Suzuki Intruder VL 125

Dodaj do porównania
Suzuki Intruder VL 125

Intruder to jedna z 2 propozycji od Suzuki na crusiera 125. W odróżnieniu od tego drugiego, czyli Marudera, mamy tutaj 2 cylindrową jednostkę w układzie V. W 2005 roku, moc silnika została zmniejszona z 13.5 koni do 12 zatem nie jest to demon szybkości. Dla porównania Honda Shadow ma 15 koni. To daje nam różnicę w przyspieszeniu i prędkości maksymalnej. Intruzem pojedziesz maksymalnie 100km/h. Szkoda, bo to przepiękny model w klasie 125. Ma dużo chromów, dojrzały, kulturalny dźwięk silnika i wielkie siodło. Prędkościomierz znajdziemy na zbiorniku paliwa. Wiele używanych egzemplarzy ma dodatkowe akcesoria takie jak szybę, sakwy czy tylne oparcie. Ze względu na niedużą moc, mamy też delikatniejsze hamulce. Jedno tłoczkowe zaciski z przodu a z tyłu bęben. Do zmiany przełożeń mamy 5-stopniową skrzynię biegów. Całość jest bardzo odporna na rdzę, między innymi dzięki chromowanym powierzchniom. Wcześniejsze wersje posiadały podwójną rurę wydechową, późniejsze wersje mają tłumik łączony. Legendy mówią że podwójna rura daje lepszy dźwięk.
Prestiżowa marka – bo Suzuki to motocykle klasy premium – daje tej maszynie dobre trzymanie ceny. Używane egzemplarze zaczynają się od 8 tysięcy złotych. To dużo, naszym zdaniem powinien być tańszy od Shadow, ze względu na moc silnika, ale tak nie jest. Może dla nabywców chopera nie liczy się aż tak bardzo moc a raczej masywny wygląd?
Intruder ma nisko położony środek ciężkości, dlatego bajecznie łatwo się prowadzi. Doskonale nada się do dojazdów do pracy, ale nie będziesz się wstydził pojechać nim także na zlot. Jednak w trasie może zmęczyć nas to że ciągle nas ktoś wyprzedza. Prędkość przelotowa – czyli taka rozsądna, nie katująca silnika – oscyluje w granicy 80-90km/h.

Film

Film produkcji Adam motovlog. Oglądajcie od 4 minuty.

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
8000 - 10000
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.83
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
12
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
142
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.062
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
3
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
2 Cylindry w układzie widlastym
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
100
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
685
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
880
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/90 R15
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

102 komentarze

  1. Bardzo fajny filmik:) Idealny opis motocykle…..a co najwarzniejsze……zgadzam sie w 100 % !!!

    Odpowiedz
  2. Kupiłem egzemplarz z 2003 roku bajecznie utrzymany za 9900 zł. Wymiana oleju + filtrów to koszt rzędu niecałych 200 zł. Motorek super się prowadzi, wygląda dojrzale i tak też brzmi (jak na 125 cm). Prędkość maksymalna w artykule zaniżona. Jadąc sam na prostej (autostrada) osiągnąłem 125 km/h. Oczywiście na dłuższą metę takiej prędkości nie da się utrzymać (za mała moc) ani też nie powinno się próbować (trzymanie silnika pod granicą maksymalnych obrotów). Podsumowując – rewelacyjna maszyna dla początkujących fanów jednośladów, niezastąpiona w dojazdach do pracy i krótkich tras poza miasto.

    Odpowiedz
    • Cześć..Ja też kupiłem intrudera 125 i całkiem spoko maszyna jak na początkującego.120 leci jak nic .Mógłbym może więcej ale warunki na to nie pozwalały.90/100 to lecę bajecznie bez męczenia go.Gdzie i jak go można fajnie ubrać.Daj znać .jednoślady BRACHEM,dwuślady pod dachem

      Odpowiedz
  3. Witam serdecznie, jestem tu nowy. Poszukuje dla siebie pierwszego motocykla. Zastanawiam się nad maruderem 125 lub intruderem 125. Intruder jest piękny i super brzmi. Czy bedzie to dobry motocykl do nauki? Może ma ktoś fajny egzemplarz w rozsądnej kasie do max 7tyś. Nie chcę kupić od handlarza.Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Mam pięknie ubrany 11000 tyś

      Odpowiedz
  4. Cześć kolego jak interesuje cię śliczny intruder to mam

    Odpowiedz
  5. Kolego można gdzieś zdjęcia obejrzeć?

    Odpowiedz
  6. Koledzy, w którym miejscu znajdę numer VIN na Intruderze 125 ccm i jeszcze jedno pytanko.
    Jakie powinno być ciśnienie w oponach przód/tył w tymże Intruderze.
    Byłbym wdzięczny za podpowiedzi 🙂

    Odpowiedz
  7. Jeśli ktoś miał do czynienia z intruderem i z shadowką przez dłuższy czas na pewno potwierdzi moje słowa . Honda owszem może i jest minimalnie lepiej wykonana i odrobinkę mocniejsze ale to tylko tyle . Który prawdziwy chopper jest chłodzony powietrzem silniczkiem wyyciągniętym z zupełnie innego , turystycznego moto ?

