się. Mi ona średnio przypadła do gustu w pierwszej chwili, ale po tygodniu jazdy przestaje to mieć znaczenie, przyzwyczajasz się.

Za odpychanie się do przodu, odpowiada bardzo elastyczny silnik, który pięknie ciągnie już od najniższych obrotów. To zasługa 2 cylindrów. Startując z pod świateł, nie mamy kompleksów. Natomiast na wysokich obrotach magia lowridera pryska, dźwięk nie jest już taki miodny. Zakładam, że po wymianie tłumików na przelotowe będzie duuuużo fajniej. Żeby go rozpędzić do 100km/h, musimy go kręcić bardzo wysoko. Można to zmienić wymieniając przednie koło zębate na większe. Wtedy biegi są dłuższe, naturalnie kosztem dynamiki. Sporo osób się na to decyduje. Jeżeli ważysz 80kg – polecam taką modyfikację, a już rekomenduje jeżeli planujesz długie trasy. Po takim zabiegu prędkość przelotowa będzie wyższa.

Silnik pracuje bardzo przyjemnie, cichutko, nie generuje wibracji, ocieka chromem i wygląda identycznie jak wersja 320. No może nie całkiem. 320 posiada wtrysk a nie gaźniki. Duże rozmiary silnika dodają powagi, fajnie, bo pojemność 125 kojarzy się raczej z mało atrakcyjnym widokiem pod zbiornikiem. Junak M11 ma konkurenta, w postaci Zipp Raven Lux, który jest bardzo podobny. Jednak te dwa motocykle pochodzą z innych fabryk. Zipp’a produkuje Benda, a Junak to jak już wspomniałem Regal. To co odróżnia te dwa motocykle, to chłodzenie. Junak otrzymał chłodnicę cieczy, z wentylatorem. Mimo to na cylindrze nadal widać żebra ułatwiające chłodzenie typowe dla silników chłodzonych cieczą. Zakładam, że zrobiono to dla zachowania oldskulowego stylu. Gdybym miał wybierać, wybrałbym Junaka, właśnie za chłodzenie.

Na wyposażeniu mamy także podwójną tarcz hamulcową w przednim kole i pojedynczą w tylnym z dwu-tłoczkowymi zaciskami. Przewody hamulcowe dostały stalowy oplot, dzięki czemu nie rozciągają się podczas hamowania. To dodaje precyzji hamowania. Skok manetki od „złapania” tarczy, do pełnej blokady jest bardzo niewielki i o to chodzi, jednak trzeba zauważyć takie potężne hamulce mają sens głównie wersji 320. Uważam, że prawdziwe 125-tki powinny być lżejsze, przez co hamulec nie musiał by być tak wielki. Koło zamknięte. Chociaż 150 kilogramów to i tak niezły wynik jak na 2-cylindrowego, chłodzonego cieczą, dojrzałego motocykla. Ostatnio na rynku pojawiają się małe słoniki dochodzące do 170kg.

Podsumowując, Junak M11 125 to piękny, muskularny i poważny motocykl, którym nie powstydzisz się jechać na zlot z kolesiami, którzy mają dziary i długie brody. W chromowanych powierzchniach twoja kobieta poprawi sobie makijaż. Gdy zaprosisz ją na wycieczkę, nie odmówi. O ile za cel obierzesz sobie malownicze krajobrazy i mało uczęszczane drogi, to wierzymy, że ten sprzęcik będzie potrafił wzbudzić na twarzy szerokiego banana.

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.6
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
150
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.052
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
2 Cylindry w układzie rzędowym
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
120
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
70
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
690
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
895
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2280
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/90 R15
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

82 komentarze

  1. Ja sobie wypraszam, proszę nie obrażać społeczności żuli, my jestem smakoszami, degustatorami, balistami … a to różnica zasadnicza!

    Odpowiedz
    • Baristami, a to różnica.

      Odpowiedz
    • oczywiscie jestescie balistami po ilu pociskach

      Odpowiedz
      • Balista to taka katapulta ale strzelająca dużymi strzałami…
        (pozdrawiam wszystkich fanów WC2)

        Odpowiedz
  2. A co o nim sądzicie wart jest wydania tych 8500 ?

    Odpowiedz
    • Swego młodego wieku jeździłem motorami Jawa CZ MZ teraz mam 54 chce nabyć coś takiego jak Junak czytam opinie zawiele niema niewiem co zrobić co kupić doradcie zaco z góry dziękuję

      Odpowiedz
  3. Identycznym modelem jest Zipp Raven Lux 125. Jeszcze prę dni temu były oferty po 7500zł .Obecnie najtańsza to 7800 zł a są cyrkowcy co go oferują po 9000zł. Niestety na razie ceny na 125 cm są bardzo wygórowane, a niektórzy sprzedawcy dostali chyba kota.

