Od czasu pierwszych plotek że, ten model pojawi się w Polsce minęło kilkanaście miesięcy, i wcale nie było pewne czy ktoś go będzie sprzedawał. Pisaliśmy o tym modelu już w marcu 2021.
Najmocniejsza Chińska 125tka jest już w Europie. Kto ją ściągnie do Polski?
Trochę to trwało, ale w końcu się Romet zdecydował na sprzedaż tego modelu w Polsce. Wydaje mi się też że, za bardzo nie miał wyjścia, bo gdyby nie Romet to na pewno sprzedawałby go Keeway.
W zeszłym roku Keeway zaskoczył mnie tym że, oferuje skuter produkowany przez Longjia pod własnym logo. Niedawno okazało się że, podobnie postępuje z motocyklem Bendy.
Keeway był synonimem dobrej jakości chińskiego motocykla. Gdy wszyscy wieszali psy na słabej jakości chińskich motocyklach Keeway pokazywał że, Chińczyk daje radę. Ludzie mówili że, to na pewno koreański motocykl a nie chiński. Cenowo było przystępnie i jakościowo bardzo dobrze. Mam nadzieję że, brandowanie motocykli innych marek logiem Keewaya jest poprzedzone solidnym sprawdzeniem jakości danego motocykla. W przeciwnym wypadku marka Keeway może w krótkim czasie stracić długo wypracowywaną opinię niezawodności.
Benda Fox, Keeway Cruise czy wreszcie Romet RCR V-Twin jest jednak motocyklem który ma szansę ostro zamieszać na rynku. W tej chwili, jeśli chodzi o nowe motocykle 125 to silnik w układzie widlastym oferuje, oprócz opisywanego modelu, tylko Hyosung GV 125. Ten ostatni też jest sporo droższy. Za niewiele mniejsze pieniądze można na portalach ogłoszeniowych zakupić ponad 20 letniego Japończyka z silnikiem V. Sam silnik w Romecie RCR V2 oprócz pięknego dźwięku jaki wydaje każda V-ka, oferuje prawie 14KM przy 8500 obrotów. Maksymalny moment obrotowy 14,4Nm osiąga już przy 6500 obrotów. Silniki w układzie V w zależności od kąta rozwarcia i stosunku średnicy do skoku tłoka są wysoko- lub niskoobrotowe. Mają mocny dół lub górę, zawsze jednak imponują przebiegiem mocy i momentu w środkowym zakresie obrotów. Są też najczęściej długowieczne i charakteryzują się dużą trwałością.
Za zatrzymanie ważącego 167 kg motocykla odpowiada układ hamulcowy ABS oparty na dwóch tarczach hamulcowych. Zawieszenie przednie typu up-side-down zadba o komfortowe pokonywanie nierówności.
W artykule o tym czym jest marka, napisałem że, importer ma wpływ na sprzedawany przez siebie motocykl, może go trochę stylizować pod własny rynek. Może również w niewielkim zakresie wybierać detale techniczne. Nie inaczej jest w przypadku Rometa. W modelu RCR V2 zdecydowano się na przykład na inną lampę tylną .Romet RCR V2, Benda Fox oraz Keeway V-Cruise oferują przekładnię pasową*. Przekładnia taka nie wymaga od użytkownika częstego serwisowania. Przekładnia łańcuchowa wymaga smarowania co 500km i po każdym deszczu. Ciekawostką jest też to że, w przypadku Keeway V-Cruise w lampie przedniej, jak również na zbiorniku paliwa zostawiono napis Benda. W wersji oferowanej przez Rometa ten napis został usunięty. Napis informujący o fabryce Benda znajdziemy jednak na wyświetlaczu oraz na amortyzatorach.

Benda i Keeway stosują w tym motocyklu przekładnię pasową na tylnym kole.