    Kumpel ma shadowke , ja kupiłem intruza . I się nie zawiodłem . Na trasie jedziemy równo , z tym , ze intruder ma na prawdę rasowy dźwięk , do tego z akcesoryjnymi lightbarami i oparciem wygląda na prawdę poważnie i kozacko , nie to co kusa shadowka … i jej dźwięk może się schować . Pozycja za kierownicą również o wiele lepsza w suzuki . Owszem wybór jest kwestią gustu , ale uwieżcie mi , nie warto przepłacać i dawać prawie 10 tyś za zwykła , malutką shadowkę 125 jeśli można mieć za ok 7 -8 tyś na prawdę świetny i pod wieloma względami lepszy motocykl jakim jest intruder . Przyjrzyjcie się ich linii , dodatkom , który wygląda bardziej poważnie ? Moim zdaniem zdecydowanie intruder i mało kto z moich znajomych wie , że te tylko 125 , większość osób określa go jako co najmniej 500 – 600 ccm .

    Odpowiedz
  8. * trochę się zagalopowałem 😉 Intruder ma silnik chłodzony powietrzem , czyli tak jak wszystkie prawdziwe choppery , cruisery i motocykle z przed lat . Proste i piękne rozwiazanie . Shadow ma niestety silniczek przeszczepiony z innego moto – czyli turystycznej varadero . W każdym razie polecam gorąco intrudera , nawet teraz , pod koniec sezonu , by móc się z nim zaprzyjaźnić w jesienne wieczory 😉

    Odpowiedz
    • @Antoni
      Sorry ale klepiesz trzy po trzy. Silnik V Hondy został zaprojektowany dla VT125, pomijam już, że jest chłodzony cieczą.

      Odpowiedz
  9. Taa, dziękuję za wyczerpującą odpowiedź na moje pytania 🙁

    Odpowiedz
  10. @Antoni – Niestety co do cen używanych egzemplarzy, to Shadow i Intruder w zasadzie idą łeb w łeb. Mam nadzieję, że rynek 125 niedługo się uspokoi, bo nie wyobrażam sobie, żeby na przyszły sezon ceny podskoczyły podobnie procentowo jak między 2014 a 2015…

    Odpowiedz
  11. Hej, szukam Intrudera w rozsądnej kwocie w Małopolsce. Nie interesuje mnie zakup od handlarza.

    Odpowiedz
    • Jaka twoim zdaniem cena jest rozsądna? Znam kogoś kto może będzie mógł Ci pomóc w Krakowie.

      Odpowiedz
  12. V-max podany jest jako 100km/h, z moim intruderem jest tak że leci 70 i tylko czasem uda mi się go rozbujać do 90km/h ale bardzo rzadko się to udaje. Coś może być tego powodem? Może istnieć jakaś blokada?

    Odpowiedz
    • Jeżeli masz Intrudera z Niemiec, to najpewniej jest blokowany.
      Tam kategoria A1 (czyli 125ccm) była do niedawna ograniczona co do mocy 15KM, pojemności 125 i prędkości do 80km/h.
      Gdzie są te blokady, to nie wiem. Przypuszczam że ASO Suzuki wie najlepiej jak je zciągnąć.

      Odpowiedz
      • Jest z Francji, wiesz może czy tam też są takie przepisy? Mam też taką zagwozdkę że bardzo dużo pali, robię jakieś 50km a w baku ginie jakieś 4 litry benzyny, co jest nie tak? Dzisiaj wyjeździłem do 0 bak i zaczął motocykl pierdzieć na brązowo, zaleje go inną benzyną może tamta była jakaś zła.

        Odpowiedz
        • To by mogła być zbyt bogata mieszanka. Sprawdź jaki masz kolor świec. Ssanie masz tam ręczne na lince? Czy automat?
          Bo może jeździsz na ssaniu. Wtedy motocykl będzie słaby i będzie miał bardzo duży apetyty na paliwo.

          Odpowiedz
          • Ssanie mam ręczne, jutro sprawdzę świece. Dzięki za zainteresowanie.

          • Świece są ok tyle że są dwie różne wsadzone, powinny być takie same czy to nie przeszkadza?

  13. Osobiście od roku jestem właścicielem Intrudera 125 z 2001r. i przyznaję że to faajna maszyna(tylko 14000km przebiegu). Czasami tylko go zapalam żeby posłuchać jak pracuje :-). Motovlog Adama bardzo dobry ale mam wrażenie że testowany Intruder trochę słabawo „chodził”, w porównaniu z moim oczywiście, może inni intruderowcy coś napiszą? Ja swoim wyciągam 110 na prostej i nie mam problemów z wyprzedzaniem, oczywiście jak na 125 . A teraz coś do redagujących: bardzo dobra prezentacja Maraudera przez D.Pyrusa(ta sceneria…), może zrobicie kiedyś porównanie w terenie Virago, Shadow i Intrudera, lub dwóch jednocześnie?? Tego chyba jeszcze nie było, a z pewnością by się oglądało ciekawie.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • q3k, dzięki za opinię Intrudera i za słowa uznania 🙂 Pozdrawiam!

