Keeway RKF 125i

Dodaj do porównania
Keeway RKF 125i

Keeway RKF 125i to propozycja na 2 połowę sezonu 2018. Jeszcze nie miałem tej przyjemności się nim przejechać, ale mogłem go zobaczyć i dosiąść na targach w Warszawie, zatem można już co nieco o nim powiedzieć.

Keeway RKF 125i zapowiada się bardzo fajnie szczególnie ze względu na silnik. Do dyspozycji mamy jednostkę która najwięcej mocy ma przy 9 tys obrotów. Ponieważ jest to silnik 4-zaworowy, jest odrobinę mocniejszy od całej gamy poprzednich Keeway’ów, oraz od bardzo wielu 11 konnych jednostek. 1 i pół konia wydaje się różnicą niezauważalną, ale my się już wielokrotnie przekonaliśmy, że dokładnie to robi różnicę w momencie gdy potrzebujemy wyprzedzić autobus, czy ciężarówkę poza terenem zabudowanym. Omawiając silnik warto wspomnieć że mamy oczywiście wtrysk, ale także chłodzenie cieczą, które już nie jest tak oczywiste w świecie 125. Do pełni szczęścia otrzymujemy także monoshock i upside-down. Konstruktorzy RKF’a nie przesadzili także z wagą, jest bliska ideału, chociaż optymalna wartość moim zdaniem to 120kg, wtedy przy zmianie biegu z 1 na 2 szarpał by przednim kołem jak Reksio szynkę, co generuje potężnego banana na twarzy. Jak tylko dostanę go na testy, okaże się czy nowy silnik Keeway’a robi robotę. W maszynie typu premium nie mogło zabraknąć także tylnego hamulca tarczowego. Bęben bardzo by zepsuł bardzo dobre wrażenie. Panie i Panowie, uważam, że taka właśnie powinna być specyfika dobrej 125-tki. Można także dostrzec ramę typu delta znaną z markowych modeli.

Prawie wszystko się w tym motocyklu zgadza. Prawie, bo chociaż jest on bardzo wysoki, to niestety ma bardzo wysoko podnóżki. Mając ponad 180cm, nogi mamy dość mocno zgięte w kolanach. W krótkich spodenkach będzie spoko, ale w solidnych motocyklowych spodniach, krążenie nam siądzie po godzinie jazdy. Keeway – dlaczego nam to zrobiłeś? DLACZEGO?!

No właśnie, i tu dochodzimy do przeznaczenia tego motocykla. Jeżeli chcesz pokonywać krótkie odcinki, a przy tym latać jak przecinak, Keeway RKF jest dla Ciebie. Jeżeli jednak marzą Ci się dalsze wypady z kumplami, Keeway także będzie super fajny, ale tylko pod warunkiem, że masz poniżej 180cm.

Na koniec powiedzmy coś o designie. Moim zdaniem ten motocykl jest piękny, bardzo zwarty i pozbawiony prześwitów między zbiornikiem a silnikiem. Chociaż ma lampę zerżniętą z KTM’a, wcale mi to nie przeszkadza aby uznać jego styl. Jest piękny i zadziorny a gdy stoi wygląda jak by jechał. Bardzo mi się podoba także chlapacz na tylnym kole. Taka moda teraz :).

Podsumowując RKF to prawie doskonała 125-tka. Bez kompleksów możemy go postawić obok KTM’a czy Suzuki GSX-S. Przy czym od tych 2 jest tańszy o ok 6 tys zł. Czy warto? Moim zdaniem tak. Gdybym miał tylko krótsze nogi ;).

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
9 400
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
9
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
12.24
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
137
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.066
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Strzelam że 120.
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
770
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
780
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2020
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

77 komentarzy

  1. Mimo wysokich podnóżków, kolana bez problemu mieszczą się w przetłoczeniu na zbiorniku.

    Odpowiedz
  2. Chciałem ten model odkąd o nim usłyszałem jednak rozsądek wygrał, dostępność i niższa cena. za oknem stoi RKV na wtrysku i nie żałuję. Czekam na test jak się ten silnik sprawuje.

    Odpowiedz
    • Ja poczekam jeszcze jak Keeway wypuści model z ABS.Wówczas głównie cena oraz marka będzie się liczyć w porównaniu z japończykami.

