Keeway K-LIGHT 125

Dodaj do porównania
Keeway K-LIGHT 125

Keeway K-Light 125 to motocykl który zadebiutował na targach EICMA w 2017 roku, jednak do pierwszych właścicieli trafia dopiero w sezonie 2018. Domeną Keeway’a zawsze był bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Wszystko wskazuje na to, że ta tendencja się utrzyma. Chociaż ceny innych chińskich konstrukcji zbliżyła się do cen Keeway’a to jednak, przy decyzji o zakupie, jest to jakiś argument, że Keeway ma niesplamiony rodowód (choćby w postaci pękających na pół motocykli).

Keeway K-Light, wpisuję się gdzieś w tę samą grupę docelową, co jego poprzednik Superlight. Ma podobne parametry, chociaż biorąc pod uwagę zakres obrotów w którym osiąga najwyższą moc, ok 9000, można się spodziewać, że będzie to jednak żwawszy motocykl. Wielka szkoda jednak że nie posiada 4-zaworowej głowicy, wtedy z pewnością mógłby wypełnić dziurę w rynku po nieprodukowanym już Kymco Zing II. Porównując go z Superlightem, uważam że posiada o niebo lepszy design. Jest przyjemny, ma coś w sobie z klasyki, ale też nie jest nudny, za sprawą chociażby tylnego chlapacza. Nie jest też skrajny, czy niszowy (tak jak Superlight). Uważam że na tym motocyklu będziesz wyglądał fajnie zarówno gdy założysz ramoneskę i Converse’y, jak i w pełnej skórzanej zbroi. Na uwagę zasługuje także zwracający na siebie uwagę tarczowy, tylny hamulec z niespotykanym w klasie 125 dwu-tłoczkowym zaciskiem. Doczepił bym się tylko do przedniej lampy. Trochę zalatuje tanim plastikiem.

Więcej o tym motocyklu będziemy wiedzieć po Targach, ale także po testach na które staram się w tym roku zapisać.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
7 990
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.61
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
144
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.054
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem + chłodnica oleju
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
715
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
780
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2140
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/90 R15

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

3 komentarze

  1. Bombowa maszyna. Ciekawe kiedy będzie dostępny.

    Odpowiedz
    • Zgadza się, wygląd bombowy. Szkoda tylko, że całą uwagę Keeway skupił na wysublimowanym dizajnie i zapomniał o silniku.
      Za chwilę mi ktoś napisze, że dzięki 10,5 KM kosztuje „tylko” 8 tysięcy, a 15-konny już zahacza o kosmiczną technologię NASA i musi kosztować 15 tysięcy. To znaczy sporo więcej niż BN251 z tej samej „stajni”, który ma 25 KM.

      Odpowiedz
  2. Superlight w innej skórze, silnik i jabłka pozostały te same.
    Z tym niesplamionym rodowodem, to też nie tak różowo, była akcja z cieknącymi zbiornikami jakiś czas temu.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>