      Odpowiedz
    • Mój z 2002r, ma problem z prędkością. Osiąga maksymalnie na prostej 90 ale rzadko to się udaje, głównie wyciąga 70 i dalej nie chce iść więc o mijaniu przeważnie mogę zapomnieć 🙂 Jestem posiadaczem od 6 miesięcy/

      Odpowiedz
  14. dupi – z tego co ja się zorientowałem blokada szybkości jest poprzez montaż innego modułu zapłonowego.Mój francuz ciągnie bez problemu.
    Moduł denso 32900 -26F20

    Odpowiedz
    • Dzięki wielkie, sprawdzę to!

      Odpowiedz
  15. Też od niedawna posiadam intrudera, ale mam taki problem że rozpędza się do 80km/h . Sprowadzony jest z Francji. Oznaczenie modułu to Denso 32900-26F00. Wie ktoś coś na ten temat?

    Odpowiedz
    • Mam ten sam problem, jeszcze go nie rozwiązałem. Wiesz już czy to ten moduł?

      Odpowiedz
  16. Witam.Chętnie kupie Intrudera.Mam max 8300.Da radę coś za te pieniadze znależć?

    Odpowiedz
    • tom.ek – aktualnie mam do sprzedania Intruderka z 2002r z przebiegiem ok 15 tyś. Napisz do mnie na aga_zyga1@wp.pl podam Ci numer telefonu. Jak będziesz zainteresowany to zadzwonisz. Z uwagi na moje dziecko jestem zmuszona do sprzedania motocykla. Robię to z wielkim bólem serca, ale cóż kiedyś jeszcze sobie taki kupię. Narazie szkoda, żeby stał jak i tak na nim nie jeżdżę.

      Odpowiedz
      • Witam…Już zakupilem Intrudera..Pozdrawiam

        Odpowiedz
  17. Moto super mam 2 lata i śmigam do pracy jakieś 6000 w sezonie. Bezproblemowy i tani w utrzymaniu. Dobrze wykonany. Jedno co się nie zgadza w opisie to spalanie. Ja latam nim w przedziale 80-100 km/h i spalanie wynosi 5 litrów. Gaźnik mam ustawiony wzorcowo. Fajna maszyna jak na początek kariery motorowej.

    Odpowiedz
  18. Mam pytanie. Mój Suzuki Intruder 125 nie chce zapalać. Rozrusznik kręci, ale nie może zaskoczyć. Co może być przyczyną?

    Odpowiedz
    • Całkiem możliwe że któryś z awaryjnych wyłączników wariuje. Lub jest włączony.
      Nie wiem jak w Intruderze, ale zwykle w motocyklach są zwykle dwa takie zabezpieczenia. Jeden przy manetce gazu (czerwony) drugi to czujnik otwarcia stopki bocznej.

      Odpowiedz
      • Ale jeśli któryś z tych czujników byłby uszkodzony to w ogóle by nie kręcił a on kręci ale nie zaskakuje

        Odpowiedz
    • Naładuj akumulator mój jak postoi z 2 tygodnie to ma tak samo.Wystarczy wbić 2 i pchnąć 3 m i gada.

      Odpowiedz
  19. Nati – wcale nie. Wyłącznik awaryjny (ten przy manetce) odcina tylko zapłon, nie rozrusznik.

    Odpowiedz
  20. Witam wszystkich.
    Mozecie mi pomoc? Potrzebuje rozmiarow lampy do intruder vl 125. Chodzi mi o srednice szkla i glebokosc klosza.
    dzieki serdeczne
    pozdrawiam
    Hubert

    Odpowiedz
  21. witam.
    jestem zainteresowany zakupem Intrudera. Ma ktoś jakieś namiary. Szukam do 8000 zł.

    Odpowiedz
    • Witam, ja mam przepiękny model z 2000 roku. Napisz maila to Ci podeślę parę zdjęć.

      Odpowiedz
  22. Witam,
    jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki Intrudera z 2000 roku. Mam z nim tylko jeden problem, a mianowicie nie działa mi przycisk przy zegarach do przełączania pomiędzy odległościami ODO a TRIP. Nie wiem co może być tego przyczyną. Bardzo proszę o pomoc i sugestie, może ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawić.

    Odpowiedz
    • A przytrzymujesz przycisk tak min.2-3 sek.?

      Odpowiedz
      • Tak, ale nic to nie daje, ani jak się trzyma krótko, ani długo. Przycisk, gumka od niego, jak i całe zegary są w bardzo dobrym stanie i przynajmniej nie widać śladów, że ktoś coś przy tym majstrował.

        Odpowiedz
  23. Hej, mam pytanie – dopiero zaczynam i niezbyt się znam. Jaki filtr powietrza się kupuje do tego motocykla? Mam intrudera 125 z 2000 roku.

    Odpowiedz
    • Intruz ma wkład piankowy który się płucze a potem spryskuje olejem co 4 tkm

      Odpowiedz
    • Jestem w posiadaniu Takiego Intruderka z 2005 roku i udało mi się bardzo okazyjnie go kupić, jazda nim to przyjemność (no prawie) ponieważ mam nieoryginalne tłumiki jest bardzo głośno i tu moje pytanko czy jakieś nawet markowe np. SilverTail spisałyby się jakoś?
      Wiem że te też ciche nie będą ale jednak są chyba lepiej wygłusozne.

      Odpowiedz
  24. Odnośnie przycisku, mój też czasem szwankuje, prawdopodobnie to wina samego przycisku, spróbuj zewrzeć od spodu (pod przyciskiem). Jak zaskoczy to wymień przycisk.