    Odpowiedz
  4. Tytus, proszę o kontakt, pisałem do Ciebie, ale chyba nie doleciało. Wyślij pustego maila na blog@motocykle-125.com.pl

    mam propozycję

    Odpowiedz
  5. Tylko ja się ogólnie pytam o ten model junaka czy warto wydać te 8500 a nie ew.o 3000 mniej za np 131 junaka który w zasadzie tez nieźle wygląda..a jak jest po odblokowaniu tej m11 o ile wzrasta predkosc max?byłeś Tytus może na pokazie?ile jest na liczniku tej maszyny?

    Odpowiedz
  6. To co było na wystawie to tylko demonstrator na dodatek silnik posiadał chłodnicę olejową, a motocykl, który trafi do sprzedaży będzie posiadał chłodzenie cieczą, mało tego będzie trochę większy i tylko z daleka Zipp Raven Lux 125 będzie do niego podobny. Być może już w przyszłym tygodniu przygotuję prezentacje tego właściwego Junaka M11, czekamy na dostawę. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  7. A jak to jest po odblokowaniu?o ile wzrasta średnio prędkość w 2 cylindrowych a o ile w 1…

    Odpowiedz
  8. Dawid Parus właśnie zapomniałem się spytać czemu nie ma pokazane go junaka 131? Ogólnie przecież to jest chyba tez nowość z serii Junaka a jej tu nie widzę, może przydało by się to odświeżyć. ..no chyba ze o czymś nie wiem to wtedy sorki 🙂

    Odpowiedz
    • Piotrze, nie posiadam żadnych informacji na temat tego motocykla dlatego nie będę czarował. Być może niedługo wykonam jazdę próbną więc podzielę się spostrzeżeniami. Czekam aż Almot skończy budować nową montownię. Zrobię jakiś mały reportaż.

      Odpowiedz
      • @Dawid Parus ten motocykl w wersji 125 jest już szeroko znany i na forum Junaków Daytona czyli M11 i M16 jak i innych.. sam dosiadam M11 Daytona 350, ale często podróżuje z M11 125, taki właśnie jest też zamówiony dla mojego Plecaczka (czytaj: Żony). Proszę zmień osiągi z przelotowej na 85-90 km/h one to naprawdę potrafią! Dwa cylindry, chłodzenie cieczą i podwójny mikuni robią swoje.. Max 110 km/h (gps) to też nie jest wyczyn dla niego a kolega który jeździ ze mna właśnie M11 125 waży 115kg. Śmiem twierdzić jako ponad 3 letni użutkownik Daytony M11 350 że 125 dzięki mniejszej masie ma osiągi praktycznie takie same jak mój 350 w kwestii prędkości przelotowej, wiadomo v- max u mnie jest wyższy GPS 148 km/h. LwG!

        Odpowiedz
  9. Ok dzięki za info Dawid w takim razie dalej nie wiem czy decydować się na m11 czy 131 ☺

    Odpowiedz
  10. A idzie już kupić tego junaka? Bo pytałem się dilera u mnie w mieście to twierdzi ze pod koniec miesiąca ma być, a na stronie podają 27 luty..
    Kurcze to jak to jest..

    Odpowiedz
  11. Zmiana modułu zaplonowego na tuningowy odblokowany ile daje mocy i jakie jest spalanie . Wie ktoś ?

    Odpowiedz
  12. Według opisu na stronie junak.com.pl silnik 125 ccm ma 2 zawory na cylinder – warto poprawić w tabeli powyżej.
    Pojawiły się też 3 nowe zdjęcia.
    Czy jest tu ktoś kto już jechał M11 125 ccm i może się podzielić wrażeniami?

    Odpowiedz
  13. Witam serdecznie M11 mam 2 tyg.wrazenia super pozytywne nic nie skrzypi ani piszczy wszystko podokrecane pozycja do jazdy super a siedzenie to istną pufa.Ja mam184cm i ponad 100 k ,osilniku -przejechalem dopiero 40 km pracuje rowniutko i cicho docieram go spokojnie 50/60 km ale moment obrotowy czuć zbiera się pięknie nie mam porównania z innymi 125. Instrukcja i gwarancja od131.Pozdrawiam

    Odpowiedz
  14. Dziękuję Janusz za odpowiedź. Siedziałem w piątek na M11 i ze zdziwieniem stwierdziłem, że jest na mnie za mały 🙁 Mam 186 cm wzrostu. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie fakt, że platformy i pedały są zbyt cofnięte. Czułem się jakbym usiadł na małym krzesełku a kolana miał pod brodą. Potem dosiadłem M16 i zrozumiałem, że na moje rozmiary nie mam wyboru 😉 Żałuję, bo M11 wydaje mi się bardziej funkcjonalny ale jestem pewien, że z M16 też będę zadowolony.