      Odpowiedz
  3. Fajna maszyna można powiedzieć mocna konkurencja dla Junaka rs 125 pro moc ta sama
    chłodzenie cieczą wizualnie ktm i cenna 700zł tańszy od Junaka . Brał bym

    Odpowiedz
  4. siedział 4 sekundy i stwierdził że niewygodnie, brawo

    Odpowiedz
    • Nigdzie nie napisałem że niewygodnie. Do przecinania miasta będzie spoko. Ale jak masz mocno zgiętą nogę, to czy chcesz czy nie, noga ci cierpnie po kilkudziesięciu km. A już na 100% w ciężkich spodniach motocyklowych.

      Odpowiedz
      • Dawid, Pan Bóg obdarzył Cię sporym wzrostem to i nogi masz długie. Tutaj trzeba koniecznie się przymierzyć, bo może się okazać że deko mniejsza osoba i w trasie wygodnie pojedzie. Ważny też jest dosiad, należy stopy stawiać na podnóżkach jak na drabinie i robi się wygodniej (mam tak w BN251).

        Odpowiedz
    • @sa, a ile więcej czasu potrzeba, aby dojść czy się mieścisz?
      np. na takiej CB650F kolega, który ma ok. 178cm wzrostu jeździ wygodnie, a ja przy 15cm różnicy wzrostu, mam kąt zgięcia kolana uniemożliwiający jazdę, a piętą zahaczam o podnóżek pasażera.
      @Beniamin, czyli przodostopiem?

      Odpowiedz
  5. Dawidzie a na jakich kapciach wychodzi te moto

    Odpowiedz
  6. Chodzi jakiej marki opony

    Odpowiedz
  7. Stylistycznie podobny do junaka evo 125 który miał mieć premierę w 2015 roku niestety nic z tego nie wyszło . Ale Keeway bardzo ładny czekam z niecierpliwością na testy z jazdy .

    Odpowiedz
  8. Kiedy jakiś test, już jest w sprzedaży i powiem szczerze że napalam się na niego od jakiegoś czasu. Chłodnica i mocniejszy silnik, przy cenie 9000 bez konkurencji jak dla mnie

    Odpowiedz
    • Dziwi mnie to ze Polak czeka na te 15 koni mocy bu cieszyć sie zyciem z takiem maszyny a tu nowe moto i nadal brak mocy ile to jeszcze po 45…tym bedziemy ignorowani przez was wszystkich piszemy i piszemy a wy redaktorki sami nas ośmieszacie mowiac jaka maszyna zamiast naciskac na firmy i dilerow by polska nie była 3 swiatem zadupia szok jak wy mozecie tak nas naciagac i milczec naciaganie prawa jak najbardziej kupuje 125 i zmianiam co chce i robie co chce bo w dupe wali mnie redaktori firma od kilku juz lat wmawiania nam ze sie nie da ale wykonywac i chwalić redaktorku to ty umiesz a kiedy wy pomozecie wkoncu nam by nie łamac przepisow ok

      Odpowiedz
      • Nie bardzo rozumiem twoją wypowiedź. Może popraw inteprunkcję to będzie bardziej zrozumiałe?

        Odpowiedz
        • To ja przetłumaczę. Kolega Ress ma Ci za złe, że nie naciskasz na importerów, żeby sprowadzali mocniejsze motorki na prawo jazdy B, i na władzę ustawodawczą, żeby zalegalizowała (nielegalne w tej chwili) modyfikacje silników zwiększające ich moc. Niestety, nie rozumiem znaczenia liczby 45 w tym wywodzie („…ile to jeszcze po 45…tym bedziemy ignorowani przez was”).

          Odpowiedz
          • Dziękuję Trurl. 🙂
            To miło że ktoś myśli, że niezależna prasa ma jakiś wpływ na władzę ustawodawczą.
            A na importerów to wydaje mi się że mamy taki wpływ że po powstaniu naszej strony innym redakcjom zdarza się podawanie kraju produkcji Chiny jak również podawanie producenta…wcześniej wszystko było przykrywane „Polską marką” – co w zasadzie jest prawdą :-).
            Z tym 45-tym to chyba ja rozumiem, zdaje się że to Wojna się skończyła wtedy.

            Niestety Ress, nawet w USA nie ma już wolności jeżeli chodzi o motocykle. Kiedyś chyba nawet prawka na nie, nie trzeba było mieć, ale i tam regulacje wprowadzono…

  9. Dawid czemu tego RKF nie dodałeś do zakładki Keeway razem do pozostałych? Nie można go znaleźć przez katalog. To specjalnie czy zapomniałeś?

