Romet RCR 125 V2

Dodaj do porównania
Romet RCR 125 V2

Od czasu pierwszych plotek że, ten model pojawi się w Polsce minęło kilkanaście miesięcy, i wcale nie było pewne czy ktoś go będzie sprzedawał. Pisaliśmy o tym modelu już w marcu 2021.

Najmocniejsza Chińska 125tka jest już w Europie. Kto ją ściągnie do Polski?

Trochę to trwało, ale w końcu się Romet zdecydował na sprzedaż tego modelu w Polsce. Wydaje mi się też że, za bardzo nie miał wyjścia, bo gdyby nie Romet to na pewno sprzedawałby go Keeway.

W zeszłym roku Keeway zaskoczył mnie tym że, oferuje skuter produkowany przez Longjia pod  własnym logo. Niedawno okazało się że, podobnie postępuje z motocyklem Bendy.

Keeway był synonimem dobrej jakości chińskiego motocykla. Gdy wszyscy wieszali psy na słabej jakości chińskich motocyklach Keeway pokazywał że, Chińczyk daje radę. Ludzie mówili że, to na pewno koreański motocykl a nie chiński. Cenowo było przystępnie i jakościowo bardzo dobrze. Mam nadzieję że, brandowanie motocykli innych marek logiem Keewaya jest poprzedzone solidnym sprawdzeniem jakości danego motocykla. W przeciwnym wypadku marka Keeway może w krótkim czasie stracić długo wypracowywaną opinię niezawodności.

Benda Fox, Keeway Cruise czy wreszcie Romet RCR V-Twin jest jednak motocyklem który ma szansę ostro zamieszać na rynku. W tej chwili, jeśli chodzi o nowe motocykle 125 to silnik w układzie widlastym oferuje, oprócz opisywanego modelu, tylko Hyosung GV 125. Ten ostatni też jest sporo droższy. Za niewiele mniejsze pieniądze można na portalach ogłoszeniowych zakupić ponad 20 letniego Japończyka z silnikiem V. Sam silnik w Romecie RCR V2 oprócz pięknego dźwięku jaki wydaje każda V-ka, oferuje prawie 14KM przy 8500 obrotów.  Maksymalny moment obrotowy 14,4Nm osiąga już przy 6500 obrotów. Silniki w układzie V w zależności od kąta rozwarcia i stosunku średnicy do skoku tłoka są wysoko- lub niskoobrotowe. Mają mocny dół lub górę, zawsze jednak imponują przebiegiem mocy i momentu w środkowym zakresie obrotów. Są też najczęściej długowieczne i charakteryzują się dużą trwałością.

Za zatrzymanie ważącego 167 kg motocykla odpowiada układ hamulcowy CBS oparty na dwóch tarczach hamulcowych. Zawieszenie przednie typu up-side-down zadba o komfortowe pokonywanie nierówności.

artykule o tym czym jest marka, napisałem że, importer ma wpływ na sprzedawany przez siebie motocykl, może go trochę stylizować pod własny rynek. Może również w niewielkim zakresie wybierać detale techniczne. Nie inaczej jest w przypadku Rometa. W modelu RCR V2 zdecydowano się na inną lampę tylną oraz na przekazywanie napędu na tylne koło przy pomocy łańcucha. Benda Fox oraz Keeway V-Cruise oferują przekładnię pasową. Przekładnia taka nie wymaga od użytkownika częstego serwisowania. Przekładnia łańcuchowa wymaga smarowania co 500km i po każdym deszczu. Ciekawostką jest też to że, w przypadku Keeway V-Cruise w lampie przedniej, jak również na zbiorniku paliwa zostawiono napis Benda. W wersji oferowanej przez Rometa ten napis został usunięty. Napis informujący o fabryce Benda znajdziemy jednak na wyświetlaczu oraz na amortyzatorach.

Benda i Keeway stosują w tym motocyklu przekładnię pasową na tylnym kole.

Piękny dwucylindrowy Cruiser zachwyca wyglądem i brzmieniem, ma prawie 15Koni, nowoczesne zawieszenie i oświetlenie w technologii LED.  Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie że, będzie lepszym wyborem niż sprzedawane przez Rometa motocykle UM Renegade. Miejmy tylko nadzieję że, Benda odrobiła lekcje i rzeczywiście poprawiła jakość – bo w tej cenie nie ma miejsca na wpadki.

 

 

 

 

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
10.2
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
13.87
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
167
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.061
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
3
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
2 Cylindry w układzie widlastym
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem + chłodnica oleju
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
110
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
755
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2070
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R
T-shirts gifts for motorcyclists

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

9 komentarzy

  1. Powiem tak, fajnie wygląda i ma fajny silnik bo V, ale dalej to motocykl bez mocy, z niewiadomo jaka awaryjnoscia, bo jak taka jak RCR to nie zazdroszczę. Ja sobie stwierdziłem że jak już coś brać na pierwsze moto to takie co niewiele waży, wtedy dynamika troszkę lepsza i coś co fajnie kosztuje. 20 letnia Japonia powiadasz w tych pieniądzach, no bez przesady.

    Odpowiedz
  2. Ten motocykl kosztuje 22k! Przecież tego nikt normalny nie kupi – Svartpillen 125 kosztuje tyle samo, XSR kosztuje 1000zł więcej, leoncino 125 jest tańsze o 6k.
    W tych pieniądzach to można zrobić prawka i kupic nowe Imperial 400 jak ktos chce coś w retro stylu.

    Jedyna zaleta to ten pas – ale czy to jest tak naprawdę zaleta w 125? Gdzie naped kosztuje i tak grosze – a serwis jest zrobi sobie każdy sam. Żeby sie nie okazało że za dwa lata jak przyjdzie do wymiany to się okaże żę nie ma nigdzie pasa na zmiane.

    Odpowiedz
    • Ale akurat Romet pasa nie oferuje tylko łańcuch…

      Odpowiedz
      • Już oferuje

        Odpowiedz
    • A nie czasem 18k? Nie wiem jak te 125 wyceniać obecnie, widać sky is the limit w tych czasach, sprzęty podrożały między 30 a 50% (tylko chińskie) eh ten transport.

      Odpowiedz
  3. Benda ma też model Fox 300. Fajna opcja dla posiadaczy kategorii A. Ciekawe czy któraś firma zdecyduje się na import tego motocykla. Chętnie bym przymierzył się do takiego. Bo to ładny model i 300-tka też ma napęd z pasem.

    Odpowiedz
    • Generalnie i tak lipa, stwierdzam że ten motor to się nadaje do rozmiaru 175 maks, siedziałem na nim i nie było to przyjemnie doświadczenie.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>