    Odpowiedz
    • Jak kupisz M16 125 cm koniecznie podziel się wrażeniami. Mam podobny wzrost , przymierzałem się i do J 131 i do Darka Stara czy Zipp Ravena 125. Na dwóch ostatnich siedzi się dość wygodnie i kolana nie wystają nad bak , ale na mój gust są ciut za małe. Jest to osobiste odczucie . Niektórzy dwumetrowcy kupują i jeżdżą tymi sprzętami czy podobnymi np KSL i sobie chwalą.

      Odpowiedz
      • Tytus, pierwsze 100 km na M16 za mną 🙂 Wrażenia raczej pozytywne. Czuję, że ten rozmiar jest dla mnie. Oczywiście brakuje mocy (co było do przewidzenia). Nienajlepiej pracuje mechanizm zmiany biegów. Czasem mam problem z wyrzuceniem na luz na postoju. Tylne zawieszenie to raczej fikcja 😉 W połączeniu z dość twardym siedzeniem jazda po dziurawych polskich drogach daje popalić czterem literom 😉 Ale poza tym SUPER 🙂 Ja i mój syn jesteśmy zachwyceni 🙂

        Odpowiedz
        • Kleszczenie skrzyni biegów na postoju to normalne. Większość motocykli tak ma. Odpowiedni bieg musisz wrzucać zanim motocykl przestanie się toczyć. Ewentualnie wrzucając bieg bardzo delikatnie popuszczaj sprzęgło. Tryby zaczną się powoli kręcić i wybrany wpadnie.

          Odpowiedz
        • Na postoju w tej skrzyni nie wrzucam się na luz tylko przed zatrzymaniem. Nie więc skad ta opinia na temat kanapy,wszystkiego chwala a jedynie Ty masz inne wrazenia.Przypominam,że to nie cross i podziurach się nie jezdzi.Jeżeli mój wybiera ładnie nierówności to dlaczego nie Twój?

          Odpowiedz
          • To o czym pisze Olo to chyba cecha Junaków M11, M16. W mojej M11 też ciężko wrzucić na luz – tu nie ma znaczenia, czy robisz to w trakcie jazdy, czy po zatrzymaniu. Chodzi o to, że złapanie momentu luzu jest w tej skrzyni biegów dość ciężkie – zarówno dźwignia w górę jak i w dół stawia opór, a gdy już go przełamiemy nagle orientujemy się, że jesteśmy na kolejnym biegu, zamiast na luzie. Trochę irytujące ;-).

  15. Na razie kilka kilometrów M11/125 przydało by się trochę więcej mocy – jak ktoś wie czy zmiana modułu zapłonowego na tuningowy odblokowany coś da to niech napisze

    Odpowiedz
  16. Panowie przymierzam się do zakupu 125-ki i celowałem raczej w używki (Varadero) ale stan tego co jest na rynku poraża. Wróciłem więc do Junaka (nadal jeżdżę 901-ką po „tuningu”). Przez wzgląd na wzrost i wagę (185, 105) i wystający brzuch (ma ktoś jakąś dietę cud bo znowu chcę mieć 90 🙂 ?) zrezygnowałem z JRS125 i JNK125 na rzecz M11/M16. O ile M16 podoba mi się bardziej to cena jest przerażająca. Zostaje zatem tylko M11. I tu pojawia się pytanie – czy ktoś z okolic Łodzi jest w posiadaniu tego ustrojstwa? Żaden z lokalnych dealerów nie ma już M11 na stanie a chciałbym wcześniej przymierzyć się do tego motorka. Będę wdzięczny za pomoc.

    Odpowiedz
    • W celach przymiarki możesz poszukać Zippa Ravena DeLuxe. Nadwozie jest tożsame z Junakiem, tylko konstrukcja silnika lekko inna.

      Odpowiedz
    • Dieta proszę bardzo: dukania.pl to adres strony opisujący dietę Dukana.
      Chęć posiadania motoru zmotywowała mnie do zrzucenia już 16 kg (od 6 stycznia). Dieta nie jest cudowna, bo nie stracisz tyle w 2 tygodnie, ale mocno zmienia nawyki żywieniowe i przynosi trwałe efekty. Mierzę w 30 kg i zakup motoru gdzieś w środku lata, aby jeszcze trochę pojeździć 🙂
      powodzenia!