    Odpowiedz
  25. Cześć, jeden z cylindrów niepokojąco mi dzwoni na małych obrotach (na dużych pewnie też, ale mniej to słychać). Ile może kosztować sprawdzenie tego, ew rozebranie cylindra? Podejrzewam jeszcze bendix, bo tak stuka przy puszczaniu startera, i przy zgaszaniu silnika stuka w ten sam sposób.

    Odpowiedz
    • Sprawdzałeś luzy zaworowe? Zacznij od tego. Kup na allegro szczelinomierz za kilka złotych i sam spróbuj 🙂

      Odpowiedz
  26. Sprzedam intruder z 2002 roku, zloty super stan. Lekko glosniejsze wydechy, ubrany w piękne sakwy, krawat i na kierunkach ładne nakładki. Oparcie pasażera, gmole. Sprzedaje bo przerzucam się na drag stara 650. Cena jaką mnie interesuje to 9000. Kontakt na email gruszkkaa@gmail.com

    Odpowiedz
  27. Witam .
    Mam intruderka 125vl z 1999r . Przejechane 24 tysiace . Nadal sunie jek burza . Standard to 100km/godz. Zadnych problemow ….. no prawie 🙂 . Siadl mi rozrusznik i nigdzie nie moge znalezc . Nie wiecie gdzie za rozsadne pieniadze dostane te czesc? Znalazlem jeden ale cena to 500zl – chyba troszke za duzo . Moze jakic zamiennik ??

    Odpowiedz
  28. Niestety nie . Ten z gn-a jest prawie taki sam – tylko prawie . Juz to przerabialem .Znalazlem na jakims brytyjskim forum goscia ktory juz to prubował i niestety lipa.
    Coraz trudniej o czesci do tego modelu 🙁 . Chyba przyjdzie mi kupic ten za 500 .
    Pod spodem link dle ewentualnych przyszlych , ktorzy beda szukali zozrusznika do swojej Zuzy 🙂 :
    http://www.ebay.co.uk/itm/Starter-Motor-fits-Suzuki-VL125-VL250-Intruder-VL-125cc-250cc-125-New-Boxed-/261643461345?hash=item3ceb2a62e1:g:rNsAAOSw6EhUUOrv

    Odpowiedz
  29. Jakby ktoś chciał to z ceną idzie się dogadać 🙂
    https://www.olx.pl/oferta/suzuki-intruder-125-2002rok-CID5-IDidyg7.html#ad5c43346e

    Odpowiedz
  30. za 9600 za 15 letni motocykl, chyba ci głowę kaloryfer przegrzał.

    Odpowiedz
  31. Witam
    Myślę o zakupie Intrudera vl 125. Będzie ktoś teraz sprzedawał z Mazowieckiego?

    Odpowiedz
  32. Witam. Mam 186 cm.wzrostu i 100 kg.czy będę wyglądał na Suzuki Indruderze jak na osle? 🙂 POZDRAWIAM

    Odpowiedz
  33. Czesc mam Intrudera z 2000 roku, mam z nim jeden problem, caly czas zakopcone swiece, srube od mieszanki wykrecilem juz prawie na maksa i nic(chyba, ze nie ta krece) Jak go postawie na stopce na biegu jalowym to mi jedna swiece zalewa i gasnie. Czy to cos powaznego? Kupilem go za kilka tysi i teraz kilka tysi w serwis to troche slabo.

    Odpowiedz
  34. Witam
    Chciałem zapytać jak to jest z dokumentami przy zakupie sprowadzonego motocykla z Niemiec.
    Jestem w trakcie poszukiwań Intrudera 125. Trafiłem na godny egzemplarz z tym że właściciel jest osobą prywatną na umowie z niemcem i nie chce być wpisany na dowodzie jako pierwszy właściciel w kraju. Pytanie, jak najlepiej załatwić kwestie umowy z takim sprzedawcą żeby nie było potem komplikacji przy rejestracji(dodam że motocykl został wyrejestrowany z Niemiec, więc nie posiada tablic) I jeszcze jedna kwestia gość posiada tylko mały brief czyli niemiecki dowód rejestracyjny oczywiście z niezbędnymi pieczątkami świadczącymi o jego wyrejestrowaniu. Nie ma za to dużego briefu i to mnie zastanawia czy jest wymagany również w przypadku zakupu motocykla tak jak samochodu? Czekam na odp. pozdro

    Odpowiedz
    • Dobrze jest też znaleźć kogoś mówiącego po Niemiecku i zadzwonić do poprzedniego właściciela.
      Jeżeli masz imię i nazwisko oraz adres, powinno udać się go odnależć (das telefonbuch) i zadzwonić.
      Ja jak szukałem auta, to prosiłem handlarzy o namiary na Niemca, się nie pytaj jakie bajki słyszałem, żebym tylko tych namiarów nie dostał.
      W końcu trafiłem na takiego co mi dał: Niemiec rzeczywiście płakał w słuchawce że to żona chciała już nowszy, a on jeszcze taki dobry był…
      Spóźniłem się z kupnem.

      Za to drugi Niemiec, potwierdził przebieg i powiedział gdzie autko było malowane (zachaczono o słupek na parkingu), ja sprawdzając grubość lakieru widziałbym stłuczkę, a tak byłem spokojny.

