Informacje prasowe

Silnik oparty na legendzie

˙

Silnik oparty na legendzie

Czyli nadesłane przez importera info o silniku 139FMB…

Silnik Moretti 125ccm z manualną skrzynią biegów jest oparty na najbardziej niezawodnej i najlepiej sprzedającej się konstrukcji silnika 139FMB w historii. Honda Cub, bo o niej mowa, sprzedała się już w ponad 60 milionach egzemplarzy i uchodzi za wzór jakości i trwałości. Honda Cub jest motorowerem który zmotoryzował Azję i dał początek wszystkim znanym obecnie konstrukcjom tego typu.Oryginalnie silniki 139FMB produkcji Hondy miał mniejsze pojemności natomiast silnik Moretti 125ccm jest jego większym bratem bliźniakiem.
Silnik ma 125ccm pojemności z których generuje 8,5 KM. Mimo większej pojemności, przy odpowiednim użytkowaniu i serwisie motor ten jest w stanie dojeździć do 60 000 kilometrów co jest niebywałym wynikiem.

Głównymi zaletami tego silnika jest atrakcyjna cena, kultura pracy, precyzyjna skrzynia biegów, niskie spalanie, wysoka trwałość oraz niski poziom wibracji. Oferowany przez Moretti silnik posiada rozrusznik elektryczny oraz kickstarter, jest zalany olejem 10W40- gotowy do natychmiastowego montażu i użytkowania. Pasuje do wszystkich popularnych, chińskich motorowerów. Silnik objęty pełną 12-miesięczną gwarancją. Producentem tego silnika jest chińskie przedsiębiorstwo Zongshen które współpracuje również z takimi legendami jak Harley-Davidson czy Piaggio. Nawiązanie współpracy z marką Harley-Davidson nastąpiło w 2009 roku natomiast działania z Piaggio trwają już od 2004 roku co doprowadziło do utworzenia spółki o wspólnym kapitale.

Zongshen, w 8 swoich fabrykach, rocznie produkuje 3 miliony silników o pojemnościach od 50 do 250ccm, oprócz tego dostarcza też silniki do łodzi, mini-samochodów, lotnictwa oraz około miliona innych małych silników do 700 typów pojazdów.

 

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

3 komentarze

  1. Hmm, Przez moje ręce przeszło sporo silników FMB. Wady: wibracje, słabe chłodzenie (są dostępne chłodnice oleju), wypalanie uszczelki pod głowicą, toporna zmiana biegów. Zalety: przy częstej wymianie oleju, filtra powietrza, i szczęściu w trafieniu w niewadliwy egzemplarz, potrafi nakręcić spory przebieg. Niestety, ale czasem potrafi paść jakaś mała część, która powoduje niezłą demolkę, jak np. tulejka podająca olej do wału. Taka pierdółka, a potrafi wysłać silnik na złom.

    Odpowiedz
  2. Moje doświadczenia są nieco inne. Wibracje, zgoda. Spore przebiegi- zgoda. Przy setkach, o ile nie tysiącach takich silników, z którymi miałem do czynienia to pozostałe wady występują nielicznie. Wypalenie uszczelki pod głowicą zdarzało się wyłącznie w silnikach tuningowanych, w fabrycznych nie miałem takich zdarzeń. Zmiana biegów odbywa się bez problemów pod warunkiem prawidłowego wyregulowania sprzęgła i linki. Z zatartą tulejką na wale spotkałem się tylko raz , i to w nowiutkim seryjnym silniku pojazdu taniej marki. Wymiana sprzęgła nie jest konieczna i po 100 tys. km. Tak naprawdę to tylko zaniedbanie w postaci dopuszczenia do zbyt niskiego poziomu oleju, niewłaściwie wyregulowany luz zaworów oraz jakościowo podłe paliwo są powodem problemów z tymi silnikami. Poza tym są bardzo godne polecenia, również pod względem ekonomiki eksploatacji.
    Te silniki są wg mnie genialne- nie do zajechania, proste w serwisie i wielozadaniowe.
    Niezliczona jest ilość wariantów tych silników. Bywają ze sprzęgłem automatycznym (wciskanym dźwignią zmiany biegów przy ich przełączaniu), układ biegów może być klasyczny (1-0-2-3-4) lub sekwencyjny (0-1-2-3-4-0-1-itd), mogą mieć bieg wsteczny, są też wogóle bez biegów, a tylko ze sprzęgłem automatycznym, mają dwa różne rozmiary wałków wyjściowych, różne otwory pod łożyska i wałki w karterach, co najmniej trzy rodzaje wałów korbowych, mogą mieć rozrusznik elektr. u góry lub pod silnikiem, iskrowniki i magneta w co najmniej czterech różnych wydaniach, pojemności 50-72-107-125-130-140 ccm, chłodzenie powietrzem, olejem a nawet cieczą.

    Odpowiedz
  3. Cześć wszystkim!
    Posiadam Romet’a Ogar’a 125 z silnikiem 1P52Fmi. 181cm wzrostu 82kg netto 🙂
    Obecnie 140 km przejechane docieram Ogar’a. Zrywny jest skubaniec, serwis sobie odpuszczę, oddam do Herkulesa i będzie miodzio, % wykonanej rzetelnej pracy.
    Serwis to ściema barany na etacie, siedzą w serwisie bo co miesiąc pensja wpada. Serwis profesjonalny z pasją wykonany o to chodzi prawda ? LWG

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>