      Odpowiedz
    • DeKriss, poszukaj M11 z silnikiem 320 ccm. Nie powinno być z tym problemu. To dokładnie ten sam motocykl i tylko pojemność inna. Ja tak zrobiłem i po krótkiej przejażdżce po parkingu zrozumiałem, że M11 jest dla mnie za mały. Kupiłem M16 i zdecydowanie lepiej się na nim czuję, choć siedzenie mniej wygodne. Na szczęście Almot zmienił kierownicę w M16 na wyższą niż ta w wersji z silnikiem 320 ccm, co daje bardziej wyprostowaną pozycję. Dobrym ruchem było też dołożenie oparcia dla pasażera.

      Odpowiedz
  17. Beniamin Mucha® dzięki za sugestię. Brałem ją już wcześniej pod uwagę ale chyba wolałbym jednak usiąść na Junaku M11. Porównując parametry chopperów 125ccm wychodzi, że niemal wszystkie są podobnej wielkości. Różnica w długości sięga maksymalnie 7 cm (Junka M11 jest najdłuższy) a różnica szerokości to max 5,5 cm (Junak M11 jest najszerszy ale już Zipp Raven DeLux 125 najwęższy). Junak M11 jest taż najniższy :-). Za wiele niewiadomych by siedząc na jednym, nie widząc drugiego, zauważyć różnicę. I o ile Zipp Raven 125 / Romet R125 wydają się być zdecydowanie mniejsze (podkreślam – „wydają się być”) to co do duetu JM11/ZRDL trudno orzec jednoznacznie widząc tylko zdjęcia. Myślę, że najważniejszym parametrem świadczącym o wielkości motocykla jest rozstaw osi (wheelbase) ale nikt tej wartości nie podaje. Czy ktoś z Was wie jaka jest odległość między osiami w Junakach M11, M16 i Zippie Raven DeLux?
    Dla ewentualnego porównania podam, że największy motocykl tej klasy, Yamaha XVS 125 Drag Star ma rozstaw osi 1530mm przy długości całkowitej 2320mm.

    Odpowiedz
    • Rozstaw kół M11 jest na prawdę spory (większy niż w hondzie shadow125) i wynosi aż 1570 mm! Jest to naprawdę duży chopper. Silnik w 125 jest 2 cylindrowy i chłodzony cieczą tylko ma 2 gaźniki zamiast w trysku jak to mam w 320cc. Sam mam wersje 320cm, ale jechałem razem z M11 125 i spokojnie tamten trzyma w trasie 90 km/h.. a rider ważył ponad 100kg!
      Pozdrawiam!

      Odpowiedz
  18. Ja jeździłem po komisach i salonach motocyklowych 4 mc. Postawiłem na Junaka M 16. Siedziałem na Shadow 125 Drag Star 125 junak jest wygodniejszy dla mnie mam (182cm wzrostu) Druga sprawa jeśli mam wydać 8 tyś na używany zazwyczaj IGŁA (jeżdżone tylko w zielone świątki) który się rozsypuje ale to Honda z 40 tys przebiegu wolę CHIŃSZCZYZNĘ 2 lata gwarancji i i zero na liczniku ;]
    Co do silnika mam zdanie jak sprzedawca w sklepie: „każde 125 jedzie tak samo!” Szukasz choppera to nie będziesz się ścigać.

    Odpowiedz
    • Dodam jeszcze że prędkości tu podawane to fikcja. W licencji Junaka M16 (w zasadzie lisencja Regal Raptor) max to 105km/h podpisane przez Pana Feng! 🙂 Osobiście przypadkiem bo na dotarciu jechałęm 100km/h mając spory zapas pod manetką. M11 pojedzie pewnie więcej bo ma 30kg mniej.
      Przydałą by się jedynie mniejsza zębatka na tylne koło ponieważ odnoszę wrażenie że biegi 1-4 są bardzo krótkie.

      Odpowiedz
      • Szzymi, wymień przednią zębatkę na jeden ząb większą. wyjdzie taniej a efekt podobny.

        Odpowiedz
        • Beniamin Mucha® czy Ty może tak zrobiłeś? Też w Junaku? Na allegro widziałem tylko tylne zębatki do mojego modelu.Dodatkowo boję się że jeden ząb więcej z przodu to będzie jednak za dużo i silnik nie podoła. Dodatkowo co z gwarancją?