      No i kupiłem autko z autentycznym przebiegiem 157tyś. km za 10500zł.

      Odpowiedz
  35. Przede wszystkim zachowaj ostrożność. Może w pierwszej kolejności poproś właściciela o skany/kopie dokumentów, które posiada i udaj się do swojego wydziału komunikacji z pytaniem, czy to wystarczy do rejestracji albo czego jeszcze potrzeba.
    Tak przy okazji, to nie pierwszy przypadek, kiedy chce się kupić od pseudo-pośrednika czy handlarza i okazuje się, że sprzęt nie ma prawie żadnych dokumentów. Ja kupując swoją 125-tkę, którą teraz będę sprzedawał (niestety, nie jest to Suzuki Intruder), otrzymałem od firmy sprowadzającej komplet dokumentów od niemieckiego właściciela (dowody, certyfikaty TUV z przeglądu, książkę gwarancyjną, instrukcję, zestawienie zakupionych części do moto etc.). To samo mogę z czystym sumieniem przekazać następnemu właścicielowi. Natomiast jak ostatnio obdzwaniałem różnych pośredników i pseudo-pośredników oferujących interesujące mnie modele motocykli, to w większości okazywało się, że Niemiec nie przekazał im (rzekomo) żadnej instrukcji i dokumentów i że jest tylko brief itp. dyrdymały. No ale przecież przebieg taki mały, tylko szkoda że niczym nie potwierdzony. :-/
    Dlatego przed zakupem wymarzonego Intrudera najpierw skonsultuj sprawę z urzędnikami, bo zdarza się czasem, że różne starostwa różnie podchodzą do poszczególnych przypadków. Warto sprawdzić też wcześniej motocykl pod względem technicznym, jeżeli nie zrobiłeś tego jeszcze. W każdym razie, jeśli pojazd został wyrejestrowany za granicą, w grę prawie na pewno będzie wchodził w grę przegląd na uprawnionej stacji diagnostycznej w Polsce.
    Poniżej masz przykładową listę najważniejszych dokumentów potrzebnych do rejestracji pojazdu (obcojęzyczne muszą być przetłumaczone przez przysięgłego).
    1. Wypełniony wniosek o rejestrację
    2. Dla pojazdów spoza UE: Odprawa celna lub w przypadku zakupu pojazdu w Polsce od podmiotu prowadzącego działalność w zakresie obrotu pojazdami – zapis na fakturze określający numer, datę i miejsce tej odprawy
    3. Dla pojazdów pochodzących z UE: dokument potwierdzający zapłatę akcyzy dla samochodów osobowych a także czterokołowców (lub dokument potwierdzający brak takiego obowiązku) z Urzędu Celnego
    4. Dowód własności pojazdu
    5. Jeżeli pojazd został nabyty w Polsce od przedsiębiorcy prowadzącego działalność w zakresie obrotu pojazdami – kopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub kopia KRS potwierdzająca prowadzenie przez zbywcę takiej działalności
    6. Dowód rejestracyjny pojazdu (część I i II, jeśli taki wzór obowiązuje w kraju pochodzenia pojazdu), jeżeli był on zarejestrowany za granicą lub w przypadku pojazdów z krajów innych niż UE i EFTA inny dokument (y) wydany przez organ właściwy do rejestracji pojazdów za granicą, potwierdzający rejestrację pojazdu
    7. Tablice rejestracyjne, jeśli pojazd był zarejestrowany za granicą lub oświadczenie o ich braku, a w przypadku braku tablic rejestracyjnych pierwszą rejestracją będzie rejestracja na tablice próbne w celu dopuszczenia pojazdu do ruchu przez uprawniona stację diagnostyczną
    8. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego, jeżeli jest wymagane lub w przypadku nowego samochodu osobowego z silnikiem spalinowym, ciągnika rolniczego, motocykla i motoroweru – wyciąg ze świadectwa homologacji typu pojazdu albo odpis decyzji zwalniającej z homologacji potwierdzający, że w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów zostało wydane świadectwo homologacji typu pojazdu albo zwolnienie pojazdu z homolog. przez właściwy organ państwa członkowskiego UE
    Nie wszystkie powyższe będą wymagane, ale szczegóły powiedzą Ci w wydziale komunikacji i od niego należy zacząć.

    Odpowiedz
    • evi aleś zamącił . to co potrzebne ci zarejestrowania moto z ue to
      – dow. rej. w twoim przypadku brief + jego tłumaczenie na język polski , jeżeli jest na nim data ważnego badania technicznego to już w pl nie musisz robić.
      – umowa kupna sprzedaży najlepiej dwu języczna wtedy nie musisz mieć tłumaczenia.
      – jeżeli nie masz tablic oświadczenie o ich braku z powodu wyrejestrowania za granicą.
      – świadectwo homologacji też przetłumaczone.
      – jak kupujesz od osoby pryw. to musisz zapłacić podatek od wzbogacenia (akurat przy rejestracji tego nie wymagają.
      – opłacić w urzędzie za tablicę i dowód rej. i w drogę.
      akcyza i inne pierdoły już nie obowiązują.

      Odpowiedz
      • zapomniałem dopisać że tłumacz musi być przysięgły.