    Odpowiedz
    • Przez niedopatrzenie. Dzięki za uwagę. Mam ostatnio problem co zaznaczać. Markowy czy chiński. Ten podział przestaje mieć sens. Trzeba zrobić podział na motocykle premium i taniochę.

      Odpowiedz
      • Trudno znaleźć jakiś ,,złoty środek”. Jakie to są motocykle premium i taniocha? Czy Benelli to premium (bo często chińskie, ale nie zawsze), czy Junak to taniocha (no bo ma w ofercie motocykle taniutkie, ale i 2,5 raza droższe) ? Jak traktować produkty czołowych firm chińskich sprzedawanych pod zlecającymi produkcję prestiżowymi markami (np. wyroby Zongshen, Jianshe) ? Czy produkty koreańskie albo tajwańskie to już premium, a np. Yamaha produkowana w Chinach to taniocha?
        Pytań dużo, dobrych odpowiedzi brak. Może, skoro żyjemy w czasach globalizmu, należałoby odejść od kryteriów geograficznych czy mentalnych, a skupić się np na cenach? Czyli (domyślnie) do 10 tys to taniocha, 10-20 średnia półka, powyżej 20 tys -premium?
        Albo – w ogóle zrezygnować z tych kryteriów.

        Odpowiedz
        • Dla mnie motocykl premium to taki jak RKF. Ma ma więcej niż 11 koni, 4 zaworową głowicę, chłodzenie cieczą ramę delta. Jak słusznie zauważył kolega wyżej podobnymi parametrami cechuje się np Junak RS PRO. Tak że Yamaha YBR wpadła by do motocykli „dla ludu”, a RS pro do Premium. Trochę to przewrotne, ale tak bym właśnie chętnie to zrobił :).

          Odpowiedz
      • Myślę że najlepiej zrobić podział cenowy. Bo jak sami wiecie nie ważne czy japończyk czy chińczyk. Razem z ceną idzie też przeważnie i jakość. Tak jak Andrzej mówi taniocha to do 10 tysięcy. Ale średnią półkę obstawiałbym na 10 do 15 tysięcy. A reszta od 15 w górę jako premium, przy tej cenie jest już chyba wystarczająco dobra jakość. Np. nowa CB125R jest za 18200 ale poprzednia wersja CBRki była chyba około 14 tysięcy (nie jestem pewien). Taka jest moja subiektywna opinia. Rozwińmy dalej ten temat. Co o tym myślicie?

        Odpowiedz
        • Te średniaki to bym od 8 tysi raczej założył, bo Junak RS czy Z-One, Keeway RKF to już chińskie premium. A te Zipp VZ-6, Junak Racer, Benyco NKD to są chińskie średniaki.

          Odpowiedz
        • Jakość, jakością, ale na rynku wtórnym niestety nadal liczy się znaczek, a każdy kto kupuje nówkę, gdzieś w głowie ma późniejszą odsprzedaż. Pół biedy jeśli nastąpi ona po 4-5 latach, bo wtedy nie żal wydanych na starcie większych pieniędzy. Gorzej jeśli zmiana następuje po 0,5 roku do 1 roku, wtedy cena odsprzedaży Keeway-a, Junaka, czy Rometa trochę dołuje, zwłaszcza jeśli jako nowe kosztowały ok. 10tys.

          Odpowiedz
  10. Motocykl bardzo fajny i chętnie bym go nabył, z tym że jest jeden mały problem, z tego co widzę to najbliższy dealer Keeway’a według danych podanych na stronie jest jakieś 80 km od miasta ,w którym mieszkam :(. Trochę dziwna polityka biorąc pod uwagę fakt, że jest to Poznań czyli środek Wielkopolski. No chyba, że na stronie Keeway’a są jeszcze niepełne dane o dealerach.

    Odpowiedz
    • W Poznaniu nikt nie opycha keewaya? Motorland sprzedaje też Kymco, na milczańskiej jest dealer, może w ramach współpracy ściągnie Ci keewaya.

      Odpowiedz
    • Motorland ma Keeway-a w palecie od jesieni, więc jeszcze nie do końca uzupełniona sieć sprzedaży.