          Odpowiedz
          • Junaka nie miałem. Wymieniałem w Romecie 125 oraz w keewayu 250v. W zasadzie wszyscy moi znajomi jeżdżący na chińczykach wymieniają ta zębatkę i sobie chwalą.
            Niestety nie wiem jaka tam zębatka jest. Musisz ją wyciągnąć, zwymiarować suwmiarką i dopiero zamawiać. Wstępnie założyłbym ze będzie pasować zębatka z hondy CB 125T.ale nie mam pewności. Cena takiej zębatki to około 30zł.
            Co do gwarancji to nie sądzę aby to miało jakieś znaczenie, ale możesz zapytać w serwisie, może nawet oni ci wymienią. Na pewno nie wymieniaj jej przez pierwsze 1000km, bo wtedy już na pewno zamulisz silnik docieraniem…

      • Szzymi, kupiłem Junaka M16 i przy zakupie dowiedziałem się, że serwis wymienił tylną zębatkę na mniejszą o 5 zębów i że tak zarządził Almot. Na razie zrobiłem pierwsze 100 km i póki co nie przekraczam 60 km/h (docieram). Czy ktoś wie przy jakich obrotach pracują te silniki? Mam wrażenie, że przy 60 km/h silnik ma już dość wysokie obroty i trudno jest mi sobie wyobrazić jak ten silnik będzie wył przy 90 km/h 😉

        Odpowiedz
  19. Wszystko pięknie-ładnie i oba Junaczki (M11 i M16) są piękne ale po przymiarce stałem się posiadaczem… (wybaczcie chopperowcy, witajcie nakedowcy) … Junaka NK 125. Na razie stoi w garażu bo w durnej Łodzi najbliższy wolny termin w Wydziale Rejestracji Pojazdów to 7/8 maja br. Zgroza ! Mam na sprzedaż Junaka 901 (kupiony nowy i zarejestrowany w maju 2012). Junak jest po przeróbce (silnik 72 albo 80ccm (tego nikt nie wie), akcesoryjne lusterka (podobne do tych w NK), akcesoryjne ledowe kierunki (wyglądem zbliżone do lusterek), filtr stożkowy Polini, kufer, kolor bordo. Przy moich gabarytach (185, 105) rozpędza się do 70km/h ale wymaga jeszcze regulacji bo to pierwsza jazda w tym sezonie i nikt jeszcze nie ustawił gaźnika. Max jakie nim osiągnąłem go 90km/h.

    Odpowiedz
  20. Witaj Rozstaw kół w Junaku M11 jest większy niż w hondzie Shadow czy nawet Yamaha Yamaha XVS 125 Drag i wynosi aż 1570 mm! Długość motocykla to 2285mm

    Odpowiedz
  21. Witajcie. Chcę kupić Junak M11 lub Zipp Raven Lux, który jest waszym zdaniem lepszy, solidniejszy i lepszy silnik? Zauważyłem, że Junak ma większą chłodnicę (przynajmniej tak na zdjęciu wygląda) niż Zipp czy ma to jakieś znaczenie? Czy obydwa modele mają po dwa gaźniki?

    Odpowiedz
    • @Michał Zdecydowanie Junak,ma trochę inny silnik niż zipp, inne gaźniki, ma chłodzenie cieczą a zipp tylko olejem inne lepsze kolektory wydechowe, kierownicę,trochę większy rozstaw osi etc. Pozdrawiam

      Odpowiedz
  22. Beniamin – chłopcy z Almotu postanowili dołożyć Ci trochę roboty. Chyba będziesz musiał poprawić ceny:
    M11 + 700zł
    M16 + 1.000zł
    131 + 200zł
    innych modeli nie sprawdzałem.
    Zaczynam rozglądać się za używkami.

    Odpowiedz
    • Ta korekta cen to na pewno wynik wzrostu kursu dolara. Ceny poprawię dziękuję za informację.

      Odpowiedz
      • Niezależnie od przyczyny wzrostu cen, muszę zadać sobie pytanie: czy nie warto zrobić prawo jazdy kat. A i kupić coś o większej pojemności. Zamiast np. M16 125 może być M11 320 (ta sama cena). Albo dołożyć ok. 1500 zł i mieć M16 320. Nie wspominając o Romecie Malibu 320i czy R250 (rocznik 2012-13, z salonu za 5999 zł).
        Na jakiś czas zniknie pewnie problem Vmax :-).
        Dziwna ta polityka cenowa.