        Odpowiedz
      • Oj tam, oj tam… zaraz zamącił. 😉 Trzeba dmuchać na zimne i 10x razy się upewnić, żeby potem nie było historii typu: „kupiłem sprzęt i mam problem z jego rejestracją”.
        A telefon do Niemca jest bardzo dobrym pomysłem. Jeśli będzie chciał rozmawiać, to od razu wyjdzie, co działo się ze sprzętem, jaki ma przebieg oraz jakie dokumenty przekazał przy sprzedaży. Niezłe kwiatki potrafią wtedy wyjść.
        A te późniejsze nieudolne tłumaczenia i ściemniania „pośredników”, gdy już coś więcej uda się dowiedzieć o historii sprzętu… 🙂

        Odpowiedz
  36. Ok. Dzięki za szybkie odpowiedzi. Do wydziału komunikacji mam zamiar się wybrać i zapytać o dokumenty. Zanim to zrobię poproszę sprzedawcę o zdjęcia wszystkich papierów jakie posiada. Po za tym briefem, zrobione wszelkie opłaty i tłumaczenia, przegląd też podbity tzw. „zerowy”. Ponoć zostaje tylko rejestracja i ubezpieczenie. Chodziło mi głównie o brak dużego briefu w zestawie, czy to normalne w przypadku zakupy moto. I czy ten dokument czasem nie świadczy o książce pojazdu? Z tego co wiem zaznaczeni są tam wszyscy poprzedni właściciele. No i kwestia samej umowy. Rozumiem że podpisuję z osobą prywatną(bez działalności) od której kupuję dany pojazd i dostaję od niego oryginał jego umowy z niemcem. On ewentualnie jak chce robi sobie kopie, to wystarczy? racji tego będę jeszcze musiał zapłacić podatek skarbowy 2%. Pewnie wszelkie moje pytania i wątpliwości wyjaśni wydział komunikacji.

    Odpowiedz
  37. Stałem się szczęśliwym posiadaczem Intrudera 125 🙂 Kupiłem od innego sprzedawcy. Ten wcześniej chciał podpisać umowę z niemcem, na co się nie zgodziłem. Kupiłem normalnie legalnie na fakturę.
    Jak by ktoś chciał wiedzieć do zarejestrowania motocykla sprowadzonego z Niemiec wystarczy:

    Dowód rejestracyjny(mały brief) z tłumaczeniem na język polski(koszt 40zł) od tłumacza przysięgłego.
    Dowód zakupu w moim przypadku faktura z wnioskiem do ewidencji i nie trzeba płacić podatku od wzbogacenia.
    Przegląd techniczny(koszt 62zł) pierwszy w kraju musi być zrobiony nawet jeśli niemiecki TUV jest jeszcze ważny.
    Świadectwa homologacji o dziwo nie musiałem tłumaczyć i przydało się jedynie na przeglądzie do potwierdzenia danych technicznych.
    Dostałem miękki dowód i tablice(koszt 197zł) + ubezpieczenie ze zniżkami 60%(157zł) = 254zł
    Na razie wymieniłem mu olej na Motul 10W40 4T z filtrem japońskiej firmy(koszt ze zniżkami 80zł)
    Dowiedziałem się że są różne typy silnika i mają inne moce 8kW 9kW i 10kW
    Mój jest z 1999 roku ma 10kW czyli 13,5KM i osiąga maksymalną prędkość 115km/h (przetestowane przeze mnie na prostej dwupasmówce)
    Pojemność baku ma 12L
    Spalanie będę jeszcze testować.
    Wygląda i brzmi świetnie, podwójne wydechy robią swoje.
    Gościu na przeglądzie nie chciał mi uwierzyć że to tylko 125-tka, musiałem mu pokazać na cylindrach 124ccm i w internecie że to właściwy model 😀

    Jazda nim to sama przyjemność 🙂

    Polecam !

    Odpowiedz
    • W jakim mieście ty ubezpieczałeś tą swoją 125-tkę? Jak ubezpieczam motorek 150 poj. trzeci rok z rzędu w Warszawie (też w Warcie), i w tym roku chciała 129 złotych samego OC. W poprzednim roku płaciłem 99 złotych. Podwyżka około 30%. A ty ze wszystkim zniżkami 60% zapłaciłeś 157 złotych.

      Odpowiedz
      • Ubezpieczam w Bydgoszczy. To ciekawe że każdy rejon ma swoją cenę.

        Odpowiedz
  38. a w jakiej ubezpieczali kolega ubezpieczał motorek?

    Odpowiedz
    • Ubezpieczenie mam z Warty.

      Odpowiedz
  39. Odpowiedz
  40. Witam, kupię moduł zapłonowy do Suzuki Intruder vl 125 LC. Syg. Denso 323900-26F20. Tel. 790-526-031

    Odpowiedz
  41. Koszt modułu do Suzuki – kosmiczny ( ok. 1900 zł, 30% ceny kompletnego fabrycznie nowego NKD/TRV/RZ/Racer itp).

