Malaguti XTM 125

Dodaj do porównania
Malaguti XTM 125

W 2019 roku na Warsaw Motorcycle Show zaprezentowano całą linię modelową klasy 125cc marki Malagutti w tym motocykl typu XTM 125. Ten motocykl na pewno spodoba się wszystkim tym którzy oczekują od 125-tki 15 koni mechanicznych – cała linia modelowa klasy 125 napędzana jest silnikiem Minarelli (lub Piaggio-Zongshen) osiągającym właśnie wartość graniczną dopuszczalną przez ustawę o ruchu drogowym. Do tego wszystkiego motocykl waży tylko 124 kg to daje świetny stosunek mocy do masy co wróży świetną zabawę w terenie, do tego łatwo będzie motocykl podnieść po ewentualnym upadku.

Jeżeli chodzi o dalsze trasy to ten motocykl nie będzie zbyt wygodny ze względu na dosyć wąską kanapę, tutaj lepiej dopłacić i nabyć model Malaguti Dune 125. Malaguti XTM 125 za to świetnie sprawdzi się w terenie, producent na przedniej osi zamontował seryjnie 21 calowe koło. Na tylnej osi mamy 18-tkę. Obie opony są typowo terenowymi kostkami – będą pięknie „gryźć” kopny piasek, ale trzeba będzie uważać na asfalcie.

Dla tych którzy szukają głównie motocykla do przemieszczania się w ruchu miejskim Malaguti przygotowało model XSM125 z mniejszymi kołami, oponami szosowymi oraz mocniejszym hamulcem przednim. Niestety dla niższych kierowców XTM może okazać się za wysoki – przed zakupem koniecznie trzeba się przymierzyć.

Za komfort jazdy po dziurach zadba przednie zawieszenie up-side down oraz tylne monoschock. Motocykl zatrzymuje układ hamulcowy typu CBS. Zupełnie nie rozumiem jednak dlaczego w wersji terenowej producent zdecydował się na przednim kole na standardową tarcze hamulcową o średnicy 260mm a w wersji Super Moto 300 mm. Na tylnym kole zarówno model XSM jak XTM mają zamontowane tarcze 218mm.

Importerem Malaguti w Polsce jest firma 4cvmoto.pl.

Marka Malaguti ma wieloletnią historię, bo powstała w Bolonii, we Włoszech w 1930 roku, i jak to zwykle bywa, produkowała rowery, a dopiero w późniejszym czasie motorowery i motocykle. I wszystko było by w porządku gdyby nie to że firma w roku 2011 ogłosiła upadłość i wygasiła produkcję. Aktualnie Malaguti należy do Austriackiej grupy KSR. Ta ostatnia od wielu już lat zajmuje się sprzedażą motocykli w Europie, od dawna współpracuje z QJ Group (Keeway/Benelli) i sprzedaje motocykle tej grupy pod własną marka Generic. Co znamienne wszystkie nowe 125-tki Malaguti mają „Austriacki” numer VIN należący do KSR-Group, co oznacza że za jakość końcową montażu odpowiedzialni są właśnie Austriacy.

Zachęcam do komentowania artykułu.

 

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
13 500
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
124
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.089
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
825
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2140
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R21
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/80 R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

3 komentarze

  1. Beniamin mniejsza tarcza w XTMie bo hamując nożnym uruchomiamy przód. W terenie zjeżdzając z górki nie chciał bym żeby mi zblokowało przód.(leciałem juz przez Ciekawe jak ta siła jest rozłożona. W tym przypadku CBS to zło.

    Odpowiedz
  2. Hmm, co by tutaj, dzisiaj siedziałem na Aprili sądzę że to samo, z tym że tutaj CBS, co moim zdaniem zabija możliwości terenowe tego moto, w Aprili ABS ale cena o 3500 większa, ogólnie co do moto. Spory, ciężko się wsiada i zsiada nawet dla takiego kozaka wysokiego jak ja, robi dobre wrażenie, pięknie się prezentuje, rzekłbym spoko, z tym że to przełożenie raczej do najszybszym nie należy ale za to mocy w terenie a więc i zabawy da sporo, jeśli ktoś chciałby taki na teren to polecam, pod warunkiem że sobie ten CBS odłączy no chyba że woli Aprilie. Aha no cena wiadomo, że bez sensu, lepiej prawo zrobić, no ale jak jest ktoś bardzo topornie patrzy na kat. A i ma niepotrzebną gotówkę to brać i się śmiać.

    Odpowiedz
  3. Ten twój argument z prawem A to średnio udany a ciągle się przewija.
    Uwierz mi że sporo osób mających A i motocykle dużej pojemności kupuje 125 jak drugie moto.
    Na takiej 125 to można w klapkach i koszulce podjechać do sklepu po piwko i coś na grilla , nad jeziorko nieopodal, w pola zobaczyć co się dzieje, do pracy jak jest blisko, na działkę itd.
    Nie trzeba kompletować stroju i wyciągać motocykla zabezpieczonego przed kradzieżą.
    Takie jezdzidełko stoi pod domem z kluczykiem w stacyjce. I jest osiołek zawsze gotowy do pracy.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>