Junak Racer, problem z ładowaniem

Strona główna Fora Opinie Junak Racer, problem z ładowaniem

Otagowane: , ,

  • This topic has 15 odpowiedzi, 6 głosów, and was last updated 3 years temu by Dominik.
Przeglądają 16 wpisy - 1 przez 16 (z 16 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #8376 Reply
    Anonim
    Nieaktywne

    Hej
    Zakupiłem ostatnio Junaczka, przejechałem nim pare km i zaczął się dławić po czym zgasł. Rozrusznik nie chciał kręcić. Odpalił z kopki, ale zegary zaczęły wariować i po 30 sekundach zgasł.
    Sprawdzałem aku miernikiem i ma 11v.
    Udało mi się go odpalić jeszcze raz z kopki. Próbowałem trochę pogazowac, ale po chwili przestał reagować na ruch manetka i znowu zgasł.
    Pytanie co mogło paść?

    #8377 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Regulator napięcia ?
    Ale może tylko gdzieś coś nie łączy…
    Spróbuj odpalić (podładuj akumulator bo 11V to troche mało)
    i zmierz jakie jest napiecie przy uruchomionym silniku – jeśli mniej niż 13V to albo regulator
    albo co gorsza alternator…

    #8378 Reply
    Anonim
    Nieaktywne

    A czy przy uszkodzonym regulatorze, ale sprawnym alternatorze tez będzie gasł?
    Da się jakoś sprawdzić regulator napięcia?
    Przepraszam za głupie pytania, ale to mój pierwszy motocykl i nawet nie zdążyłem się nim nacieszyć.

    #8379 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    Ten motocykl jest na wtrysku więc przy jakichkolwiek problemach z prądem będą problemy z silnikiem. 11v to już w zasadzie rozładowany aku. Jeśli to nowy motorek to może fachowcy w sklepie zapomnieli czegoś podłączyć i nie miał ładowania.

    #8380 Reply
    Anonim
    Nieaktywne

    Objawy wskazują na brak ładowania. Może posprawdzam kostki. Regulator napięcia będzie pod kanapą?

    #8381 Reply
    bsw
    Gość

    Regulator jest raczej pod bakiem (chyba trzeba zdjąć zbiornik) – to takie pudełko z aluminiowym radiatorem.

    #8382 Reply
    codrive
    Uzytkownik

    Ja obstawiam na brak masy. Może trafię.

    #8383 Reply
    Langer
    Uzytkownik

    Rozumiem, że kupiłeś / odkupiłeś używany motocykl? Jeśli tak, to najprawdopodobniej poprzedni użytkownik ,,olał” obowiązek utrzymywania podczas zimowego postoju akumulatora w stanie w pełni naładowanego, więc ten się zasiarczył, a napięcie 11 V dyskwalifikuje go . Pozostaje kupić nowe aku.

    #8384 Reply
    Anonim
    Nieaktywne

    Motocykl kupiłem nowy. Co najlepsze, sprzedawca przyjechał nim na kołach (za moja zgoda) pod mój dom. Na miejscu jeszcze mi wszystko objaśniał i odpalał osobiście ze dwa razy.

    #8385 Reply
    Langer
    Uzytkownik

    Skoro jest nowy, to masz gwarancję. Zamiast swoimi uwagami na temat niesprawności dzielić się z całym światem najpierw zgłoś problem sprzedawcy.

    #8386 Reply
    jas13
    Gość

    rozładowany akumulator, miałem podobne objawy w skucie 50-ce.
    Podładować aku, sprawdzić dokręcenie klem i docisnąć kostki.

    #8387 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    Jeśli to tylko niedopięty przewód lub wtyczka i po posprawdzaniu wszystkiego i naładowaniu akumulatora będzie dobrze to nie ma sensu zawracać sobie głowy gwarancją. Choć akumulator już mógł po dupie dostać trochę. Jeśli wszystko jest dobrze podpięte i po naładowaniu akumulatora okaże się że nie ma ładowania to obowiązkowo telefon do sprzedawcy i niech na gwarancji naprawiają.

    Dziwne że sprzedawca nie sprawdził czy jest ładowanie przy przeglądzie zerowym. Chyba że jak w większości przypadków przegląd zerowy widnieje tylko na papierze a w rzeczywistości sprzedawca go olewa i niech kupujący się martwi jak coś wyjdzie.
    U mnie sprzedawca zawalił z wieszakiem przewodów hamulcowych z przodu przez co przewód delikatnie ocierał o błotnik i z mocowaniem ramki tablicy rejestracyjnej przez co ułamała się w trakcie jazdy. Pierwsze zrobiłem w mniej niż minutę lekko go przestawiając a drugie rozwiązałem kupując nową ramkę plus dodatkowo przykręcając tablice śrubami i mam spokój.

    #8388 Reply
    Anonim
    Nieaktywne

    Więc tak:
    Dzisiaj rano naładowałem aku i odpaliłem moto (poszedł od razu). Sprawdziłem ładowanie miernikiem na klemach i przy rozruszniku. W obu przypadkach pokazywało 12v z groszami i spadało wraz z upływem czasu. Po paru minutach moto zgasł z takimi samymi efektami jak wczoraj (czyli dyskoteka na wyświetlaczu, a potem cisza).
    Sprawdziłem bezpieczniki pod kanapą i są OK.
    Chciałem sprawdzić czy nie odłączył się regulator, ale kable są tak pochowane pod bakiem, że nie dałem rady dojść.
    Dzwoniłem już do sprzedawcy. Stwierdził, że musi zadzwonić do centrali zgłosić awarię i dadzą mi znać co dalej.

    #8393 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Czyli nie ma ładowania. Kable i złączki posprawdzaj – bak się stosunkowo łatwo zdejmuje…
    Ale jak na gwarancji to niech walczą – zapewne konieczna jest wymiana regulatora…

    #27919 Reply
    Magdalena
    Gość

    Gdzie w Junak racer 125 jest akumulator jak się do niego dostać by wymienic

    #37715 Reply
    Dominik
    Gość

    Czy układ hamulcowy z Junaka S125 będzie pasował do Junaka Racera ? Oba układy wyglądają identycznie a różnica w cenie jest spora
    https://allegro.pl/oferta/junak-s125-uklad-hamulca-hydraulicznego-cbs-9864430422

Przeglądają 16 wpisy - 1 przez 16 (z 16 w sumie)
Odpowiedz do: Junak Racer, problem z ładowaniem
Twoje informacje