Honda Pantheon 125

Dodaj do porównania
Honda Pantheon 125

Honda Pantheon 125 raczej nie uwodzi swoim wyglądem, bo design zalatuje raczej minioną dekadą, ale myślę warto się nad nim chwilę zastanowić, ze względu na kilka czynników. Po pierwsze ta Honda daje ogromną frajdę nie tylko w mieście, ale i w dalszych trasach. Śmiało możesz wypuścić się nim w wycieczkę do 100 km. Nie odczujesz zmęczenia. Mając na tylej części siodła długonogą pasażerkę, spokojnie rozpędzisz się do stówki, mając przy tym jeszcze niewielki zapas mocy by żwawo pocisnąć nawet 115 kmh. Przyjemność z jazdy wynika przede wszystkim z bardzo mocnego silnika. Wręcz bym powiedział, nienaturalnie mocnego. Te odczucia pewnie są spowodowane tym że przywykłem do chińskich 11-konnych, testówek które z trudem osiągają 100. Honda chociaż nie deklaruje pełnych 15 koni, to czuję się tak jak by właśnie tak było, po prostu idzie jak burza. Wyraźną różnicę wyczuwałem właśnie przy przy większych prędkościach.

Kolejna zaleta tego motocykla to wielkość. Mam 184 cm i jest elegancko, może nóg nie mogłem super wyprostować, ale jest spoko. Nie czułem się ograniczony, może to za sprawą wysoko postawionej kierownicy. Pasażer także ma wygodnie. Wiele używanych egzemplarzy posiada oryginalny, dodatkowy kufer z miękko obitym oparciem. Pełna wygoda.

Trzecia zaleta tego skutera to cena. Używane Hondy Pantheon 125 zaczynają się od 3 tys zł, to za sprawą rocznika. I faktycznie, te Hondy nie wyglądają najpiękniej, sprowadzone ze słonecznych krajów najczęściej mają wyblaknięte plastiki, ale to nic, za tę kasę, można mu to wybaczyć. Psikniemy trochę Plakiem i możemy bez wstydu jechać do miasta na starówkę.

Pantheon nie jest jednak bez wad. Największa to niemożność zmieszczenia pełnego kasku. Ja wiem, że na skuterze lepiej wygląda się w kasku otwartym, ale ja lubię te z otwieraną szczęką, czuję się w takim kasku bardziej osłonięty od wiatru. Otwarte kaski się mieszczą, ale trzeba je upchnąć dociskając kanapę na siłę. Druga wada to brak „kopki”. Spójrzmy prawdzie w oczy, stary skuter traktuje się już trochę przedmiotowo, służy najczęściej jako dodatkowy środek transportu, a akumulatory w motocyklach wytrzymują zwykle jeden, góra dwa sezony. Gdy nam się rozładuje akumulator, niestety nie pojedziemy dalej. Nie da się go zapchnąć. W starej elektyce lubi też coś czasem zaszwankować, wystarczy że padnie czujnik temperatury i motocykl dostaje muła, a ty spędzasz godziny na szukaniu po forach co to może być, a tych zbyt wiele nie ma.

Podsumowując uważam że warto kupić tą Hondę, jest śmiesznie tania, a daje kupę frajdy doputy, dopóki nie siądzie aku, lub coś w elektryce :).

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
ok 3000 za używane
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
13.5
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
18.35
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
140
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.096
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
120
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
100
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
770
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2090
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

3 komentarze

  1. Oj David, David, a rękawiczki to wiatr porwał?
    Kolega na plastiku ubrany, a Ty na zdrapkę.
    Popraw moc w tabelce, 10kW czyli 13,6KM w modelach po 2003 roku

    Odpowiedz
    • Nie rozpędzajmy znowu tej dyskusji :). Niech każdy jedzie jak chce. Zwróć uwagę, że bez rękawic jadę tylko po mieście, od świateł do świateł. Potem na trasie już mam rękawice. Taka zresztą jest idea skutera, wsiadasz i za 5 minut jesteś na 2 końcu miasta. Celebrowanie za każdym razem wszystkich elementów stroju mija się z celem.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>