      Odpowiedz
  11. Jedyny chiński motocykl warty swojej ceny, tak sadze

    Odpowiedz
  12. Kiedy jakiś test? Moto wydaje się fajne, gdzieś już oferują w cenie 9000tys. Trochę sporo ale wydaje się najlepszy stosunek do technologia/cena

    Odpowiedz
    • O kurcze, myślałem że będzie trochę tańszy, dziewięć milionów to sporo. Ale jeśli mówisz że warto zapłacić za taką kosmiczną technologię to chyba się zdecyduję.

      Odpowiedz
      • Jeszcze nie jestem przekonany, trzeba zobaczyć jak to jeździ, no i ma chłodnice co też pewnie sie przełoży na lepsze chłodzenie silnika w trasie przy wyższych obrotach. No i intryguje mnie jego wielkość. Fakt 9 koła to sporo, ale patrząc na romeciki i junaczki to chociaż on coś więcej oferuje w tej cenie, tamte niczym się nieroznia od najtańszych 125

        Odpowiedz
  13. No, cena niezła… ale Veyron chyba tańszy.

    Odpowiedz
  14. Czy wiadomo kiedy dokładnie będzie dostępny??

    Odpowiedz
  15. Podobno koniec sierpnia, późno

    Odpowiedz
  16. MOTOR-LAND:
    „Przyszły rok prawdopodobnie, w tym roku nie będzie tych pojazdów.”

    Odpowiedz
  17. Powinny być już w sprzedaży. Mój lokalny dealer dzwonił i mówił, że można zamawiać.

    Odpowiedz
  18. Nareszcie coś, o czym mogę myśleć oprócz junaka rs pro. Wygląda nawet lepiej, ta samą moc, do tego wtrysk i nówka z salonu!! Na to czekałem. Teraz tylko dwa pytania, jak mi będzie się na tym siedzieć i oczywiście jak brzmi wydech. Jeśli ok, chyba się zdecyduję.

    Odpowiedz
  19. Na świeżo, obcojęzyczny przejazd ale można przynajmniej posłuchać silnika i wydechu: https://www.youtube.com/watch?v=kQu6l2GtiD0

    Odpowiedz
  20. Motorland wstawił filmik z montowania RKF-a, niedługo będzie ponoć trafiać do salonów 🙂

    https://www.youtube.com/watch?v=FdSpXZTxFUU

    Odpowiedz
  21. Pojawił się film z jazdy na rkf. Co ciekawe ma on ponoć 6 biegową skrzynie. Ponad 12 koni, chłodzenia cieczą i 6 biegowej skrzyni w chińskiej 125 chyba jeszcze nie było.

    Odpowiedz
    • No właśnie też się z tym spotkałem, że jest 6 biegów

      Odpowiedz
  22. Ktoś już na tym jeździł i może opisać wrażenia?
    Czy po wymianie tylnej zębatki na mniejszą jest możliwe utrzymanie prędkości przelotowej 110 bez odczuwalnych drgań?

    Odpowiedz
    • jak zatankujesz paliwo lotnicze i podtlenek azotu, to będzie możliwe

      Odpowiedz
      • Już sam nie wiem, gdzieś wyczytałem że udało się rozkręcić do 140 ze zmienioną zębatką.
        Kupując moto ma 6 biegów z chłodnicą oczekuję że długo się rozpędza, ale jest w stanie utrzymać na ekspresówce stałą prędkość 110. Za to bym zapłacił ekstra, chyba że to chwyt marketingowy z tą chłodnicą i głupi klient wszystko kupi.

        Odpowiedz
        • Nie jest to możliwe ani do 140, ani utrzymanie bezpiecznej przelotowej 110 i zębatka nie ma tutaj nic do rzeczy, silnik w 4suwowej 125 jest za słaby aby takich cudów dokonać, popatrz na topowe motocykle tej klasy pojemnościowej, żaden producent nie deklaruje takich osiągów, nawet varadero na wtrysku rozpędzałem do max 115 km/h a przelotowa to było koło 100km/h

          Odpowiedz
          • Tylko, że Varadero waży prawie 40kg więcej. Stosunek masy do mocy też trzeba brac pod uwage.
            Taka yamaha yfz 125 da radę pokazać te 135 na liczniku.
            A Keeway RKF poleci jakieś 100km/h w trasie (bez pałowania silnika). Wystarczająco, żeby wyprzedzić ciężarówki.