    Odpowiedz
    • Langer, raczej normalny koszt eksploatacji starego japończyka

      Odpowiedz
  42. Dla mnie takie ceny części do pojazdów tych ”prestiżowszych” marek nie są zaskoczeniem, bo od lat takowe części (pośrednio) sprzedaję. Dlatego , z jednej strony, dziwię się że są ludzie kupujący motocykle stare , byle markowe zamiast nowego taniego ,,chińczyka” a z drugiej – dobrze że są tacy napaleńcy na zajechane trupy, bo części do nich są właśnie bardzo drogie.
    Rachunek jest prosty: 5% marży od części za 1 tys. zł to 50 zł, a na tej samej części do chińczyka kosztującej 20 zł to … ile jest marży?
    Na tanich częściach do tanich motocykli nie ma zarobku, a (co gorsza dla sprzedawcy części) te nowe motocykle psuć się nie chcą.

    Odpowiedz
    • Ale dlaczego szanowny Kolego dziwisz się? Ludzie kupujący starą, często mocno zajeżdżona Japonię kupują ją bo… chcą być kul! Lans! To się liczy reszta ? Jak reszta? Nie stać ich na nową Japonię (często produkowaną w Chinach) więc kupują stare, drogie w utrzymaniu graty, przekonując przede wszystkim siebie , że są … kul.
      Dość często jeżdżąc swoim hyo słyszę Fajny! To jest 125?! A gdy usłyszą Korea. To nie Japonia? To chujania jakaś jest! Ot i tyle

      Odpowiedz
    • Mi bardziej podoba się patent kupowania taniego starego motocykla (tyczy się wszystkich pojemności) i eksploatacji nisko kosztowej, w sensie serwis tylko olej i ewentualnie łańcuch, a jak się sypnie silnik czy moduł, to na olx i kupujemy następny do dobicia. Ewentualnie płacz, że bierze olej, etc. Jak to ładnie ujął gość budujący cafe racery cyt: „jeśli kupujesz starego klasyka i chcesz nim jeździć na co dzień, licz się z tym, że na 90% musisz robić kapitalkę silnika”.

      Odpowiedz
  43. Po pierwsze to nie wiecie w jakim celu kolega szuka tego modułu. Zadał proste pytanie a Wy zaczynacie kolejną gównoburzę na temat wyższości starych japońców od nowych chinoli i odwrotnie. A po drugie to pieprzycie jak potłuczeni tak jakby chinole się nie psuły, nie rozkręcały, nie rdzewiały, nie miały problemów z gaźnikami, ślizgami itp.

    Odpowiedz
    • Teraz widzę, że byłem wylogowany i dałem posta jako Anonim. Ja bym prosił wszystkich żeby zastosowali się do maksymy „jeźdź i daj jeździć innym”. Obojętnie czym, najważniejsze byś miał z tego fun. I odpuśćcie sobię proszę teksty „Dlatego , z jednej strony, dziwię się że są ludzie kupujący motocykle stare , byle markowe zamiast nowego taniego ,,chińczyka” a z drugiej – dobrze że są tacy napaleńcy na zajechane trupy, bo części do nich są właśnie bardzo drogie.” Za przeproszenie g… to kogo obchodzi czym kto jeździ, jeżeli jeżdzę używaną Japonią to dlatego, że to był MÓJ wybór i moja kasa.. Tak samo jeżeli kupię sobie nowego Chińczyka. Ave

      Odpowiedz
      • Ale kto tu neguje wolny wybór, rawla jest zadowolony z gv, Langer z handlu częściami, a ja tylko stwierdzam, że ceny części nie maleją wraz z wiekiem motocykla, tylko czasem nawet o zgrozo rosną.

        Odpowiedz
        • Moja uwaga o aplauzie dla kupujących staroci była bardziej ogólna – dotyczyła rynku jako całość.
          U mnie można kupić przede wszystkim nowe ,,chińczyki” ( no i wszelkie części do nich). Części do tych markowych ma za to w ofercie syn, więc też przy okazji mam porównanie, jak duże jest na nie zapotrzebowanie i ile kosztują.

          Odpowiedz
  44. Ależ ja właśnie wyraziłem swój aplauz dla kupujących te stare motocykle, gdyż dzięki nim jeszcze jakoś funkcjonuje rynek części. Gdyby wszyscy zaczęli kupować tylko i wyłącznie nowe , tanie ,,chińczyki”, to sprzedawcy części poszliby z torbami.

    Odpowiedz
    • Do sprzedaży chińczyków to jeszcze poważnie by musieli podejść sami importerzy. Mówię tu szczególnie o serwisach i podejściu do klientów. Nie na zasadzie sprzedać i zapomnieć a klient niech gitary nie zawraca, Nie każdy Langer mieszka w Twoim pobliżu by serwisować moto u Ciebie.

      Odpowiedz
  45. Aaa no tak, O tym nie pomyślałem. Masz rację. Cóż. więc. Na takich klientach jak ja. wiele nie zarobisz. Teraz rozumiem……
    Niech żyją użytkownicy staych zdezelowanych YASUHO KWA. Użytkownicy nowych Chinoli czy Koreańczyków – PRECZ!!!!!