        Odpowiedz
      • średnio to wiarygodne, już zimą się tak tłumaczyli, gdy ceny 121 poszły w górę o 500 zł. dolar jest po 3,74 – dość nisko w porównaniu tego, co było zimą….
        121 kosztuje już 5200 zł, nie za dużo trochę? za moto, który jeszcze rok temu kosztował poniżej 4 tys….
        jak to było? popyt generuje podaż…. i cenę.

        Odpowiedz
        • Nie decyduje aktualny kurs dolara, tylko kurs z dnia zamawiania towaru. Wszystkim chińskim fabrykom płaci się za towar „z góry”, dlatego cena jest wyższa, niezależnie od obecnego kursu dolara.

          Odpowiedz
  23. Kupiłem junaka m11 20 kwietnia 2015 roku …….jeszcze na niego czekam…..

    Odpowiedz
    • PIsałeś do Almotu? Masz jaką korespondencję?
      Czy sklep Cię w balona zrobił?

      Odbieraj „zaliczkę” i kupuj coś innego.

      Odpowiedz
  24. Mam pytanie skąd administrator tej strony wynalazł prędkość maksymalną i przelotową tego motocykla?! Wydaje mi się że z własnego „widzi mi się”. Te maszyny nawet w wersji 125 (dla tworzących tą stronę informacja: jest to silnik dwucylindrowy z tą samą skrzynią, korpusem i obudową cylindrów, ma tylko inne tłoki i zmniejszoną średnicę garów) lecą spokojnie przelotowe 90-100 km. W trasie nie ma też problemu z licznikowym 120. Bez problemu wyprzedzają TiRy na ekspresówkach czy A4 i bez problemu dotrzymują kroku wersji 320cc w trasie. A tutaj info o 70 km przelotowej, nie wiem chyba tylko po to aby „znawcy” tworzący tę stronę na siłę odstraszyli potencjalnych nabywców. Do wszystkich zainteresowanych Junakami Daytona zachęcam do czytania opinii właścicieli lub serwisantów tych maszyn a nie laików z tej strony.. Żenada.

    Odpowiedz
    • Dzięki za informację, poprawiam.

      Odpowiedz
    • Przyznam rację koledze.Junakiem m11 jechałem118km/h ale musiałem hamować bo sytuacja to wymusiła.Na autostradzie manetka do oporu i tak przeleciałem 258 km bez postoju.Wg mnie 105/h można lecieć ciągiem i Junak daje radę.Z wyprzedzaniem tirów jest różnie,czasami nie jest łatwo jak gość leci 100 tką ale daje się go wyprzedzić,wszystko zależy od okoliczności,wiatru,wzniesień itp.Myślę ,że te słabsze osiągi opisywane przez różnych użytkowników to kwestia przesadnego cackania się w czasie docierania co skutkuje zamuleniem.

      Odpowiedz
  25. Witam! Nabyłem nowego Junak m11. I co? Nie jest dobrze. Przejechałem 80 km spokojnie jak instrukcja docierania mówi. Po zagrzaniu się zaczyna szarpać i gaśnie. Sprawdziłem akumulator, paliwo, mniej więcej kable itp. Mam chyba jakieś zwarcie w wiązce. Przy ruszaniu kierownicą gaśnie. Słyszalne są przeskoki iskry.
    Szkoda bo czar prysł. Junaczek stoi w garażu i czeka na pomoc. Żal bo zajawka jest i pojeździć chęć. A tu oczekiwanie na naprawę. A goście z okolicznych serwisów też mało chętni do współpracy. Mają sezon i tylko na kasę liczą. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Szarpanie to kwestia regulacji gaźnika, nie obrażaj się na to, bo po pierwszych kilometrach silnik dostaje nowe parametry. To normalne. Ciutkę zwiększa się ciśnienie sprężania bo pierścienie się układają względem tłoka. Więc należy się regulacja gaźnika. A wiązka? Hm no to chyba faktycznie problem.

      Odpowiedz
    • Jeżeli po nagrzaniu się silnika zaczyna przerywać w potem gaśnie to znaczy że jedziesz na załączonym ssaniu. Zalewa po prostu ci świecę i nie ma iskry. Nie pamiętam jak w M11 jest rozwiązane ssanie, ale spróbuj pojechać z dźwignią w drugą stronę niż zwykle.