          • Przy przyspieszeniu masa jak najbardziej ma znaczenie, ale przy utrzymywaniu stałej prędkości w górnym zakresie obrotów ważniejsze moim zdaniem są inne czynniki, a głównie charakterystyka silnika, czyli jakim dysponujesz momentem (i mocą) dla bezpiecznej górnej granicy obrotów, a poza tym chłodzenie, gdyż w przegrzanym silniku spada sprawność. Dwa motocykle o zbliżonej mocy i momencie na papierze, mogą mieć zupełnie inne osiągi w zależności od charakterystyk silnika… i co ciekawe o wiele cięższy motocykl może mieć o wiele wyższą maksymalną jak i przelotową prędkość

          • W 125 przy typowych osiągach znaczenie mają gabaryty kierowcy, ukształtowanie drogi/terenu, wiatr, aerodynamika motocykla.
            Przy prędkościach maksymalnych głównie ma znaczenie aerodynamika, więc jeśli w siodle siedzi duży żagiel, a owiewek brak, to raczej nie oczekiwałbym prędkości grubo powyżej 100km/h. Ten sam RKS w teście Moto Bandy max. 106km/h (tulili się do zbiornika), w teście Motocykla max. 85km/h

        • Nie ma cudów na tym świecie. Prędkość pojazdu zależy od wielu czynników, ale spośród najistotniejszych najważniejszy jest moment obrotowy generowany przez silnik, a im wyższy moment, tym większa moc. A moment jest tym większy, im większe siły działają na wał poprzez tłoki i korbowody ( rozpatruję tu tylko sytuację spalinowego silnika tłokowego). A siła ta jest tym większa, im większa (m. in.) jest pojemność silnika. Z tego przydługiego wywodu wprost wynika prosta zależność : im większa pojemność, tym lepsze osiągi. Silnik 4T o pojemności 125 ccm pozwoli rozwinąć trwałą prędkość rzędu 90-110 km/godz, 250 ccm: 120-140, 500: 160-180 itd.
          Żadne zaklęcia nie spowodują, że seryjna ,,125” w czterosuwie pójdzie 140 km/godz. Do tego potrzeba pojemności 250-300 ccm.
          Chcąc ,,złapać” mandat za przekroczenie prędkości na autostradzie musisz mieć pod bakiem co najmniej jakieś 400 – 500 ccm.

          Odpowiedz
          • I jeszcze jedno do tych dywagacji; zazwyczaj silnik jednocylindrowy (albo V) o danej pojemności będzie miał niższą moc a wyższy moment od silnika wielo-cylindrowego (rzędowego) o tej mocy, a tym samym lepsze przyspieszenie od dołu a niższą prędkość maksymalną… choć nie jest to regułą

          • Ale dwusuw 125 już da radę, tylko moc będzie poza limitem

          • Powodzenia z zakupem nowego dwusuwa, słyszałem aż o jednym modelu nowego dwusuwa, który spełnia normy i jest to enduro od KTMa

  23. Zastanawiam się czy przy moich 162 cm dosiędę go spokojnie opierając noge na ziemi.

    Odpowiedz
    • Może być ciężko ale najlepiej jak podjedziesz do pierwszego lepszego sklepu mającego go i na nim usiądziesz. To najlepszy sposób aby to sprawdzić.

      Odpowiedz
    • Mario, dosiegniesz. Ten motor może być dla Ciebie. Byłem i patrzyłem dzisiaj. Dla mnie niestety kompletna porażka, jak ktoś ma powyżej 180 to go dosiądzie jak jest człowiekiem guma. Tak zgiętych nóg w życiu nie miałem i żadna poprawa pozycji tutaj nie pomoze, co innego rkr tutaj już dla większych ok, sam motocykl jest też spory, pozycja nie jest aż tak sportowa, jednak nie jest to wygoda nakada. Wydaje się spoko opcja bo przeglądy masz co 4000 tys km a nie jak w tych najtańszych chinolach bez filtra co 1500, więc i koszty serwisu nawet gwarancyjnego niewielkie. Reasumujac RKF dla bardzo małych ludzi, RKR dla lubiących ten styl i wygląd. Zobaczymy jak silnik jak dane mi będzie się przejechac

      Odpowiedz
      • Zakupiony.
        Przegląd pierwszy za 1000km a nie 40000 😉
        Udręka jeździć na dotarciu.
        Jedynka z luzu raz wchodzi raz delikatnie trzeba pchnąć, irytujące na światłach w mieście 😉
        Ogólnie świetny moto!
        Póki co dop 200km

        Odpowiedz
    • @Mario, bez przymiarki się nie obejdzie

      Odpowiedz
  24. 1. Ile ma biegów 5, czy 6?
    W internecie są sprzeczne dane.