    Odpowiedz
  46. Muszę przyznać, że posłużyłem się w powyższych wypowiedziach pewnym, nie do końca uprawnionym,uproszczeniem. Otóż gdy w czasie moich podróży spotykam motocyklistów, jeżdżących na japońskich, niemieckich czy innych tzw. markowych motocyklach ale z pojemnościami większymi niż 125, kontakty z nimi są normalne. Zwykle wiedzą co to jest hyosung, a ich zainteresowanie moim pojazdem kończyła się stwierdzeniem fajny. Zawsze jednak gdy spotykałem użytkownika japoniii 125 , a zwłaszcza starej słyszałem- to jakieś badziewie jest, lub ile to poleci, a potem licytacja…
    Zauważyłem, że największa grupę dziwnych motocyklistów stanowią właśnie ci na 125 , a najbardziej zakompleksieni w tej grupie to użytkownicy używanych Kwasaki , Hond, Yamah… Ludzie co z wami jest?

    Odpowiedz
    • Być może to tzw. dorosłe dzieci, sporo ich w różnych dziedzinach zainteresowań. Ludzie, którzy nie mają klasy, stylu i powagi dojrzałego człowieka. Kompleksy wyższości sprawiają, że mają parcie na „markowość” i szpanują, cwaniaczkują, niczym dzieci ze szkół średnich ze swoimi sprezentowanymi przez rodziców iphonami za 3000 zł, dla których reszta dzieciaków z tańszym sprzętem, to „biedaki”. Tak samo jest wśród pewnej grupy motocyklistów… jak i całej masy pozostałych zainteresowań na świecie.
      Zawsze i wszędzie znajdą się ludzie, którzy nie mogą nieść myśli, że ktoś posiadający tańszy lub/i gorszy sprzęt, jest z niego zadowolony, więc zaczynają szyderę, ironię itd., a kiedy to odpierasz, to stwierdzają, że im zazdrościsz. Im bardziej odpierasz ich bezsensowne i dziecinne ataki, tym bardziej są przekonani, że zachowujesz się w taki sposób, ponieważ nie stać cie na to co oni mają, a jakby cie było stać, to wg nich myślałbyś i mówił dokładnie tak jak oni.
      Tak jak wspominałem, ludzie z umysłem dzieciaka z wypranym mózgiem. Nie wiedzą co to szacunek, tolerancja. Liczy się dla nich tylko szpan, wywyższanie się itp. dziecinada. Brak im klasy i dojrzałości.

      Odpowiedz
  47. Czy ma może ktoś do sprzedania zadbanego intrudera w mazowieckim?

    Odpowiedz
  48. Witam,jakie powinno być ciśnienie w kołach w Intruder 125 vl…
    Dzięki.

    Odpowiedz
  49. Witam wszystkich …Mam Intruza 125 z 2000 roku.Zaraz po kupnie postanowiłem wymienic wszystkie płyny i filtry i nie mog
    ę znaleść wkładu filtra powietrza ani w sklepach ani w necie czy ktoś coś wie na ten temat?

    Odpowiedz
    • Zgodnie z instrukcją ten motocykl posiada gąbkowy filtr powietrza, który się myje, a następnie nasącza olejem. Dedykowany filtr da się w necie znaleźć, jeśli się to nie udaje można kupić uniwersalny gąbkowy filtr powietrza i dociąć do swoich potrzeb.

      Odpowiedz
  50. dzieki kolego tak tez uczynie ,pozdrowienia

    Odpowiedz
  51. Poczytałem te wszystkie opinie za i przeciw…a może by tak zorganizować jakiś mały zlocik intruderow w przyszlym sezonie i wymienic sie sie opiniami ? Martinez śląsk…pozdrowienia LWG

    Odpowiedz
  52. sie macie… może ktoś podpowie jak przeistoczyc 125 tke na 250 tke jakie koszta czesci itp…

    Odpowiedz
  53. Mam do sprzedania suzuki Intruder 125 z 2007 Roku, przebieg ok. 25000 km.
    Kolor czarny , torby boczne skórzane , piórnik. Stan super. Tel.513 387 520

    Odpowiedz
    • Czy aktualne?

      Odpowiedz
  54. witam jestem szczesliwym posiadaczem tego moto,rewelacja z zona bardzo wygodnie i na miekko juz 100km w wrekend poszlo i przelotowka 80-90 plus zapas no i ten dzwiek z tlumnikow,przez miasto tylko lby sie obracaja i sie zastanawiaja co to jedzie 🙂

    Odpowiedz
    • No bo to nie China co pokazuje że jedzie 120 a GPS 97 + profesjonalny dźwięk skutera. Brawo za zakup, mi ten styl nie odpowiada, ale jak Ci lezy i tłumik też ma zadzior to bomba.

      Odpowiedz
      • Nie wrzucaj wszystkiej chińszczyzny do jednego worka. Nie w każdym chińczyku licznik zawyża o 20 km/h. Tak samo nie każdy brzmi jak skuter.

        Odpowiedz
  55. Witajcie!
    Chcę zacząć swoją przygodę z moto, poszukuję fajnego Intrudera 125 /Hyosunga GV. Województwo podlaskie, wzrost 186cm, waga 85kg. Chciałbym aby moto prócz wypadów na powolną bujankę dowoziło mój tyłek do pracy – 40 km w jedną stronę po krajowej 19stce – także żeby rozbujało się do tych 100 km/h. Nie chcę być po ruchliwych trasach łykany przez wściekłe TIRy 😉
    Czy ktoś może coś doradzić? Podpowiedzieć? Sprzedać? 🙂

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>