      Odpowiedz
  26. Witam dziękuję za podpowiedzi. Dziś odebrałam z naprawy. Panowie z Junaka z Rudy Śląskiej. Dzięki. Było to jednak jakieś zwarcie i szło na ramę. Mechanik wyciągnął kabel odsunął go od ramy i przełożył za jakąś gumę. Zrobiłem dzisiaj około 60 km i nic. Cieczy mnie to bardzo. Idą ciepłe dni. Mam jeszcze jedno pytanie? Skrzypi, zgrzyta ten mój m11 zwłaszcza na progach zwalniajacych. Poradźcie Panowie gdzie co i czym posmarować? Pozdrawiam serdecznie szerokość B-)

    Odpowiedz
  27. Witam 400 km przejechane! Fajnie. Przegląd po 300 zrobiony. M11 ładnie chodzi nic się nie dzieje. Polecam jeszcze raz Panów z Rudy Śląskiej. Znają się i cenowo są najlepsi w województwie. Po pierwszym przeglądzie motocykl stał się jakby żwawszy. 80 km/h bez problemu 90-100 km/h też próbowałem jednak jeszcze za wcześnie go tak męczyć. Dzięki za podpowiedzi już nic nie piszczy. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Gdzie w Rudzie śląskiej jak się nazywają??
      Pozdrawiam 😉

      Odpowiedz
  28. Panowie M11 tak jak i Regal Raptor to kopia Hondy Rebel. Zmieniono chłodzenie silnika na wodne dodano drugą tarczę z przodu wywalono bęben z tyłu i włożono tarczę no i zamiast gaźnika (125 cm3) mamy wtrysk (320 cm3).
    Wyguglajce sobie Rebelkę a potem znajdźcie 4 różniące ją szczegóły od M11.
    Co więcej Rebelka miał oldskoolową lampę na błotniku z tyłu do której kabel szedł pod kanapą pasażera przez otwór w błotniku.
    M11 ma lampę pod błotnikiem i tak też idzie wiązka z przewodami ale o dziwo po zdjęciu kanapy pasażera widzimy zaślepiony otwór na kable właśnie z Rebelki.

    Doskonale przerabia się M11 na bobbera odkręcacie po 2 śruby z tego metalowego chromowanego płaskownika z boku na błotniku i zdejmujecie w minutę cały odwłok mając do dyspozycji bazę na piękną solóweczkę – wygooglajcie sobie Honda Rebel Bobber albo na jutubaju Blue Collar Bobbers i zakładka Honda Rebel jest wszystko pokazane jak sobie Rebelkę czyli M11 przerobić.

    Pozdr
    (sam śmigam M11 320 cm3 – zbobberyzowana – znajdziecie mnie na youtube wpisując Junak M11 bobber kanał usera o nazwie trzystaes)

    Odpowiedz
  29. Cześć, od kilkunastu godzin czytam forum. Mam 172 na 85kg, szukam pierwszej sztuki w swoim życiu. M11 podoba mi się stylistycznie. Z powodu wykonywanego zawodu mam bardzo ograniczony czas na przyjemności. Szukam dla siebie nowej sztuki przy której nie będę musiał dłubać (nie mam na to czasu!)Wypady będą to raczej krótkie, a najczęściej to odwiedzić rodzinkę 10km dalej lub do sklepu po browarek (jak będzie się fajnie jeździć to browar tylko z Malborka. 200km odemnie hahahaha)Dodam, że szlag by mnie trafił jak bym po piwo nie dojechał ;)Czy m11 spełni moje wymogi?

    Odpowiedz
  30. W Junaku M 11 z rocznika 2017 prędkościomierz / zestaw przyrządów jest całkowicie elektroniczny i pokazuje dużo więcej informacji niż we wcześniejszych rocznikach. Wraz z wtryskiem pojawiła się odpowiednia ikona, a poza tym jest teraz obrotomierz, wskaźnik zapiętego biegu, poziom paliwa. Wygląda, po załączeniu stacyjki, zacnie,. za to po wyłączeniu jest kompletnie czarny.

    Odpowiedz
  31. Kupiłem nową M11 2017r zrobiłem przeszło 1000km. Motorek jest super tylko po zakupie trzeba wszystko po dokręcać. Ja np. po pierwszym rozruchu zgubiłem
    dzwignię zmiany biegów.

    Odpowiedz
    • „Motorek jest super tylko po zakupie trzeba wszystko po dokręcać. Ja np. po pierwszym rozruchu zgubiłem
      dzwignię zmiany biegów.” -no poruszę, za passem 2018 rok, a w chinach bez zmian….

      Odpowiedz
      • Montują Polacy.

        Odpowiedz
  32. Nie w Chinach, tylko mechanik skręcający w Polsce motocykl ,,dał ciała”.