    2. Czy silnik jest SOHC?

    Odpowiedz
  25. Byłem dzisiaj na drugim przeglądzie swoim rkv i pooglądałem sobie rkf i rkr. Za wielkość kanapy i ułożenie podnóżków w rkf zdecydowanie nie brałbym go pod uwagę. Plus nie jest wcale wysoki. Za zawieszenie i silnik można go pochwalić bo to rzeczywiście wyższa półka w chińczykach. Z tyłu coś ala wielowachacz chyba. Rkr fajny bo dłuższy i wyższy ale to pseudo ścigacz więc też odpada dla mnie. Ma nawet fajniejszy wachacz z tyłu bo z regulacją naciągu łańcucha jak w większych maszynach. Za to zawias i z przodu i z tyłu standardowy. Ogólnie to 2 całkowicie różne motocykle. Rkr bez owiewek i z zawieszeniem przednim z rkf byłby pewnie idealną maszyną dla mnie. Oglądałem też pulsara 125 ale mimo że fajny bo dość wysoki to jednak niesamowicie wąski. Rks sport mimo że niższy( w zasadzie chyba tak samo wysoki jak rkv ale bak ma fajniej wyprofilowany) to jakoś lepsze wrażenie sprawia. Junak rx fajny ale te kufry go jakoś tak szpecą. Bez kufrów i gmoli by się fajnie prezentował plus to dość wysoka 125. Brixtony też pooglądałem i w sumie ich cena aż taka kosmiczna się nie wydaje jak się im człowiek przyjrzy. Choć już w takiej cenie można by się spodziewać mocniejszego silnika. Jako ładny klasyczny motocykl dla kogoś mającego tyle pieniędzy może być.

    Odpowiedz
    • Przemek ile razy ja mam powtarzać, co byś nie brał pod uwagę to wszystkie 125 jeżdżą tak samo, jaki jest sens zmiany z tego samego na to samo? Co z tego że zawias standardowy czy nie, co z tego że podnóżki takie czy takie, to wszystko to jest to samo! Ktoś może sobie wybrzydzać jak to jest jego pierwsze moto, ale jak ktoś ma już 125 to jedyna zauważalna zmiana to zmiana pojemności! Prawda, podobają mi się inne motorki, takie naprzykład na teren, chociaż może ze dwa razy w życiu bym gdzieś na teren pojechał, druga sprawa że ta pojemność na teren to trochę jak…, no wiadomo, ale jakby mi się motor nie podobał i jaki by nie był kozacki to temat załatwia jedna sprawa … pojemność, lepiej miej już tego swojego RKV bo nawet jakbyś miał coś pod 15 konia to i tak szału to nie zrobi, tylko i tylko pojemność to będzie zmiana.

      Odpowiedz
      • Nie musisz się powtarzać bo już wszyscy wiedzą wszem i wobec jakie masz zdanie o 125. Czy dla ciebie wszystkie 125 prowadzą się tak samo i siedzi się na nich identycznie? Czy mają identyczne wyposażenie i jakość wykonania? Czy dla ciebie nie ma żadnej różnicy między chłodzonym cieczą 6 biegowym silnikiem o mocy 13 km a chłodzonym powietrzem 5 biegowym o mocy 11 km?
        Czy tak ciężko ci zrozumieć że innym może zależeć na czymś innym niż tylko mocy?

        Odpowiedz
        • Ale ja mówiłem o jeździe, nie o jakości wykonania. Większość jest podobnie wykonana, ale niektóre są lepsze, silnikowo, bez różnicy, 10-13 KM jeśli jakaś różnica to nieznaczna, coś można tam odczuć od 25 KM jak ktoś już zasmakował w 10-13, takto bezsens przesiadka, bo co jakość wykonania? Nie no proszę, ja od życia wymagam coraz więcej i od motoru też 🙂

          Odpowiedz
          • Ale to tylko twoje wymagania. Nie narzucaj ich innym bo może im zależy na czymś innym. Mnie 25 km do frajdy z jazdy nie trzeba. Jadąc krajówkami i autostradami nie czuje frajdy z jazdy. Po prostu się przemieszczam z jednego miejsca w drugie tak jak samochodem. Frajdę daje mi jazda zwykłymi drogami a im więcej zakrętów i miejsc do zwiedzenia tym lepiej. Motocykl używam rekreacyjnie. Wsiadam na niego i zapominam o codzienności.