Piękny dwucylindrowy Cruiser zachwyca wyglądem i brzmieniem, ma prawie 15Koni, nowoczesne zawieszenie i oświetlenie w technologii LED. Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie że, będzie lepszym wyborem niż sprzedawane przez Rometa motocykle UM Renegade. Miejmy tylko nadzieję że, Benda odrobiła lekcje i rzeczywiście poprawiła jakość – bo w tej cenie nie ma miejsca na wpadki.
*nadesłano dane techniczne z Rometa które mówią że motocykl ma pas napędowy a nie łańcuch.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 10.2 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 13.87 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 167 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.061 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 2,5 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 (SOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 2 Cylindry w układzie widlastym |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | 110 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 755 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2070 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/80 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 150/80 R15 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Sa lub Sa500
Powiem tak, fajnie wygląda i ma fajny silnik bo V, ale dalej to motocykl bez mocy, z niewiadomo jaka awaryjnoscia, bo jak taka jak RCR to nie zazdroszczę. Ja sobie stwierdziłem że jak już coś brać na pierwsze moto to takie co niewiele waży, wtedy dynamika troszkę lepsza i coś co fajnie kosztuje. 20 letnia Japonia powiadasz w tych pieniądzach, no bez przesady.
popozao
Ten motocykl kosztuje 22k! Przecież tego nikt normalny nie kupi – Svartpillen 125 kosztuje tyle samo, XSR kosztuje 1000zł więcej, leoncino 125 jest tańsze o 6k.
W tych pieniądzach to można zrobić prawka i kupic nowe Imperial 400 jak ktos chce coś w retro stylu.
Jedyna zaleta to ten pas – ale czy to jest tak naprawdę zaleta w 125? Gdzie naped kosztuje i tak grosze – a serwis jest zrobi sobie każdy sam. Żeby sie nie okazało że za dwa lata jak przyjdzie do wymiany to się okaże żę nie ma nigdzie pasa na zmiane.
Beniamin Mucha
Ale akurat Romet pasa nie oferuje tylko łańcuch…
ADAM K
Już oferuje
Sa lub Sa500
A nie czasem 18k? Nie wiem jak te 125 wyceniać obecnie, widać sky is the limit w tych czasach, sprzęty podrożały między 30 a 50% (tylko chińskie) eh ten transport.
jas13
Jak retro to może bardziej Royal Meteor, Hunter, albo Classic 350?
Zamroczony
Benda ma też model Fox 300. Fajna opcja dla posiadaczy kategorii A. Ciekawe czy któraś firma zdecyduje się na import tego motocykla. Chętnie bym przymierzył się do takiego. Bo to ładny model i 300-tka też ma napęd z pasem.
Sa lub Sa500
Generalnie i tak lipa, stwierdzam że ten motor to się nadaje do rozmiaru 175 maks, siedziałem na nim i nie było to przyjemnie doświadczenie.
rawla
Serio? To posłuchaj opinii deumetrowca: https://www.youtube.com/watch?v=dqk5uysoUEE
Sa lub Sa500
Serio Rawla, serio.
Beniamin Mucha
Ale ty jesteś monotematyczny. Udowadnianie wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi nie ma sensu!
Sa lub Sa500
W sumie bezdyskusyjnie świeta w grudniu lepsze, prezenty itp, więcej wolnego, więcej potraw 🙂
Anonim
Idąc twoim tokiem rozumowania można by przyjąć, że bezdyskusyjnie lepsze są motocykle 125 od większych, bo są ekonomiczniejsze, bezpieczniejsze i dają znacznie więcej przyjemności z jazdy. Ale świat nie jest czarno-biały i to co dobre dla jednych nie musi być tak samo dobre dla innych.
Sa lub Sa500
Enonomiczniejsze – to na pewno, chociaż to nie jest jakaś znaczącą różnica, bezpieczniejsze – zależy, z tą przyjemnością to strzeliłeś nieźle. Są jeszcze inne czynniki. Ale fakt faktem i oczywista oczywistość to wszystko zależy i sympatycy się znajdą.
grzesiek 46
Jak by wsadzili ten silnik do Junaka M11 to by było super !