    Odpowiedz
    • A o momentach dokręcania śrub kolega zdecydowanie wie. Wie również do czego służy klucz dynamometryczny. Tyle, że gdy śróba czy nakrętka z gównolitu, to momentem daleko nie pojedziesz. A wtedy będzie się odkręcać. Ot i historyja cała

      Odpowiedz
  33. Chciałem tylko zwrócić uwagę na to że w nowych M11 trzeba sprawdzić
    i po dokręcać parę elementów. Gdy się to wszystko przejrzy możesz śmigać
    bez obaw że coś zgubisz. Podczas jazdy nic nie drży i nie stuka można cieszyć
    się jazdą i patrzeć jak przechodnie podziwiają twoją maszynę.

    Odpowiedz
  34. Witam, taka mała sugestia dla administratora, napisana jest prędkość max 120km/h ale to tylko licznikowe, który oszukuje i to dużo, proponuje wrócic do 90km/h bo tyle jest wg gps-a, no może do 95km/h, ale to max, i to nie tylko moja ja tak mam, wielu juz się o tym przekonało, poza tym M11 jest świetna, bardzo polecam.

    Odpowiedz
    • Następny fan teorii pomiaru szybkości motocykla przez GPS. Ręce opadają.

      Odpowiedz
      • @rawla, a w jaki sposób/jakim urządzeniem Ty proponujesz dokonywać pomiaru prędkości, żeby mieć pewność precyzyjnego wyniku?

        Odpowiedz
        • 1. Nie rozumiem po co w ogóle zawracać sobie tym głowę. Co to apteka?
          2. Dla potrzeb drogowych wystarczy zamontowany licznik. Miałem już wiele pojazdów i w żadnym nie dokonywałem takich porównań. Po co? czemu to ma służyć?
          3. Jeżeli już tak bardzo musisz, poprość napotkanego Policjanta z suszarką o pomiar. A on i tak powie Tobie, że pomiar ten będzie obradzony błędem + – 3%

          Odpowiedz
          • Po to, żeby wiedzieć ile możesz jechać nie łamiąc prawa. Jeśli komuś się spieszy to po co ma jechać licznikowe 70 skoro 70 jedzie na licznikowych 80? Gps z telefonu jest dokładny bo oprocz GPS pobiera również dane ze stacji komórkowych. Ewentualnie pomiar czasu jadąc równe 90 przez kilometr i też wyjdzie.

    • Nie zgadzam kompletnie się z tą opinią.Różnice są ale 3-7 km/h.Ja jechałem z kolegą(on markową 700 setką)i różnica była 3km/h a wzięła się pewnie z tego że u mnie cyfrowy prędkościomierz a u niego drgająca wskazówka

      Odpowiedz
      • A ja mam zwykły analogowy i jest taka różnica, wiem że te nowe M11 z wtryskiem i elektronicznym licznikiem są dokładniejsze,

        Odpowiedz
  35. M11 125 (2017r) przejechałem 17 tys. km. pierwsza poważna awaria to gotujący sie płyn w chłodnicy i jego wciek. Koniec jazdy. Koszt nowej chłodnicy 520 zł. (starej nie udało się lutować).
    Druga awaria to spadający element dźwigni zmiany biegów, ten ostatni wchodzący na zewnątrz do elementu wystającego z silnika.

    Odpowiedz
  36. mam pytanie, czy może któryś z kolegów zdemontował lub rozwiercił katalizator i czy to coś dało?

    Odpowiedz
    • Byli tacy i zgodnie twierdzą że nic.

      Odpowiedz
    • Ja tego nie robiłem, ale podobno tylko ładniejszy dźwięk jest, byli tacy co wybili katalizator i załozyli puste wydechy to dało tyle że był zrywniejszy ale spadła trochę prędkość max

      Odpowiedz
  37. ile czasu potrzebuje junak do rozpędzienia sie do 100km/h

    Odpowiedz
    • całą wieczność

      Odpowiedz
  38. Ja kupiłem mojego Junaka na wakacjach – jakież było moje zdziwienie gdy pomimo tego że wszędzie piszą że skrzynia jest 5-cio biegowa ja mam 6-cio biegową – odkryłem to przez przypadek machinalnie nie patrząc na licznik kiedyś zapiąłem bieg w górę a tu jak byk wyświetla się 6 bieg (teraz już standardowo wrzucam ją po przekroczeniu 70-tki) – widać mój najnowszy model przeszedł kolejne przeróbki skrzyni i silnika o których nigdzie żadnych informacji na forach internetowych nie znalazłem.
    Zrobiłem już nim ponad 1000 km więc jest przetarty – jednak najwięcej jechałem tylko 80-tką – więcej na razie się boję bo to mój pierwszy motor i nigdy wcześniej na żadnym jednośladzie nie jeździłem – uczę się od zera.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>