  26. Jaka cena serwisu? Co zrobili? Możesz polecić? Co z tą lampką która odpadła?
    Zrobili na gwarancji?

    Odpowiedz
    • Lampe przysłali mi już dawno temu za darmo, sam zamontowałem. Nie chciało by mi się nawet samemu jechać 50 km w jedną stronę by mi to montowali plus wtedy pogoda była tragiczna. Dla mnie to było może z pół godziny roboty. Dodatkowo ją wzmocniłem w miejscach gdzie się urwały w poprzedniej mocowania więc może teraz wytrzyma o wiele dłużej. Serwis 170 zł. Wymieniany olej, filtr oleju, chyba naciągany łańcuch plus parę małych regulacji. Ogólnie to łańcuch sam naciągam, czyszczę i smaruje swoimi środkami więc nie muszą nawet przy tym grzebać. W sumie przegląd trwał godzinę. Przy pierwszym przeglądzie mieli o wiele więcej roboty to trwał prawie 2 godziny. Jak na taki koszt mogę polecić. Z ostatnich usterek to poszło gumowe mocowanie filtra paliwa. W sumie to się nie dziwie bo to bardzo cienka gumka i do tego mocno naciągnięta na filtr więc na moich dziurawych drogach mogła się poddać. Sam to zrobiłem robiąc o wiele wytrzymalsze mocowanie z dwóch opasek dzięki czemu już ten problem nie powinien wystąpić. Ten element jest podobny do tego: https://motor-x.pl/gumy-mocujace-filtra-oparow-do-skutera-b-max-na-wtrysk,p.html ale jest bardzo cienki. Ułożenie i sama sztywność przewodów paliwowych też nie ułatwia temu elementowi życia. Moto ma już ponad 2850 km przejechane i działa bardzo dobrze jak na chińczyka. Na A1 spokojnie mogłem jechać 90-100 km/h a nawet na prostej raz udało mi się do 110 km/h licznikowych dobić jak wracałem z przeglądu. Może zawory ustawiali bo jakby ciszej silnik pracuje ale może to przez nowy olej i filtr.

      Odpowiedz
      • Hmm, ja robiąc przegląd trwa to 30 minut i kosztuje 38 zł, chociaż mam gwarancję że wszystko gra i buczy. Pamietam swój pierwszy serwis w renomowanej firmie, tak mi naciągneli łąńcuch że ugięcia nie miał wcale, no to mówie, czy nie jest za mocno naciagnęci, na to serwis „Panie ułoży się :)” Dobra dalej, mówię że coś obroty za wysokie mam, no to mi tak wyregulowali gaźnik że musiałem trzymać manetkę bo na światłach mi gasł, olej nie wiem jaki wlali, uszczęlkę pod korek oleju zrobili z silikonu, ehh, i jeszcze za te wszsytkie wspaniałe regulację zapłaciłem 🙂 motocykl 2 godziny był regulowany 🙂 inaczej, nie umiesz zrobić sam, nie jeździsz 🙂 mam jeden serwis w miare ale nie sprzedaje pojemności 125, i nawet nie widziałem tam takiej, acz ja pojechałem bo moim się nie muszę wstydzić większysz braci, no i pan serwisant nic też do tego nie miał że mam taka pojemność oraz sprawdził mi parę rzeczy za darmo, dał kilka wskazówek, bardzo pomocnych, a jak pojedziesz do serwisu renomowanych czołowych firm sprzedajacych 125 to raz że na starcie, to jest gadka „Panie to trzeba zobaczyć, to nie tak odrazu, nie wiemy czy części będą, to będzie kosztować” no i to ryzyko czy po serwisie odpali czy nie 🙂

        Odpowiedz
        • Są, 38 zł kosztuje litr oleju więc resztę robią za darmo? Regulacja zaworów też w tej cenie?
          Drugi Andersen się znalazł.
          Druga sprawa, masz chińczyka takiego samego jak inne chińczyki 125. Nic w nim specjalnego. Można nawet powiedzieć że jest nieproporcjonalny i ma brzydko wyeksponowany ten słabiutki ,malutki chiński silniczek.
          Na pewno nie jest ładny. Może jest przecientny, a dla wielu bardzo brzydki.
          Więc z czego ty się tak cieszyć.
          Jak ty w realnym życiu też tak się cieszysz tym swoim chińskim motorkiem że aż cię duma rozpiera to ten serwis i inni też, niezłą z ciebie bekę mają. I już zalani łzami z litości ten serwis za darmo ci robią .
          Ty się lepiej zastanów czy tak nie jest.

