Blog / Ciekawostki

Rośniemy w siłę? Czyli rzut okiem na sprzedaż motocykli 125 w roku 2021.

Rośniemy w siłę? Czyli rzut okiem na sprzedaż motocykli 125 w roku 2021.

W roku 2021 na polskich drogach przybyło ponad 21 tysięcy nowych motocykli. Porównywalną ilość motocykli nowych zarejestrowano również w roku 2020. Tyle że w roku 2020 125-tki stanowiły ponad połowę nowych motocykli, w ostatnim roku ta klasa pojemnościowa stanowiła 42% wszystkich nowo zarejestrowanych motocykli.

Ile motocykli przybyło w ciągu minionego roku?

Ogólnie pierwszych rejestracji w zarówno w 2020 i w 2021 było ponad 81tysięcy, niestety nie wiem ile motocykli było w tym czasie wycofanych z eksploatacji.

Jak widzimy sprzedaż 125-tek zmniejszyła się rok do roku, ale suma nowych rejestracji motocyklowych nie zmieniła się. Zainteresowanie najniższą klasą pojemnościową motocykli zmniejszyło się, ale nadal jest dosyć duże. Zmiana proporcji, moim zdaniem, może sugerować iż wielu posiadaczy 125tki nabrało smaku na więcej i dokupiło do posiadanej już 125tki większy motocykl. To cieszy!

Najpopularniejsze marki w klasie 125 ?

W roku 2021 niekwestionowanym liderem sprzedaży jest Honda, wydaje mi się że jeśli ktoś chciał koniecznie zakupić 125-tkę w automacie wybrał właśnie Hondę. Na podium mamy też dwóch polskich importerów Junaka i Romet motors. Według statystyk Junak zanotował dosyć duży spadek sprzedaży, ale trzeba też zauważyć że ALMOT, właściciel marki Junak, w poprzednich latach rozpoczął sprzedaż Lambretty, Brixtona oraz Zontesa. Ten ostatni w zeszłym roku zyskał na popularności. Wynik Junaka (Almotu) może być więc nie miarodajny.

Najchętniej wybierane marki bez względu na pojemność?

Jak widać w czołówce sprzedaży mamy Hondę i Yamahę, dziwi brak Kawasaki w pierwszej dziesiątce. Znaczący wzrost sprzedaży rok do roku osiągnęła Honda, BMW i Benelli. Pewnym zaskoczeniem może być to że Benelli sprzedało więcej motocykl w 2021 niż Suzuki.

Jaki rodzaj motocykla wybierali Polacy w 2021?

Równie chętnie wybieramy motocykle nadające się do jazdy w terenie co motocykle typu Street. Dokładnie widać, że statystyczny motocyklista wcale nie jeździ na błyszczącym krążowniku, a tapla się w błocie, albo pomyka motocyklem drogowym a w ostateczności jest do granic możliwości praktyczny i wybiera skuter. Najrzadziej wybieramy motocykle z myślą o turystyce.

Szybki wgląd w rok 2022

Bieżący rok zapowiada się obiecująco, zarówno w styczniu jak i w lutym sprzedano najwięcej motocykli od 2019 roku. Liderem sprzedaży jest Honda, ale w pierwszej 10-tce pojawia się Junak, Barton i Zontes. Czyżby to zwiastowało rekordową sprzedaż 125tek w 2022? Zobaczymy! Mam nadzieję że mimo sytuacji w świecie nadal będziemy spełniać marzenia o posiadaniu własnego motocykla.

Źródło: analizy PZPM na podstawie danych CEP, KPRM/MC

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>