          Odpowiedz
          • Jeżeli to nie jest ironia to strasznym buractwem trąci, aż się przykro czyta

          • No właśnie mój wygrywa czymś co rozwala wszystko co jest dostępne na rynku, wielkość i brzmienie, niewątpliwie też jakością wykonania, takto jeździ jak każda 125, chociaż mam wrażenie że ma mniejsze obroty przy wyższych prędkościach, miałem już nie kupić nic co ma 125 w nazwie z dwóch względów:
            – wielkość
            – cena
            – moc
            A że trafiła mi się okazja gdzie praktycznie za to samo kupiłem za co sprzedałem. To jest jedyna 125 którą mogę dosiadać ale wiadomo potrzeba mocy jest we mnie silna. Teraz prawko i zobaczymy. Andersen ze mnie żaden, naprawde mnie tyle przegląd kosztuje, bo wszystko robię sam, ale to wiecie, złe doświadczenia serwisowe, trochę umiejętności nabrałem.

  27. Kolego „Sa” mam wrażenie że pomyliłeś forum. Jeżeli twoim celem jest poniżanie poj. 125 i ich właścicieli , to daruj sobie i nie udzielaj się na tym forum.

    Odpowiedz
    • W zasadzie on sam jest właścicielem 125 ale potrzeba mocy jest w nim tak wielka że już mu 125 nie wystarcza.

      Odpowiedz
      • Przemysław, olej takie wywody. Twój motocykl ma dawać radość Tobie, a nie „koledze” z forum. Moc i wielkość motocykla, to nie wyznacznik fanu, bo można zabrnąć w ślepy zaułek. No i to nieprawda, że każda 125 jeździ tak samo. W 125 duże znaczenie ma masa motocykla oraz typ silnika. Jakiś cięższy sprzęt z silnikiem na popychaczach będzie odczuwalnym mułem w porównaniu, np. z Keewayem RKS.

        Odpowiedz
  28. Czegoś nie rozumiem albo się zagubiłem w tej dyskusji. Sa ty to dziwny jesteś, sam zmieniasz zdanie. Najpierw napisałeś że nie ma sensu zamieniać jednej 125 na drugą 125, a teraz piszesz że zmieniłeś ze względu na wielkość i brzmienie. Czyli co? Jednak jest sens zmieniać mimo że „wszystkie 125 jeżdżą tak samo”?

    Odpowiedz
    • Hmm, jakby to wyjaśnić, zamroczony nie zgubiłeś się w tej duskusji. To że kupiłem to raczej była sprawa okazji, nie wychodziłem z założenia że coś kupię, bo jak długo szukałem po salonach to nic mi nie pasowało wielkościowo, nie wyobrażałem sobie też wydawać coś koło 8k na to samo co miałem, chociażby nie wiem jakie kufry i hamulce brembo do niego dawali. Teraz z perspektywy czasu lepiej jakbym przeznaczył te pieniądze na prawo jazdy, takto muszę trochę poczekać, no chyba że zdecyduję się sprzedać tego rumaka to pierwsze co to kurs 🙂 może tak, dla mnie 125 nie jest żadne wystarczające, pod względem mocy, nawet markowe, nie jest to aż taka duża różnica w tych tanich chińczykach i japońskim wytworze przynajmniej dla mnie, mnie nie obchodzi walka o te parę km/h i kombinowanie żeby utrzymać przelotowo 90km/h. Chociaż mój muszę pochwalić za to że spełnia inne cechy o których pisałem, i naprawdę nic bym w nim nie zmienił tylko pojemność. Aha i ja nie chcę zapier… jak to niektórzy mi zarzucają, tylko móc normalnie wyminąć auto, jechać przelotowo trochę więcej nie katując silnika, będzie to dla mnie mniej stresująca jazda.

      Odpowiedz
  29. Ja czekam kiedy Keeway wypuści model 125cm3 z ABS-em. Wówczas do konkurencji z japończykami może liczyś się tylko marka i cena.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>